Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

MOJE ŘEČ MICHALE. :kol-47:

Taktéž i moje řeč Michale5. Přesně jak píšeš, i já sleduji forum často a jenom občas něco napíši, ale jako bys mi psal (mluvil z duše). Máme 1.2 TSI  8/2012 a naprostá spokojenost a to s ní taháme i obytný přívěs.

MICHAL5, jak to popisuješ ve svém příspěvku, tak Ti to i věřím. Jak se k Yetimu chováš, tak on se Ti zákonitě odmění. Můj názor je, že z 90% záleží na majiteli. Přeji Ti dalších 70 tisíc km bez jakýchkoliv problémů, jako dosud.    :kol-47:

Je to auto na pohodu, ticho a zároveň...Názory, že tak slaboučký motor na takové auto není, opravdu ignoruji, to už mám za sebou. Já bych se tedy motorizace 1,2 TSI nebál ani z pohledu spotřeby, ani z pohledu výdrže motoru...

Souhlasím s Tebou Michale. Já mám v Yeti 1.2 TSI 81 kW. Auto je s motorem dostatečně svižné, jak jsi psal, na pohodu. Na dálnici je spotřeba do 120 km/h v normálu, tím myslím kolem 6,5 litru, a to mám najeto cca 1200 km. Na silnicích I. třídy a nižších jde spotřeba při dodržování 90 km/h a nápovědy MDF kolem 5,5 litu.

Zdravím,

již 6 rokem máme našeho Yetiho 1,2 TSI 77KW, kupovali jsme jej v listopadu 2009, tzn. ten první "nevychytaný", máme nyní kolem 70 tisíc km a vše OK, spotřeba je dlouhodobě v rozmezí 6.0 - 6.5, dle stylu jízdy... Já bych se tedy motorizace 1,2 TSI nebál ani z pohledu spotřeby, ani z pohledu výdrže motoru, 1.8 TSI o tom se nikde moc nepíše, je na tom ještě hůř, taky ho stáhli z prodeje, to není jen, že motor nesplnil EURO6. Motor doporučuji, a to nejen do Yetiho.

Ano, pro nenáročného uživatele dostačující, na rychlé dálniční přelety a skutečně svižnou jízdu již ne. Tam už motor moc nestíhá a také ta spotřeba by vypadala jinak, navíc bez patřičné protihodnoty. Motor 1.8 TSI se samozřejmě vesele dál vyrábí a montuje třeba do OIII a také do nového SIII. Máš mylné informace.

MICHAL5, jak to popisuješ ve svém příspěvku, tak Ti to i věřím. Jak se k Yetimu chováš, tak on se Ti zákonitě odmění. Můj názor je, že z 90% záleží na majiteli. Přeji Ti dalších 70 tisíc km bez jakýchkoliv problémů, jako dosud.    :kol-47:

tak se pokus všem těm co s TSI měli a mají problémy vysvětlit, že z 90% to je jejich chyba :kol-135:

To je obvyklý omyl lidí, co o skutečných příčinách potíží tohoto motoru nemají potuchy.

Ano, to všechno jsem napsal jako názor po 6 letech užívání ohledně spotřeby našeho vozu 1,2 TSI YETI, neříkám, že je to nejlepší motor na světě, a že nemá mouchy, ale pro nás dostačující a nemyslím, že nejsme nároční, jde o to, jak nahlížet na slovo "nároční" z pohledu tohoto motoru. Na povolené rychlostní limity je to plně dostačující, nemám komplex, že mám Yetiho jako předokolku a pouze 1,2 TSI (znám plno lidí, co takovýmto motůrkem pohrdají, že je malý, budou ještě menší v budoucnu, což neříkám, že je dobře, vůbec ne). Ano jsou silnější a rychlejší auta i motory (pro upřesnění 2.0 TDI není zrovna žádný spořílek, vím z vlastní zkušenosti, ano je silný, ale to je vše - pro mě "jako nenáročeného", pro jiného to bude bomba motor), ale jak jsem psal, je to auto na pohodu a pro rodinu, musí člověk vědět co chce. Je to jako s tématem velikost kufru, lidi se ženou za velikostí kufru, vyššími výkony a proč? Plno lidí, mi odpoví, proto, ale vlastně ani neví proč, protože je to prostě "IN". Jen píšu, že nám auto YETI 1,2 vyhovuje jako z pohledu auta samotného, tak z pohledu jeho spotřeby, a proto to píšu, aby, ten kdo se rozhoduje a YETI 1,2 TSI má ve výběru, se tohoto motoru nebál. Ano, jsem asi "nenáročný" běžný řidič, který je s vozem spokojený, nic víc, nic míň.

Ještě dodatek k tomu motoru 1.8 TSI, ano samozřejmě se vyrábí, psal jsem to, ale výlučně k modelu YETI, kde jej nahradila 1,4 TSI. Do superba i octavie se dál montují, ačkoliv taktéž poupravené, aby splnili normu EURO6, ale že by ty motory byly nějaký zázrak, to si nemyslím. Ale co řidič, to názor.

Heh, moc zkušeností s 1.8 TSI nemáš, co? Když pominu technické problémy (což je ovšem obecný problém všech starších TSI), je to asi nejlepší benzínový motor, co škodovka má pro běžné ježdění. Všechny 1.2 a 1.4 hravě předčí v kultivovanosti, o výkonu a zátahu už ani nemá smysl psát. No nic, toto už prakticky mimo téma.

Přiznávám, mám přímé zkušenosti s 1,2 TSI a 1,4TSI, 1,8 TSI párkrát a spíš také zprostředkovaně (od známých). Pravdou je, že jsem v tématu spotřeba, tak jsem na to reagoval, spotřeba vyšší (chápu je to 4x4) a co se týče výdrže motoru (ano jedu rychleji a svižněji, ale to já nepotřebuju), tam jsem to směřoval a kultivovanost, to je dost subjektivní. Samozřejmě nerozporuju, že zátah a síla motoru je jinde, ale to se dostáváme úplně jinam, opravdu mimo toto téma. Nemá cenu se přít, v zásadě se shodujeme, jen jsem reagoval na motory z pohledu spotřeby a tam poukazuji na vlastní zkušenost, že u 1,2 TSI není spotřeba tak hrozivá, jak se někdy obecně uvádí, na to k čemu auto používám to bohatě stačí, má vlastní zkušenost mě o tom přesvědčila, proto vřele doporučuju a kdo by měl problém s tím, že soused ví, že má 1,2 TSI a cítil by se hloupě (já se tak necítím), tak ať si koupí 1,4TSI, tyto motory jsou dostačující, pravda, ne pro všechny a tak to má být.

Pawouku, co je běžné ježdění?

Přesun z bodu A do bodu B. Nic víc, nic míň. Někomu to stačí, někomu ne. Někdo třeba od vozu a motoru očekává víc.Tečka.

 

MICHAL5 - s tím by se dalo souhlasit, jen poznámka k té kultivovanosti - v tomto případě to vůbec není subjektivní, je to realita daná i konstrukcí motoru 1.8 TSI, kde vyvažovací hřídele dělají divy... Ke spotřebě - pokud se řidič přizpůsobí té 1.2, tak je to vzhledem k typu vozu OK, jinak se člověk nebude stačit divit. To je pak základ hospodských keců tzv. řidičů, že to žere i trávu v příkopech. Mám to vyzkoušené u 1.2 TSI jak na Yetim, tak hlavně na Fabii.

Na přesun z bodu A do bodu B. Souhlasím i tím, že někomu stačí to, někomu ono. Mě, nám tady stačí 1.2 TSI. Žádná věc není dokonalá. K tématu..K dnešnímu dni, najeto 1311 km, průměrná spotřeba 7,05 litru. Po okrskách není problém atakovat hranici 4,5 litru.

Upraveno od Pette-KH

jj, co jsem stačil vysledovat u trojkových Fabií, tak nové 1.2 TSI z řady EA211 jsou o dost úspornější, než předchůdce z řady EA111. Pokud si tam tedy borci nehoní trika - což je speciálně u spotřeby takový národní sport (proto do toho šťourám). :kol-28:  Kdes najel tolik km za jeden den? Průměrnou rychlost nevíš? 

Za jeden den ne, myslel jsem celkem najeto. Dnes najeto asi 50 km. Průměrná rychlost kolem 70 km/h. V linku na Spotreba.sk uvidíš víc. Ve Světe motorů č. 38/2015 nedávno vyšel článek o malých turbomotorech. Píšou tam, jak s tím i jezdit a snažíme se tím řídit a funguje to.

Jo, to je ono, pokud to řidič neudělá, pak vznikají různé fámy. Koukám na tu hmotnost vozu, tam je FIII ve značné výhodě.

o 187 kg. Můj názor je, že Yeti s tímto motorem není pro denní provoz na dálnicích a rychlostních silnicích. 

To je to, oč tu běží a co mám celou dobu na mysli - způsob využití a provozování. Možná se někdy neobratně vyjadřuji, písemný projev mi nikdy moc nešel. :kol-34:

To samé je i dieselových FII 1.4. Mimo dálnice, myslím tím i rychlostní silnice, nebyl problém je kolem 4,3. Ovšem oproti Yetimu s 1.2 TSI nebyly výkyvy spotřeby při agresivním přidání plynu.

Upraveno od Pette-KH

  • 2 týdny později...

Dnešní výlet s dětmi na Ranou u Loun, zimní pneu 2015/55 R16 (Continental), ujeto celkems nějakými couračkami po okolí za dnešek 175 km, dálnice max. 130 km/hod, jinak omezení na 80km/hod, mimo dálnici 90-100km, spíš 100km, neboť navigace mi pak ukazuje cca 93 km/hod, jel jsem většinou na tempomat, spotřeba za dnešek 5,7 l, dlouhodobá kolísá 6,1-6,2 l, a tak se mi to pohybuje stále, v létě většinou v průměru (širší pneu, zatížení + klima), jak jsem psal již v minulém příspěvku tak cca 6,4-6,5 l a jízdou po městě na semaforech taky spotřeba stoupá, ale pak zase klesne poklidnou jízdou. Podotýkám, jezdím předpisově dle rychlostních limitů, žádné bláznění, takže spokojenost. Yetík bude slavit 6 výročí, tak snad oslaví ve zdraví i další roky.

Kolik máš najeto celkem kilometrů?

Najeto lehce přes 70 tis. km, r.v. 11/09.

Ahoj, jen k tématu ne/koupě - mám najeto 120t, r.v.10 a docela uvažuju o změně. Nicméně, co koupit za těch 250 - 300 mě ještě nenapadlo :-), protože tak dobré auto asi těžko koupím. Diesel nechci, protože jezdím denně krátké trasy a navíc mi vadí ten hluk motoru a většina aut, co je v nabídce, např. passat, je právě diesel...zrovna jsme kupovali do rodiny co nejlevnější auto a pod 100kKč to byly fakt plečky. 

Yeti je za mě naprosto OK, jak motoricky, tak prostorově - nic dramaticky nevrže, ani jednou se neporouchalo, suprově se parkuje, furt vypadá slušně, černé plasty jsou super ochrana proti odření, perfektně se nastupuje, je z toho vidět atd.

Pokud jsi Yetouše kupoval nového, není na druhou stranu škoda se ho zbavit?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.