Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

RE: Njn kdyz to beres takhle, je sice hezky ze to tolik necmoudi, ale k cemu ti to je kdyz to nejede? ...a stejne kdyz nastartujes, tak kazdej hned pozna, ze je to traktor.... a i kdybys tam nemel filtr pevn. castic, tak bych nerekl, ze je jedno u koho chipujes ...spatnej soft ti muze pekne poskodit motor....netvrdim, ze cimbu je spatnej, ale pokud chces neco vic, tak musis holt hledat jinde....

PS: U RS se priplaci filtr pevnejch castic ?

Ne, je to standartne!! Ono tech 25kw navic co nabiz Mr. Cimbu je postacujici, ja vic nepotrebuju! Uz ted je to postacujici,ale...nikdy s tim zadne sprinty jezdit nebude ani nic podobneho... :)

S tím výkonem se mi to přece jenom trochu nezdá...v tom případě hoďte na brzdu i benzín a pokud bude výkon větší, tak možná...A stejně, proč je RS TDI v testu (s tou Lagunou a tak) v podstatě nejpomalejší?....To mají všchny tyto diesly také větší výkon??....Ne, tohle je amatérské měření.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím výkonem se mi to přece jenom trochu nezdá...v tom případě hoďte na brzdu i benzín a pokud bude výkon větší, tak možná...A stejně, proč je RS TDI v testu (s tou Lagunou a tak) v podstatě nejpomalejší?....To mají všchny tyto diesly také větší výkon??....Ne, tohle je amatérské měření.

Co to pises? Vzdyt ta Octavia byla druha nejrychlejsi ve zrychleni za Lagunou, jinak ve vsech ostatnich mereni byla na prvni miste!! I Janda (Mr. Cimbu) pise ze ma vetsi vykon, je to slyset ze vsech stran a pochybuji ze by na auto Srba bylo amterske mereni!! To je trosku hovadina co si napsal!!

Editováno: , autor: Doli
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím výkonem se mi to přece jenom trochu nezdá...v tom případě hoďte na brzdu i benzín a pokud bude výkon větší, tak možná...A stejně, proč je RS TDI v testu (s tou Lagunou a tak) v podstatě nejpomalejší?....To mají všchny tyto diesly také větší výkon??....Ne, tohle je amatérské měření.

Co to pises? Vzdyt ta Octavia byla druha nejrychlejsi ve zrychleni za Lagunou, jinak ve vsech ostatnich mereni byla na prvni miste!! I Janda (Mr. Cimbu) pise ze ma vetsi vykon, je to slyset ze vsech stran a pochybuji ze by na auto Srba bylo amterske mereni!! To je trosku hovadina co si napsal!!

Jo, tak proč většina lidí, co mají 2.0 Tdi načipovanou na cca 134 Kw octavii RS dávají?...to by přece musela RS s o 16 Kw větším výkonem atd. bez problému zvládnout ne? Laguna má taky 150 Kw?? a o srovnání benzínu vůbec nepíši, ten by zase musel mít 170 Kw...ale nechci srovnávat "jabko s hruškou"....jestli ti těch 150 Kw naměřili...tak to tak asi bude, ale v tom případě to nepotvrzují jízdní vlastnosti... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím výkonem se mi to přece jenom trochu nezdá...v tom případě hoďte na brzdu i benzín a pokud bude výkon větší, tak možná...A stejně, proč je RS TDI v testu (s tou Lagunou a tak) v podstatě nejpomalejší?....To mají všchny tyto diesly také větší výkon??....Ne, tohle je amatérské měření.

Co to pises? Vzdyt ta Octavia byla druha nejrychlejsi ve zrychleni za Lagunou, jinak ve vsech ostatnich mereni byla na prvni miste!! I Janda (Mr. Cimbu) pise ze ma vetsi vykon, je to slyset ze vsech stran a pochybuji ze by na auto Srba bylo amterske mereni!! To je trosku hovadina co si napsal!!

Jo, tak proč většina lidí, co mají 2.0 Tdi načipovanou na cca 134 Kw octavii RS dávají?...to by přece musela RS s o 16 Kw větším výkonem atd. bez problému zvládnout ne? Laguna má taky 150 Kw?? a o srovnání benzínu vůbec nepíši, ten by zase musel mít 170 Kw...ale nechci srovnávat "jabko s hruškou"....jestli ti těch 150 Kw naměřili...tak to tak asi bude, ale v tom případě to nepotvrzují jízdní vlastnosti... :feve:

Tak pak v tom jsou i jiné věci, jako třeba hmotnost, zpřevodování, atd., ne? Ale tomu uvádění mnohem nižších výkonů nevěřím, spíš bych to viděl na nějakou jinou metodiku měření...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím výkonem se mi to přece jenom trochu nezdá...v tom případě hoďte na brzdu i benzín a pokud bude výkon větší, tak možná...A stejně, proč je RS TDI v testu (s tou Lagunou a tak) v podstatě nejpomalejší?....To mají všchny tyto diesly také větší výkon??....Ne, tohle je amatérské měření.

Co to pises? Vzdyt ta Octavia byla druha nejrychlejsi ve zrychleni za Lagunou, jinak ve vsech ostatnich mereni byla na prvni miste!! I Janda (Mr. Cimbu) pise ze ma vetsi vykon, je to slyset ze vsech stran a pochybuji ze by na auto Srba bylo amterske mereni!! To je trosku hovadina co si napsal!!

Jo, tak proč většina lidí, co mají 2.0 Tdi načipovanou na cca 134 Kw octavii RS dávají?...to by přece musela RS s o 16 Kw větším výkonem atd. bez problému zvládnout ne? Laguna má taky 150 Kw?? a o srovnání benzínu vůbec nepíši, ten by zase musel mít 170 Kw...ale nechci srovnávat "jabko s hruškou"....jestli ti těch 150 Kw naměřili...tak to tak asi bude, ale v tom případě to nepotvrzují jízdní vlastnosti... :feve:

Tak pak v tom jsou i jiné věci, jako třeba hmotnost, zpřevodování, atd., ne? Ale tomu uvádění mnohem nižších výkonů nevěřím, spíš bych to viděl na nějakou jinou metodiku měření...

Hmotnost?...diesl je 30 kg težší než benzín, zpřevodování určitě..já bych to taky viděl na jinou metodiku měření. Myslím si, že je u výkonů uváděna hodnota, která je naměřena za vysokých teplot, dále je to ovlivněno tlakem apod....aby potom majitelé neříkali, že jejich auto má nižší výkon než je napsáno v papírech, takže podle mě za "normálních" teplot a tlaků může auto dosahovat relativně vyších výkonů...ale že by ten výkon měl být vyšší o 25 Kw? :feve: ....no nevím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna je to blbost,co napisu,ale kdysi jsem nekde cetl o mereni vykonu a psali tam o dvojim zpusobu.Jednak o mereni vykonu motoru jako takoveho a pak realneho vykonu preneseneho na napravu.Hodnoty se lisily,neb neco se ztrati prenosem pres spojku,prevodovku atd.Napr jeden znamy mel upraveny renault 19 16V a motoricky mu merenim zjistili potencionalnich 210 koni.Takzvane na kolech mu vyslo jen 190.Osobne jsem videl jak na sprintu osolil bez problemu rs1 navic ciple na 200 koni,takze ten vykon tam byl.nemuze byt treba zakopany pes v tomhle?Ja osobne totiz neverim,ze v dobe kdy se automobilky predbihaji,co ktera dokaze nacpat do motoru by podhodnocovaly parametry svych produktu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna je to blbost,co napisu,ale kdysi jsem nekde cetl o mereni vykonu a psali tam o dvojim zpusobu.Jednak o mereni vykonu motoru jako takoveho a pak realneho vykonu preneseneho na napravu.Hodnoty se lisily,neb neco se ztrati prenosem pres spojku,prevodovku atd.Napr jeden znamy mel upraveny renault 19 16V a motoricky mu merenim zjistili potencionalnich 210 koni.Takzvane na kolech mu vyslo jen 190.Osobne jsem videl jak na sprintu osolil bez problemu rs1 navic ciple na 200 koni,takze ten vykon tam byl.nemuze byt treba zakopany pes v tomhle?Ja osobne totiz neverim,ze v dobe kdy se automobilky predbihaji,co ktera dokaze nacpat do motoru by podhodnocovaly parametry svych produktu.

Tak na sprintu ho ten renault se 190 k dat musel...to auto je mnohem lehci...ale v maximalce by asi nemel sanci. Jinak s tím výkonem přenášeným na vozovku...něco na tom bude...Protože se určitě nějakej ten koník ztratí...valivý odpor pneumatik, spojka...ale nevím, jestli se to při měření už do toho nezapočítá...chtělo by to hold nějakýho odborníka, který by nám vysvětlil, podle čeho se to posuzuje atd. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna je to blbost,co napisu,ale kdysi jsem nekde cetl o mereni vykonu a psali tam o dvojim zpusobu.Jednak o mereni vykonu motoru jako takoveho a pak realneho vykonu preneseneho na napravu.Hodnoty se lisily,neb neco se ztrati prenosem pres spojku,prevodovku atd.Napr jeden znamy mel upraveny renault 19 16V a motoricky mu merenim zjistili potencionalnich 210 koni.Takzvane na kolech mu vyslo jen 190.Osobne jsem videl jak na sprintu osolil bez problemu rs1 navic ciple na 200 koni,takze ten vykon tam byl.nemuze byt treba zakopany pes v tomhle?Ja osobne totiz neverim,ze v dobe kdy se automobilky predbihaji,co ktera dokaze nacpat do motoru by podhodnocovaly parametry svych produktu.

Sice nejsem odborník, ale tyhle hodnoty najdeš na většině grafů z brzdy. Když k výkonu, který je přenesený na kola přičteš ztrátový výkon (tření, valivé odpory apod.), dostaneš nominální výkon, což je hodnota, která se všude u každého motoru uvádí. Na kolik je ale hodnota udávaná automobilkou pravdivá, to záleží nejen na "reálném výkonu" motoru, ale také na různých zákonných, daňových a marketingových faktorech.

Takže pokud měl rencek 210 psích sil při hmotnosti cca. o 2 metráky menší než 200koňová Okta, tak je to na sprintu celkem jasné.

To Brumla: U RS TDi je to úplně stejná situace, jí čip taky rozhodně přidá na výkonu a zrychlení. Je to totiž o tom, že když nějakou dobu jezdíš s autem, tak za chvíli chceš víc. Takže někteří čipují HTPčka a ti, co na to mají, by klidně čipli Veyrona, aby jel taky trošku líp. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj čistě soukromej a osobní názor je ten, že v případě RS TDi je motor už dostatečně naladěnej z výroby a do dalšího čipování bych nešel. Je to myslím jiná situace než u mojí TDi, kterýmu čip rozhodně přidal na výkonu a zrychlení.

RE: Jenze RS TDi ma minimalne lepsi turbo a trysky jak 140citka ...cip mu pomuze stejne tak, jako u tvoji 1,9Tdi ..me stacilo svezeni s ciplou 2,0TDi na 130Kw a ani nemlel problem se spojkou jako maj po cipu 1,9tky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím ráno 40km po okreskách a asi 10km rychlostka do Brna, potom přes den několikrát projedu Brno a navečer se vracím zase 50km domů, kromě toho samozřejmě nepravidelný trasy, ale to je opět skladba okresky + dálnice + trochu města. Jezdím všude mírně nad limit, takže se to vždycky asi vypálí, nikdy jsem nejezdil několik dní ve městě, například po Praze, tam by to možná dělalo problémy, zřejmě to nemá rádo dlouhodobý pobyty ve městech, obzváště kolony, ale chce to občas provětrat a vypálit nahromaděný saze.

Prave co jsem cetl, tak to delalo majiteli ktery byl z Prahy a jezdil po meste!! Takze si myslim ze to bude tim... :)

Ahoj, taky už jsem s tim měl problém. Jel jsem 950 km do Amsterdamu, pak asi 500 km po Holandsku, 90% dálnice, takže musel bejt krásně vyčištěnej. Pak sem ujel 200 km směr ČR a hodinu sem popojížděl v zácpě a už to bylo. Pak se mi to stalo ještě jenou v zácpě v Praze. Vždycky před tim to auto pocukává. Dal jsem to do servisu, přeflešovali mi to, a od tý doby je klid. Taky by mě ten chip lákal, ale všichni mě od toho zrazujou, hlavně lidi ze servisu. Ten filtr je prej dost na hraně a škodovka s nim zatim moc neumí. Tuhle z nich vylezlo, že tim přeflešovánim vlastně jen zvedli procenta, kdy se má ten filtr začít čistit, takže se jen neucpává tak často. Prej se to tak řešilo u Superbů. Ale nejsem na to žádnej odborník. Máme od Cimbu načipovaný už 3. auto a všechny v pohodě, O1 TDI 81kw, úspěšně najela 240tis než sme ji prodali, takže Jandovi celkem věřim, ale tim RS TDI si zatim kuli DPF nejsem tak jistej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna je to blbost,co napisu,ale kdysi jsem nekde cetl o mereni vykonu a psali tam o dvojim zpusobu.Jednak o mereni vykonu motoru jako takoveho a pak realneho vykonu preneseneho na napravu.Hodnoty se lisily,neb neco se ztrati prenosem pres spojku,prevodovku atd.Napr jeden znamy mel upraveny renault 19 16V a motoricky mu merenim zjistili potencionalnich 210 koni.Takzvane na kolech mu vyslo jen 190.Osobne jsem videl jak na sprintu osolil bez problemu rs1 navic ciple na 200 koni,takze ten vykon tam byl.nemuze byt treba zakopany pes v tomhle?Ja osobne totiz neverim,ze v dobe kdy se automobilky predbihaji,co ktera dokaze nacpat do motoru by podhodnocovaly parametry svych produktu.

Sice nejsem odborník, ale tyhle hodnoty najdeš na většině grafů z brzdy. Když k výkonu, který je přenesený na kola přičteš ztrátový výkon (tření, valivé odpory apod.), dostaneš nominální výkon, což je hodnota, která se všude u každého motoru uvádí. Na kolik je ale hodnota udávaná automobilkou pravdivá, to záleží nejen na "reálném výkonu" motoru, ale také na různých zákonných, daňových a marketingových faktorech.

Takže pokud měl rencek 210 psích sil při hmotnosti cca. o 2 metráky menší než 200koňová Okta, tak je to na sprintu celkem jasné.

To Brumla: U RS TDi je to úplně stejná situace, jí čip taky rozhodně přidá na výkonu a zrychlení. Je to totiž o tom, že když nějakou dobu jezdíš s autem, tak za chvíli chceš víc. Takže někteří čipují HTPčka a ti, co na to mají, by klidně čipli Veyrona, aby jel taky trošku líp. :)

Jak rikas,taky tomu moc nerozumim,a o pravde se budem vzdy hadat,ale ty rozdilne metody mereni opravdu existuji a nikdo z nas poradne nevi jak kterych hodnot bylo dosazeno.K prikladu s devatenactkou mas pravdu,rozdil byl presne 200 kilo,ale nactka byla bez turba a na 400 metru vyhrala zhruba na vzdalenost vice nez dvou aut.To by nahnal i na delsi vzdalenosti dost tezko.Dali si to spolu trikrat a oba se snazili neprohrat.Ale na tom nesejde.Mam to ted po cipu a docela jsem vyskolil i Megana sport,coz je motokara z jine kategorie.A co se tyce navyku mas absolutni pravdu,proste si zvyknes a chces vic.Pocatecni euforie casem vyprcha i u Enza.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna je to blbost,co napisu,ale kdysi jsem nekde cetl o mereni vykonu a psali tam o dvojim zpusobu.Jednak o mereni vykonu motoru jako takoveho a pak realneho vykonu preneseneho na napravu.Hodnoty se lisily,neb neco se ztrati prenosem pres spojku,prevodovku atd.Napr jeden znamy mel upraveny renault 19 16V a motoricky mu merenim zjistili potencionalnich 210 koni.Takzvane na kolech mu vyslo jen 190.Osobne jsem videl jak na sprintu osolil bez problemu rs1 navic ciple na 200 koni,takze ten vykon tam byl.nemuze byt treba zakopany pes v tomhle?Ja osobne totiz neverim,ze v dobe kdy se automobilky predbihaji,co ktera dokaze nacpat do motoru by podhodnocovaly parametry svych produktu.

Sice nejsem odborník, ale tyhle hodnoty najdeš na většině grafů z brzdy. Když k výkonu, který je přenesený na kola přičteš ztrátový výkon (tření, valivé odpory apod.), dostaneš nominální výkon, což je hodnota, která se všude u každého motoru uvádí. Na kolik je ale hodnota udávaná automobilkou pravdivá, to záleží nejen na "reálném výkonu" motoru, ale také na různých zákonných, daňových a marketingových faktorech.

Takže pokud měl rencek 210 psích sil při hmotnosti cca. o 2 metráky menší než 200koňová Okta, tak je to na sprintu celkem jasné.

To Brumla: U RS TDi je to úplně stejná situace, jí čip taky rozhodně přidá na výkonu a zrychlení. Je to totiž o tom, že když nějakou dobu jezdíš s autem, tak za chvíli chceš víc. Takže někteří čipují HTPčka a ti, co na to mají, by klidně čipli Veyrona, aby jel taky trošku líp. :)

Jak rikas,taky tomu moc nerozumim,a o pravde se budem vzdy hadat,ale ty rozdilne metody mereni opravdu existuji a nikdo z nas poradne nevi jak kterych hodnot bylo dosazeno.K prikladu s devatenactkou mas pravdu,rozdil byl presne 200 kilo,ale nactka byla bez turba a na 400 metru vyhrala zhruba na vzdalenost vice nez dvou aut.To by nahnal i na delsi vzdalenosti dost tezko.Dali si to spolu trikrat a oba se snazili neprohrat.Ale na tom nesejde.Mam to ted po cipu a docela jsem vyskolil i Megana sport,coz je motokara z jine kategorie.A co se tyce navyku mas absolutni pravdu,proste si zvyknes a chces vic.Pocatecni euforie casem vyprcha i u Enza.

RE: Vis jakej na to je lek ? Sedni si obcas do F 1,2HTP a zase se ti bude zdat, ze mas delo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj čistě soukromej a osobní názor je ten, že v případě RS TDi je motor už dostatečně naladěnej z výroby a do dalšího čipování bych nešel. Je to myslím jiná situace než u mojí TDi, kterýmu čip rozhodně přidal na výkonu a zrychlení.

RE: Jenze RS TDi ma minimalne lepsi turbo a trysky jak 140citka ...cip mu pomuze stejne tak, jako u tvoji 1,9Tdi ..me stacilo svezeni s ciplou 2,0TDi na 130Kw a ani nemlel problem se spojkou jako maj po cipu 1,9tky...

mě se spojka ozvala az asi po 20tis km po chipu, takže když by se s mým autem někdo svez, tak by rozhodně žádnej problem se spojkou taky nepoznal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj čistě soukromej a osobní názor je ten, že v případě RS TDi je motor už dostatečně naladěnej z výroby a do dalšího čipování bych nešel. Je to myslím jiná situace než u mojí TDi, kterýmu čip rozhodně přidal na výkonu a zrychlení.

RE: Jenze RS TDi ma minimalne lepsi turbo a trysky jak 140citka ...cip mu pomuze stejne tak, jako u tvoji 1,9Tdi ..me stacilo svezeni s ciplou 2,0TDi na 130Kw a ani nemlel problem se spojkou jako maj po cipu 1,9tky...

mě se spojka ozvala az asi po 20tis km po chipu, takže když by se s mým autem někdo svez, tak by rozhodně žádnej problem se spojkou taky nepoznal

RE: Jde o to ze 1,9tky maj spojku slabsi jak 2,0TDi a i kdyz se dava jen na cca 320Nm+- , tak je vseobecne zname ze kolikrat pak klouzou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...