Tomáš Gebrt Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 Čau, chtěl jsem se zeptat, čím lze účině snížit spotřebu?? Mně to bere tak kolem 7-mi litrů a to je celkem dost. Jestli něco řší nové svíčky atd. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka_CZE Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 7l/100km je krásná spotřeba, my jezdíme cca za 7,2 - 8,5l/100km teda jen město a samé couračky 15km tam a 15 zpět a tak podobně. Jinak taky tabulka od škodovky: Udávaná spotřeba [l/100km]: Město: 9,6 l/100 km Mimo město: 5,5 l/100 km Kombinovaná: 7,0 l/100 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jendam Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 To je docela slušná spotřeba na 1,4 MPi, já také jezdím se spotřebou od 6,7 - 7,5 a to je pohoda. Spotřeba závisí od přicmrndávání na kratší vzdálenost, teplotě motoru, zátěží v autě, létem, zimou, benzínem atd. Buď rád za spotřebu jakou máš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karel.lpg Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 Nejlíp snížíš spotřebu tak, když auto předěláš na plyn, při spotřebě 7.5-8.5 na LPG při ceně 12.5-14 Kč je to úplně o něčem jiném.......... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
WLK111 Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 JJ přesně jak píše Karel. Jestli jezdíš hodně tak není nic lepšího:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 10. leden 2010 Sdílet Vloženo 10. leden 2010 Tomáš Gebrt: s tou spotřebou by jsi měl být spokojenej, na 1.4MPi je to naopak i celkem dost málo...je to konstrukčně mladší brácha 1000MB a stejně tak jako starší škodovky je prostě trošku žravější ale za to solidní držák PS: měň věci v intervalech jak je určeno (pokud jezdíš dost město a couračky, tak je dobrý měnit olej + filtry dřív.....baterku a svíčky si můžeš nechat proměřit, ať zbytečně nevyhazuješ peníze) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Gebrt Vloženo 11. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 11. leden 2010 Díky za info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kosta103 Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 Zkus dat hubene pneu když chceš jezdit usporně..třeba 155.65 r14 nebo 145.65 r14 a uvidíš ale jizdní vlastnosti budou fuč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 a tymi gumami v idealnom pripade znizi spotrebu maxilane o desatinu litra, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lastov Vloženo 12. leden 2010 Sdílet Vloženo 12. leden 2010 Jezdím za 9,5l/100km.....bych si dal líbit 7l/100km! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 12. leden 2010 Sdílet Vloženo 12. leden 2010 Začni základ. vecami:vyčisti škrtiacu klapku urob základne nastavenie, skontroluj zapalovacie sviečky,vzduchový filter vymeniť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 12. leden 2010 Sdílet Vloženo 12. leden 2010 (editace) Ešte pozri pamäť závad či tam nemáš záznam o čidle teploty mot.a tiež pozri či nemáš rozlámaný termostat to zbadáš že sa dlhšie ohrieva mot Editováno: 12. leden 2010, autor: vikino1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pustick Vloženo 13. leden 2010 Sdílet Vloženo 13. leden 2010 ahoj, já tam tuhle závadu mam, a blbne mi přímo ten ukazovatel, ale hlavně mi to jako moc netopí. A další závada je že mi při volnoběhu jde motor jako by neklidně a někdy při jízdě, když vykvaltuju tak chcípne (svíčky dobrý a právě žádnou závadu to nehlásí:-( prosím o radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 13. leden 2010 Sdílet Vloženo 13. leden 2010 Ten volnobeh -vyčisti škrt. klapku a zakladne nastavenie. pozri termostat ak je ok tak vymenť čidlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pustick Vloženo 14. leden 2010 Sdílet Vloženo 14. leden 2010 Tak dneska sem tam dal nový čidlo a teplota , teda rafička se pořád nezvedá, teda malinko se zvadne jako když otočim klíčem ale víc ne.. a motor byl teplý! Dříve mi to dělalo že někdy se zvedla na 90 a pak zase spadla( že by to byl vadný budík? a nebo to může dělat ten termostat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 14. leden 2010 Sdílet Vloženo 14. leden 2010 Otvor ten termostat a pozri ho sú to tri šrobky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karel.lpg Vloženo 14. leden 2010 Sdílet Vloženo 14. leden 2010 Čidlo teplyty vody.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Gebrt Vloženo 15. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 15. leden 2010 Začni základ. vecami:vyčisti škrtiacu klapku urob základne nastavenie, skontroluj zapalovacie sviečky,vzduchový filter vymeniť. To bych rád, ale škrtící klapku jsem nikdy nečistil a nedělal základní nastavení, jinak si na autě udělám spoustu sám, ale do toho nevím jak se pustit. Je na to nějakej rozumnej návod?? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 (editace) Klapku vyčistíš aj benzínom ale na základné nastavenie potrebuješ diag. kábel.Ako sa čistí klapka nájdeš vo vyvesených témach. Editováno: 15. leden 2010, autor: vikino1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pustick Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 Čidlo teplyty vody.... Ale to čidlo teplotu už tam je nový a urička se stejně nezvedne(kde je zakopanej pes?:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 Hovorím ti pozri ten termostat .U fabie je termostat prichytený v takých plastových uškach na telese. Tie ušká sa po čase zlomia a termostat neuzatvára malý okruh.Voda stale koluje aj do chladiča takže je stále studená a ohreje sa až po dlhšej jazde.Hlavne teraz v zime je to dobre poznať že ručička vystúpi do stredu pristroja ťažko..Niekedy ked sa zlomia tie užka obidve tak ten tremostat ani nenájdeš .Ak vylúčiš túto vec potom hladaj dalej Vždy začni od najednoduchších vecí.Nikde nie je napísané že nové čidlo je aj dobré,chyba môže byť v kabeláži v konektore v budíku v RJ ale musíš si zvoliť postup. Dobré je mať aj diagnostiku a po výmene sučiastky prečítať pamäť závad bez kábla je to iba tápanie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkasta Vloženo 27. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2010 ja mel tu pacicku termostatu ulomenou a drzelo to jen na jedne jsem zvedav po vymene jestli se spotreba snizi zda to ma vliv ci ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 27. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2010 Jsou vlastnosti a závady, které jsou na MPi identifikovatelné. Přijiždíte ke křižovatce, brzdíte motorem a pak vyřadíte a motor většinou chcípne - špinavá škrtící klapka Teplota budíku se vyšplhá k 90°C a pak náhle padne na 0°C - teplotní čidlo (na termostatu) Teplota na budíku se vyšplhá max na 1/4, delší jízdou skoro k 90°C - špatný termostat (většinou ulomená plastová packa) S 1,4 44kW se dá jezdit: - mimo město do 100kmh za 5,6l (velice lehká noha, lehké rozjezdy) - město 7,5-8,5l (normál jízda) - dalnice tempomat 130kmh 7-7,5l Základem pro nízkou spotřebu jsou kvalitní svíčky (moje jsou 1-bod svíčky Brisk Platin 0,8 nebo 1mm) a čistý vzduch. filtr a nebo funkčnost lambda sondy 1 a nebo i ucpaný výfuk. (závad může být víc: těsnení pod hlavou - tlaky ve válcích, palivový filtr, snímače otáček....atd.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
veliz Vloženo 18. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2010 (editace) S motorem 1,4MPi_44kW jsem běžně jezdil za 5,5 litru (dlouhodobý průměr). Pravda, měl jsem tam chip. Většinou jsem se pohyboval mezi 2 a 3 tisíci ot/min. Minimálně jsem brzdil, hodně jsem brzdil motorem. Nejčastěji jsem se pohyboval po Praze a okolí, tedy dojíždění z Prahy-západ do Prahy a zpět. Využíval jsem, ale nepřekračoval rychlostní limity, s vyjímkou dálnice, kde jsem jezdil 110 až 120 (pokud jsem zrovna nepotřeboval předjet). Na 50-tce jsem jezdil na 4-ku cca 55 tachometrových, na 80-ce 85 atd. Kupříkladu na Slovensko (700km) jsem dojel na jednu nádrž, tedy dojel jsem tam a rozsvítila se mi kontrolka rezervy. Po dotankování vyšla spotřeba 5,1 l/100km. Pneumatiky Continental 185/60R14 (optimální rozměr pro fabii), v zimě Kléber. Nyní mám 1,2HTP_47kW (opět chip) a jsem dlouhodobě na 5,8l/100km, tedy tento motor je o trochu méně úsporný. Editováno: 18. Listopad 2010, autor: veliz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sportovecs Vloženo 21. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2010 Tyve...co bych za to dal... Mozna se pohybujes cca podobne jako ja .... Jedu Kladno > Vypich... cca 6.7l/100km...na dalnici najizdim s tim,ze mam cca 5.5 prumer.. po dalnici cca 130km za hodinu.. A cesta Vypich > Kladno je cca za 8.5 litru.. Je to normalni?..podle knizky jo..ale stejne..kdyz vidim za kolik jezdis ty... A mam taky prečipovano z 44KW na 51KW ale rozdil sem nepoznal a na reklamaci nemel silu ani naladu.. Pomuze vymene svicek,i kdyz i v zime startuju v pohode ? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.