Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj,

není to vtip, nýbrž divný zvuk, který se vydává z mého nového vozu. Když vytáčím motor např. na trojku do 80 km/h a pak pustím pedál, aniž bych přeřadil (např. při jízdě do kopce), motor vydává velice divný zvuk připomínající rozjezd TATRY 143 (všichni ji jistě dobře znáte). Je to takový zvuk připomínající setrvačník. Neptal bych se na to, kdyby mi tohle stará Fabka dělala také.

Je to normální?

Vloženo (editace)

U 1.4 tdi je naprosto normální vytočit na 3-ku do 80 km/h, jsi na třech tis. otáčkách (TURBO v těchto otáčkách stále pracuje). Pokud to nebudeš dělat, tak bude Tvoje auto líné. Já to občas vytočím na trojku i do 100 km/h (3500 ot.). Na těch 80 km/h je to běžně. Nekrásnější je zátah turba, když se blížíš k ceduli KONEC OBCE, máš zařazeno 3 a sešlápneš pedál a táhneš do 80 km/h.

Ale zvuk auta je hrozný i při konstantní rychlosti, mám na mysli 3-tí převodový stupeň a rychlost 50 km/h. O ranním startu raději nemluvit. Zvuk je podobný tanku.

Editováno: , autor: Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Vloženo

V praci mame Fabii I face 1.4Tdi. Co clovek to nazor ja s ni jezdim rad. Ten "hlucnej" motor je super. Jedu s ni radsi nez s Octavkou 1.9Tdi protoze 1.4Tdi proste jede lepe. Je fakt ze Octavia ma 360k natoceno a 66KW. Jeji velka nevyhoda dle mne je polozena prevodovka v 50km/h na 2-ku hodne toci a 3-ka uz to moc nebere po meste nic extra. Jinak zatah motoru je perfektni a to veskera negativa pretluce - alespon u mne. Jeste k tomu zrani oleje vim ze se to u nas v praci resilo a neco si vzala ale to bylo hned zezacatku nevim jak je to ted.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Ahoj,

není to vtip, nýbrž divný zvuk, který se vydává z mého nového vozu. Když vytáčím motor např. na trojku do 80 km/h a pak pustím pedál, aniž bych přeřadil (např. při jízdě do kopce), motor vydává velice divný zvuk připomínající rozjezd TATRY 143 (všichni ji jistě dobře znáte). Je to takový zvuk připomínající setrvačník. Neptal bych se na to, kdyby mi tohle stará Fabka dělala také.

Je to normální?

Tak pokud se nepletu tak Tatra 143 neexistuje Asi jsi myslel Tatru 148.

S motorem 1,4 TDI ve služební Fabii jsem najel 160000 km. Bez jakýchkoliv vážnějších závad. Kromě zvuku hlavně na volnoběh na ni nedám dopustit Je to sice podle zvuku takový traktůrek, ale jede a jde za plynem.

Teď mám novou služební FAB II s motorem 1,6 TDI CR DPF 66KW a připadá mi to jako bych jezdil s benzínem V názkých otáčkách se nechytá až má otáčky pak je to dobré a jede jako raketka Ale ještě je brzy na hodnocení Mám ji 4 dny a najeto 700 km. Až bude víc poreferuji.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Zdar,

mám také 1.4 TDI 51 kW a co se týče zvuku motoru nemám s tím problém. Zvukový doprovod je způsobem chybějícím válcem, ale co si budem povídat, 1.9 TDI má také své zvukové nadání, zase jiné, jen se projeďte HaŤaPkou a budete rádi za zvuk vašeho 1.4 TDI.

Vloženo

Ja bych nebyl az tak radikalni - HTP ma svuj typicky projev, ale hlucnost a kultivovanost/vibrace jsou oproti 1.4 TDi nekde jinde.

Na druhou stranu 55/59kW verze jede diky 195 N.m. a to za malou spotrebu, 51kW uz takova vyhra neni.

  • o 3 roky později...
Vloženo
V 10. 2. 2010 na 22:01, MartinSatek napsal:

U 1.4 tdi je naprosto normální vytočit na 3-ku do 80 km/h, jsi na třech tis. otáčkách (TURBO v těchto otáčkách stále pracuje). Pokud to nebudeš dělat, tak bude Tvoje auto líné. Já to občas vytočím na trojku i do 100 km/h (3500 ot.). Na těch 80 km/h je to běžně. Nekrásnější je zátah turba, když se blížíš k ceduli KONEC OBCE, máš zařazeno 3 a sešlápneš pedál a táhneš do 80 km/h.

Ale zvuk auta je hrozný i při konstantní rychlosti, mám na mysli 3-tí převodový stupeň a rychlost 50 km/h. O ranním startu raději nemluvit. Zvuk je podobný tanku.

 

Tento pekelný stroj (FII 1.4 TDI PD 51 kW; BNM) jsem teď nafasoval v práci. Můžu směle říct, že je to z hlediska kutlivovanosti jednoznačně nejhorší motor, co jsem měl kdy v modernějších škodovkách možnost zažít. Nejede to (respektive trochu jede po vytočení, pak je ovšem poněkud kouřmo za autem), rachtá to, při startu si člověk myslí, že motor právě musel vyletět z auta... Jediné, co je na tom solidní, je spotřeba, ale ta mě u služebního auta příliš nezajímá. Po TSI (sic poruchovém) je to sešup o hodně příček. Bohužel.  :kol-26:

 

Jak jsem tady vyrozuměl, tak tento motor nemá variabilní geometrii rozváděcích lopatek turba?

Vloženo (editace)

A teraz si predstav, že musíš nad tým trojvalcom ešte aj sedieť (Smart 0.8 cdi)... :D

Editováno: , autor: e1.
Vloženo

Pawouk: nn, nemá, má turbo s obtokovým ventilem. Ta 51 jak má méně Nm asi není nic moc no, čip by jí pomohl.

 

btw TSI bylo poruchové, tak ti firma koupilo toto?

Vloženo

Ne, moje TSI nadále provozují kolegové. Firma vlastní desítky Fabií různého staří v různých výbavách a různých motorizací. Většinou jsou přiděleny ke konkrétní pozici, takže s přechodem na jiné místo se pojí i změna auta... Ne vždy je to ovšem díky podivné politice vozového parku změna k lepšímu. Pro člověka uvyklého na kultivované benzínové motory je to ovšem šok. Tohle je skutečně traktor.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...