Romec Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Děkuji. tento produkt už skutečně splňuje VW 507.00. Ještě se Vás chci dotázat co to pro mě přesně znamená ta QG1 - longlife? Děkuji Romec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakultak Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Na netu o tom najdeš spoustu info, stačí jen chvíli hledat. Např. o intervalech přímo od výrobce zde a o olejích zde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jir-ka Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Děkuji. tento produkt už skutečně splňuje VW 507.00. Ještě se Vás chci dotázat co to pro mě přesně znamená ta QG1 - longlife?Děkuji Romec To znamená prodloužený interval výměny oleje, ale pouze teoreticky. Motor s sám přihlásí, kdy jej bude chtít vyměnit. A bude to dříve, záleží na mnoha faktorech. Množství studených startů, styl jízdy atd. Také se předpokládá odjetí těch km do dvou let. Osobně zastávám názor nechat si vůz přeprogramovat na standardní výměnu při 15tis km. I výběr příslušného oleje bude snažší. A budeš li používat např. tento Castrol Edge a měnit ho na 15tis km, motor bude max. spokojen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sa-001 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Ahoj alebo tento : Valvoline SynPower XL-III 5W-30. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paldous Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 ahoj, chcel by som prejst z premenliveho na pevny interval 15 000 km, mam tam teraz olej 5w30 507.00, chcel by som pri pevnom intervale pouzit hustejsi olej 5w40 napr tento: http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-detai...-437!zpet=3 problem je ten ze pri pevnom intervale sa pise ze musi splnovat normu 506.01 ale tento splnuje len 505.01, mozem ho pouzit alebo nie? ak niekto ma pevny interval, moze mi napisat aky olej pouziva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolbař Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 pokud se nepletu, tak 505.01 není pro PD motory, jen pro staré benzíny a nafty, potřebuješ normu 506.00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Š. Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 (edited) To se pleteš, 505.01 je určen pro PD motory, ale ne zrovna pro ten jeho. Do svýho motoru může použít olej, kterej splňuje specifikaci 507.00 protože ten zahrnuje jak specifikace 506.01 a 506.00 tak i 505.01. Je to například tento: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1254 edit: olej čistě pro specifikaci 506.01 už nikde moc nenajdeš, všichni přecházejí na 507.00 která je kompatibilní Edited November 19, 2009 by J.Š. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paldous Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 To se pleteš, 505.01 je určen pro PD motory, ale ne zrovna pro ten jeho. Do svýho motoru může použít olej, kterej splňuje specifikaci 507.00 protože ten zahrnuje jak specifikace 506.01 a 506.00 tak i 505.01. Je to například tento: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1254edit: olej čistě pro specifikaci 506.01 už nikde moc nenajdeš, všichni přecházejí na 507.00 která je kompatibilní no jo, ale mne hlavne trapi ta viskozita, jelikoz chci dat hustejsi olej a nemuzu ziadny najst co by splnal 507ku normu... mam na mysli olej 5w40, vsetko su iba 505.01 ale este sa mi nepodarilo najst olej s 506.01 co by mal 5w40... jedna sa mi o to ze som skusil namocit prst do toho oleja co tam davam teraz (5w30) a ked som videl ako to po chvili ztiekloz prstu dolu tak mam silne pochybnosti o kvalite a schopnosti mazania tak riedkeho resp slabo viskozneho oleja... svagor leje do GIV 1.9 TDI 66 kw ten edge turbo diesel, ten je 5w40 a je poznatelne viskoznejsi ako tie nase vody 5w30.... aky olej davate do 1.9 tdi PD s pevnym intervalom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Š. Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 (edited) Mám 1.9 TDI 74kw PD ATD ve fabuli a dávám Castrol, 5w40, ale nemusíš se bát, že bys potřeboval dávat tam hustější olej. Akorát to později maže při studeném startu... Za vysokých teplot venku se zase olej rychleji ničí, ale to tě trápit nemusí když ho budeš používat pro pevný interval... edit - později maže ten hustší Edited November 19, 2009 by J.Š. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakultak Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Obecná pravidla použití motorových olejů norem VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen. Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00 Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00 - pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek. Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!). -pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně). - pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!! - pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem. -pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit. Jaký máte výměnný interval QG zjistíte ze servisní knížky , kde je na nalepovací štítek s PR-čísly . Pokud k vozu nemáte servisní knížku, měla by být čísla i v kufru auta na podlaze. Vlevo dole je nápis QG0, QG1 nebo QG2. Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01 ACEA : A5/B5, jiné oleje nejsou dovolené!! Z výše uvedeného mi tedy vyplývá, že pro motor 1.9TDI PD bez DPF, pevný interval QG2 (15 000 km) je vhodný olej specifikace VW 505.01, pro stejný motor s DPF však musíš použít olej longlife VW 507.00. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mates_XIV Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Halvě jestli na tebe blikla konvička oranžová má se podle návodu doplnit půl litru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jožko Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Chci si koupit olej na výměnu, ale nevim kolik(1,9 Tdi, 77 Kw), nikde jsem to nenašel, na jedný diskuzi někdo psal asi 4l, ale pak jsem někde četl 6l, tak jsem zmatenej.Díky za pomoc. 4,3l,ale kúp radšej 5l na prípadné dolievanie. Shell Helix diesel plus 5w30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIAGNOSTIK Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 505,507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIAGNOSTIK Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 (edited) NORMA Edited December 30, 2009 by DIAGNOSTIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemyZero Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 Zdravim..mám takový problém, množství oleje už mám na spodní rysce a tak potřebuju trochu dolít. Ale nevím jaký olej mám koupit. Nikde na štítku jsem to nenašel. Bylo to normálně servisováno ve škodovce. Poraďte mi prosím, jaký olej mám koupit do motoru 2,0TDI... výměna je po 30 tisících km. Díky moc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paldous Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 (edited) muzes dolit jakykoliv co splnuje normu 507.00 (LL), origo se to plni v Madarsku olejem Shell 5W-30 (1.9TDI) Edited January 1, 2010 by Jirik.DC Necitujte předchozí příspěvky..díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIAGNOSTIK Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Každý půlrok se to může v MB měnit....Kdo nabídne menší cenu,ten plní v prvovýrobě... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlos3 Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Jj, nejdřív to byl FUCHS TITAN SUPERSYN LONG-LIFE PLUS a nyní to je SHELL HELIX ULTRA VX SAE 5W-30......já ho kupuji zde .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIAGNOSTIK Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Tady máte odkaz na společnost SHELL,kde zadáte typ auta a druh motoru a vyjede Vám jaký olej a jeho množství.... http://www.shell.com/home/page/cz-cz/shell...h_07082007.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paldous Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Každý půlrok se to může v MB měnit....Kdo nabídne menší cenu,ten plní v prvovýrobě... no myslim ze MB na to moc vplyv nema jelikoz ty motory se montujou pro celej koncern tak hlavni slovo ma asi VW a jelikoz Shell je domaci znacka v Madarsku ked se montujou ty motory tak asi maj i nejlepsi cenu (logistika, dodavky, servis.....) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIAGNOSTIK Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Nemáš pravdu....Opravdu ani sami ve fabrice nevědí,co se tam třeba zrovna leje...Je to cenová politika,podbízení,atd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paldous Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Nemáš pravdu....Opravdu ani sami ve fabrice nevědí,co se tam třeba zrovna leje...Je to cenová politika,podbízení,atd... no jo, ale stejne to nekdo schvalit musi, to neni jen tak ze prijde dodavatel oleje a rekne tu mate muj olej co splnuje vasi normu a lijte to tam jelikoz je ted nejlevnejsi... predsa na to jsou v kazde fabrice lidi z vyvoje, marketingu a nakupu aby rozhodovali kdy se bude co kam davat a za kolik.... to neni jen tak ze jeden patek tam dame to a druhej zas tohle.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIAGNOSTIK Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Rozhoduje cena a norma..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ratras1 Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Kluci měl bych dotaz, koupil jsem si nedávno oktu II, je to 1.9 TDi, a chtěl bych vyměnit olej a koupit nějaký navíc pro případné doplnění, jenže nevím jaký tam patří a jaký koupit a nikdo jsem to ani nevyčetl, takže se chci zeptat jak zjistím zda má auto filtr pevných částit abych podle toho mohl koupit olej. Nějaké druhy olejů jsem našel v manuálu k autu takže zbytek si už zjistím ale nevím jak zjistit zda mám auto s filtrem pevných částic či ne? dík za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakultak Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Zadej výbavu z kódu na štítku v servisní knížce nebo na podlaze kufru do dekodéru a ten ti to vypíše. NA TDi PD máš jen 2 možné oleje VW 505.01 pro pevný servisní interval QG2 (15 000 km) a auto nesmí mít DPF VW 507.00 longlife pro auta s DPF nebo proměnlivý servisní interval QG1 (30 000 km) V manuálu budeš mít ještě VW 506.01 pro longlife, ale ten se už nedělá a byl nahrazen právě VW 507.00. Ty čísla je třeba dodržet přesně, VW 505.00 není to samé co VW 505.01. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.