Hoblik Vloženo 26. Březen 2007 Sdílet Vloženo 26. Březen 2007 Nazdar.Kedze sa tu objavili pochybnosti k mojmu povodnemu prispevku, tu mam "vypis" palubneho pocitaca zo vcerajsej cesty. Jazdim s GPS, takze tu je aj mapa a vyskovy profil trasy. Pre tych, co na tie pismenka nevidia: trasa Nitra(147mnm)-Martin(398mnm) cez horsky priesmyk Vysehradne(575 mnm) - podotykam, ze cele je to "hore kopcom"...ved to vidiet na profile 142 km, spotreba 3.8l dlhodoba spotreba 3.9...ale len na 560km Kilometre na pravej strane pod tachom som nuloval pri poslednom tankovani, ked si to zratate s dojazdom, tak nam vyjde dojazd: 965 km na jednu nadrz. Pozdravujem, vsetkych, co maju benzin 9+ No tak to klobouk dolu pane, takovou spotrebu mam akorat kdyz jedu trasu ktera je z kopce a ne do kopce .-)))ale popravde nejak me nebavi porad hlidat pocitacek a premyslet jestli to nahodou neni moc rychly manever a porad precvakavat PP.-)) Ja jezdim tak do 6 ti skoro vzdycky .-)))a to mi osobne vyhovuje....druhe auto jezdi do 9 takze i to se mi zda pri stejne dynamice celkem uspora .-)) jinak pro ty co si mysli ze diesel je neekonomicky tak tem se musim jen smat ....mozna prvni investice do auta, ale ta se vyplati kazdopadne od urciteho prubehu a ten kdo si ropaka kupuje bude mit velky prubeh jako ja hned od zacatku .-)kdybych mel nalit prumerne 7 litru na 100km do benzinu tak bych za rok pri najezdu 50 tis km natankoval nejakych 3500 litru naturalu x 29 kc coz je tak 101500kc a kdyz leju naftu 5,5 l na 100km x 28,5 coz je 78375 , coz jen na rope usetrim 23tisic....jasne pojistka je asi o 2,5 tisice vyssi, rozdil v servisu kdyz to resim pres garaz a ne servis je prakticky miziva takze za dva roky se mi vrati rozdil dieslu oproti benzinu....a auto mam tak 4 roky prumerne.-))takze pro me je to jednoznacne vyhoda......kdo navstevuje skoda servis, tak tam mu to asi tak prijemne nevyjde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 26. Březen 2007 Sdílet Vloženo 26. Březen 2007 O víkendu jsem absolvoval Slovensko, trasa Praha-Brno D1 exit 210 Holubice a dál po E50 - Uh.Hradiště - Uh. Brod - St.Hrozenkov-Trenčín - Prievidza a kousek za, trasa 410km. Cestou tam dálnice 140-150 dle situace, okreska 100-120 dle situace, vesnice 55-60, prům. rychl. 106km/h spotřeba 5,3l, zpět okresky a vesnice stejná rychlost, dálnice 160-před Prahou už skoro 180, prům. rychlost 113km/h spotřeba 5,1l, doteď se mi to ani nechce věřit, ale nádrž a dojezd tomu odpovídá. Po natankování v nádrži asi 57l, najeto 930km ( i s popojížďkami na Slovači a dnešní cestou do práce) a dojezd ukazuje 150km a hladové oko ještě nesvítí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grygy Vloženo 26. Březen 2007 Sdílet Vloženo 26. Březen 2007 Nazdar.Kedze sa tu objavili pochybnosti k mojmu povodnemu prispevku, tu mam "vypis" palubneho pocitaca zo vcerajsej cesty. Jazdim s GPS, takze tu je aj mapa a vyskovy profil trasy. Pre tych, co na tie pismenka nevidia: trasa Nitra(147mnm)-Martin(398mnm) cez horsky priesmyk Vysehradne(575 mnm) - podotykam, ze cele je to "hore kopcom"...ved to vidiet na profile 142 km, spotreba 3.8l dlhodoba spotreba 3.9...ale len na 560km Kilometre na pravej strane pod tachom som nuloval pri poslednom tankovani, ked si to zratate s dojazdom, tak nam vyjde dojazd: 965 km na jednu nadrz. Pozdravujem, vsetkych, co maju benzin 9+ A já zas pozdravuju všechny nafťáky až budou na pravidelné servisní prohlídce a postupně budou platit za servis víc a víc (pomalu násobky toho co benzín) A tak to uz jsem zase taky dlouho neslysel Uz s e to probiralo u Oktavaku, taky tam jeden dokonce fabiatik s timhle vyrukoval asi pred 2 mesici a dodnes nevime odpoved Zkus to teda ty, vysvetlit , o kolik dejme tomu das menen za servis, kdyz budeme mit oba nalitano kolem 200tis/km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milos Vloženo 26. Březen 2007 Sdílet Vloženo 26. Březen 2007 (editace) Grygy: Tak třeba konkrétní příklad: benzín 2l - cena 490t, komb. spotřeba 8 l nafta 1,9l - cena 550t, komb. spotřeba 5.2 l Rozdíl v ceně je 60 tisíc, 1km ujede nafta podle tabulkových hodnot přibl. o 0.8,-Kč levněji. 60000/0.8=75000 To znamená, že ač pominu servis, kdo najede hodně km/rok vyplatí se mu naftový motor. Dále existuje další nepravda a to je delší životnost naftových motorů, protože "ekonomická" životnost motorů (vznětových i zážehových) je navrhována na cca 200 tis km. Pak existuje ještě moje praktická zkušnost se servisem služebních vozů: 1.2 HTP (47kw) rok starý vůz roční garanční servis a výměna provozních kapalin faktura cca 2000Kč, dále stejně starý a stejně používaný vůz (skoro schodný i stav tachometrů) 1.4 TDI (51kw) roční garanční servis a výměna kapalin 3000 Kč. Stejný servis škoda, auta šli do servisu týden po sobě. A úplně nakonec řeknu, že benzín patří do zapalovače a nafta do kamen. Takže at si každej vybere co chce Edit: A vůbec co se tady vežvejkávám tady je přesně tabulkově popsáno kolik km musíte ročně najet aby byla nafta výhodnější než benzín a opačně... konkrétní čísla: http://autorevue.cz/default.aspx?article=4549 Editováno: 26. Březen 2007, autor: Milos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 26. Březen 2007 Sdílet Vloženo 26. Březen 2007 Nazdar.Kedze sa tu objavili pochybnosti k mojmu povodnemu prispevku, tu mam "vypis" palubneho pocitaca zo vcerajsej cesty. Jazdim s GPS, takze tu je aj mapa a vyskovy profil trasy. Pre tych, co na tie pismenka nevidia: trasa Nitra(147mnm)-Martin(398mnm) cez horsky priesmyk Vysehradne(575 mnm) - podotykam, ze cele je to "hore kopcom"...ved to vidiet na profile 142 km, spotreba 3.8l dlhodoba spotreba 3.9...ale len na 560km Kilometre na pravej strane pod tachom som nuloval pri poslednom tankovani, ked si to zratate s dojazdom, tak nam vyjde dojazd: 965 km na jednu nadrz. Pozdravujem, vsetkych, co maju benzin 9+ A já zas pozdravuju všechny nafťáky až budou na pravidelné servisní prohlídce a postupně budou platit za servis víc a víc (pomalu násobky toho co benzín) A tak to uz jsem zase taky dlouho neslysel Uz s e to probiralo u Oktavaku, taky tam jeden dokonce fabiatik s timhle vyrukoval asi pred 2 mesici a dodnes nevime odpoved Zkus to teda ty, vysvetlit , o kolik dejme tomu das menen za servis, kdyz budeme mit oba nalitano kolem 200tis/km. no ked vezmet interval ako si spominal 200tkm a vozidla fabia TDI a 1,4 MPI. tak len u TDI je pocas tej doby navyse 2x rozvody, povedzme turbo, vaha............ a tak takze by som az tak isto netvrdil...................... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoblik Vloženo 26. Březen 2007 Sdílet Vloženo 26. Březen 2007 Nazdar.Kedze sa tu objavili pochybnosti k mojmu povodnemu prispevku, tu mam "vypis" palubneho pocitaca zo vcerajsej cesty. Jazdim s GPS, takze tu je aj mapa a vyskovy profil trasy. Pre tych, co na tie pismenka nevidia: trasa Nitra(147mnm)-Martin(398mnm) cez horsky priesmyk Vysehradne(575 mnm) - podotykam, ze cele je to "hore kopcom"...ved to vidiet na profile 142 km, spotreba 3.8l dlhodoba spotreba 3.9...ale len na 560km Kilometre na pravej strane pod tachom som nuloval pri poslednom tankovani, ked si to zratate s dojazdom, tak nam vyjde dojazd: 965 km na jednu nadrz. Pozdravujem, vsetkych, co maju benzin 9+ A já zas pozdravuju všechny nafťáky až budou na pravidelné servisní prohlídce a postupně budou platit za servis víc a víc (pomalu násobky toho co benzín) A tak to uz jsem zase taky dlouho neslysel Uz s e to probiralo u Oktavaku, taky tam jeden dokonce fabiatik s timhle vyrukoval asi pred 2 mesici a dodnes nevime odpoved Zkus to teda ty, vysvetlit , o kolik dejme tomu das menen za servis, kdyz budeme mit oba nalitano kolem 200tis/km. no ked vezmet interval ako si spominal 200tkm a vozidla fabia TDI a 1,4 MPI. tak len u TDI je pocas tej doby navyse 2x rozvody, povedzme turbo, vaha............ a tak takze by som az tak isto netvrdil...................... a co zazitek z jizdy to neberete v potaz? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grygy Vloženo 26. Březen 2007 Sdílet Vloženo 26. Březen 2007 Nazdar.Kedze sa tu objavili pochybnosti k mojmu povodnemu prispevku, tu mam "vypis" palubneho pocitaca zo vcerajsej cesty. Jazdim s GPS, takze tu je aj mapa a vyskovy profil trasy. Pre tych, co na tie pismenka nevidia: trasa Nitra(147mnm)-Martin(398mnm) cez horsky priesmyk Vysehradne(575 mnm) - podotykam, ze cele je to "hore kopcom"...ved to vidiet na profile 142 km, spotreba 3.8l dlhodoba spotreba 3.9...ale len na 560km Kilometre na pravej strane pod tachom som nuloval pri poslednom tankovani, ked si to zratate s dojazdom, tak nam vyjde dojazd: 965 km na jednu nadrz. Pozdravujem, vsetkych, co maju benzin 9+ A já zas pozdravuju všechny nafťáky až budou na pravidelné servisní prohlídce a postupně budou platit za servis víc a víc (pomalu násobky toho co benzín) A tak to uz jsem zase taky dlouho neslysel Uz s e to probiralo u Oktavaku, taky tam jeden dokonce fabiatik s timhle vyrukoval asi pred 2 mesici a dodnes nevime odpoved Zkus to teda ty, vysvetlit , o kolik dejme tomu das menen za servis, kdyz budeme mit oba nalitano kolem 200tis/km. no ked vezmet interval ako si spominal 200tkm a vozidla fabia TDI a 1,4 MPI. tak len u TDI je pocas tej doby navyse 2x rozvody, povedzme turbo, vaha............ a tak takze by som az tak isto netvrdil...................... Vim o Fabii co ma pora d turbo i vahu origo JA taky , akorat turbo jeblo po chipu.Jinak treba na FRS behem 200tis/km menim rozvody jen jednou=))A pochybuji ze u benzinu je do tech 200tis/km nebudes menit=))TY ti budou chrastit jak retizkovy kolotoc.Ale kolega vyse zminoval porovnani porizovacich cen a navratnosti ve spotrebe, ale otazka byla v cem budou drazsi u servisovani?To co se posere u benzinu, to i ropaku.Kapaliny po roce??Rozdil 1tisicovky?,Pokud to beru jako soukroma osoba, vymeny vseho a opravy si delam sam, tak je uplne jedno co mam NAPR: sjedu brzdy, vymena na benzinu bude asi levnejsi na ropaku, jo kdyz budem porovnavat 1.4 s 1.9TDI.ale proc??, ne tim, ze je to ropak, ale ze to auto ma vice sily, potrebuje lepsi brzdy , tim padem vice stoji.Je si treba uvedomit co chcete vubec srovnavat=))A pokud si koupi stary deda s rocnim prebehem 10tis/km, tak krome vstupni ceny ho to auti vyjde nastejno.A uz me ty kecy , co nikdy nemeli ropaka lezou na nervy.PEACE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grygy Vloženo 26. Březen 2007 Sdílet Vloženo 26. Březen 2007 Ale todle tema je spotrebe, na todle si muzem zalozit jine.=))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Hoblik: ale ved pri vybere auta musim ratat do coho idem, nekupim juniora a potom chcem ma cestovku na dialnici 160+. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Grygy: ale ja ropu neodcudzujem. zalezi kde ma to auto jazdit si predstav ze rocne natocis 15-20tkm takym stylom je to jazdis v meste a mimo sem tam dialnica. kazdu chvilu stojis a startujes to s toho ten motor radost nema. p.s.: mne je uplne jedno kto si co kupi to je jeho vec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milos Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Houmr: přesně tak..souhlasím pro 1.2 nejni rychlost 160 cestovní...ale maximální Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Hoblik: ale ved pri vybere auta musim ratat do coho idem, nekupim juniora a potom chcem ma cestovku na dialnici 160+. Prečo by JUNIOR nemohol mať taku cestovku?rozdiel medzi trebarz clasikom a juniorom nie je v motorizacii ale vo vybave konfortu.A teoreticky by mal mať menšiu spotrebu pretože ma užšie gumy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grygy Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Grygy: ale ja ropu neodcudzujem. zalezi kde ma to auto jazdit si predstav ze rocne natocis 15-20tkm takym stylom je to jazdis v meste a mimo sem tam dialnica. kazdu chvilu stojis a startujes to s toho ten motor radost nema.p.s.: mne je uplne jedno kto si co kupi to je jeho vec. JA nerikam, ze odsuzujes ropaky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alcore Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Ja mám 1.4 MPI a má spotrebu 12,5 až 13 l mimo mesta a v meste okolo 20l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Ja mám 1.4 MPI a má spotrebu 12,5 až 13 l mimo mesta a v meste okolo 20l. to máš cihlu na pedálu ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alcore Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Proc si to myslíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peterSK Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 alcore: teda tych tvojich 20l to je FAKT HUSTEEEEE ! no mas moj respekt ja mam kamarata, co na 1.4MPI jazdi za 9l ...uz aj to ma dojalo...ale toto ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Ja mám 1.4 MPI a má spotrebu 12,5 až 13 l mimo mesta a v meste okolo 20l. Tak s tym niečo urob! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jogofogo Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Ja mám 1.4 MPI a má spotrebu 12,5 až 13 l mimo mesta a v meste okolo 20l. Takato spotreba je uz fakt MIMO normy Jak ostatni hovoria, mal by si hladat pricinu a to fakt seriozne. PRECO TAKA SPOTREBA. Mozno mas deravu nadrz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milos Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Hoblik: ale ved pri vybere auta musim ratat do coho idem, nekupim juniora a potom chcem ma cestovku na dialnici 160+. Prečo by JUNIOR nemohol mať taku cestovku?rozdiel medzi trebarz clasikom a juniorom nie je v motorizacii ale vo vybave konfortu.A teoreticky by mal mať menšiu spotrebu pretože ma užšie gumy. Junior se prodával co já vím pouze s 1.0, 1.2, a nejsem si jistej jestli tam v něm mohla bejt i 1,4 44kw??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Pravdaže bola Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milos Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Pravdaže bola Tak v tom případě může 160 být i cestovní rychlost junioru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 (editace) Rychlosť ano no neviem či cestovna. Tých 160 je myslim cest. rýchlosť vozov o triedu vyššie. respektive motorov Editováno: 27. Březen 2007, autor: vikino1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Ja mám 1.4 MPI a má spotrebu 12,5 až 13 l mimo mesta a v meste okolo 20l. uuuuuuuuuuuuuuh a nemas tam 4,2 V8 motor kamo tebe musi doslova tiect benzin do motora Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 27. Březen 2007 Sdílet Vloženo 27. Březen 2007 Pravdaže bola Tak v tom případě může 160 být i cestovní rychlost junioru no neviem 160km/h mi neprijde ani na moj motor cestovna rychlost aj ked tolko dokaze ist. mne sa javil ze 130-140km/h je pre neho taky ideal tam si doslova spieva p.s.: v piestanoch predo mnou stal na semaforoch zeleny junior a stitok 1,4 16V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.