Přejít na obsah

Spotřeba různých motorů ve Fabii I


tondas

Doporučené příspěvky

Přidal bych jeden aktuální poznatek ke spotřebě. Pokud na pátý rychlostní stupeň točíte motor na cca 3,500 4,000 a výš tak po okamžitém sundání nohy z plynu neukazuje pp aktuální spotřebu nula....ale třeba ještě 2-3 sekundy 2,6-3,0 l / 100 a pak teprve to spadne na nulu. Znamená to že ve všech režimech....řekněme hodně vysokých otáčkách je pak lepší rychlost vyhodt než jet se zařazenou pětkou ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta aktuální spotřeba je aktuální tak jednou za 30 vteřin...

Ale jinak ŘJ vypíná přívod paliva do motoru asi tak po jedný sekundě, co pustíš nohu z plynu. Proto ti to ukazuje spotřebu klidně několik málo litrů a dost dlouho.

Jinak rychlost se vyplatí vyřadit z mírnějšího klesání nebo když chceš využít nabranou rychlost k pozvolnýmu zpomalení. Rozhodně se nevyplatí rozjet, pak brzdit motorem a znovu se rozjet a tak dokola.

Zásady ekonomický jízdy, když budeš hledat, určitě na netu najdeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po prvních deseti tisících mi vychází spotřeba 5.67l/100km. Čekal jsem trošku lepší, rozhodně nejsem zklamaný. Jezdím převážně okresky cca 50 km v kuse. Jinak mi palubní počítač lže o 0,3l.

To nieje isté,klamať môžu aj výdajne stojany na čerpačkách lol alebo oboje-percento k percentu a je z toho 0,3l :p

alebo aj kilometre na tachometre... ;)

To se jen přesně pracuje s nepřesnými čísly lol

Editováno: , autor: inya
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po prvních deseti tisících mi vychází spotřeba 5.67l/100km. Čekal jsem trošku lepší, rozhodně nejsem zklamaný. Jezdím převážně okresky cca 50 km v kuse. Jinak mi palubní počítač lže o 0,3l.

To nieje isté,klamať môžu aj výdajne stojany na čerpačkách lol alebo oboje-percento k percentu a je z toho 0,3l :p

alebo aj kilometre na tachometre... ;)

To se jen přesně pracuje s nepřesnými čísly lol

:palec2: :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nová zkušenost. FRS

Dnes Prievidza-Praha 190km silnice první třídy ( rychlost kolem 120 někdy i víc ) 210km dálnice D1 hodně prázdná ( rychlost 160-200 ) průměrná rychlost 120km/h spotřeba 7 l vše dle PP a tacho

cestou tam ráno 108 km/h 6 l

Obrázek si každý musí udělat sám. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Piestany - Londyn (cez Passau, Frankfurt, Brusel, Dover) na Fabii COMBI 1,2 HTP dialnicnym tempom 140km/h tacho v Rakusku, Belgicku a Anlicku, 150km/h tacho v Nemecku sem tam nejaka zpacha, sem tam obchadzka, sem tam znizenie rychlosti na 80km/h (obmedzenia), sem tam 160km/h dole kopec.

18h cisteho casu (vratane 2h na trajekte) trasa 1650km za 16h je priemerna rychlost 103km/h, pricom v tom je zapocitane aj 15min stanie s nastarovanym autom v Blave, vsetky 4tankovania (Piestany, Nemecko, Nemecko, Belgicko) a pocas tankovania soom mal 3x 10min prestavku a raz 15min, takze priemerka na celu cestu bola cca 110km/h, s odpocitanim mesta ako je PN, BA a London bola cca 115km/h. No a primerna spotreba za cely ten usek vratane studeneho startu curaciek po Piestanoch so studenym motorom, v BA a v Londyne vysla podla tankovania a aj podla PP na 6,6 litra/100km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

London - Piestany (cez Dover, Brusel, Frankfurt, Passau) na Fabii COMBI 1,2 HTP dialnicnym tempom 140km/h tacho v Rakusku, Belgicku a Anlicku, 150km/h tacho v Nemecku sem tam nejaka zpacha, dve vacsie obchadzky mimo dialnicu v nemecku, sem tam znizenie rychlosti na 80km/h (obmedzenia), sem tam 180km/h dole kopec.

Cas cesty neznamy, ale v nemecku som mal od trajektu primernu rychlost 125km/h

No a priemerna spotreba za cely ten usek Londyn-Piestany s plne nalozenym autom az po strechu a dvoma ludmi na palube vratane vodica vysla podla tankovania a aj podla PP na 7,9 litra/100km

Faktom je ze sa mi podarilo natankovat raz plnu nadzr 91 okt benzinu (musel som), bol som dost nalozeny, a takisto som tomu slapal dost na krk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jevíčko-Primorsko, 4 dospělí, plný kufr, cesta 2/3 dálnice (na dálnici většinou 120 tacho, ojediněle 130, v BG po setmění silnice 100-120 pokud dovolila kvalita povrchu a díry). Vzdálenost 1644 km za 25h (je v tom ale 3h zdřímnutí a spousta kratších cca 10 min.zastávek vč.hranic) PP nemám, ale spotřeba dle tankování 7,2l/100km LPG.

Zpět jsem jel svižněji dálnice 130-140 místy 150 tacho, vzdálenost 1646 km, 3/4 úsek dálnice(v BG jsem jel spodní cestou tedy z Plovdivu do Sofie po dálnici oproti předchozí cestě přes hory), čas 23h včetně 2h stání na BG-SRB hranicích, hodinového stání na mítnici před Bělehradem a dvouhodinového zdřímnutí 30km před Gyorem. Spotřeba 7,7l LPG .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak Kolín-Drveník(Makarská)1070km,auto naložený po střechu,4lidi,většina dálnice rychlost cca kolem 140,někdy víc hlavně z kopečků lol,ujel jsem to za 12hodin,řídili jsme dva a byla jedna přestávka,na hranicích se nečekalo,to samé mýtnice.ujel jsem to na nádrž a půl tam.zpátky cesta hrůza....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já 2x letos absolvoval stejnou cestu na dovču: Brno - Rogoznica (HR, riviéra Šibenik) a zpět, pokaždé ale v trochu jiném stylu jízdy :scooter: V obou případech identické podmínky, tedy plně naložené auto veškerým tím dovolenkovým harampádím, jídlem a pitím, 2 dospělé osoby, stejné dopravní omezení na cestě (zejména na dálnici mezi Vídní a Grazem), při každé cestě celkem cca 2hod.čekání na hranicích, před mýtem, kvůli havárkám na dálnici atd.

Poprvé v červenci jsem si to frčel stylem "chci být co nejrychleji u moře" a výsledek na sebe nenechal dlouho čekat ;) Na všech dálnicích 150-160 tacho, spotřeba na úseku Brno-Karlovac 10,0l lpg cestou tam :huh::rolleyes: a 9,2l lpg cestou zpět, dál jsem jel po staré cestě přes Plitvice (5,6l lpg :palec2: ), takže jsem se musel „trochu“ umravnit ;)

Celková spotřeba za celou cestu tam i zpět 8,1 l lpg + 176 km ujetých na benzín, protože mi vlivem těch dálničních sprintů lpg došlo a čerpačka nebyla zrovna po ruce <_<

Podruhé v září, stejná trasa i podmínky, ale v pohodičce, beze spěchu, na dálnicích 130, občas 140 tacho, víc ne, hodně jsem se soustředil na plynulou jízdu a kde to šlo, tak jsem brzdil motorem… :scooter:

A výsledek? Skvostný. lol:palec2::) Za celou cestu tam i zpět spotřeba 6,8l lpg a 0l benzínu, protože jsem celou cestu tam i zpět v pohodě ujel na lpg. :p-_-:wub: A oproti předchozí uspěchané cestě v červenci jsem měl rychlostní průměr nižší jen o 12 km/h (63 km/h oproti červencovým 75 km/h). Takže lehká noha na pedálu plynu se opravdu vyplatí :):palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jevíčko-Primorsko, 4 dospělí, plný kufr, cesta 2/3 dálnice (na dálnici většinou 120 tacho, ojediněle 130, v BG po setmění silnice 100-120 pokud dovolila kvalita povrchu a díry). Vzdálenost 1644 km za 25h (je v tom ale 3h zdřímnutí a spousta kratších cca 10 min.zastávek vč.hranic) PP nemám, ale spotřeba dle tankování 7,2l/100km LPG.

Zpět jsem jel svižněji dálnice 130-140 místy 150 tacho, vzdálenost 1646 km, 3/4 úsek dálnice(v BG jsem jel spodní cestou tedy z Plovdivu do Sofie po dálnici oproti předchozí cestě přes hory), čas 23h včetně 2h stání na BG-SRB hranicích, hodinového stání na mítnici před Bělehradem a dvouhodinového zdřímnutí 30km před Gyorem. Spotřeba 7,7l LPG .

Sory za OT...je tohle vhodná kombinace...?HTP+plyn...? :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[quote name='najmis' post='549108' date='17.9.2007, 6:46 '

Sory za OT...je tohle vhodná kombinace...?HTP+plyn...? :kuk:

proč myslíš? ... jestli narážíš na úbytek výkonu, tak jsi sto let za opicema, neboť u sekv.to nepoznáš. Pokud máš na mysli něco jiného rád si to nechám vysvětlit :p

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím tím tu velkou investici a spojené problémy s touhle upravou...přeci jen je motor konstruovaný na benzín...třeba svíčky(dražší,častější výměna...) a taky rádo odchází častěji těsnění pod palicí...neříkám že u každýho auta..taky povinné kontroly LPG za který se musí platit...

100let za opicema nejsem...to bych neměl auto... ;)

raději zaplatím za ujetý km o něco malinko víc jen s tím že mám cca 2x tolik KW... :)

samo každýho věc a každej má jinej pohled na věc....

diskuzi se nebráním opičáku... ;)

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude to určitě převratný a "přínosný" objev :D Také se rád nechám poučit :p

Jen nechápu, co to má společného se spotřebou...

Jen to že at je to benzín nebo sekvenční LPG tak když jedeš takhle naloženej a nechceš jet na tu dovču o den dýl,tak tomu šlapeš na krk a vezme si to kolik....? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím tím tu velkou investici a spojené problémy s touhle upravou...přeci jen je motor konstruovaný na benzín...třeba svíčky(dražší,častější výměna...) a taky rádo odchází častěji těsnění pod palicí...neříkám že u každýho auta..taky povinné kontroly LPG za který se musí platit...

100let za opicema nejsem...to bych neměl auto... ;)

raději zaplatím za ujetý km o něco malinko víc jen s tím že mám cca 2x tolik KW... :)

samo každýho věc a každej má jinej pohled na věc....

diskuzi se nebráním opičáku... ;)

:palec2:

investice sice větší, ale mám ji už dávno zpět. Pak když jedu na dovču stačí mi na PHM do BG 3000,-Kč, což při studování různých cest.fór, kde padly cifry jako 8000,- Kč na cestu vyloženě potěší a čas potřebný na cestu stejný jako ostatní, ono rychlostní limity platí i za hranicemi, teda pokud nemáš v rozpočtu na dovču vyčleněný dalších x Kč na pokuty. ;)

svíčky ... jezdím na ty co mi dává origo Škoda servis, měnili je v 60t km jak je stanoveno serv.intervalem, teď mají 55t km a bez probémů (samo kdyby se mi vyskytly problémy, už dávno měním, takhle nemám důvod)

povinné kontroly ... absolvuji jednu až dvě za rok a těch 200 Kč na revizi mě ještě nezrujnovalo a 500Kč za plynový filtr (cca za rok) také ne. KW na víc jsou dobré (je to pohodlnější co by do předjíždění), ale teď jsem to zrovna diskutoval s jedním kamošem tady s fóra co jezdíme denně po státovce (43) do Brna, že je ti naprd když máš 100 kW, pokud pojedeš v koloně poslušně jako kačena jako všichni ostatní s 40, 47, 55 .... x kWattama, teda pokud nejsi hazardér a nepředjíždíš v koloně a jen doufáš že se budeš mít kde zařadit. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím tím tu velkou investici a spojené problémy s touhle upravou...přeci jen je motor konstruovaný na benzín...třeba svíčky(dražší,častější výměna...) a taky rádo odchází častěji těsnění pod palicí...neříkám že u každýho auta..taky povinné kontroly LPG za který se musí platit...

100let za opicema nejsem...to bych neměl auto... ;)

raději zaplatím za ujetý km o něco malinko víc jen s tím že mám cca 2x tolik KW... :)

samo každýho věc a každej má jinej pohled na věc....

diskuzi se nebráním opičáku... ;)

:palec2:

investice sice větší, ale mám ji už dávno zpět. Pak když jedu na dovču stačí mi na PHM do BG 3000,-Kč, což při studování různých cest.fór, kde padly cifry jako 8000,- Kč na cestu vyloženě potěší a čas potřebný na cestu stejný jako ostatní, ono rychlostní limity platí i za hranicemi, teda pokud nemáš v rozpočtu na dovču vyčleněný dalších x Kč na pokuty. ;)

svíčky ... jezdím na ty co mi dává origo Škoda servis, měnili je v 60t km jak je stanoveno serv.intervalem, teď mají 55t km a bez probémů (samo kdyby se mi vyskytly problémy, už dávno měním, takhle nemám důvod)

povinné kontroly ... absolvuji jednu až dvě za rok a těch 200 Kč na revizi mě ještě nezrujnovalo a 500Kč za plynový filtr (cca za rok) také ne. KW na víc jsou dobré (je to pohodlnější co by do předjíždění), ale teď jsem to zrovna diskutoval s jedním kamošem tady s fóra co jezdíme denně po státovce (43) do Brna, že je ti naprd když máš 100 kW, pokud pojedeš v koloně poslušně jako kačena jako všichni ostatní s 40, 47, 55 .... x kWattama, teda pokud nejsi hazardér a nepředjíždíš v koloně a jen doufáš že se budeš mít kde zařadit. -_-

A co je to za svíčky...?60tkm se mi zdá jako dost...a kor u LPG..(spalováním přeci vznikají jiné teploty,plyny...a to se někde projevit musí...)i když je to podle servisního intervalu.... ;) to by mohli napsat třeba 100tkm... :)

nejde to že bych jezdil jako hovado nebo někoho vytlačoval,abych se zařadil...jen mám rád auta co reagují na sešlápnutí plynu...víš co myslím... ;) v kopcích se výkon taky hodí...je spousta situací kdy ti výkon muže i zachránit auto nebo zdraví...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je to za svíčky...?60tkm se mi zdá jako dost...a kor u LPG..(spalováním přeci vznikají jiné teploty,plyny...a to se někde projevit musí...)i když je to podle servisního intervalu.... ;) to by mohli napsat třeba 100tkm... :)

nejde to že bych jezdil jako hovado nebo někoho vytlačoval,abych se zařadil...jen mám rád auta co reagují na sešlápnutí plynu...víš co myslím... ;) v kopcích se výkon taky hodí...je spousta situací kdy ti výkon muže i zachránit auto nebo zdraví...

co je to za svíčky? Čéče ani nevím ... ikdyž jsem při každé garančce na dílně tak tohle mi zrovna uniklo. Byl jsem zvyklý z předchozích aut na LPG měnit svíce po 15t km, tady vzhledem k tomu že jezdím do autor.servisu, nechávám vše na nich. Servisák na LPG taktéž při garančce netrval na výměně, neboť problémy nebyly, vyjma těch co jsem měl způsobeny vadným EGR ventilem.

Jasně výkon do kopce se hodí (uznávám že do kopce mi to ztrácí dech) ale dostanu se levně z místa A do místa B, např.včera Jevíčko-Brno-Pha-Karlštejn a zpět (cca 550km), (tzn2/3 dálnice, 130 tacho, kopce 120 a prům.spotřeba 8l/100 km LPG, čili výlet za nějakých 600 Kč :palec2: a o tom to je -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je to za svíčky...?60tkm se mi zdá jako dost...a kor u LPG..(spalováním přeci vznikají jiné teploty,plyny...a to se někde projevit musí...)i když je to podle servisního intervalu.... ;) to by mohli napsat třeba 100tkm... :)

nejde to že bych jezdil jako hovado nebo někoho vytlačoval,abych se zařadil...jen mám rád auta co reagují na sešlápnutí plynu...víš co myslím... ;) v kopcích se výkon taky hodí...je spousta situací kdy ti výkon muže i zachránit auto nebo zdraví...

co je to za svíčky? Čéče ani nevím ... ikdyž jsem při každé garančce na dílně tak tohle mi zrovna uniklo. Byl jsem zvyklý z předchozích aut na LPG měnit svíce po 15t km, tady vzhledem k tomu že jezdím do autor.servisu, nechávám vše na nich. Servisák na LPG taktéž při garančce netrval na výměně, neboť problémy nebyly, vyjma těch co jsem měl způsobeny vadným EGR ventilem.

Jasně výkon do kopce se hodí (uznávám že do kopce mi to ztrácí dech) ale dostanu se levně z místa A do místa B, např.včera Jevíčko-Brno-Pha-Karlštejn a zpět (cca 550km), (tzn2/3 dálnice, 130 tacho, kopce 120 a prům.spotřeba 8l/100 km LPG, čili výlet za nějakých 600 Kč :palec2: a o tom to je -_-

Tak problém být nemusí..muže to normálně jet,chytat ale když je vyměníš i po třeba 20tkm musí to být znát na výkonu a asi i spotřebě... ;) podle mě je prostě 60tkm na svíce hodně...leda že by ti tam dali nějaký iridia...což pochybuju....u těch udávají životnost 50tkm...a u iridium long až neuvěřitelných 200tkm....

jinak jasný...pokud ti auto a motor vyhovuje není problém...z místa A do B se dostaneš ty i já... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém být nemusí..muže to normálně jet,chytat ale když je vyměníš i po třeba 20tkm musí to být znát na výkonu a asi i spotřebě... ;) podle mě je prostě 60tkm na svíce hodně...leda že by ti tam dali nějaký iridia...což pochybuju....u těch udávají životnost 50tkm...a u iridium long až neuvěřitelných 200tkm....

jinak jasný...pokud ti auto a motor vyhovuje není problém...z místa A do B se dostaneš ty i já... :palec2:

jediné co vím, tak že si účtovali skoro pětikilo :o za tři svíce. Jak je vyměním (bude to co nevidět) budu vědět co tam dali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém být nemusí..muže to normálně jet,chytat ale když je vyměníš i po třeba 20tkm musí to být znát na výkonu a asi i spotřebě... ;) podle mě je prostě 60tkm na svíce hodně...leda že by ti tam dali nějaký iridia...což pochybuju....u těch udávají životnost 50tkm...a u iridium long až neuvěřitelných 200tkm....

jinak jasný...pokud ti auto a motor vyhovuje není problém...z místa A do B se dostaneš ty i já... :palec2:

jediné co vím, tak že si účtovali skoro pětikilo :o za tři svíce. Jak je vyměním (bude to co nevidět) budu vědět co tam dali.

tak na ty iridia by jsi musel dát cca 800-1 400kč/ks podle auta,motoru...takže 500kč je v pohodě... ;)

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude to určitě převratný a "přínosný" objev :D Také se rád nechám poučit :p

Jen nechápu, co to má společného se spotřebou...

Jen to že at je to benzín nebo sekvenční LPG tak když jedeš takhle naloženej a nechceš jet na tu dovču o den dýl,tak tomu šlapeš na krk a vezme si to kolik....? ;)

Óóó, pan chytrý přišel, uctivá poklona :worthy:punk::rock::wacko: Kolikpak jsi předělal na plyn aut a s kolika auty na plyn jsi jezdil, že máš tolik zkušeností??? Já měl s předchozím autem (Favorit 1,3BMM) najeto přes 200t km, z toho více jak polovinu na lpg a žádné těsnění pod palicí mi nikdy neodešlo, tak nevím, proč by mělo odcházet zrovna teď a tady, to mi spíš připadá, že někomu straší v palici, ale to nic ve zlým kol8

Mluvíš tu o svém 2-násobném výkonu...no to je snad o základu, tedy o tom, jaký máš motor a ne o lpg. Při sekvenčním vstřiku ti žádný výkon neubyde, ať překopáváš HTP nebo něco silnějšího. A logicky, když mám htp a šlapu tomu na dálnici a ještě v plném naložení, tak si to glgne a to úplně stejně, ať už jde o benzín nebo lpg, jen mě to u pumpy stojí podstatně méně než benzín ;) tak vo co go?

Dále narážíš na "tu velkou investici" do přestavby - a kolikpak je rozdíl v pořizovací ceně benzínu a nafťáka? Určitě podstatně víc než přestavba na lpg, tak nevím, kdo má pak větší investici... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...