Přejít na obsah

Spotřeba různých motorů ve Fabii I


tondas

Doporučené příspěvky

Zdar všichni,

tak jsem se dostal k měření spotřeby - jezdím všude, kratší i delší trasy, od natankování do natankování mi vychází spotřeba 5,71lt/100km palubní PC u dlouhodobého průměru hlásí 5,8lt/100km.

(Před čištěním škrtící klapky spotřeba na volnoběh 1,1l/H po precizním vyčištění ukazuje 0,4l/H měřeno u motoru zahřátého na provozní teplotu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MELLO: Mě naopak spotřeba po přezutí z letních 195/50 R15 na 165/75 R14 spadla tak o 0,2. Samozřejmě měřeno za stejných podmínek na stejné trase do práce. :palec2:

z takových papučí na galusky :) , to se není čemu divit

No to vždycky zažívám šok at už při přezutí ze zimních na letní a nebo opačně. Na každý kola si musí člověk zvyknout, každý maji svoje výhody a nevýhody. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám dotaz! :help: Mám čerstvě Fábii 1.4 44kw r.v.92. najeto 64tis/km. Nové svíčky, vzduchový a palivový filtr. Při 60tis. absolvovala prohlídku ve škoda servisu.. Auto se jeví jako v pořádku. Na volnoběh se trošku houpou otáčky v rozsahu cca 150ot. Jezdil jsem s ní teď asi 14 dní po městě do práce. Asi 5km tam 5 zpátky. Snažil jsem se jezdit na spotřebu jak důchodce tj. plynulé rozjezdy, časté vyřazování rychlosti a otáčky povětšinou tak 2000-2600 (na krouťák). Předpisově 50-60km/h. V autě sám. Čekal jsem tak max. 7L/100... Najel asi 260km a doplnil nádrž do plné a zjistil, že to sežralo 9,3L/100km!! kol100 To mě nežrala ani Felície i když jsem ji docela honil.. A teď tedy konečně ten dotaz (teda 3 :) ).

1, Majitel přede mnou to honil mezi 3000-4000tic/ot. Je možné, že si řídící elektronika motoru ještě nestačila adaptovat a na můj jízdní styl a proto taková spotřeba?

2, Máte někdo stejné auto s palubním počítačem? Chtěl bych vědět v kterém rozsahu otáček to nejméně žere..

3,Nemáte někdo praktickou zkušenost o kolik se zvedne spotřeba při vadné lambda sondě? Předchozímu majiteli totiž občas problikla kontrolka emisí..

Mockrát děkuji za fundované odpovědi! :worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NO na Fabia 1.4 /44KW r.v 92 je to normální....spotřeba po městě..........normální.......ale vážně...spíš to má bejt rok 2002....na 44KW je to dost já mám 1.4/55KW čip 2000 a město tak 7.5!! a to se mě zdá teké dost...ale mín to nejde........já vůnec nevyřazuji!!!!! jezdím spíš kolem 3000 ale abi se dala takto zjistit spotřeba po 260KM je trochu málo.....stačí když je auto studené..hned je to také znát....když budeš jeszdit v léte bude to mín.....možná by nestálo vyčistit škrtící klapku!!! taky záleží jak těch 5KM jezdíš zda samé rozjezdy nbo plynulá jizda.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NO na Fabia 1.4 /44KW r.v 92 je to normální....spotřeba po městě..........normální.......ale vážně...spíš to má bejt rok 2002....na 44KW je to dost já mám 1.4/55KW čip 2000 a město tak 7.5!! a to se mě zdá teké dost...ale mín to nejde........já vůnec nevyřazuji!!!!! jezdím spíš kolem 3000 ale abi se dala takto zjistit spotřeba po 260KM je trochu málo.....stačí když je auto studené..hned je to také znát....když budeš jeszdit v léte bude to mín.....možná by nestálo vyčistit škrtící klapku!!! taky záleží jak těch 5KM jezdíš zda samé rozjezdy nbo plynulá jizda.....

Ne 5 km se auto ani neohřeje-to mám se svým autem taky spotřebu 10l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz! :help: Mám čerstvě Fábii 1.4 44kw r.v.92. najeto 64tis/km. Nové svíčky, vzduchový a palivový filtr. Při 60tis. absolvovala prohlídku ve škoda servisu.. Auto se jeví jako v pořádku. Na volnoběh se trošku houpou otáčky v rozsahu cca 150ot. Jezdil jsem s ní teď asi 14 dní po městě do práce. Asi 5km tam 5 zpátky. Snažil jsem se jezdit na spotřebu jak důchodce tj. plynulé rozjezdy, časté vyřazování rychlosti a otáčky povětšinou tak 2000-2600 (na krouťák). Předpisově 50-60km/h. V autě sám. Čekal jsem tak max. 7L/100... Najel asi 260km a doplnil nádrž do plné a zjistil, že to sežralo 9,3L/100km!! kol100 To mě nežrala ani Felície i když jsem ji docela honil.. A teď tedy konečně ten dotaz (teda 3 :) ).

1, Majitel přede mnou to honil mezi 3000-4000tic/ot. Je možné, že si řídící elektronika motoru ještě nestačila adaptovat a na můj jízdní styl a proto taková spotřeba?

2, Máte někdo stejné auto s palubním počítačem? Chtěl bych vědět v kterém rozsahu otáček to nejméně žere..

3,Nemáte někdo praktickou zkušenost o kolik se zvedne spotřeba při vadné lambda sondě? Předchozímu majiteli totiž občas problikla kontrolka emisí..

Mockrát děkuji za fundované odpovědi! :worthy

Zdar.Mám přesně auto jako ty i stejný rok a ta spotřeba je normální.Já jezdil takhle po městě jen krátký trasy a měl jsem spotřebu kolem 10 litrů.Když se motor pořádně ani neohřeje,tak je to normální.Zkus vyjet mimo město a uvidíš jak spotřeba půjde dolů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pardón! Samo že je to 2002. :palec2: Včera jsem prodával motorku 92. tak jsem se nějak nějak nevědomky upsal.. No po cestě mám cca 4 semafory. Auto se ohřeje zhruba v půlce cesty.. Ty otáčky se nehoupou v jednom kuse, ale jen tak cca jednou za půl min. Taky mám podezření na klapku, asi ji nechám preventivně vyčistit.. Předchozí majitel jezdil do práce delší štreku cca 15 km s dvěma semafory po cestě. Jezdil ale dost svižně (3-4tis). Spotřebu poslední dobou nesledoval. ale tvrdil,že mu to žralo 7-7,5L. Manželce o litr méně.. Svítila mu kontrolka emisí. V servise mu řekli že je to sporadická chyba a smázli to.. Opakovalo se to asi 3x. Párkrát se mu stalo, že sama zase zhasla. Když mě to prodával kontroka svítila. Měl jsem podezření na kabelový svazek. Byl ale odizolován a zavěšen. Odmotal jsem to ještě kousek vejš - byl vlhký a mezi dráty takové blátíčko. Vyčistil jsem to a vysušil fénem. Dojel do servisu, kde to píchli na PC. Řekli že to bude možná ta lambda za katlizátorem, ale že by se to muselo proměřit. Smazali chybu a že když se to rozsvítí, tak mám přijet. Od té doby to nesvítilo.. Jen mě zarazila ta spotřeba! Asi to nechám překontrolovat, abych měl jasno.. Možná nechám seřídit i ventily páč nevím, kdy to bylo dělané naposled..

Jinak by konkrétní odpovědi k dotazům 1;2;3 nebyly? Docela by mě to zajímalo.. Díky! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz! :help: Mám čerstvě Fábii 1.4 44kw r.v.92. najeto 64tis/km. Nové svíčky, vzduchový a palivový filtr. Při 60tis. absolvovala prohlídku ve škoda servisu.. Auto se jeví jako v pořádku. Na volnoběh se trošku houpou otáčky v rozsahu cca 150ot. Jezdil jsem s ní teď asi 14 dní po městě do práce. Asi 5km tam 5 zpátky. Snažil jsem se jezdit na spotřebu jak důchodce tj. plynulé rozjezdy, časté vyřazování rychlosti a otáčky povětšinou tak 2000-2600 (na krouťák). Předpisově 50-60km/h. V autě sám. Čekal jsem tak max. 7L/100... Najel asi 260km a doplnil nádrž do plné a zjistil, že to sežralo 9,3L/100km!! kol100 To mě nežrala ani Felície i když jsem ji docela honil.. A teď tedy konečně ten dotaz (teda 3 :) ).

1, Majitel přede mnou to honil mezi 3000-4000tic/ot. Je možné, že si řídící elektronika motoru ještě nestačila adaptovat a na můj jízdní styl a proto taková spotřeba?

2, Máte někdo stejné auto s palubním počítačem? Chtěl bych vědět v kterém rozsahu otáček to nejméně žere..

3,Nemáte někdo praktickou zkušenost o kolik se zvedne spotřeba při vadné lambda sondě? Předchozímu majiteli totiž občas problikla kontrolka emisí..

Mockrát děkuji za fundované odpovědi! :worthy

Spotreba 9,3 litr/100km pri studenych staroch a mestkom rezime do vzdialenosti 5km je primerana

1. nieje to mozne

2. nemam

3 kludne aj o dva litre na sto km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pardón! Samo že je to 2002. :palec2: Včera jsem prodával motorku 92. tak jsem se nějak nějak nevědomky upsal.. No po cestě mám cca 4 semafory. Auto se ohřeje zhruba v půlce cesty.. Ty otáčky se nehoupou v jednom kuse, ale jen tak cca jednou za půl min. Taky mám podezření na klapku, asi ji nechám preventivně vyčistit.. Předchozí majitel jezdil do práce delší štreku cca 15 km s dvěma semafory po cestě. Jezdil ale dost svižně (3-4tis). Spotřebu poslední dobou nesledoval. ale tvrdil,že mu to žralo 7-7,5L. Manželce o litr méně.. Svítila mu kontrolka emisí. V servise mu řekli že je to sporadická chyba a smázli to.. Opakovalo se to asi 3x. Párkrát se mu stalo, že sama zase zhasla. Když mě to prodával kontroka svítila. Měl jsem podezření na kabelový svazek. Byl ale odizolován a zavěšen. Odmotal jsem to ještě kousek vejš - byl vlhký a mezi dráty takové blátíčko. Vyčistil jsem to a vysušil fénem. Dojel do servisu, kde to píchli na PC. Řekli že to bude možná ta lambda za katlizátorem, ale že by se to muselo proměřit. Smazali chybu a že když se to rozsvítí, tak mám přijet. Od té doby to nesvítilo.. Jen mě zarazila ta spotřeba! Asi to nechám překontrolovat, abych měl jasno.. Možná nechám seřídit i ventily páč nevím, kdy to bylo dělané naposled..

Jinak by konkrétní odpovědi k dotazům 1;2;3 nebyly? Docela by mě to zajímalo.. Díky! ;)

Vadnou lambda sondou to uz byt moze kedze tato ma vplyv nha botahost zmesi ... ale takisto to moze byt hafo dalsimi faktormi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych jezdil zcela normálně. Či-li se nijak neomezoval. Tak bych se nad spotřebou 9,3L po městě vůbec nepozastavil.. Já jsem však jezdil vysloveně podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.. Šetřil to jak to šlo! Normální Economy Run! kol9 Je jasné, že 260km pro výpočet spotřeby není zrovna moc, ale bohužel jsem toho zatím více najet nestihl.. <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě motorem brzdím. Vyřazuju pokud už z dálky vidím, že např. na semaforu skáče červená a při brždění motorem bych k němu nedojel.. Jinak samotné brždění motorem je diskutabilní. Protože při brždění je od určitých otáček do motoru opět vstřikováno palivo, jináč by motor samozřejmě při nízkých otáčkách chcípl.. Alespoň u Felície se to takto děje. Od kolika otáček je to konkrétně u mého motoru mě zatím není známo. Páč nemám palubní PC..

Jinak celá věc se má tak vážení kolegové, že je to asi v řiti! Dnes jsem byl v servisu. Chlácholil jsem se představou, že bude vadná lambda, kterou vyměním a bude to se spotřebou v suchu.. Bohužel se měřením zjistilo, že lambdy jsou OK. Stejně tak jako teplotní čidla a ani žádné jiné chyby se na Vagu nenašli.. Ani je žádná jiná věc, která by to mohla způsobovat nenapadala. Klapku vyčistil a ventily jsou seřizovány hydraulicky.. Takže takováto děsivá spotřeba po městě je nejspíš holou skutečností. :( Pak tedy nevím co se bude dít v nádrži, až na to začnu šlapat.. Kdyby vás někoho napadlo, čím by to ještě mohlo být, tak pleas neváhejte reagovat.. :palec2:

Editováno: , autor: LukasKotik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si teda naivně myslel, že věda za ty 4 roky, co dělí moji Feldu 1.3 50kw od této novější Fóbie 1.4 44kw trochu pokročila! Inženýři ze ŠkodaMB se pochlapili a spotřeba bude když ne menší, tak alespoň stejná.. To jsem si skoro mohl nechat nebožtíka žigulíka! Tomu také takhle chutnalo.. :aggressive:

Asi to budu po městě radši tlačit! :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si teda naivně myslel, že věda za ty 4 roky, co dělí moji Feldu 1.3 50kw od této novější Fóbie 1.4 44kw trochu pokročila! Inženýři ze ŠkodaMB se pochlapili a spotřeba bude když ne menší, tak alespoň stejná.. To jsem si skoro mohl nechat nebožtíka žigulíka! Tomu také takhle chutnalo.. :aggressive:

Asi to budu po městě radši tlačit! :kuk:

no jo on je motor 1.4 44 nebo 50KW jen modernizovaná 1.3 50KW. Základ je pořád stejný a felda si po městě řekla taky 8 litrů, favorit taky a škoda 120L taky.........ono se to s tím motorem trochu veze celou dobu. Prostě s tím člověk musí počítat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si teda naivně myslel, že věda za ty 4 roky, co dělí moji Feldu 1.3 50kw od této novější Fóbie 1.4 44kw trochu pokročila! Inženýři ze ŠkodaMB se pochlapili a spotřeba bude když ne menší, tak alespoň stejná.. To jsem si skoro mohl nechat nebožtíka žigulíka! Tomu také takhle chutnalo.. :aggressive:

Asi to budu po městě radši tlačit! :kuk:

Je to úplně normální - po nastartování a několika stech metrech je spotřeba něco okolo 20l, teprve s prvními kilometry klesá. Jezdím do práce 22 km a i na této vzdálenosti má vliv taková blbost, jestli zavírám vrata, nebo to nechám na rodině (rozdíl cca minuta ve volnoběhu, klidně i 0,3l). Pravidlo zní - nahoru jde spotřeba snadno, dolů je to pekelně těžké.

Jezdím trasu LBC - Hrádek nad Nisou (minimální spotřeba 4,4, normálně 5), do LBC, který je do kopce 6, normálně 6,6

Normálně = lehká noha... - nesmíte spěchat a vypadáte, že jedete v obci... :rolleyes:

Pokud spěchám, přičtěte si k hodnotám 2 - 3 litry..

MPI je v přímé hierarchii Favorit, Felicia, Fabia - v podstatě stejný motor s "drobnými" úpravami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže takováto děsivá spotřeba po městě je nejspíš holou skutečností. :( Pak tedy nevím co se bude dít v nádrži, až na to začnu šlapat.. Kdyby vás někoho napadlo, čím by to ještě mohlo být, tak pleas neváhejte reagovat.. :palec2:

Šlapat za krk studenému motoru bych moc nedoporučoval u žádné motorizace a nikdy,pokud máš auto trochu rád ;) A ta spotřeba jak píší kolegové prostě taková je. Ostatně co by jsi čekal od kteréhokoliv motoru, byť by byl sebeúspornější, když s ním se studeným jedeš jen 5 km??? :kuk:

Editováno: , autor: Wassermann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si teda naivně myslel, že věda za ty 4 roky, co dělí moji Feldu 1.3 50kw od této novější Fóbie 1.4 44kw trochu pokročila! Inženýři ze ŠkodaMB se pochlapili a spotřeba bude když ne menší, tak alespoň stejná.. To jsem si skoro mohl nechat nebožtíka žigulíka! Tomu také takhle chutnalo.. :aggressive:

Asi to budu po městě radši tlačit! :kuk:

Je to úplně normální - po nastartování a několika stech metrech je spotřeba něco okolo 20l, teprve s prvními kilometry klesá. Jezdím do práce 22 km a i na této vzdálenosti má vliv taková blbost, jestli zavírám vrata, nebo to nechám na rodině (rozdíl cca minuta ve volnoběhu, klidně i 0,3l). Pravidlo zní - nahoru jde spotřeba snadno, dolů je to pekelně těžké.

Jezdím trasu LBC - Hrádek nad Nisou (minimální spotřeba 4,4, normálně 5), do LBC, který je do kopce 6, normálně 6,6

Normálně = lehká noha... - nesmíte spěchat a vypadáte, že jedete v obci... :rolleyes:

Pokud spěchám, přičtěte si k hodnotám 2 - 3 litry..

MPI je v přímé hierarchii Favorit, Felicia, Fabia - v podstatě stejný motor s "drobnými" úpravami.

Jen bych tu hierarchii doplnil o pratatíčka všech těchhle motorů - Š1000MB, následně pak Š100/110, 105, 120, 125, 130, Favorit, Felicia a konec éry po nespočetném překopání u Fabie 1,4 MPI (44 a 50kW) :)

Editováno: , autor: Wassermann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže takováto děsivá spotřeba po městě je nejspíš holou skutečností. :( Pak tedy nevím co se bude dít v nádrži, až na to začnu šlapat.. Kdyby vás někoho napadlo, čím by to ještě mohlo být, tak pleas neváhejte reagovat.. :palec2:

Šlapat za krk studenému motoru bych moc nedoporučoval u žádné motorizace a nikdy,pokud máš auto trochu rád ;) A ta spotřeba jak píší kolegové prostě taková je. Ostatně co by jsi čekal od kteréhokoliv motoru, byť by byl sebeúspornější, když s ním se studeným jedeš jen 5 km??? :kuk:

Chladící kapalina se mě při cestě do práce ohřeje na prvozní teplotu cca po 2,5km. Předpokládám tedy, že zbytek jedu již s teplým motorem.. Spotřebu porovnávám se spotřebou Felície, která na stejné trase při daleko živějším stylu jízdy (normál né důchodce) měla o litr nižší spotřebu.. Vím, že mezi auty je váhový rozdíl cca 200kg, ale stejně je to nějak moc velký rozdíl pánové! :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže takováto děsivá spotřeba po městě je nejspíš holou skutečností. :( Pak tedy nevím co se bude dít v nádrži, až na to začnu šlapat.. Kdyby vás někoho napadlo, čím by to ještě mohlo být, tak pleas neváhejte reagovat.. :palec2:

Šlapat za krk studenému motoru bych moc nedoporučoval u žádné motorizace a nikdy,pokud máš auto trochu rád ;) A ta spotřeba jak píší kolegové prostě taková je. Ostatně co by jsi čekal od kteréhokoliv motoru, byť by byl sebeúspornější, když s ním se studeným jedeš jen 5 km??? :kuk:

Chladící kapalina se mě při cestě do práce ohřeje na prvozní teplotu cca po 2,5km. Předpokládám tedy, že zbytek jedu již s teplým motorem.. Spotřebu porovnávám se spotřebou Felície, která na stejné trase při daleko živějším stylu jízdy (normál né důchodce) měla o litr nižší spotřebu.. Vím, že mezi auty je váhový rozdíl cca 200kg, ale stejně je to nějak moc velký rozdíl pánové! :kuk:

když se zahřeje voda neznamená to že je zahřátý motor protože motorovému oleji a oleji v převodovce to trvá déle než vodě. Já mám vodu při tomhle počasí ohřátou po cca 4km ale na autě je poznat cca ještě další 4km že to pořád ještě není ono (než se prohřeje olej)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...