Přejít na obsah

ESP, EDS, ASR atd. systemy


mustang

Doporučené příspěvky

Neviem ako s EDS, ale na FII HTP mám ASR a keď idem na chatu (riadny kopec a k tomu ešte aj lesná cesta), vždy ho vypínam, lebo keď začína znižovať výkon, tak je tesne nad hranicou zdochnutia (aspoň tak to vyzerá) a nechcem riskovať, že budem musieť ísť tým kopcom ešte raz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravim mam otazku ohladom ESP: Ku autu som mal napisane ze tam je ABS, MSR + DualRate. Co z toho mam chapat. Mam teda v aute ESP alebo ASR? Ako mozem zistit pritomnost v aute?

Ak tam nemam tieto systemy hlavne sa mi jedna o ESP je mozne ho dodatocne domontovat? Auto mam len rok a obavam sa straty zaruky. Tlacitko vedla klimatizacie nemam.

PS: Snazil som sa nieco najst ohlasom ESP ale ani za toho som nic nenasiel. Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukni se do servisky na první stránku (nebo v kufru pod kobercem nalepenej na kastli) měl by tam být datovej štítek. Do toho odkazu pak přepiš všechny ty trojmístný kódy http://igorweb.org/e...ec/Default.aspx a zjistíš kompletní výbavu včetně esp

edit: tak jenom mrkni jestli tam máš kód 1AT

Editováno: , autor: Gilmore
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim mam otazku ohladom ESP: Ku autu som mal napisane ze tam je ABS, MSR + DualRate. Co z toho mam chapat. Mam teda v aute ESP alebo ASR? Ako mozem zistit pritomnost v aute?

Ak tam nemam tieto systemy hlavne sa mi jedna o ESP je mozne ho dodatocne domontovat? Auto mam len rok a obavam sa straty zaruky. Tlacitko vedla klimatizacie nemam.

PS: Snazil som sa nieco najst ohlasom ESP ale ani za toho som nic nenasiel. Dakujem

Pokud nemáš toto tlačítko tak nemáš ESP ani ASR

post-58936-0-18646500-1333123472_thumb.j

Editováno: , autor: voltys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Moje zkušenosti s ASR v F II 1,2 TSI 63kW: kolo se protočí o jednu otáčku a pak začne blikat kontrolka ASR, necítím žádné akce jako je klepání, cvakání nebo omezování výkonu motoru a kola velice neochotně zaberou. Tak nevím jestli ASR není nějak špatně zkalibrované. Tady to ASR má spíš placebo efekt a nevím na co je tady tlačítko na jeho vypnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HonzaCc: A cos čekal? ASR mám v Roomu, funguje to tak, že při protočení kol to ubere výkon motoru aby k protáčení nedocházelo (nebo jen velmi málo). Po vypnutí ASR tlačítkem (svítí kontrolka auta ve smyku) to normálně gumuje jak vzteklý. Je to hlavně pomocník pro rozjezd na zledovatělém povrchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Dobrý deň

 

Pred pár dňami som sa rozbiehal do kopca. Auto bolo odstavené tak že prává strana na mokrej tráve, ľavá strana na betóne.... Na moje nemilé prekvapenie pravé predné koleso poriadne pooralo trávnik. Predpokladal som že elektronika pri preklznutí kolesa toto pribrzdí a nechá potiahnuť to druhé s lepšou priľnavosťou..... Neviem čí nejaká kontrolka blikala, a jednalo sa asi o 5 metrov kým som sa dostal z trávnika.... 

 

V cenníku vozidla bolo uvedené esc vrátane abs, msr, asr, hba. Jedná sa o vozidlo z podpisu.

 

Má niekto skúsenosti s takýmto chovaním?

 

ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Loňskou zimu sněhu moc nebylo, ale nějaký přece jen. Chtěl jsem vyzkoušet jak funguje ta elektronická "pseudouzávěrka".

Postavil jsem se pravou stranou na zledovatělou krajnici, levou stranou na suchý asfalt. Zatáhl trochu ruční brzdu, aby byl trochu odpor při rozjezdu. A kupodivu jsem se navzdory cukání a problikávání kontrolek dokázal rozjet.

Podle mě je to úžasná věc.

Zažil jsem s Feldou bezmoc, když jsem zapadl v blátě a jen se protáčelo jedno kolo a nehnul jsem se z místa. S tímhle by se to už nemělo stát.

Za mě EDS :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Loňskou zimu sněhu moc nebylo, ale nějaký přece jen. Chtěl jsem vyzkoušet jak funguje ta elektronická "pseudouzávěrka".

Postavil jsem se pravou stranou na zledovatělou krajnici, levou stranou na suchý asfalt. Zatáhl trochu ruční brzdu, aby byl trochu odpor při rozjezdu. A kupodivu jsem se navzdory cukání a problikávání kontrolek dokázal rozjet.

Podle mě je to úžasná věc.

Zažil jsem s Feldou bezmoc, když jsem zapadl v blátě a jen se protáčelo jedno kolo a nehnul jsem se z místa. S tímhle by se to už nemělo stát.

Za mě EDS :kol-47:

 

A to Feliciie tuto vymoženost měli také.. Bohužel jen v rámci ABS a to byl tehdy příplatek tuším že 20 000,-... U Fabie je to ale udělané moc dobře, také jsem jednou zapadl, no mojí chybou zastavil jsem na krajnici jedním kolem v příkopu a do rána zapršelo a také jsem měl problém vyjet, nejdřív se roztočilo kolo v příkopě pak to trochu zacukalo zablikaly kontrolky a vyjel jsem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

ahoj lidi, mám dotaz asi 1000km zpět jsem měnil ložisko na LP kole. nyní mi odešlo čidlo abs LP kola vyndal jsem ho a je trochu obrousene, dal jsem tam nové čidlo,ale nepomohlo to kontrolka se zase rozsvítí cca při 50km/h a do té doby ručička rychlosti ukazuje nepřesně ( je mi jasný že je to čidlem ;)) ale vyndal jsem tedy i to nové číslo jestli není už taky obrousene a trošičku jo. v pondělí jdu do servisu se silentblokama, ale chtěl bych znát vás názor jestli je to chyba čidla, nebo spíš montáže ložiska ? a taky jestli nevadí že budu jezdit bez čidla resp nezakrytou dírou po něm.

post-89786-0-34501200-1420810316_thumb.j

post-89786-0-95483500-1420810354_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně..pseudo uzávěrku jsem využil mockrát..na chatu vede cesta kus po sjezdovce..žádná hlína..hezká travička...ikdyž je mokrá krásně vyjedu...střídá se pravé a levé kolo v prohrabu........s moji fabkou která nic takového nemá jsem hrabal už po pár metrech...nevěřil bych co roomík vyjede s tímhle....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslím že ASR keď vypnem tak to je len možno na vyblbnutie a zodranie pneu nič viac. Pri ceste na lyžiarske stredisko Martinske hole som nepotreboval žiadne reťaže a to vďaka dobremu ASRku. Totižto videl som tam len dve auta s predným náhonom bez reťazí a to ja na fabii a jeden na golfe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to neni pravda minule sa mi podarilo na lade preklz aj na 4ke na tachometri bolo 140kmh........možno po FL je to iné.......nemáš náhodou ESP to môže byť iné.

 

Marfan: Mě se asistent rozjezdu nelíbil, tak se mě ho podařilo vypnout. Tady o tom píšu:  http://forum.skodahome.cz/topic/92862-kódovanie-bcm-u-faceliftu/?p=1845056 vyzkoušej to.

 

No prečítam si to vlákno a uvidím.....Je ale rovnaké ESP pred aj po FL alebo sú odlišné tie jednotky, a ešte rozjazd do kopca je to že pri určitom náklone sa na par sekund auto bez brzdy nehýbe alebo to trvá dlhšie pretože, čo máme doma fabiu po FL tak tá má výbavu ELEGANCE a má ESP a tam to chvílku podrží a potom pustí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marfan: Jaký je přesně rozdíl rozdíl v ESP před FL a po, přesně nevím, ale mám dojem že před FL se tlačítkem dá celé ESP vypnout (vyrovnávání při smyku), ale po FL se dá vypnout jen ASR (prokluz při rozjezdu).

Asistent rozjezdu do kopce HHC, je to, že když stojíš v kopci, s nohou na brzdě a sundáš nohu z brzdy, tak drží ještě asi 2 sec. Nebo povolí dřív, když přidáš plyn. Tak jak to popisuješ u té vaší ELEGANCI po FL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no pravdupovediac doma máme tri fábie dve pred FL jedna má ESP, druhá ASR (myslím s tlačítkom) a jednú po FL z ESP a tá má aj rozdjazd do kopca to sa mi aj páči hlavne na semafore. Všetký fabie máme vo výbave Elegance.

 

To správanie ESP vo fabii pred FL skúsim keď bude nasnežené (ak bude) alebo bude poladovica.

 

PS: podarilo sa vám niekomu utrhnúť zadok na ceste ?? pretože vždy keď sa o to pokúsim tak mi len predné pneu šmyknú a to je všetko asi tie systémy dobre fungujú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naschvál utrhnúť zadok na Fabii je dosť ťažké ešte aj s ručnou, ale už sa mi stalo, že pri jazde na poľadovici, ale na úplne rovnom úseku asi prim rýchlosti 50 km/h ma chcel zadok predbehnúť. Z ničoho nič, nebola zákruta, nebola nerovnosť, bol to úplne rovný úsek cesty, rýchlosť konštantná. Vtedy som auto vyrovnal až po štyroch korekciách proti smeru šmyku. ESP blikalo, ale jeho účinok som tam moc necítil. Na čistom ľade pribrzďovanie kolies asi nemá moc veľký účinok.
Naopak, pár týždňov dozadu som behom pol hodiny za sneženia dostal na okreskách v zákrutách až 3 šmyky (išiel som stále asi tak rýchlo, ako jazdím v daždi). V každom prípade som dal iba nohu dole z plynu bez brzdenia, a dúfal, že pneumatiky sa opäť chytia, a bude to skôr než ako skončím v priekope/na strome/na plote. Aj sa vždy chytili, ale zároveň bolo v každom prípade pekne cítiť, ako ESP pribrzdilo vnútorné zadné koleso, aby auto správne nasmerovalo do zákruty a nešlo nosom von. Takže, ESP funguje naozaj dobre, ale nesmie to byť na úplne čistom ľade. Určite pomáha aj tam, ale tam si samé neporadí, a treba hlavne rýchla a dobrá reakcia vodiča.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...