Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj!

Jsem trosku zmateny z montaze lpg, kterou mam. Podle knihy jsem pochopil, ze ovladani Lpg ridi ECU na benzin. Ale v systemu, ktery mam je stejne pridavna RJ pro lpg.

Mam ted nove montovany system Stag 300. Tam je pridavna ridici jednotka na plyn. Bavil jsem se o tom i s clovekem, ktery mi to montoval. Nevi nic o vyhradni ridici jednotce jak pro benzin , tak pro plyn.

Vysvetloval to ruznymi casy vstriku, odpory, apod. Jedinou shodu jsem nasel v upravovani mapy LPG RJ podle rezimu benzinove RJ + testy v provozu o ktere mi povidal.

VYnatek z knihy Jak na LPG:

Sekvencni vstrikovani:

"Zvlastnosti tohoto systemu je, ze ovladani vstrikovacich ventilu je v principu svereno puvodni ECU, ktera obstarava pohon na benzin, cimz odpadaji mnohdy komplikovane zasahy do elektroinstalace vozidla."

Docela by mne zajimalo, jak to vlastne je. Podle me je logicke, ze RJ na benzin nemuze preci ridit vstrikovani i pro LPG.

Dekuji za podrobne vysvetleni tohoto tematu.

Je to úplně jednoduché- výsledkem celého procesu motoru v různých režimech v daném okamžiku je čas v milisekundách na jednotlivých vstřicích benzinových vstřikovačů, my tento čas dovedeme do ŘJ plynu, ta si čte ůdaje od teploty vody reduktoru, tlaku plynu, teplotu plynu, podtlaku v sání, otáčky, napětí , případně sondu a podle toho nastaví v daný čas dávku plynu pro daný vstřikovač plynu. Při přepnutí na plyn pošle do ŘJ benzínu umělou zátěž, takže jednotka nepozná, že auto nejede na benzín- všeobecně, zjednodušeně, stačí....

  • Autor

Ahoj a dekuju za vysvetleni. Celkem logicke. Jestl nevadi budu se ptat dal.

Jestli to chapu dobre, benzinova Rj je umele zasobovana daty plynovou Rj a opacne. Shoda obou Rj a jejich map je teda nutna predpokladam. Nastaví v daný čas dávku plynu > cili je cas vstriku jiste odlisny od benzinu. Lze nejak odvodit o kolik asi? Vseobecne mi rikali ,ze spotreba by mela byt o 1 l vyssi, nekteri borci dokazi skoro stejnou jako na benzin. Souhlasis s tim?

O vyladeni map jsem cetl jinde,ale:

Psal jsi ,ze u BRC je to trosku pokrocilejsi nastaveni a cteni + mozne upravy RJ. O jakem systemu jsi hovoril ? BRC SQ 24 nebo jinych?

Co znamena ten tvuj BRC Fast?

Jeste me zajimalo jak to je s palubnim pocitacem a udavanou spotrebou. I kdyz jedu na plyn, tak ukazuje nejakou spotrebu. Cte benzinova Rj z plynove a uhadne dobre spotrebu plynu podle casu vstriku nebo je to tezke orientacni ci uplne zcestne udaje ? Preci jen vstrikuje plyn proti kapaline ( po ujeti asi 80 km na lpg ukazuje asi o 1l vice nez na benzin.)

Je mi jasne,ze nejpresnejsi je urceni spotreby LPG od plne do plne, ale toto ma take nejakou informacni hodnotu.

Diky

Upraveno od novak

ŘJ plynu nikdy nečte data od plynové, plynová snímá časy vstřiku benzínové, délka vstřiku plynu se pak doreguluje podle teploty vody a plynu,tlaku plynu, to si počítá jednotka sama, do toho nezasahujeme, jinak spotřeba ja asi taková- tam kde spotřebuješ 1.kg benzínu, tam spálíš 1.26 kg LPG, proto palubní počítač lže, BRC si to napočítává samo, ostatní systémy musí nejdčív udělat po montáži křivku benzínu a k tomu doladit plyn. Ani čerpáním z plné do plné přesně nezjištíš spotřebu, pokaždé je jinak tlak, teplota, složení atd., není to tak jednoznačné, ale jen orientační...

SQ Fast je předchůdce SQ 56, dnes je z nich SQ Plug@Drive.

No já trochu přiložím, udělám ti v tom zmatek... :smich:

Jedna ŘJ (benzínová) nemůže a ani nedokáže ovládat dávkování LPG z toho důvodu, jak velice krásně vystihl karel.lpg, protože zplyněné LPG jako palivo podléhá mnoha různým množstevním odchylkám - tlaky, teploty, apod.

Proto byla přidána pro dávkování a řízení do auta ŘJ (plynová) a ta má za úkol:

1/ - změřit požadovanou dávku paliva (která se čte z benzínové ŘJ)

2/ - přizpůsobit tuto dávku okolnostem LPG - teploty, tlaky, atd.

3/ - požadovanou dávku přepočítanou na LPG nadávkovat do motoru s tím, aby byla co nejpřesnější požadavkům benzínové ŘJ

V případě kvalitního naladění je výsledkem to, že benzínová ŘJ dostane to, co požaduje a o LPG systému neví.

--->> Nastaví v daný čas dávku plynu > cili je cas vstriku jiste odlisny od benzinu. Lze nejak odvodit o kolik asi? // nelze, to je na dlouhé povídání, nicméně i za předpokladu, že je systém dobře vyladěn je doba benzínu odlišná málo či hodně od doby LPG, nemá to nic společného se spotřebou

Vseobecne mi rikali ,ze spotreba by mela byt o 1 l vyssi, nekteri borci dokazi skoro stejnou jako na benzin. Souhlasis s tim? // nesouhlasím:D ... vtip...všeobecně se říká, že LPG o 10% nahoru oproti spotřebě benzínu. A někteří borci dokážou stejnou spotřebu LPG tak jak benzínu? Nevím co ti na to odpovědět...spíše souhra nějakých náhod, ale nebude to u těch borců pravidlem;)

Paule, moooc hezky jsi to popsal, musím Tě pochválit, v tobě něco je, kdybys bydlel blž, tak tě budu přetahovat ke mě do firmy, LPG má sice vyšší oktanové číslo/ 100-110/, ale má právě jak jsem výš psal, víc ho spálíš/ 1:1.26/., Škodovka u nových aut píše dokonce o nárustu o 20%, je to dost, ale myslím si, že je to taková pojistka-reklamace, atd. Jinak pro zajímavost, dělali jsme tu americký JEEP Wrangler 4.7 6 válec /takový ten z těch amerických válečných filmů/, elektronický karbec,dělal jsem na něj celý sání s difuzorama, tryskama aby šel na plyn, výsledek-benzín 20_22 litrů, dnes na plyn 16-18 litrů, ale to je spíš rarita. Jsou i auta co jsme dělali v nedávné době, Toyota Land Cruiser 195 kW, rok 2006/BRC SQ Plug@Drive/, tam mi majitel říkal, že jede proti benzínu o 0.7 l, dost záleží na to, jak s autem jezdí....

  • Autor

Diky za vysvetleni. Ja mam knizku Jak na LPG, je tam toho popsano dost. Ovsem nejlepsi jsou prakticke rady. V knize uvadi u Felicie narust cca o 30 %. Je jasne podle stylu jizdy a druhu zarizeni. Ja jsem jen interpretoval jen to, co mi bylo receno. Cekal jsem vase srovnani nebo zkusenosti. Jasne,ze nepocitam se stejnou spotrebou. Spokojeny bych byl u max. zvyseni spotreby do 2l a velmi spokojeny do 1l a na 100km. Vsechno samozrejme uvedu casem po otestovani.

Dale me zajima spotreba benzinu. Urcite bude zanedbatelna, pokud mi na lpg prepina po cca 1km, ale preci jen by me to zajimalo. Treba u podtlakoveho sani, kde se prepina prakticky ihned po rozjezdu a dosahnuti 2000 ot. bude spotreba benzinu urcite nizsi, zase bude jiste vetsi spotreba LPG. Zatim se mi zda, ze na ty dva rozjezdy za den, mi nejak rychle mizi benzin z nadrze. Na 1 km studeneho motoru bych uvazoval tak 0.1 dcl benzinu.( mozna 0.2dcl). Co na to rikate?

Jelikoz nebudu mit moznost sledovat nejak podrobne spotrebu benzinu, ( budu jezdit na 1/4 nadrze), zajimala by me eventualni spotreba benzinu.

Ohledně spotřeby benzínu, u mě je to 0,9l/100km, holt dost městského provozu, resp. více startů.

A co se týče četnosti jeho nákupu, resp. min. množství v nádrži, tak od začátku to provozuji tak,

že beru až když zaječí kontrolka rezervy a tankuji 10 litrů (pak se nemá v nádrži co zkazit).

No spotřeba benzinu bude asi hodně závislá na tom jak jezdíš. Já jezdím delší trasy a spotřeba mi ted v zimě ukazuje cca 0,4l viz podpis. Tankuju vždy jak mi pípne rezerva za 200:)

  • Autor

Sudetak:

Koukam podle listu, ze zarizeni je z Autogas-Centrum Strakonice- TYP agc 01-12 To je od vas?

K te spotrebe benzinu. Kdyz pripocitam k lpg 15-30kc na 100km za benzin, tak uz jsem zase trosku jinde.

Upraveno od novak

To je pravda mi to aktuálně benzin + lpg vychází 1,26 kč na 1km což je spotřeba cca 4 l benzinu takže vědět kolik to bude žrat když sem do toho šel tak bych do toho šel o 5 let dřív:)

  • Autor

'WLK111

No prave. Ja se hodne dlouho ( asi 2 roky) rozhodoval, zda prejit ci ne. Nakonec jsem koupil jiny auto + novy plyn. Do toho starsiho se hodil jen podtlakovy system a ja ho nechtel a navic auto bylo 14 let stare. Ale mozna jsem to mel prvne zkusit. Az ted po montazi clovek zjistuje co a jak je realne.

Na benzin jsem dokazal v lete jezdit se starym 1.1 L za 5-5.5l. Takze proto to tak pocitam.

Upraveno od novak

mit auto, ktery jezdi za 5, tak plyn vubec neresim, uz jenom ta navratnost je na dlouhy lokte pokavad nemas velky najezd. Jinak ja mam spotrebu benzinu pres zimu az 1,5l ale prepina se mi to po delsi dobe, vzpominany 1km je nadhera.

  • Autor

mit auto, ktery jezdi za 5, tak plyn vubec neresim, uz jenom ta navratnost je na dlouhy lokte pokavad nemas velky najezd. Jinak ja mam spotrebu benzinu pres zimu az 1,5l ale prepina se mi to po delsi dobe, vzpominany 1km je nadhera.

Pri najezdu >1500km/ 1 mesic bys mozna mluvil jinak. Dam za benzin 3000,- mesicne. Proto zkousim LPG.

Upraveno od novak

1500 za mesici nic neni, na jak dlouho ti vychazi navratnost?btw pri tve spotrebe mi to vychazi mesicne za benzin tak 2300

Upraveno od headquest

S tím jak říkáš, že když budeš jezdit za 5 litrů nebudeš řešit plyn nemáš až tak pravdu, kdykoliv jsem se na školení ptal italů, jaké auta se u nich přestavují a přestavovaly/v manulálech a schematech se kdysi nenašla auta nad 2.5 litru/, říkali, že nejvíc aut je mezi 0.9 -1.4 litrů, jsou to nejběžnější auta s kterými jezdí italové, francouzi denně do práce a po všem možném, o víkendu pak v garáži opráší nějaký velký 3 litrový tereňák a jedou se s rodinou ukázat, že na to mají, u nás je to naopak, seženeš ten tereňák za 70 tisíc, pak zjistíš, že ti žere 12-18 litrů a co honem s tím-tak jde na plyn, aby ses mohl ukázat, že na to máš, teď tu doděláváme Cadilac 4.8 litru, 224 kW, je to mazlik jednoho zákazníka, už je to třetí podobné auto co děláme, to už je fanda do těchto aut, takže i Fiat panda 0.9l se dá udělat se vstřikováním na plyn,už jsem ho taky dělal,...

  • Autor

headquest:

Navratnost odhaduju 2 roky. Nezapominej, ze tech 5 l je ve starem aute. V tom novejsim spotrebu ani nevim, protoze po 14 dnech slo auto hned na prestavbu. Ale odhad by tam mel byt opet 5.5-6 l benzinu. Palubak ukazoval 5.5l za mych par jizd. ( budu pocitat 6l ). Po predchozim majiteli ukazoval 6.2l.

Ted jeste zalezi na spotrebe plynu + benzin. Ani jedno jeste nevim, protoze mam za sebou 1. tankovani do plne.

Edit:

Tak mam za sebou druhe tankovani do plne. Ujete km :427, tankovani 30.3 l , spotreba ~ 7l/100km LPG.

Dostal jsem se na horni hranici mych predstav o spotrebe. Jsem trosku na vazkach po takove investici a starosti s tim spojenych. Navic nevim , kolik jsem spotreboval benzinu...

Cekal jsem o trosku nizsi spotrebu. ;-/

Upraveno od novak

Nějak sem nezachytil jaký máš motor mohl bys to prosím napsat?

Jezdíš na zimních gumách? Jinak spotřeba po 2 tankováních asi není moc k řešení, člověk si musí zvyknout na plyn a jak s ním jezdit a to asi za 800km ještě nebude až tak úplně ono:)

A taky mně napadlo, že jak máš spotřebu 7l, tak i když spotřebuješ i nějaký ten benzin tak by úspora měla být minimálně 0,70kč za km tak to není zas tak zlé ne ?:)

Upraveno od WLK111

Ja to rikam porad a vsem, nesmis od toho cekat zazraky. Ale na takovych 35 - 40 procent uspor se dostanes bez problemu i v delsim casovem horizontu a kilometrovem probehu. Jinak zavery o spotrebe delej az po serizeni, ono si to sedne, bude to potreba seridit. Mne sla po serizeni spotreba lehce nahoru (v radu desetinek), ale vyvazena citelne vyssim vykonem a ochotou jit za plynem :-)

  • Autor

Zazraky jsem necekal, ale doufal jsem ;-)

WLK111:

Mam to v Puntu 2002 - 1.2 8V MPI. Pokud bych pocital: na benzin by to melo byt 1.8 kc/ 1 km. Ted na LPG to je 108.5 (15.5x7 ) + benzin cca 15-30kc. Takze ty uspory bych videl v prumeru 0.50 kc/ 1km. Mile, ale navratnost tim padem delsi.

Skoda,ze jsem zasahl vlnu zdrazeni LPG az o 2kc/1 l. Snad trosku klesne.

Samozrejme jezdim na zimaky a na zacatku tydne byla jeste docela zima. Ve zlepseni samozrejme jeste doufam, jezdit za 7l LPG s timhle kocourem se mi zda moc.

Pokud pises zvyknout si na plyn, tak co tim myslis?

Ja tedy jezdim hodne pod max. otackama. Na 2500ot. prerazuji na vyssi stupen, motor to utahne a neni treba vice vytacet. Zatim jsem netocil vice jak 3000ot.

Jak jezdis ty s LPG?

Co myslite tim pojmem serizeni?

Me teda pan nerikal, ze mam prijet na serizeni po 2000 km, jeste jsem se ho ptal. Stejne tam budu muset zajet. Na tech 427 km mi motor pri jizde na LPG 3x chcipl pri vyrazeni z rychlosti na neutral. Dale se mi zda, ze citim plyn z motoroveho prostoru nekde od regulatoru . Sice jemne, ale citim.

Potom jeste bude treba vymenit nekde ozyvajici se lozisko u rozvodu, takze plyn pujde asi na chvili vedle.

Upraveno od novak

Ted ti karel vysvetli, ze kddybys tam dal BRC mohl jsi mit spotrebu nizsi, podle stylu sve jizdy. Takhle tam mas nahranou nejakou mapu(tomu ja poradne nerozumim) a je vcelku sumak jak s tim usporne jezdis. Treba ja kdyz se snazim o uspornou jizdu, tak u benzinu jsem zvladnul stahnout i nekolik litru na 100km oproti svymu beznymu sviznymu tempu. Na plyn at jezdim svizne nebo usporne, porad mi to bere plus minus desetinky stejne. Tak jezdim svizne a neresim :)

A jakej "pán" ti to dělal? každý reduktor si "sedne" a musí se nastavit tlak, seřídit a pak to jede...jak můžeš cítit plyn zod motoru? To tam máš potom klasiku, žádné vstřikování, pak si nedělej žádné iluze o spotřebě, může být v klidu i o 2-3 litry vyšší...

  • Autor

karel.lpg

No tak takovy podvod by si snad nedovolil . V papirech (mimochodem dnes regulerne prihlasene na pohon LPG) je jasne napsano Stag 300, ukazoval mi ridici jednotku v motoru , vstriky plynu jsou pod plastovym filtrem vzduchu ( ale je tam spatne videt), atd.

Jmeno ti urcite nic nerekne, je to delane v Havlickove Brode. A s tim citenim plynu, bud mam takovy dobry cich nebo se mi to zda. To nedokazu posoudit, ale proste kdyz cicham nad reduktorem, trosku citim plyn. Bud je to "nasakle" nebo jsem si myslel, ze nejaky spoj nekde spatne tesni.

Ohledne serizeni regulatoru tedy nevim. Ze by to nevedel se mi nezda. Bud jsem to spatne pochopil ( tu noc jsem totiz nespal) nebo stejne vi, ze se clovek objevi po nejake dobe na doladeni chyb. Po kolika km se doporucuje seridit , co se presne serizuje a jak?

Ja jsem s tim jak to jede vcelku spokojeny, jen je znat nepatrne nizsi vykon a linejsi odezva od plynoveho pedalu.

Jinak to do kopcu taha velice pekne.

Upraveno od novak

To ti pak seridi, ze rozdil ve vykonu bude nula, je to vykompenzovany vyssi spotrebou. Zatim si to seda. Vesmes to byva tak, ze prvni 2tis km muzes jezdit na doladeni jak casto chces. Ale nejmin jednou.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Výškové práce po celé ČR – rychle, bezpečně, bez lešení! Nátěry, čištění, opravy, kácení stromů a další služby.

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.