Wittmann Vloženo 14. Únor 2018 Sdílet Vloženo 14. Únor 2018 "rozpojil náboj kolesa od nápravy" moc nechápu otázku, ale musíš minimálně odpojit kulové čepy, aby jsi mohl odtáhnout těhlici, jestli se ptáš na toto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 14. Únor 2018 Sdílet Vloženo 14. Únor 2018 Máš to tu popsané,bez odpojení ramene od náboje tu poloosu nevyndáš.Buď dole obkreslit na rameni kulový čep a odšroubovat ho od ramene,nebo ho přímo povolit a z boku do něj přes něco praštit,aby se uvolnil a pak vyšroubovat matku a vysunout ho.Teprve potom půjde poloosa ven. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HeFab Vloženo 14. Únor 2018 Sdílet Vloženo 14. Únor 2018 Áno, tak som to myslel, že vyhnúť sa rozpojeniu guľového čapu od ramena nápravy, pretože nemám na guľové čapy sťahovák a ak by som to rozpojil tak, že odmontujem tie tri skrutky, čo spájajú spodný guľový čap s ramenom nápravy, tak poruším geometriu. Niekde som na nete zachytil poznámku, že sa dá odobrať poloos na Fabii aj bez demontáže guľového čapu. Vyskúšam a keď nepôjde, tak postupne rozoberem, čo treba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 14. Únor 2018 Sdílet Vloženo 14. Únor 2018 Nepotřebuješ žádný stahovák.Prostě povolíš tu velkou matku na tom rejdovém čepu a z boku do něj přes druhé kladivo párkrát uhodíš a on se uvolní.Pak z něj vyšroubuješ matku a máš to rozpojené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 15. Únor 2018 Sdílet Vloženo 15. Únor 2018 klidně povol i ty tři šrouby - rozdělává se to o trochu líp. Pokud je ti líto peněz za geometrii, tak ji prostě nedělej - velmi pravděpodobně se s ní nic viditelného nestane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HeFab Vloženo 16. Únor 2018 Sdílet Vloženo 16. Únor 2018 (editace) Tak je to vymenené Šlo to celkom dobre, rameno nápravy som oddelil od náboja kolesa tak, že som povolil tie tri skrutky, čo držia spodný guľový čap. Jednu skrutku sa mi síce podarilo utrhnúť, aj keď som si dával na to pozor, v predstihu závit okartáčoval a postriekal WD40. Ulomenú skrutku som musel odvrtať a nahradiť. Skrutky vnútorného homokinetického kĺbu šli dobre dole aj naspäť, tam som nenarazil na žiadny problem. Dotiahol som ich na 50Nm. Neviem, či je to OK. Hlavička tých šiestich skrutiek je vnútorný dvanáshran XZN M8. Starý homokinetický kĺb šiel zraziť s kladivom dosť blbo, ale vedel som, že je zlý, tak som nakoniec poriadne klepol dvojkilovým kladivom a kĺb sa nechal presvedčiť Centrálna matica náboja kolesa dvanásťhran 36mm - dotiahol som to podľa predpisu na 50Nm + 45° ale sa mi to zdalo celkom dosť na doraz Editováno: 16. Únor 2018, autor: HeFab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 16. Únor 2018 Sdílet Vloženo 16. Únor 2018 To jsou zcela běžné pochybnosti,které má po takové operaci každý.Jestli náhodou neměl něco utáhnout trochu více,nebo trochu méně... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HeFab Vloženo 16. Únor 2018 Sdílet Vloženo 16. Únor 2018 Tak som to našiel, Uchytenie vnútorného homokinetického kĺbu k prevodovke - 40Nm. V poznámke: skrutky vždy nové . Toto som nedodržal, však boli jak nové Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 16. Únor 2018 Sdílet Vloženo 16. Únor 2018 Teď se budeš trápit tím,co se stane,když jsi tam vrátil staré šrouby a utáhl je momentem o 10Nm větším.Věř tomu,že se nestane vůbec nic.Představa,že by se Ti všechny ty šrouby měly naráz utrhnout,nebo naráz povolit je dost nereálná.Spousta jiných také použila staré šrouby a dokonce neměli ani momentový klíč,když to utahovali.Takže jen nějaký čas sleduj,jestli se od té poloosy neozývají nějaké neobvyklé zvuky a příležitostně až budeš třeba měnit kola,zkontroluj všechny šrouby,které jsi měl rozebrané pohledem.Hlavně ty šrouby teď o těch 10Nm nepovoluj. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 7. Květen 2018 Sdílet Vloženo 7. Květen 2018 Ahoj. Objevilo se mi cvakání na přední nápravě, objevuje se to občas, zařezením nebo vyřazením se to buď objeví nebo to zmizí. Tak si myslím vnější homokineťák. Ale mám problém, nevím jakej rozměr kloubu objednat, je jich víc velikostí. Nemyslím, že jsem úplnej lajk, spoustu věcí si měním sám, ale tohle nedokážu prostě nikde vyčíst Mám 1.9 sdi 2004. Poradíte? Nebo mám vlézt pod auto a něco zkoušet měřit? Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 7. Květen 2018 Sdílet Vloženo 7. Květen 2018 Ale aj nespravne ideš nato najprv zisti čo je konkretne volne takto len vyhodiš peniaze. Napriklad pri viac km začina mať volu samotna prevodovka a tiež podobne sa prejavuje. Radšej by bolo dobre ukazať dvom trom mechanikom aky budu mať nazor. Reakčna spera je ok.? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 7. Květen 2018 Sdílet Vloženo 7. Květen 2018 (editace) Díky za odpověď Zvuk se projevuje periodickým cvakáním při nízkých rychlostech. Někdy při záběru, někdy i při jízdě na volnoběh. Tak si myslím, že převodovka to není. A reakční vzpěra by to dělala spíš při zrychlování/zpomalování řekl bych. Tohle jakmile se to objeví, cvaká to periodicky s otáčkama kola i při naprosto plynulý jízdě třeba 5 km/h. Auto má 300 tisíc. Budu dělat velkej servis podvozku (tlmiče, silentbloky, atd.) Takže mě tisícovka za homokineťák nezabije, vzhledem k nájezdu. Doplnění: Tak myslím, že pro ASY je to celkem jednoznačné. Tzn. větší kloub s 36 zuby Editováno: 7. Květen 2018, autor: Honza K. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 7. Květen 2018 Sdílet Vloženo 7. Květen 2018 Ja som posledne menil klb a nakoniec to bolo loziska naboja, je to dost problem urcit co sposobuje pukanie pri zatacani do zakrut. Teraz po 10mesiacoch ako som menil tlmice pruziny lozisko ulozenia klby a capi sa zacal ozivat pri ostrom zatoceni zase dake pukanie mam dojem ze jedno lozisko ulozenia tlmica nebolo kvalitne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 7. Květen 2018 Sdílet Vloženo 7. Květen 2018 To maš pravdu že pri 300t. netreba šetriť na homokineťaku. To som netušil že to ma tolko nalietane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gtride Vloženo 7. Květen 2018 Sdílet Vloženo 7. Květen 2018 Tak asi SPIDAN alebo SKF na homokineťaku by som nešetril Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 26. Květen 2018 Sdílet Vloženo 26. Květen 2018 (editace) Tak jsem vyměnil oba homokineťáky a rachtání ustalo. Nicméně teď se mi od leva ozývá mezi 50 - 90 km/h jemné hučení, mám pocit že je to nová manžeta :/ A navíc jsem zjistil, že jsem na homokineťáky na obou stranách zapomněl dát ty drátěné pojistné kroužky. Může se stát něco fatálního? Fakt je reálný že poloosa seskočí? Asi to budu muset zas vymontovat, sklepnout a vrátit správně Achjo.. Editováno: 26. Květen 2018, autor: Honza K. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 27. Květen 2018 Sdílet Vloženo 27. Květen 2018 To hučení může být i ložisko. Ty pojistné kroužky mají svůj význam,ale pokud jsi zapoměl nic fatálního se nestane. Poloosa neseskočí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 27. Květen 2018 Sdílet Vloženo 27. Květen 2018 Díky, docela jsi mě uklidnil, já si totiž uvědomil, že na starých kloubech ty kroužky taky nebyly! Po sundání těch starých jsem kroužek nenašel v zářezu na poloose, ani uvnitř kloubu. Auto takhle teda bylo, co ho mám a nalítal jsem s tím 150k. Snad to nadále bude ok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 3. Červen 2018 Sdílet Vloženo 3. Červen 2018 Vcera som vymenil aj druhy klb no samozrejme odstavy vas to co necakate to male C zaistenie klbu na poloosi, klb nesiel sklepnut dole problem bol aj miesto na rozohnanie sa kladivom tak som narezal klietku flexou a stiahol klb odistil C zaistenie a stiahol zvysok klbu z poloosi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Vloženo 1. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2018 Rychlý dotaz ... Při zpomalování (s rychlostí, nebo bez) se od přední nápravy ozývá klepání. Při brždění, nebo zrychlování to utichne. V plném rejdu taky nic neklepe ... nevíte čím by to mohlo být ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.