Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

ekkar: ano, myslím změnu celého horního dílu přístrojovky plus středového panelu.

 

rypicong: zatím jenom jeden model nedostal za posledních víc než dvacet let úpravu, který by v průběhu životního cyklu nezměnila podstatně vzhled. byla to první generace superbu. když se tady operuje s tím, že se na "facelift tolik nehraje jako dřív", tak jenom pro připomenutí poslední tři facelifty:

 

2010: fabia a roomster změna kapoty, masky, předních světel, nárazníku, potahů, rádií, elektriky včetně budíků

2013: superb změna nárazníku, světel, masky, kapoty, potahů, zadních světel a kapoty

2013: yeti změna komplet předku, potahů, změna zadní kapoty

 

No jestli vypíchnu vždycky jednu věc, tak to musím napravit:

 

- zakrytování sedaček proběhlo u Rapidu už v zimě

- nová opěrka přibyla ještě dřív po náběhu Fabie na podzim 2014

- první fabia rs přišla ještě před faceliftem (o více než rok) a má jiný nárazník, wrc je mimo místo

- první fabia měla čirá přední i zadní světla už od začátku výroby, s faceliftem vzadu naopak došlo ke změně a ve vnitřní části, kde už zcela čirá nebyla

- volanty jsou sjednocené právě už někdy od roku 2005, kdy ten z Octavie dostal Superb i Fabia, jenom Touru to trvalo až do roku 2009

 

 

Myslím, že spor není o tom, že první Rapidy a Rapidy současné nejsou výrazně modifikované. Pokud by ale změny v letošním květnu byly facelift, tak Rapid v tom případě dostal už druhý v řadě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hlavní spor je v tom, že ty očekáváš nějaký facelift ( podle toho co popisuješ, potřebuješ nový světla, masku a potahy, aby jsi to uznal jako facelift ).

 

Já a Effective pouze tvrdíme to, že v poslední době měl Rapid tolik úprav, že nějaký Facelift není potřeba, protože těch úprav bylo opravdu hodně a dá se to považovat za facelift, ač to tak nikdo oficiálně nenazval a nikdo nezměnil výrazně rysy

 

ono měnit masku a kapotu ( je to svázané, kapota se mění kvůli masce ) nebylo u Rapidu potřeba, protože s ní přišel jako první a všichni ho teď následují...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vás všechny. Nejsem moc písař, ale snad někdy něco taky přispěju :-) Čtu to tu již přes rok, majitelem vozu jsem 10 měsíců a až nyní jsem se registoval. O autíčku brzy něco sesmolím a podělím se.

Jen k dohadům FACELIFTU. Dle slov samotné Škody Auto se jednalo puze o "modelovou péči", samotný FACELIFT se již připravuje a fyzicky existuje /osobní zdroj/, kdy bude ukázán nebo vyráběn to nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mně na Rapidu vadí tohle...

Tím "tohle" myslíš co - ty přední kola utopený dovnitř do podběhů nebo co? Na tý fotce by se jako "tohle" speciálně u Rapa dalo označit víc věcí ... Ty kola vyřeší menší ET ráfků nebo i podložky, akorát to pak odnesou silentbloky a tlumiče (kvůli rozhození kinematiky nápravy změněnou dýlkou ramene páky) ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je jasná daň za podvozek z Roomstera (předek z fábule, zadek octa jednička, mezipodlaha extra výlisek mimo další platformy). Kdyby soudruzi z Vlkohradu neškudlili a roomstera postavili jak bylo původně plánovaný na kompletní platformu octy = stejně jako na ni postavili Jetýho, nebyly by dneska tyhle problémy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To horní uložení se měnilo, mám pocit že to bylo v průběhu roku 2008 - neboli během výroby rooma/fábule II a dokonce ještě před faceliftem v roce 2010. Já mám ještě to starší provedení (MR2008) a soused co má MR09, tak už má novější.

Samotná konstrukce zbytku nápravy je ale stejná - spodní rameno, jeho zavěšení a tlumič = vzpěra McPherson mají stejnou kinematiku. No a Rapid dostal to novější provedení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je přitom zajímavý, že room i když má stejnej podvozek a větší boční plochu než rapid, tak na vítr tolik citlivej není - tady asi kladnou roli hraje tvrdší nastavení zadní nápravy, která je u rooma nastavená víc "dodávkově" nez u rapida, takže tolik neplave a nemá snahu někam utíkat ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš že Rapid má větší boční plochu?

Jinak chlapi, nevím co proti Rapidu pořád máte ... Abych hodnotil, že nemá vystrčená kola z blatníků? To jste si měli koupit Wranglera

 

Většina z Vás tu děla z Rapida závoďáka na okruhy, ale vždyť je to původně rodinné auto!

Editováno: , autor: MBDusan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budeš se ptát jak 3letej fracek pořád dokola "a próóóč...?"  UTFG!!!!

Že má rapid stejnou podvozkovou platformu jako roomster je už v základní technický specifikaci typu - přední náprava identická jako fabia/polo, zadní kliková á la první generace octavia/golf "čtyřka", odlišný jen zadní pružení/tlumení (měkčí nastavení) - na rozvor se podívej sám (room má +15mm proti rapidu = zanedbatelná hodnota) - a o velikosti boční plochy se můžeš přesvědčit, když si ty dva postavíš čumákem proti sobě a podíváš se na ně z boku - o kolik je rapid nižší než roomster při jinak srovnatelný dýlce (rozdíl 1607 bez hagusů proti 1461 neboli 14,6cm vejšky se projevuje daleko víc, než těch 27cm, o který je rapid delší - protože je má až za zadní nápravou, kde mají na citlivost na vítr asi takovej vliv, jako jiná koncovka na vejfuku)...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je přitom zajímavý, že room i když má stejnej podvozek a větší boční plochu než rapid, tak na vítr tolik citlivej není - tady asi kladnou roli hraje tvrdší nastavení zadní nápravy, která je u rooma nastavená víc "dodávkově" nez u rapida, takže tolik neplave a nemá snahu někam utíkat ...

 

Tak to mne zaujalo! Roomstery jsme onehdá museli dát z firmy pryč protože s nimy nechtěl nikdo jezdit, protože se každýmu zdálo že ty auta hrozně plavou. Jo plavou je to MPVčko, ty vlastnosti jsou daný stavbou. Ale srovnávat jízdní vlastnosti Roomesteru a Rapidu mi v tomhle směru přijde hodně ulítlý. Rapid má vynikající jízdní vlastnosti sice to nesedí jako Octavia, ale pořád je na tom hodně dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budeš se ptát jak 3letej fracek pořád dokola "a próóóč...?"  UTFG!!!!

Nerozčiluj se! Budu se ptát, protože vycházíš pouze svého pocitu a ne z faktu. Tak netvrď, co nemáš podložené. Až to někde zjistíš, tak s porovnáním velikostí boční plochy operuj.

Jinak tvá metoda vizuálním porovnáním ploch u aut postavených čumáky k sobě je opravdu originální  :kol-47:

Editováno: , autor: MBDusan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš si to i vyfotit a pak v nějakým grafáku tu plochu přeměřit, nebo si přes fotku položit měrnou síť a spočítat čtverečky, kolik metrů čtverečních boční plochy má to který auto před přední nápravou a kolik plochy má celkem před zadní nápravou (protože zadní náprava se bere jako bod, kolem kterýho se auto otáčí vlivem boční síly). Předem tě upozorním, že pro případný boční směrový působení se plocha za zadní nápravou svojí působností odečítá od plochy před ní = má naopak stabilizující účinky než plocha před ní. Plus dýlka ramene působící síly...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...