Únor 3, 201411 r Alespoň nějak využijí kapacitu a díly na montáž v době výkyvů prodejů. Je to logická věc a opakuje se produktové provázání jako bylo v minulosti nejen u koncernu, ale i jiných značek. A jak víš, tak momentálně je nejaktuálnější CitiGo- Mii- Up!.
Únor 7, 201411 r U Seatu mají u některých inzerovaných skladovek na některých dealerstvích u aut popis ohledně nových tlumičů a pružin. Napsal jsem jednomu takovému dealerovi a tady je odpověď : Vážený pane .... Reaguji na Vaši poptávku po voze SEAT Toledo. Vozy Škoda Rapid a SEAT Toledo MY 2013 měly tvrdší a méně komfortnější nastavení tuhosti zadních tlumičů, což bylo i při novinářských testech dost kritizováno. Modelový rok 2014 do vozu SEAT Toledo a Škoda Rapid přináší novinky a změny. Tou největší změnou je nový, příjemnější, přesnější a lepší elektromechanický posilovač řízení, jiné a komfortnější nastavení zadních tlumičů, volant z vozu SEAT Leon a nové logo Seat na přídi a na volantu. Proč v ETCE u Toleda změna tlumičů od 5.8.2013 je a u Rapida není, bůh ví. Chtělo by to sundat kolo u nějakého nového auta MR2014 a kouknout na číslo ND. Akorát, že bude někde schovaný na těle tlumiče, na tý obrovský samolepce, co je vidět, když se ohnete zezadu pod auto, je číslo kompletu tlumiče s krytkou, pěnovým dorazem a horním lůžkem, není to číslo tlumiče jako takového. Upraveno Únor 9, 201411 r od miklisek
Únor 9, 201411 r A protože je to na liftbacku (a ne jenom na "spejsu"), je jasný že zase ŠA dělá Zagorku a "tajně" změnila specifikaci konstrukčního dílu na obou verzích, aniž by se obtěžovala na to upozornit... Teď když nějakej šetřílek náhodou vymění na starším liftu jen jeden tlumič z dvojice, bude mít z auta bob-slide, protože každá strana bude mít jinou tuhost tlumení a auto bude skákat naprosto debilně na každou stranu jinak. Kdyby aspoň ti kokoti bolehlavský vydali nějaký upozornění ve stylu "Bacha, od data X.Y. 2013 (nebo 2014, to už je ) je při výměně tlumičů u vozidel dřívějšího data výroby BEZPODMÍNEČNĚ NUTNO VYMĚNIT OBA DO PÁRU, ABY BYLA DODRŽENÁ STEJNÁ CHARAKTERISTIKA ÚTLUMU", nikdo by se nezlobil... Jenže to zas nanejvejš dostane jen autorizovaná síť a motoristo - poser se...
Únor 9, 201411 r Nechci tímto v ŽÁDNÉM případě NIKOHO omlouvat, ale o se tom mluvilo dost dostatečně a co se potkávám s lidmi i mimo obor a narazíme na téma rapid, tak jedna z prvních otázek jde právě na zadní tlumiče. A pokud je nám známo, tak se vždy mění na nápravách věci do páru. I kdyby jeden tlumič umřel jinak než opotřebením, tak by byl útlum opravdu stylem pajdavé stařeny a s bezpečností "někde". Copak se vymění jenom levý kotouč a pravý se nechá, protože má o 0,5 mm víc?
Únor 9, 201411 r Bacha, Space má úplně jiný: 6R0513025BB. Výměna tlumičů díky opotřebení u aut je zatím v nedohlednu, tak to nikdo zatím neřeší. Třeba se bude dodávat jen to provedení BA. Akorát je divný, ze SEAT v Etce uz zmenu zapracovanou má a ŠA ne. Asi se v MB hoši a děvčata od ND trochu flákají. Upraveno Únor 9, 201411 r od miklisek
Únor 9, 201411 r Nechci tímto v ŽÁDNÉM případě NIKOHO omlouvat, ale o se tom mluvilo dost dostatečně a co se potkávám s lidmi i mimo obor a narazíme na téma rapid, tak jedna z prvních otázek jde právě na zadní tlumiče. A pokud je nám známo, tak se vždy mění na nápravách věci do páru. I kdyby jeden tlumič umřel jinak než opotřebením, tak by byl útlum opravdu stylem pajdavé stařeny a s bezpečností "někde". Copak se vymění jenom levý kotouč a pravý se nechá, protože má o 0,5 mm víc? Hele, známe lidi - 1000x se všude napíše, že nápravy se mění vždycky oboustranně a vždycky se najde někdo, kdo chce uškudlit pětistovku a vymění si jen jednu stranu... Schválně jsem tam napsal ŠETŘÍLEK...
Únor 9, 201411 r Jistě - naprostej souhlas. Ale když to takovýmu Škotovi ustřelí právě vinou nestejnýho útlumu a on při vejletu do pole u silnice sestřelí Tebe nebo někoho Tobě blízkýho, budeš nasranej taky.
Únor 9, 201411 r Souhlas, jenze k tomu by mohlo dojit i v pripade, ze by vymenil stary za novy s odpovidajicim cislem dilu prave vinou nestejne kondice leveho a praveho... Ale to je uz v urovni "coby - kdyby".
Únor 9, 201411 r Hmmm. V reálu si myslím, že je to trochu jinak. Kdo si mění tlumiče sám z jakéhokoliv důvodu, trochu autům už rozumět musí, takže obvykle mění oba dva. Servisy (autorizované i neautorizované) totéž. Ale bohužel spousta aut jezdí s tlumiči na hranici funkčnosti, protože není nikde (třeba na STK) předepsána kontrola tlumičů, což je snad z hlediska jízdních vlastností v krizové situaci nebezpečnější. Upraveno Únor 9, 201411 r od miklisek
Únor 9, 201411 r Odpověď rogerovi na příspěvek u Jaryho7: dle ETKY se nic dalšího souvisejícího neměnilo. Mám na mysli lůžko zadní nápravy, lůžko tlumiče, nápravnice atd.. Toledo to má nachlup stejný jako Rapid u 2013ky i u 2014ky. Další rozdíl v podvozku Rapida (a také Toleda) od 5.8.2014 je ale přední tlumič. 6R0413031AT resp. 6R0413031BA se nahrazuje 6R0413031BF, který je společný pro všechny okruhy pérování (u mě je to kód L37, předposlední položka na štítku výbavy). Otázka teď ale je, jak si budou rozumět přední tlumiče 2013 se zadníma 2014......... Upraveno Únor 9, 201411 r od miklisek
Únor 9, 201411 r otazkou je jaky je tam posun....jestli se to "Vyplati" menit i u starejch rapidu jen tak nebo cekat az odejdou
Únor 9, 201411 r To ale bude o osobních prioritách, kdo jezdí ve víc lidech nebo naloženej a po dobrých silnicích rozdíl asi moc nepozná. Kdo jezdí s prázdným autem a po nekvalitních okreskách nebo po D1, tak ten rozdíl určitě ocení. Já osobně mám někdy pěkně nakopanej zadek z D11 před Prahou...... Chce to asi fakt zkusit stejně vybavená auta obou modelových roků na stejné hrbolaté trase. Každopádně změna nastavení podvozku po jednom roce výroby není dobrou vizitkou práce vývojářů podvozku, proto se tím Škodovka moc nechlubí a radši vyzdvihují nový posilovač.
Únor 9, 201411 r no myslim ze tych prehreskov ktore sa napravili a este napravia je viac . kazdopadne zaujimavy rozdiel v pristupe seatu a skody k podvozku
Únor 9, 201411 r Někde jsem v nějaké oficiálním vyjádření četl, že záměna původních tlumičů osazovaných do MR 2013 za inovované není možná. Tuším, že to bylo uvedeno v nějakém srovnávacím testu obou Rapidů. Více by k tomuto řekl podvozkář z Bolky.
Únor 10, 201411 r Já mám na to odpověď přímo od ŠA, ale myslím, že lžou, proč by to proboha nešlo? Jsou to jen jiný tlumiče. Je jedno jestli dám z m.r.2014 nebo naopak nějaký tvrdší, sportovnější od renomovaných výrobců, když budu chtít auto vytunit. Je to jen a jen volba uživatele. Myslím, že je to alibismus na n-tou, protože natavení podvozku udělali u m.r.2013 blbě. A ještě novinářům namažou med kolem úst, když porovnávají evropské a indické naladění aby ukázali, že tvrdý podvozek je vlastně to správnější naladění. Ano, auto sedí líp, ale pro výkony 55,63,77 a 90kW které při šlápnutí na krk žerou jak nezavřený a nejedou (v porovnání třeba s RS, GTI, Type R, M atp.) je to trochu zbytečné. http://forum.skodahome.cz/topic/123819-mikliskovo-b%C3%ADl%C3%A9-tsi-%C4%8Dko/?view=findpost&p=1819161
Únor 11, 201411 r Podle me Ti nekecaji. Mohou tam byt drobne konstrukcni zmeny v ulozeni nebo jine materialy. Zkus se zeptat v cem presne jsou tlumice jine;)
Únor 12, 201411 r Už vidím tu odpověď : Odpovědi na dotazy technického rázu neposkytujeme. A můžu si odpovědět i sám: tlumič má jinou charakteristiku tlumení pohybu pístnice tj. jiné nastavení zpětných ventilků atp., to vše změněno proto, aby byl podvozek méně tvrdý a neodskakoval. A dost silně pochybuji o tom, že změnili něco konstrukčně nebo materiálově a nezměnili číslo ND. Uvidíme za čas, až budou k dispozici nejnovější aktualizované rozpady ND.
Únor 12, 201411 r Uvažujte jako cifršpión z Vlkohradu - když udělá konstruktér jinak uchycený tlumiče u liftbacku a jinak u spacebacku, bude stát výroba jinejch přípravků a jejich kombinace na lince X stovek tisíc €urobubáků. Když se jen změkčí charka a tlumiče se přeznačej, budou náklady mnohokrát menší, pokud se dokonce sjednotí díl na obě varianty, budou náklady skoro nulový, BASTA. Už chápete, kdo velí v rozhodování ohledně toho, co a hlavně JAK se nakonec bude vyrábět?
Únor 12, 201411 r Však to tady pořád melduju, změnilo se pouze nastavení tlumičů, který dostaly jiný číslo (ten kód BA pro výtah a BB pro spacák). To fabriku stálo směšnou částku. Ostatní díly uložení náprav a tlumičů je použito z dřívějších aut koncernu (u ŠA je dárcem první generace OI z r.1996) a je 10 000 000x zaplacený.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.