Roman Fabian Vloženo 15. Duben 2006 Sdílet Vloženo 15. Duben 2006 Jakej je váš názor na to jestly může opakované přelití motoru olejem ovlivnit jeho životnost nebo vlastnosti,kromě toho že olej uniká kde může.Vlivem vyšího tlaku oleje. Dnes sem kontroloval olej po cca 10000 km od druhé servisní prohlídky při které jsem upozornoval na předchozí přelití olejem a zase mam zhruba půl centáku nad maximem. ps.vym že sem barbar když nekontroluju olej,ale vždy nato nák zapomenu když si říkám že je nejvyší čas mrknout na měrku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lugo Vloženo 15. Duben 2006 Sdílet Vloženo 15. Duben 2006 Hm motoru asi ani tak ne...ale co na to katalizator? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Crake Vloženo 15. Duben 2006 Sdílet Vloženo 15. Duben 2006 taky bych se pis bal o katalyzator.... Pokud mozno odcerpat/vypustit na prislusnou uroven co nejdrive... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 15. Duben 2006 Sdílet Vloženo 15. Duben 2006 Ten pol centimeter by som ešte bral ako maximum, čo by som neodčerpával (aspoň u svojho bývalého 2,0 - tam by bol ten pol centimeter 5 deci naviac, a po 5000 km by boli fuč). To by snáď nemalo napáchať nejaké šialené škody. Neviem, asi ako ďaleko (v mm) sú od seba rysky min a max na mierke u HTP. Ale v praxi to je medzi min a max presne 1L, takže sa ľahko dá odhadnúť, koľko deci je ten pol centimeter. Ak do 3 deci, tak by som to nechal tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 16. Duben 2006 Sdílet Vloženo 16. Duben 2006 Pozor na HTP, olej se kontroluje u zahřátého motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lugo Vloženo 16. Duben 2006 Sdílet Vloženo 16. Duben 2006 Pozor na HTP, olej se kontroluje u zahřátého motoru. Tak to slyším poprvé Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 16. Duben 2006 Sdílet Vloženo 16. Duben 2006 to je možné, ale je to tak, pak nemají být přelité HTP, jinak to je tuším v návodové knížce u auta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 16. Duben 2006 Sdílet Vloženo 16. Duben 2006 Tak, tak, olej se ma u HTP merit cca 5 minut po jizde. (Ted si nejsem uplne jistej, ale plati to snad jen pro 12V 47kW - koho to zajima, mrknete do navodu, tam to skutecne najdete.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 16. Duben 2006 Sdílet Vloženo 16. Duben 2006 s preliatym olejom som mal skusenost. ma motor to nema vplyv. ale ma byt v norme. treba ho odsat. problem je skor ci sa neposkodil katalyzator. ale naopak vyrobca udava urcitu spotrebu oleja takze katalyzator toho 0,5l oleja by mal v pohozvladnut. vyrobca udava az 1L na 1000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
soviska Vloženo 16. Duben 2006 Sdílet Vloženo 16. Duben 2006 Tak, tak, olej se ma u HTP merit cca 5 minut po jizde.(Ted si nejsem uplne jistej, ale plati to snad jen pro 12V 47kW - koho to zajima, mrknete do navodu, tam to skutecne najdete.) sem to tam nikde nenasel jaka je to pls stranka? diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 17. Duben 2006 Sdílet Vloženo 17. Duben 2006 soviska: Strana 183 vpravo, odstavec "Upozornění!" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
m.i.g. Vloženo 17. Duben 2006 Sdílet Vloženo 17. Duben 2006 Dobrý den,hledal jsem v návodu ale na straně 183 je jak správně plnit pneumatiky.Jak doplnovat olej jsem našel na straně 170-172 a tam o tom nic nepíšou.Jenom o přelítí,to prý může poškodit katalyzátor.Nemůžou být různé návody k obsluze?Mig(Fabia 1.2 47kw combi) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 17. Duben 2006 Sdílet Vloženo 17. Duben 2006 Jiste, jednotliva vydani navodu se mohou lisit uz jen kvuli zmenam ve vybave aut. Ja mam verzi z 08/2004. Datum vydani je vytisten na zadnich deskach navodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host kk Vloženo 17. Duben 2006 Sdílet Vloženo 17. Duben 2006 Taky jsem měnil olej,nalil jsem tam toho přesně tolik ,kolik má býr ,protočil nechal povrčet ,projel a bylo ho tam málo.Dolil jsem ho na předepsanou hodnotu ,bylo to OK.Jezdil jsem.Druhý den,jak jsem přišel a motor byl studený ,tak ho tam bylo hodně.Chce to kontrolovat při zahřátém.Jinak ta trocha přes nemá vliv ani na kat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 17. Duben 2006 Sdílet Vloženo 17. Duben 2006 Je to tak, u všech motorizací, se má olej kontrolovat po zahřátí na provozní teplotu, odstavení motoru a chvilce prodlevy na stečení do vany. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peetr Vloženo 17. Duben 2006 Sdílet Vloženo 17. Duben 2006 pred par lety sem prelil u 120ky asi o 1,5l. motor byl nadherne tichy, ale jak teploty šly k nule (15W40 mineral), tak se nedal nastartovat ani z kopce (klouzala spojka), na 5000km 4l výměna + 4l dolévání, litr za 40Kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
soviska Vloženo 17. Duben 2006 Sdílet Vloženo 17. Duben 2006 Maverick & MELLO : diky, co nejdriv na to kouknu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 18. Duben 2006 Sdílet Vloženo 18. Duben 2006 Kuva tak to mam nějakej zmetek, oleje mam stejně jak při studenym tak při ohřatym motoru měnil jsem ho je to tak 14 dní vejde se tam přesně 2,5lit a je v horní polovině mezi ryskama Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 18. Duben 2006 Sdílet Vloženo 18. Duben 2006 Pul centimetru je zcela v norme a tim bych se vubec nezabyval. Ta rezerva je tam mnohem mnohem vetsi a to jak nad tak pod ryskou. Ja kdysi s Feldou jako zacatecnik jezdil mesic se zcela suchou merkou a ten motor pak vydrzel jeste dalsich 100 tis. km, aniz by s nim cokoliv bylo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milda Vloženo 18. Duben 2006 Sdílet Vloženo 18. Duben 2006 Tak, tak, olej se ma u HTP merit cca 5 minut po jizde.(Ted si nejsem uplne jistej, ale plati to snad jen pro 12V 47kW - koho to zajima, mrknete do navodu, tam to skutecne najdete.) Přesný postup: Měření hladiny motorového oleje u vozu Fabia s motorem 1,2/47kW: -Motor ohřát na teplotu chladicí kapaliny cca 80°C, motor vypnout. -Po 30 vteřinách vyjmout měrku, očistit a DEMONTOVAT TĚSNÍCÍ KROUŽEK. -Měrku zasunout zpět až na doraz a ponechat ji zasunutou po dobu 10 vteřin. -Měrku vysunout a zkontrolovat stav oleje. (Platí i pro 1,2/40 kW, s výjimkou demontáže těsnicího kroužku). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 20. Duben 2006 Sdílet Vloženo 20. Duben 2006 Přesný postup:Měření hladiny motorového oleje u vozu Fabia s motorem 1,2/47kW: -Motor ohřát na teplotu chladicí kapaliny cca 80°C, motor vypnout. -Po 30 vteřinách vyjmout měrku, očistit a DEMONTOVAT TĚSNÍCÍ KROUŽEK. -Měrku zasunout zpět až na doraz a ponechat ji zasunutou po dobu 10 vteřin. -Měrku vysunout a zkontrolovat stav oleje. (Platí i pro 1,2/40 kW, s výjimkou demontáže těsnicího kroužku). Můžu vědět odkud si čerpal? Já v návodu k obsluze nic o těsnícím kroužku nemám. Je tam jen poznámka, že hladina oleje u 1.2/47kW se měří u zahřátého motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenda.88 Vloženo 7. Září 2010 Sdílet Vloženo 7. Září 2010 ahoj kluci, kupoval jsem fabii 1.2 40kW najeto 90tis se serviskou od znameho a bylo to v servise skoda na vymene oleje pred 3 mesici. chtěl bych se zeptat, pokud máte zkušenost s měřením oleje u HTP za studené a teplého motoru. Za studena mi to ukazuje olej víc než je maximum a za tepla je hladina akorát. V manuálu se píše. Upozornění! . U vozidel s motorem 1,2 l/47 kW kontrolujte hladinu oleje vždy u teplého motoru. Jinak by mohlo dojít k chybnému měření, a tím k chybnému doplnění oleje - nebezpečí poškození motoru! . Hladina oleje nesmí být v žádném případě nad oblastí . Nebezpečí poškození katalyzátoru. . Pokud nemůžete z jakýchkoli důvodů zajistit dostatečné množství motorového oleje, nepokračujte v jízdě. Vypněte motor a vyhledejte pomoc v odborném servisu, neboť hrozí vážné poškození motoru. Takže u vozidel 1,2 l / 47 kW, což by měl být tento motor(v techničáku je uvedeno výkon: 40.0/4 750), by se měla hladina oleje kontrolovat při teplém motoru, což je možno splnit. Ale hned v druhém bodě se uvádí, že hladina oleje nesmí být v žádném případě nad oblastí. Když v žádném případě, tak ani v případě studeného motoru?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 8. Září 2010 Sdílet Vloženo 8. Září 2010 zdravím,mám HTP 12,47 kw combi a testoval jsem olej při studeném autě a teplém.Rozdíl je 1 cm na měrce.Když je studený motor,a olej na horní hraně rysky,po zahřátí je v půlce mezi prolisy.Čili bych se snažil mít olej za studena na horní hranici,a je to v normě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanbicak Vloženo 8. Září 2010 Sdílet Vloženo 8. Září 2010 Tak teda už nevím, každý říka něco jiného. Moje zkušenost je, že po zahřátí na 80 stupňů je olej o cca 5 mm více než při studeným motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 8. Září 2010 Sdílet Vloženo 8. Září 2010 tak teď jste mě zmátli,rozdíl půl rysky je tam určitě,ale teď si nejsem jist kdy je tam víc. O víkendu na to mrknu a dám vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.