Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2013 No jo, Rus - kak by on něbýl uchvancájuščennyj iz novyjego RÁPIDA... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2013 Škoda Rapid ukazuje, že hranice mezi Západem a Východem leží v kufru.Více na: http://www.autorevue.cz/skoda-rapid-ukazuje-ze-hranice-mezi-zapadem-a-vychodem-lezi-vkufru#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yosef Vloženo 9. leden 2014 Sdílet Vloženo 9. leden 2014 Tak nás ta fábie přece předběhla, počet registrovaných vozů v ČR 2013. Pořadí modelů podle počtu registrovaných osobních vozů - jsou Škoda OCTAVIA s 18 189 ks (11,04%), dále Škoda FABIA – 9 890 ks (6,00%), Škoda RAPID – 8 355 ks (5,07%), Hyundai i 30 – 5 045 ks (3,06%), Volkswagen GOLF – 4 917 ks (2,98%), Škoda SUPERB – 3 975 ks (2,41%), Hyundai iX 20 – 3 780 ks (2,29%), Hyundai i 20 – 3 609 ks (2,19%), Škoda ROOMSTER – 3 156 ks (1,91%), Škoda CITIGO – 3 055 ks (1,85%), atd. Více na: http://autoperiskop.cz/registrace-novych-vozidel-v-cr-v-roce-2013-v-porovnani-s-rokem-2012/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. leden 2014 Sdílet Vloženo 9. leden 2014 Letos to bude mít Fabia těžký - naběhnul Spaceback a ten by to mohl zvrátit ve prospěch Rapidu. Uvidíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 10. leden 2014 Sdílet Vloženo 10. leden 2014 ..na podzim vyjde nova fabie... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 10. leden 2014 Sdílet Vloženo 10. leden 2014 (editace) Předevčírem jsem se svezl se Spacem a i na 17kách to bylo na úplně jiném levelu proti tady té bedně co se týče tlumení nerovností. I tankodrom Výšovice se dal přejet relativně v klidu. A není to jen pocit, ale opravdu s tím něco dělali, protože pak jsme tam jeli s Rapidem ve "starém" odpružení, dunělo to jako svině a skákalo jak ten můj povoz... https://maps.google.cz/maps?q=v%C3%BD%C5%A1ovice&hl=cs&ie=UTF8&ll=49.41764,17.137634&spn=0.000002,0.00142&sll=49.858205,17.314409&sspn=2.422299,5.817261&t=h&brcurrent=5,0,0&hnear=V%C3%BD%C5%A1ovice&z=20&layer=c&cbll=49.41764,17.137634&panoid=2HZNPfPdQoMb-tfEQIBNJQ&cbp=12,306.35,,0,0.08 Editováno: 10. leden 2014, autor: KubinoPv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 10. leden 2014 Sdílet Vloženo 10. leden 2014 Tak jestli se nemejlím, tak i fabrika v ofiko představení "spaca" zveřejnila info, že má předělaný charky pružení a tlumení, aby neskákal jak nadmutá koza jako to dělá hatch... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 10. leden 2014 Sdílet Vloženo 10. leden 2014 Ano vydáno bylo prohlášení o modifikaci odpružení. A ten rozdíl byl opravdu solidní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 10. leden 2014 Sdílet Vloženo 10. leden 2014 Důvod je jasnej - na Rapa hatch použili prakticky nezměněnou zadní klikovku od Rooma - tam je nastavená na větší zatížení, protože Room je především projektovanej jako dodávka/vozidlo s pravidelně zatěžovaným zadkem. Tudíž je tam tvrdší tlumení a silnější péra. Pak zjistili, že Rapa si koupí spíš lidi, co nepotřebujou vzadu vozit tolik váhy (kupodivu...) a najednou tužší charka pružení byla na závadu, i když je stabilnější v zatáčkách (auto se s tužším odpružením míň naklání - to ale je u Rapa, kterej je nižší než Room, daleko míň znát). Zkrátka někdo asi začal přemejšlet (o vhodný tuhosti odpružení pro Rapa) až když už auto bylo půl roku na trhu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 13. leden 2014 Sdílet Vloženo 13. leden 2014 tak snad to pujde nekdy zmenit i na starych liftech k tomu lepsimu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. leden 2014 Sdílet Vloženo 13. leden 2014 Minimálně zadní péra a tlumiče, u předních si nejsem tak jistej. Samotná geometrická konstrukce nápravy se snad nezměnila... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 13. leden 2014 Sdílet Vloženo 13. leden 2014 no tak ten zadek skáče a odskakuje...a taky nejvíc drnčí tlumiče a péra to bude super investice a předek bude stejnej podle mě taky:) chtělo by to srovnat nový a starý lift jestli to za to stojí nebo ne (hádám že ne) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 13. leden 2014 Sdílet Vloženo 13. leden 2014 (editace) Něco na tom určitě je. Rapid Space co jsem sedlal je na 17kách výrazně pohodlnější než starší MR na 15kách. Jak jsem výše psal. Editováno: 13. leden 2014, autor: KubinoPv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 13. leden 2014 Sdílet Vloženo 13. leden 2014 (editace) Systém ND zatím nic nehlásí, že by u liftu vzadu došlo ke změně. Pružiny jsou stále ty samé, dokonce jsou stejné pro lift i space, poslední změna na nich je od 25.3.2013 (tudíž já bych je měl mít taky, auto z 30.4.2013). Hlavní lůžko nápravy je jen jedno a je beze změny. Rozdíl mezi liftem a space je pouze v tlumičích: lift 6R0513025 AN, space 6R0513025 BB. Ještě je další možnost, že upravili nastavení tuhosti příčky nápravy (tloušťka plechu, tvar profilu ...) a na číslo ND to nemělo vliv, protože náprava jako ND nebude asi zrovna žádaný díl. Toto ale nikdo z nás laiků nezjistí. Já myslím, že tu změnu pérování za a ) na novinářských vozech upravili, aby pisálkové měli o čem nadšeně psát (jako třeba tahle http://www.autoweb.cz/skoda-rapid-pro-evropu-a-indii-v-cem-je-rozdil/ marketingová akce, která měla ve svém skrytém smyslu dokázat, jak je stávající tvrdý podvozek RAPIDa vlastně naladěn výrazně bezpečněji než měkký a vysoký indický), za b ) u série to neudělali, protože kdo ze zákazníků to bude porovnávat a při projetí se s novým autem to vždy bude o osobních pocitech a musela by se porovnávat úplně stejná konfigurace = motorizace, rozměr kol a značka pneumatik. Editováno: 13. leden 2014, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. leden 2014 Sdílet Vloženo 13. leden 2014 Tak jenom new zadní tlumiče by snad nebyly zase taková vražedná investice, pokud by se měla rapidně změnit pohodlnost jízdy, asi by do toho šlo vícero lidí... Fakt je, že room má zadek tvrdej jak nějakej soutěžák, což nemusí vyhovovat každýmu. Mně třeba jo, já rád seknu zatáčku po hraně, ale kdo jde za pohodlím, tomu bude blíž houpavej citroen na svejch hydroplynovejch pružicích jednotkách... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 13. leden 2014 Sdílet Vloženo 13. leden 2014 Pochybuju, že někdo ze dne na den změní sílu materiálu na nápravě bez testu. Podle vyjádření "mého" člověka na skladu, tak je už i několikátá nosnostní třída pružin. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 13. leden 2014 Sdílet Vloženo 13. leden 2014 Chtěl jsem porovnat hmotnosti liftu a space a můžu vám říct, že oficiální tabulky jsem u ŠA nenašel, někam je zahrabali, nebo odstranili..... Nakonec na auto.cz jsem našel, že rozdíl pohotovostní hmotnosti je jen 5kg v neprospěch liftu. Takže jiný tlumiče space nebudou asi jen kvůli nižsí hmotnosti auta, ale asi taky kvůli tuhosti karoserie. Ale dávat tlumiče ze space do liftu bych tedy asi neriskoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 14. leden 2014 Sdílet Vloženo 14. leden 2014 to miklisek. Stačí otevřít oči. A co katalogy na Š-A.cz http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/rapid-katalog.pdf http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/rapid-spaceback-katalog.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 14. leden 2014 Sdílet Vloženo 14. leden 2014 A jo. Já to hledal na stránkách modelu, tam to vždy bylo. Katalog mě nanapadl. Jsem tydýt.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 14. leden 2014 Sdílet Vloženo 14. leden 2014 (editace) Člověk se pořád učí. A těch 5 kilo i mne překvapilo. Asi je ten zadek u liftu víc rozválcovaný :kol-28: Editováno: 14. leden 2014, autor: KubinoPv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rogerer Vloženo 14. leden 2014 Sdílet Vloženo 14. leden 2014 (editace) není možný srovnávat lift vs space...jen starý lift vs nový lift ve stejný konfiguraci pokud tlumice i pružiny jsou stejný tak netuším co se tam změnilo, ale chci to, jeslti to pomůže Editováno: 14. leden 2014, autor: rogerer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 14. leden 2014 Sdílet Vloženo 14. leden 2014 Ano, tak jsem to myslel - starý vs. nový lift. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 2. Únor 2014 Sdílet Vloženo 2. Únor 2014 (editace) Tak mám nějaké nové poznatky o tlumičích RAPIDa. a ) prodejce v HK mi na dotaz, jak je to s nastavením podvozku odpověděl, že se u RAPIDa nic neměnilo, jen SPACE má samosebou jiný tlumiče kvůli odlišné karoserii. Žádnou jinou informaci od ŠA nemají. Měnilo se akorát naladění u klikovky OIII. b ) dle ETKY má dvojče RAPIDa TOLEDO od 5.8.2013 nové tlumiče 6R0513025BA (mělo 6R0513025AN jako RAPID). Že by to byly ony tlumiče, co uklidnily odskakování novinářských aut (a co my víme klidně i předváděcích aut na autosalonech)? Editováno: 2. Únor 2014, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Únor 2014 Sdílet Vloženo 2. Únor 2014 Tak mám nějaké nové poznatky o tlumičích RAPIDa. .... b ) dle ETKY má dvojče RAPIDa TOLEDO od 5.8.2013 nové tlumiče 6R0513025BA (mělo 6R0513025AN jako RAPID). Že by to byly ony tlumiče, co uklidnily odskakování novinářských aut (a co my víme klidně i předváděcích aut na autosalonech)? Odkdy je "dvojčetem" Toleda Rapák? Pokud vím, tak je to právě OIII !!! Kdyby to byl Rap, tak by i Toledo muselo mít přední část platformy shodnou s fábulí/Ibizou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Únor 2014 Sdílet Vloženo 2. Únor 2014 Omyl Ekkare, současné Toledo jedno jest s Rapidem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.