Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dnes odrazu začalo hučať servo. Keď mi ide motor, ani nemusím točiť volantom, trochu to počuť, keď otočím volantom, riadne to robí randál. Môže to byť nedostatkom oleja? Ak áno, aký doliať? Oct 1.8 T 1999

Vloženo

Koukám že problémy se servem tu potkávají mnoho lidí...Nedostatkem kapaliny to být může. Se koukni a poznáš, ne? Kapalinu koupíš na každé benzince, ale únik oleje má příčinu a tou bude nějaká trhlina a tedy dolití nic, z dlouhodobého hlediska, neřeší. Pokud tam je trhlina, tak bude zpěněná hladina kapaliny v servu. Řešení je výměna serva, bacha je jich víc druhů a cena jetého serva tak 2-4 tisíce. Nové kolem 15 tisíc. Výměna žádná jednoduchá práce... No každopádně hodně štěstí... Jinak měl jsem taky problém se servem a pokud chceš nějaké konktrétní info, pošli SZ

Vloženo

Já jsem za 9 let dolíval 0,2l což je hodně dobré a odpovídá to.

Ten únik taky bývá u těsnění přírub na servu a na řízení, v tomto případě stačí vyměnit těsnění.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Mám takový problém - občas mi hučí servo. A to tak že hodně. Když se to začalo zlehka objevovat, preventivně jsem vyměnil olej. Bohužel bez efektu, problém přetrvává. Nikde nic neteče, oleje je přesně kolik má být. Za jízdy nic neslyším, ale při parkování je to hrůza. Nedělá to ovšem vždycky, jen tak v 70% případů.

Koukal jsem do DP, je tam několik kroků které se mají při těchto problémech kontrolovat.

- stav oleje - v pořádku

- dopravní tlak v čerpadle - na to nemám potřebné nářadí, tedy nezkoušeno

- těsnost spojů - nikde jsem nic nenašel, olej nepění, patrně v pořádku

- napnutí řemene - nevím jak to přesně poznat, ale není prověšen, subjektivně v pořádku napnut

- poloha sacího a zpětného vedení, zda n ení přiskříplé - v pořádku

- připevnění převodky na nápravnici - v pořádku

- spojení čerpadla s motorem - na to ještě kouknu, ale myslím že bude v pořádku, těžko by se samo po 4 letech povolilo....

- šroubové spoje na řemenici - tady nevím co je tím myšleno?

Zkrátka vůbec nevím, kde, nebo spíše jak hledat závadu. Může hluky vydávat jen čerpadlo, nebo i převodka? Jak vlastně funguje převodka?

Předem díky za postřehy...

Vloženo

Pokud si dobře vzpomínám, tak jsme chvíli diskutovali ohledně napínáku drážkovaného řemene a řemenici alternátoru. Do výměny těchto dvou věcí mi auto vyluzovalo šílené zvuky při parkování, za jízdy všechno v pořádku. Takže já bych zkusil tuhle variantu. Pokud motor běží na volnoběh napínák řemene by se neměl ani hnout... jakmile se začne hýbat, řemen pak prokluzuje a vydává to roztodivné zvuky.

Vloženo (editace)

Aha, už jsem si vzpoměl co máš na mysli - viz http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...st&p=830307. Ty vibrace kolem 2tis otáček podle mě způsobuje něco špatně připevněného - následek výměny oleje v servu servisem, ale ještě jsem se nedostal k tomu auto zvednout a všechno zkontrolovat.

Ty jsi tehdy psal, že se to najednou výrazně zhoršilo, a dělalo to i na volnoběh, takže bylo vidět, jak napínák hopsá, měl jsi to jednodušší. Já pořád nevím jak to jednodušše odhalit, dělá to jen při zátěži při 2tis a poslední dobou se mi zdá, že při rozjezdu též něco vibruje. :(

Problém, který jsem psal sem, je ale něco dalšího - je to určitě ze soustavy serva, jen nevím jestli převodka nebo čerpadlo....

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku
Vloženo (editace)

Mam presne ten isty problem so servoriadenim ako mas ty. Pri parkovani ked krutim volantom, ked je na servo vyvijana najvacsia zataz, to proste huci..... dokonca ked uplne jemne tocim volantom tak sa to akoby znasobi a citim/pocujem na plastoch v interieri vibracie.... Pri zvyseni volnobeznych otacok (pridanim plynu) alebo ked sa kolesa hybu a kladu vozovke mensi treci odpor nepocujem nic. Uz mam pripraveny original servoolej na vymenu, ale z tvojich skusenosti vidim ze to asi nepomoze. Cim to teda moze byt, neviem..... remenicu aj napinak sme vcera pozerali a je to uplne ok. Najzaujimavajsie je, ze to hucanie/vibracie pocut iba v interieri, zvonku je to uplne tiche resp. asi to prehlusi zvuk motoru..... U mna to servo dostava zabrat este trochu viac, pretoze mam 225/45 kolesa :feve:

Editováno: , autor: subz3ro
Vloženo (editace)

Tak jsem kontroloval napínák i řemenici alternátoru, jak psal lukash, též uchycení samotného servočerpadla k držáku i držáku k motoru. Všechno je v pořádku.

Jen jsem zjistil jsem, že jsem měl uvolněný kryt nad kloubem pravé poloosy, který se mohl klepat, tak jsem ho dotáhl, nicméně problém přetrvává.

Snažím se to vysledovat, dělá to spíš při teplém motoru než studeném.

Dokonce se mi zdá, že ten zvuk je více slyšet při zatáčení doleva, než doprava.

Nic dalšího mě nenapadá :(

Může ty zvuky vydávat samotné čerpadlo, i když jinak funguje dobře a oleje je dostatek?

Editováno: , autor: capo
Vloženo

Ahoj, mam problém, neni to k tomu huceni, ale pri toceni volantem na míste mi obcas vyjde ze predu takovy divny zvuk, jakoby nejaké prasknuti, neni to pokazde, ale je to to neprijemny zvuk. Pri jizde se to nikdy neprojevi, jen kdyz stojim. Nemel nekdo z vas stejny problem.

diky moc

Vloženo

tak to ložisko v horním uložení jsem měnil dneska na obou stranách + nějaký gumový doraz, potože mi někde z motoru šel lupavý zvuk, i při zatáčení. A prd, nepřestalo to, navíc i při zatočení volantem, stači ho jen trošinku pootočit, mi začalo hučet servo jak kdyby mu měly odbývat poslední minuty. Takže babo raď, ještě bych dodal, že ten známý co mi to měnil, není žádný levák Bob, a současně i u toho jsem nechal měnit i nemrznoucí směs, ale to hádám na to nemá žádný vliv. Jinak před výměnou nebyl se servem žádný problém.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Takže jsem tu po půl roce s dalším problémem. Servo tichounké, oleje dostatek a volant se při zatáčení seká jak sviňa. Minulý týden, když jsem jel z Ostravy domů cca. 60 km, tak mě začalo zlobit řízení, volant tuhnul, nedalo se plynule otáčet koly, volant se nevracel zpět. Na druhý den jsem zjistil, že mi chybí tak asi 1,2 dcl servo oleje, po dolití to přestalo. Poté jem absolvoval pár krátkých jízd, vše bez problému. Dneska jsem byl na nákupy najeto tak cca. 40 km a začalo se to sekat zas a znovu, podotýkám, že jsem kontroloval olej a toho je dost. Servo začně trošku vrnět, až když jsou kola vytočené namax a přidržím volant. Jinak o něm ani nevím.Najeto něco přes 66 tKm. Ví někdo čím by to mohlo být? Skvrnu od oleje jsem nikde nenašel. Jen gumové manžety u skříně řízení jsou trošku od oleje, ale to bylo už i dřív. Takže co se mohlo posmolit? V pátek jedu do servisu, ale zajímá mě i názor zde na fóru.

Vloženo

Zravicko ve spolek, v posledni dobe jsem si vsiml ze mam nejake hlucne servo rizeni, po precteni par rad jsem zkusil dolet olej a bylo vse vyreseno, jenze asi tak po tydnu se to zacinalo objevovat znova tak jsem znova dolel a ticho. Jenze jsem dneska menil spodni kryt morotu a ejhle. Mastnoty vsude az moc, je to nekde nad napravou, lajicky bych to rekl ze to je nekde pod sedlem spolujezde nebo tam nekde, muzete mi nekdo aspon trochu nastinit co se to deje a co se s tim da delat? Nadobka na olej je zase ne uplne ale prazdnejsi nez kdyz do ni dolevam. DIky Lupace

Vloženo

Zdravi, takze co to pro me znamena? Da se to nejak pretesnit nebo se to musi menit cele? A cele se tim mysli co? A co se financi tyce tak mam jake asi vyhlidky?

Dik Lupace

Vloženo

finančně naprd, mě bylo řečeno vyměnit kus za kus, repas není. Ve škodovce cena cca. 12.000,- Kč, známý mi řekl, že nové sežene za 8.500,- a na netu ve škoda dílech jsem se díval že to mají za necelých 7.000,- Kč, takže potěš koště!!! Jinak dle etky by to měla být skříň řízení číslo dílu, tedea alespoň pro mě 1J1422062 E(X).

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Čau kluci,mám takovej problém a to že na míste a v nízkejch otáčkách se docela ozívá servo

při točení volantem.Koukal sem na olej a moc ho tam teda neni ale spíš bych ho chtěl vyměnit

než dolejvat.Chtěl bych se do toho pustit až po zimě protože nemám žádnou garáž a venku už

je docela kosa.Otázka je jestli se může něco stát aby třeba neodešlo servo nebo tak něco.

Tak co myslíte??Mám ho aspon dolejt??A nevadí že už to tak dlouho hučí??

Vloženo

Tak docelo malo ho tam mam byt. Pozor na to. Auto na rovine,kolesa rovno,studene. Otvoris mierku a hladina ma byt na DOLNEJ ryske +- 1-2 mm. Ked si ju otocis tak to na zadnej strane vidis srafovane miesto kde mas mat hladinu.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...