Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Čau, chtěl jsem se zeptat, čím lze účině snížit spotřebu?? Mně to bere tak kolem 7-mi litrů a to je celkem dost. Jestli něco řší nové svíčky atd. Díky

7l/100km je krásná spotřeba, my jezdíme cca za 7,2 - 8,5l/100km teda jen město a samé couračky 15km tam a 15 zpět a tak podobně.

Jinak taky tabulka od škodovky:

Udávaná spotřeba [l/100km]:

Město: 9,6 l/100 km

Mimo město: 5,5 l/100 km

Kombinovaná: 7,0 l/100 km

To je docela slušná spotřeba na 1,4 MPi, já také jezdím se spotřebou od 6,7 - 7,5 a to je pohoda. Spotřeba závisí od přicmrndávání na kratší vzdálenost, teplotě motoru, zátěží v autě, létem, zimou, benzínem atd. Buď rád za spotřebu jakou máš :palec2:

Nejlíp snížíš spotřebu tak, když auto předěláš na plyn, při spotřebě 7.5-8.5 na LPG při ceně 12.5-14 Kč je to úplně o něčem jiném..........

JJ přesně jak píše Karel. Jestli jezdíš hodně tak není nic lepšího:)

Tomáš Gebrt: s tou spotřebou by jsi měl být spokojenej, na 1.4MPi je to naopak i celkem dost málo...je to konstrukčně mladší brácha 1000MB a stejně tak jako starší škodovky je prostě trošku žravější ale za to solidní držák ;) PS: měň věci v intervalech jak je určeno (pokud jezdíš dost město a couračky, tak je dobrý měnit olej + filtry dřív.....baterku a svíčky si můžeš nechat proměřit, ať zbytečně nevyhazuješ peníze)

Zkus dat hubene pneu když chceš jezdit usporně..třeba 155.65 r14 nebo 145.65 r14 a uvidíš ale jizdní vlastnosti budou fuč :feve:

a tymi gumami v idealnom pripade znizi spotrebu maxilane o desatinu litra,

Jezdím za 9,5l/100km.....bych si dal líbit 7l/100km!

Začni základ. vecami:vyčisti škrtiacu klapku urob základne nastavenie, skontroluj zapalovacie sviečky,vzduchový filter vymeniť.

Ešte pozri pamäť závad či tam nemáš záznam o čidle teploty mot.a tiež pozri či nemáš rozlámaný termostat to zbadáš že sa dlhšie ohrieva mot

Upraveno od vikino1

ahoj, já tam tuhle závadu mam, a blbne mi přímo ten ukazovatel, ale hlavně mi to jako moc netopí. A další závada je že mi při volnoběhu jde motor jako by neklidně a někdy při jízdě, když vykvaltuju tak chcípne (svíčky dobrý a právě žádnou závadu to nehlásí:-( prosím o radu

Ten volnobeh -vyčisti škrt. klapku a zakladne nastavenie.

pozri termostat ak je ok tak vymenť čidlo.

Tak dneska sem tam dal nový čidlo a teplota , teda rafička se pořád nezvedá, teda malinko se zvadne jako když otočim klíčem ale víc ne.. a motor byl teplý! Dříve mi to dělalo že někdy se zvedla na 90 a pak zase spadla( že by to byl vadný budík? a nebo to může dělat ten termostat?

Otvor ten termostat a pozri ho sú to tri šrobky.

Čidlo teplyty vody....

  • Autor
Začni základ. vecami:vyčisti škrtiacu klapku urob základne nastavenie, skontroluj zapalovacie sviečky,vzduchový filter vymeniť.

To bych rád, ale škrtící klapku jsem nikdy nečistil a nedělal základní nastavení, jinak si na autě udělám spoustu sám, ale do toho nevím jak se pustit. Je na to nějakej rozumnej návod?? Díky

Klapku vyčistíš aj benzínom ale na základné nastavenie potrebuješ diag. kábel.Ako sa čistí klapka nájdeš vo vyvesených témach.

Upraveno od vikino1

Čidlo teplyty vody....

Ale to čidlo teplotu už tam je nový a urička se stejně nezvedne(kde je zakopanej pes?:-)

Hovorím ti pozri ten termostat .U fabie je termostat prichytený v takých plastových uškach na telese. Tie ušká sa po čase zlomia a termostat neuzatvára malý okruh.Voda stale koluje aj do chladiča takže je stále studená a ohreje sa až po dlhšej jazde.Hlavne teraz v zime je to dobre poznať že ručička vystúpi do stredu pristroja ťažko..Niekedy ked sa zlomia tie užka obidve tak ten tremostat ani nenájdeš .Ak vylúčiš túto vec potom hladaj dalej Vždy začni od najednoduchších vecí.Nikde nie je napísané že nové čidlo je aj dobré,chyba môže byť v kabeláži v konektore v budíku v RJ ale musíš si zvoliť postup. Dobré je mať aj diagnostiku a po výmene sučiastky prečítať pamäť závad bez kábla je to iba tápanie.

  • 9 měsíců později...

ja mel tu pacicku termostatu ulomenou a drzelo to jen na jedne jsem zvedav po vymene jestli se spotreba snizi zda to ma vliv ci ne

Jsou vlastnosti a závady, které jsou na MPi identifikovatelné.

Přijiždíte ke křižovatce, brzdíte motorem a pak vyřadíte a motor většinou chcípne - špinavá škrtící klapka

Teplota budíku se vyšplhá k 90°C a pak náhle padne na 0°C - teplotní čidlo (na termostatu)

Teplota na budíku se vyšplhá max na 1/4, delší jízdou skoro k 90°C - špatný termostat (většinou ulomená plastová packa)

S 1,4 44kW se dá jezdit:

- mimo město do 100kmh za 5,6l (velice lehká noha, lehké rozjezdy)

- město 7,5-8,5l (normál jízda)

- dalnice tempomat 130kmh 7-7,5l

Základem pro nízkou spotřebu jsou kvalitní svíčky (moje jsou 1-bod svíčky Brisk Platin 0,8 nebo 1mm) a čistý vzduch. filtr a nebo funkčnost lambda sondy 1 a nebo i ucpaný výfuk.

(závad může být víc: těsnení pod hlavou - tlaky ve válcích, palivový filtr, snímače otáček....atd.)

  • 4 týdny později...

S motorem 1,4MPi_44kW jsem běžně jezdil za 5,5 litru (dlouhodobý průměr). Pravda, měl jsem tam chip. Většinou jsem se pohyboval mezi 2 a 3 tisíci ot/min. Minimálně jsem brzdil, hodně jsem brzdil motorem. Nejčastěji jsem se pohyboval po Praze a okolí, tedy dojíždění z Prahy-západ do Prahy a zpět. Využíval jsem, ale nepřekračoval rychlostní limity, s vyjímkou dálnice, kde jsem jezdil 110 až 120 (pokud jsem zrovna nepotřeboval předjet). Na 50-tce jsem jezdil na 4-ku cca 55 tachometrových, na 80-ce 85 atd. Kupříkladu na Slovensko (700km) jsem dojel na jednu nádrž, tedy dojel jsem tam a rozsvítila se mi kontrolka rezervy. Po dotankování vyšla spotřeba 5,1 l/100km. Pneumatiky Continental 185/60R14 (optimální rozměr pro fabii), v zimě Kléber. Nyní mám 1,2HTP_47kW (opět chip) a jsem dlouhodobě na 5,8l/100km, tedy tento motor je o trochu méně úsporný.

Upraveno od veliz

Tyve...co bych za to dal... Mozna se pohybujes cca podobne jako ja .... Jedu Kladno > Vypich... cca 6.7l/100km...na dalnici najizdim s tim,ze mam cca 5.5 prumer.. po dalnici cca 130km za hodinu.. A cesta Vypich > Kladno je cca za 8.5 litru.. Je to normalni?..podle knizky jo..ale stejne..kdyz vidim za kolik jezdis ty... A mam taky prečipovano z 44KW na 51KW ale rozdil sem nepoznal a na reklamaci nemel silu ani naladu.. Pomuze vymene svicek,i kdyz i v zime startuju v pohode ? Diky

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.