Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Tak nás ta fábie přece předběhla, počet registrovaných vozů v ČR 2013.

 

Pořadí modelů podle počtu registrovaných osobních vozů

- jsou Škoda OCTAVIA s 18 189 ks (11,04%), dále Škoda FABIA – 9 890 ks (6,00%), Škoda RAPID – 8 355 ks (5,07%), Hyundai i 30 – 5 045 ks (3,06%), Volkswagen GOLF – 4 917 ks (2,98%), Škoda SUPERB – 3 975 ks (2,41%), Hyundai iX 20 – 3 780 ks (2,29%), Hyundai i 20 – 3 609 ks (2,19%), Škoda ROOMSTER – 3 156 ks (1,91%), Škoda CITIGO – 3 055 ks (1,85%), atd.

 

Více na:

 

http://autoperiskop.cz/registrace-novych-vozidel-v-cr-v-roce-2013-v-porovnani-s-rokem-2012/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předevčírem jsem se svezl se Spacem a i na 17kách to bylo na úplně jiném levelu proti tady té bedně co se týče tlumení nerovností. I tankodrom Výšovice se dal přejet relativně v klidu. A není to jen pocit, ale opravdu s tím něco dělali, protože pak jsme tam jeli s Rapidem ve "starém" odpružení, dunělo to jako svině a skákalo jak ten můj povoz...

 

https://maps.google.cz/maps?q=v%C3%BD%C5%A1ovice&hl=cs&ie=UTF8&ll=49.41764,17.137634&spn=0.000002,0.00142&sll=49.858205,17.314409&sspn=2.422299,5.817261&t=h&brcurrent=5,0,0&hnear=V%C3%BD%C5%A1ovice&z=20&layer=c&cbll=49.41764,17.137634&panoid=2HZNPfPdQoMb-tfEQIBNJQ&cbp=12,306.35,,0,0.08

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důvod je jasnej - na Rapa hatch použili prakticky nezměněnou zadní klikovku od Rooma - tam je nastavená na větší zatížení, protože Room je především projektovanej jako dodávka/vozidlo s pravidelně zatěžovaným zadkem. Tudíž je tam tvrdší tlumení a silnější péra. Pak zjistili, že Rapa si koupí spíš lidi, co nepotřebujou vzadu vozit tolik váhy (kupodivu...) a najednou tužší charka pružení byla na závadu, i když je stabilnější v zatáčkách (auto se s tužším odpružením míň naklání - to ale je u Rapa, kterej je nižší než Room, daleko míň znát). Zkrátka někdo asi začal přemejšlet (o vhodný tuhosti odpružení pro Rapa) až když už auto bylo půl roku na trhu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Systém ND zatím nic nehlásí, že by u liftu vzadu došlo ke změně. Pružiny jsou stále ty samé, dokonce jsou stejné pro lift i space, poslední změna na nich je od 25.3.2013 (tudíž  já bych je měl mít taky, auto z 30.4.2013). Hlavní lůžko nápravy je jen jedno a je beze změny. Rozdíl mezi liftem a space je pouze v tlumičích: lift 6R0513025 AN, space 6R0513025 BB. Ještě je další možnost, že upravili nastavení tuhosti příčky nápravy (tloušťka plechu, tvar profilu ...) a na číslo ND to nemělo vliv, protože náprava jako ND nebude asi zrovna žádaný díl. Toto ale nikdo z nás laiků nezjistí.

Já myslím, že tu změnu pérování za a ) na novinářských vozech upravili, aby pisálkové měli o čem nadšeně psát (jako třeba tahle http://www.autoweb.cz/skoda-rapid-pro-evropu-a-indii-v-cem-je-rozdil/

marketingová akce, která měla ve svém skrytém smyslu dokázat, jak je stávající tvrdý podvozek RAPIDa vlastně naladěn výrazně bezpečněji než měkký a vysoký indický), za b ) u série to neudělali, protože kdo ze zákazníků to bude porovnávat a při projetí se s novým autem to vždy bude o osobních pocitech a musela by se porovnávat úplně stejná konfigurace = motorizace, rozměr kol a značka pneumatik.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jenom new zadní tlumiče by snad nebyly zase taková vražedná investice, pokud by se měla rapidně změnit pohodlnost jízdy, asi by do toho šlo vícero lidí... Fakt je, že room má zadek tvrdej jak nějakej soutěžák, což nemusí vyhovovat každýmu. Mně třeba jo, já rád seknu zatáčku po hraně, ale kdo jde za pohodlím, tomu bude blíž houpavej citroen na svejch hydroplynovejch pružicích jednotkách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl jsem porovnat hmotnosti liftu a space a můžu vám říct, že oficiální tabulky jsem u ŠA nenašel, někam je zahrabali, nebo odstranili..... Nakonec na auto.cz jsem našel, že rozdíl pohotovostní hmotnosti je jen 5kg v neprospěch liftu. Takže jiný tlumiče space nebudou asi jen kvůli nižsí hmotnosti auta, ale asi taky kvůli tuhosti karoserie. Ale dávat tlumiče ze space do liftu bych tedy asi neriskoval. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak mám nějaké nové poznatky o tlumičích RAPIDa.

a ) prodejce v HK mi na dotaz, jak je to s nastavením podvozku odpověděl, že se u RAPIDa nic neměnilo, jen SPACE má samosebou jiný tlumiče kvůli odlišné karoserii. Žádnou jinou informaci od ŠA nemají. Měnilo se akorát naladění u klikovky OIII.

b ) dle ETKY má dvojče RAPIDa TOLEDO od 5.8.2013 nové tlumiče 6R0513025BA (mělo 6R0513025AN jako RAPID). Že by to byly ony tlumiče, co uklidnily odskakování novinářských aut (a co my víme klidně i předváděcích aut na autosalonech)?

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám nějaké nové poznatky o tlumičích RAPIDa.

....

b ) dle ETKY má dvojče RAPIDa TOLEDO od 5.8.2013 nové tlumiče 6R0513025BA (mělo 6R0513025AN jako RAPID). Že by to byly ony tlumiče, co uklidnily odskakování novinářských aut (a co my víme klidně i předváděcích aut na autosalonech)?

Odkdy je "dvojčetem" Toleda Rapák? Pokud vím, tak je to právě OIII !!! Kdyby to byl Rap, tak by i Toledo muselo mít přední část platformy shodnou s fábulí/Ibizou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...