Barmalej Vloženo 20. Prosinec 2012 Vloženo 20. Prosinec 2012 Mám takovou nehezkou zkušenost s olejem. Dle rad na fóru jsem se domníval, že když tam hodím levnější olej a budu měnit po cca 7500 km, tak to autu nejen prospěje, ale i ušetřím. Nicméně to dopadlo tak, že na jaře mi motor začal na volnoběh poškubávat. Ze začátku jsem tomu nevěnoval pozornost, ale časem se to zhoršovalo. Nu poradil jsem se s mechanikem a po shlédnutí jsme našli utržený pravý silentblok motoru. Po výměně jsem pln očekávání z klidné jízdy zjistil, že motor se již tolik netřepe. Po týdnu situace opět stejná. Nu nahodil jsem to na diagnostiku a ejhle. Chyba na prvním válci. Hodilo to chybu zapalování. Vyměnil jsem cívku a pro jistotu i svíčky (páč jsem na nich už nějaký ten kilometr měl). K mému úžasu se opět nic nestalo. Tak znovu na diagnostiku a navíc na tlaky. Tu se objevil problém a to s nízkým tlakem na prvním válci. Na fóru to je již brobrané = podpálené ventily. Hlava šla dolů na opravu. Kamoš při přehrabování motoru zjistil, že se mi hýbe nepatrně více klikovka. Koukli jsme na to a bylo "zhoblované" axiální ložisko. Nejhorší na tom ale bylo i to, že byla chycená i klikovka (takový hezký kanálek tam byl:-)). Klikovka šla na vybroušení.....Co vše bylo příčinou? Levný olej, který se hodí tak maximálně na topení. Mechanici mi řekli, že levné oleje ztrácí už své vlastnosti po 4000 km a dále to nemaže a proto se mi to tak hezky vybrousilo, ztratil se tlak oleje a šlo to všechno do sraček. Neznám přesnou terminologii, ale tak nějak jsem to pochopil. Každopádně je teď motor jako nový a cena se po dokončení vyšplhá na cca 13000,- (furt lepší než kupovat z vrakáče a doufat, že je v pohodě:-))....Snad se moje zkušenost bude někomu hodit. Citovat
mira Vloženo 21. Prosinec 2012 Vloženo 21. Prosinec 2012 (editace) Barmalej...to je pech....jinak co je u tebe levnej olej....?nechce se mě zdát pokud byl v motoru dostatek oleje,byť levného že to dopadlo takhle...kvuli oleji......kolik máš najeto?stím levným olejem...?spíš bych to tipl že tam v tom motoru občas ten olej nebyl žádný....já leju mogul 10W40 a mám na něm naběháno přes 200 tisíc a nemá probléma...a to je dle mě levnej olej...:-) Editováno: 21. Prosinec 2012, autor: mira Citovat
Dandisan Vloženo 2. Únor 2013 Vloženo 2. Únor 2013 dnes jsem chtěl vyměnit olej na Fabii I HTP 12V (shell 5w-40) a za boha nešel povolit olejový filtr. Ani sikovkama to nešlo, dával jsem pozor abych nezničil tu matici na vrchu plastového krytu filtru. Klíčem to nešlo nebot takový s velkým očkem nemám. poradíte mi jak to odšroubovat? jestli třeba klíčem na olejové filtry??? díky Citovat
libero Vloženo 2. Únor 2013 Vloženo 2. Únor 2013 keď to nejde blickami,tak to musel doťahovať riadny mamlas ....skús to ešte raz a zaber ...ak nie,tak si zožeň/požičiaj 36 orech góly (6-hran) Citovat
Malta Vloženo 2. Únor 2013 Vloženo 2. Únor 2013 já bych řekl naopak, sežeň si rovnou tu 36 klíč, sikovkama to neudržíš, nezabereš takovou silou a akorát si oholíš tu matku, jinak souhlas, kdo to utahoval tak ... Citovat
Fajfy Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 Měl jsem uplně ten samý problém, ořech 36 nemám, tak jsem se to snažil povolit sikovkama, rukou a nic. Nakonec jsem si koupil udajně kvalitní klíč na povolení filtru (takovej řetěz), a taky to nešlo, vždycky to proklouzlo až jsem nakonec ten řetěz zničil, pak jsem musel do servisu kde ten ořech maí a povolili mi to. Citovat
libero Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 to fakt musí niekto doťahovať ako (sorry za vyjadrenie) hov*do Citovat
Petrkiller Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 (editace) Libero opravdu nemusí. Já to s kámošem povoloval na svém autě už 4x a pokaždé s tyčí a páčili jsme to protože to prostě jinak nešlo. Ze začátku jsme ho ještě zkoušeli sekáčem samozřejmě oleje z toho valilo. A přitom jsme mázli těsnění dle návodu na filtru a nedotahovali silno, prostě s citem. Příjde mě jako by se sám dotahoval tím tlakem. U HTP nevím jak to dělá, ta jezdí do servisu ale a na ní budu měnit olej, bude to nejspíše stejné. Editováno: 3. Únor 2013, autor: Petrkiller Citovat
libero Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 o tomto sme sa bavili už v inom vlákne..u HTP tú gumičku netreba ani natierať olejom,,jednoducho dám novú,vymením vložku a rukou dotiahnem..u MPI-čka viem,že to občas ide povoliť až na krv Citovat
Petrkiller Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 Nechápu moc jakou gumičku jsi myslel? Já myslím tu co je na olejovém filtru jak jej koupím. Nic jiného tam nemám. Citovat
libero Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 no presne tú..u HTP sa dodáva k papierovej vložke Citovat
Petrkiller Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 Aha takto se šetří u těch htp .. zase jsem chytřejší diky Já bych na to u HTP čučel co mě to dali za filtr jak bych ho měl měnit Citovat
psurn Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 Mám sice u 1,4 16V, kde je filtr i s krytem dohromady, ale stávalo se mi, že když jsem ho dotáhl na maximum jen rukou, tak jsem při další výměně zjistil, že byl úplně povolený a bylo velké štěstí, že se během provozu celý neodšrouboval a nevytekl olej. Citovat
libero Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 u tohoto motoru pekne momenťákom na 20Nm..ale to už sme trošku mimo,je to len predsa vlákno o 1,2 HTP Citovat
rkonf Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 Jinak, když ořech 36 na filtr, tak dvanáctihran. Jde pak použít i na matice poloos: Citovat
Petrkiller Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 Jak je ten ořech velký? To mě chcete říct že je velký jako ten filtr? Takový obr? Citovat
rkonf Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 Jak jsem psal ořech je 36. Víčko filtru vypadá takto: Citovat
Petrkiller Vloženo 3. Únor 2013 Vloženo 3. Únor 2013 (editace) No jo .. tož to se bavíme o jiné motorizaci já žil u MPI a ty řešíš HTP protože jsme v sekci HTP Já si říkal že by exsistoval ořech velký jako filtr u MPI .. Pardon omyl můj. S HTP jsem dnes jel a mám zase co řešit .. ale to je do jiné sekce. Jinak na netu jsem ten ořech našel za 270 kč .. Editováno: 3. Únor 2013, autor: Petrkiller Citovat
psurn Vloženo 4. Únor 2013 Vloženo 4. Únor 2013 Libero díky za potvrzení, že je třeba filtr pro 1,4 55kW lehce dotáhnout klíčem. On i tak mi jde po roce povolit rukou a téměř pokaždé se mi vyšroubuje z motoru s ním i ten čep se závitem, ale to je asi normální. Citovat
Blade007cz Vloženo 18. Únor 2013 Vloženo 18. Únor 2013 zdravim taky sem měnil olej v F1 1.2 47kw 2006 a měl sem vcelku problém s filtrem. Koupil sem mann filter na mé auto a on nepasoval :-D vnitřní pruměr byl 31mm ale já potřeboval 32mm. Na prodejně z toho byli krapet v šoku ale nakonec sem tam narval olejový filtr Filtron a to jen diky tomu že měl vnitřní průměr 31,5mm a gumové těsněni. Vůbec se netěším na další výměnu jelikož půjde dost ztuha dolu. Nemate někdo tušení proč mam ten pruměr větší? PS: Filtr co sem z toho vytahl byl take mann ale takovej a s těma rozměrama sem v jejich nabidce nenašel :-( Citovat
Petrkiller Vloženo 18. Únor 2013 Vloženo 18. Únor 2013 Není lepší koupit origo? Vždyť tam nebude takový rozdíl u toho olejového.. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.