Přejít na obsah

Brzdové kotouče a destičky - výměna


Pítr

Doporučené příspěvky

Zdravím. Keďže sa mi rozsvietila kontrolka opotrebovania brzd. dostičiek, objednal som komplet nove Ferodo . V predu vymena v poriadku a v zadu problem na obidvoch kolesách. Pritom piestik strmeňa bol zatlačeny pripravkom, kotúče zrovnané, dostičky majú voľný pohyb, vodiace čapy premazané a pohyblivé. Po poskladaní a zabrzdení stále brzdí, lanko ručnej brzdy bolo odpojené. Skúsim ešte rozhýbať piestik lebo išiel dosť ťažko. 

 

 

Editováno: , autor: mino22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vše chodí jak má, vč. lan a páček ručky na třmenech, tak zkus trochu pojezdit a pobrzdit. Zejména pokud jsi dával nový destičky na jetý kotouče, tak se potřebují zaběhnout s kotoučem. Než se tak stane, potřebují větší prostor na úplné odbrždění a ten jim třmen s mechanizmem ručky nemůže poskytnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mino 22-nerozhýbeš ho pod gumičkou v strmeni je naoxidovaný hliník a gumička tlačí na piestik tak silno že nieje schopný dostatočne sa vrátiť.Vytočiť von piestik a pod gumičkou vyčistiť drážku a dať novú aj prachovku je na to opravná sada alebo nový strmeň ak si netrúfaš inak tie brzdy pújdou do kytek čoskoro.

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nové zistenia. Rozobral som lavu zadnu stranu a skúsil ten piestik ešte rozbehať (vysunúť šlapanim na pedal a zasa zatlačit pripravkom ) .

Parkrát som to zopakoval a po chvíli išiel piestik citelne ľahšie. Poskladal som to celé a po zabrzdení je to teraz o 80 % lepšie. Už aj odbrzďuje. 

Ale pravá strana presne ako marian.marcin napísal ten piestik dostal vodu . Ten piestik po vysunutí potrebuje obrovskú silu na zatlačenie. Na ten prípravok som musel použiť aj rúrku. Aj ked som to opakoval viackrát tento strmeň potrebuje repas. Ma poškodenú vonkajšiu manžetu , preto sa tam dostala voda. 

IMG_20191117_155703.thumb.jpg.5eaa5186bbed373fb87b45605b08556e.jpg

IMG_20191117_155629.thumb.jpg.632126a39b9eba60f7a6d3bdf033b150.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano samozrejme to spravim na obidvoch. Plus vymena brzdovky , neviem kedy bola menená. Zaujimave že staré dostičky boli zodraté pekne rovnomerne vsetky styri rovnaky rozmer . Tie piestiky museli brzdiť aj odbrzďovať, ale len preto lebo boli už sadnuté. Preto nie je dobré meniť dostičky keď sú už úplne zodraté a piestik je viac vysunutý. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to ve stavu jako na tom obrázku, tak se nemá cenu s nějakým rozhýbáváním ztrácet čas.

Výše jsi psal, že vše má volný pohyb. Nedělám už dokonce ani repase těch třmenů. Za cenu jakou se nechá koupit fabricky repasovaný třmen to nemá smysl. Teď jsem je objednával na dvojkovýho leona (stejný jako O2) a kus přijde na cardu na litr: https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdovy-trmen-a-b-s-520831/

Už jsem je tam bral hodněkrát, vypadají jako nový a je na dlouho klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie , ja som ti zmeral už po zbrusení , takze stredy zarezov od seba na piestiku 34 mm. Alebo inak : na tom nástavci od vonkajsej strany campliku po vonkajsiu stranu druheho campliku 34mm. 

Screenshot_20191126_150421.thumb.jpg.f62d573cc50ff11cde3840c3bb5e9b3b.jpg

Ak to chápeš , ja by som ten zbrúseny material potreboval na tu vonkajsiu stranu tych camplikov. Ale vravim , takto to tiež pracuje

Editováno: , autor: mino22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže vyměněno a co mě překvapilo: Auto má najeto přes 160 tisíc. Na jednom kotouči chybělo 0,5 mm, na druhém 0,65 mm. Před sebou tedy měly ještě minimálně 300 tis. km :-) Kdybych to tušil, tak jsem nekupoval nový a tyhle srovnal na soustruhu. Tři destičky měly 5 až 6 mm, takže by ještě najely 100 tis. km. Bohužel se jedna destička šprajcla a sjel jsem ji až na kov. Takže kdybych ty brzdy občas rozebral a promazal, tak se na nich dalo ujet 260 tisíc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím, jak vypadají běžně zadní kotouče? Historicky mi klepal volant při brzdění, nejdřív jsem měnil přední kotouče a desky, pak jeden celý zadní brzdič a klepe to pořád, i když méně. Zadní kotouče mám dle fotky, je to normální, že desky nebrzdí celou plochou? Nechci měnit něco, co třeba ani nebude mít vliv...

IMG_20200817_163918.jpg

IMG_20200817_163955.jpg

IMG_20200817_163944.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...