Březen 11, 201510 r Stačilo by oddálit katalyzátor od svodů asi o půl metru spolu s navýšením průměru spojovací roury. Otázka zůstává, KAM to pod fábulí schováš... Já jsem to u sestry auta vyřešil tak, že jsem vyhodil prostřední tlumič a místo něj dal katalyzátor, prodloužil jsem kabeláž obou lambda sond a předělal data tak, že do 4000 otáček a do 75% otevření klapky zůstala bohatost 0,998 a po překonání obou veličin jsem nastavil lambda 0,900. Docela ten motor prokoukl ve výkonu i nahoře a spotřeba šla sestře dolů. Ovšem svařování to bylo dost jak v místě původního katalyzátoru, tak pak v tom místě výfuku, který je pod autem. Hlučnost se nijak zvlášť nezměnila. Asi ten středový tlumič moc netlumí ani když tam je.
Březen 11, 201510 r Tankuju přes ventilek zcela běžně, a vše už roky Ok, akorát v létě se musí myslet na teploty a rozpínavost, takže hned něco vyjet, aby to nepřeteklo teplem. Upraveno Březen 11, 201510 r od dick
Březen 12, 201510 r Tonda-B to sa mi zdá ako najjednoduchšie a najlacnejšie riešenie! Toto vylepšenie by sa mohlo normálne ponúkať v servise A to ako "prokoukl ve výkonu" a spotreba sa znížila predpokladám, len pri vysokom zaťažení, alebo aj pri nižšom? Upraveno Březen 12, 201510 r od mimoxx
Březen 13, 201510 r No, že by to bylo nějak zvlášť jednoduché... Pracné to bylo docela dost - měření, řezání, vaření, sehnat si navíc trubky z jiného výfuku. Nastavovat ty kablíky k lambda sondám je taky docela šichta - mizerně se pájí. Aspoň že ŘJ Siemens byla v pohodě. Já jsem se tím vůbec začal zabývat až když mi sestra řekla, že když jedou k manželovým rodičům na Vysočinu, kam jezdí pravidelně a často, že má o 2,5 l vyšší spotřebu než když jedou zpátky. Prý to má už po x-té změřené. A ségra jezdí docela slušně, většinou tak těch tachometrových 160 - 170, takže podle GPS asi 145-150. Nic na sebrání papírů. Říkal jsem jí ale, že to je nesmysl, že pár set metrů nadmořské výšky rozdílu nemůže být znát. Ale po předělání mi řekla, že je to pořád rozdíl, ale tak 3 deci. No a ten motor měl vždycky pěkný spodek a prostředek, ale nahoře už to nebylo nic moc. Změřené to nemám, ale ten vršek je teď lepší, není to tak umřelé. Upraveno Březen 13, 201510 r od Tonda-B
Březen 13, 201510 r To zírám, ta tvoje ségra, to je drak! To ja kdybych sel jen tech 160 tach. s dcerkou a drahou, tak by to byl jasnej pokus o vrazdu! A samo, ze je to relativne jednoduche, kdybych to mnel delat ja, tak je to nenormalne tezke, ale pro profika by to nemnelo byt tak tezke. A pro mne zajimavy fakt, ze jen to posunuti katu zlepsi nejen teoreticky, ale i citelne vykon nahore.
Březen 13, 201510 r ... Já jsem se tím vůbec začal zabývat až když mi sestra řekla, že když jedou k manželovým rodičům na Vysočinu, kam jezdí pravidelně a často, že má o 2,5 l vyšší spotřebu než když jedou zpátky. Prý to má už po x-té změřené. A ségra jezdí docela slušně, většinou tak těch tachometrových 160 - 170, takže podle GPS asi 145-150. Nic na sebrání papírů. Říkal jsem jí ale, že to je nesmysl, že pár set metrů nadmořské výšky rozdílu nemůže být znát. Ale po předělání mi řekla, že je to pořád rozdíl, ale tak 3 deci. No a ten motor měl vždycky pěkný spodek a prostředek, ale nahoře už to nebylo nic moc. Změřené to nemám, ale ten vršek je teď lepší, není to tak umřelé. Hele - bydlím na Ústeckoorlicku v nadmořský výšce kolem 400 metrů nad mořem, ke tchýni do Starý Bolehlavi sjíždím až někam na 171metrů n. mořem. Cesta měří kolem 165 - 167km podle toho, kudy skutečně jedu. A naprosto pokaždý mám cestou "dolů" průměrnou spotřebu minimálně o půllitr menší než zpátky domů - spíš o 3/4 litru. A po D11 to švihávám naprosto běžně těch 150 tacho a po I/14 a I/11 nebo I/35 taky přes 100 tacho - podle GPSky je to kolem 133-135 dálničně a 92-95 "jednička" - neboli se taky rozhodně neloudám. Takže svojí ségře můžeš věřit - s vysokou pravděpodobností si nevymejšlí. Upraveno Březen 13, 201510 r od Ekkar_z_Bastlírny
Březen 13, 201510 r A pro mne zajimavy fakt, ze jen to posunuti katu zlepsi nejen teoreticky, ale i citelne vykon nahore. To není správný závěr. To zlepšení výkonu nahoře přinesla změna bohatosti - ubrání benzínu z lambda 0,765 na 0,900. Přesunutí katalyzátoru nebylo nutné z důvodu výkonu, ale proto, aby na původním místě neshořel, když přestal být zalévaný benzínem a tedy když přestal být ochlazovaný odparným teplem toho ohromného přebytku benzínu. Pro ten benzín už totiž ve válcích nezbyl žádný kyslík, takže shořet nemohl a tak odešel s výfukovými plyny z válců ven (určitá část se ho ovšem smyla s olejem do vany a přispěla k degradaci olejové náplně) a změnou skupenství z kapalného na plynné odebíral katalyzátoru teplo. Odstranění středového tlumiče asi trochu snížilo protitlak ve výfuku, takže to asi trochu zlepšilo rychlost roztáčení turbodmychadla a tedy reakce na přidání plynu. Ale to je jednak marginální záležitost a taky to nebylo cílem. Bylo třeba jen pro katalyzátor najít jiné místo. Upraveno Březen 13, 201510 r od Tonda-B
Březen 13, 201510 r Dík Tonda-B. Zhrnuté, podľa toho čo som tu prečítal, tak by vlastne mala byť nadspotreba až od 4000ot., kedy sa prepne lambda podľa mapy na bohatosť zmesi 0,765, bez ohľadu na teplotu katu. Takže do tých tach. 170km/h na 5.st., by tom malo "žrať" normálne a až nad je obohatená zmes, takže v praxi to nemá zmysel riešiť! To čo to občas vytočím nad 4000 vôbec nevadí. Ale potom ani ségře to namohlo snížit spotřebu ani o 1 deci, jedine že by nepoužívala 5. prevodový stupeň...
Březen 13, 201510 r Já už si přesně nepamatuji jaká tachometrová rychlost bylo u ségry 4000 otáček. Možná těch 170 a to je možná to, že se na jedné cestě pohybovala trochu pod a při druhé trochu nad těmi otáčkami. Ale pak je tu ještě to, že tohle datové pole je standartní pole 16 x 16 bodů - svisle procenta otevření klapky a vodorovně otáčky - a mezi jednotlivými body funguje interpolace. Takže lambda se nezmění skokem, ale mezi dvěma body postupně. A i když nejsi na 4000 ale trochu níž, tak už se pohybuješ někde mezi 0,998 a 0,765. Upraveno Březen 13, 201510 r od Tonda-B
Duben 8, 201510 r Hele - bydlím na Ústeckoorlicku v nadmořský výšce kolem 400 metrů nad mořem, ke tchýni do Starý Bolehlavi sjíždím až někam na 171metrů n. mořem. Cesta měří kolem 165 - 167km podle toho, kudy skutečně jedu. A naprosto pokaždý mám cestou "dolů" průměrnou spotřebu minimálně o půllitr menší než zpátky domů - spíš o 3/4 litru. A po D11 to švihávám naprosto běžně těch 150 tacho a po I/14 a I/11 nebo I/35 taky přes 100 tacho - podle GPSky je to kolem 133-135 dálničně a 92-95 "jednička" - neboli se taky rozhodně neloudám. Takže svojí ségře můžeš věřit - s vysokou pravděpodobností si nevymejšlí. Můžu to potvrdit, mám úplně stejnou zkušenost. Jezdím často z Prahy do Jizerek (200-700mnm), cestu tam nedám pod 6l, spíš, abych se neloudal 6,5. Zpět není problém jet za 5,5. U 1,2TSI mám vůbec mnohem větší rozsah spotřeby, dá se jet i pod 5l, ale stejně tak i za 9. S předchozím 1,4/63kW se nedalo jet pod 6, ale ani ne přes 8. Upraveno Duben 8, 201510 r od HonzaR
Duben 10, 201510 r Ale i za míň: Je to stejná cesta, na které jsem byl unešen spotřebou 2,3 litru nafty u Hyundai i30 CRDi, benzinový Rapid ale zvládl prakticky totéž (průměrná rychlost 58 km/h je o 3 km/h nižší) za 2,4 litru benzinu. Tu: http://www.autoforum.cz/prvni-dojmy/testujeme-skodu-rapid-1-2-tsi-je-usporna-jako-diesely/ čo sa mi ani veriť nechce, to musela byť chyba v PPC!! PS: Pekný cukrík máš tú zelenú žabku
Duben 11, 201510 r jak se tady výš psalo o té spotřebě do hor a zpět..jel jsem Jeseníky Přerov-sedlo Hvězda u Karlovy studánky ...cesta z 210m.n.m do 890m.n.m a zpět..cesta tam 5,7l..a zpět 4,3l..a to jsem jel normálně žádné extra šetření..cestou tam přes ecce homo 2x sem vytočil 5000 ot. i cestou zpět před Přerovem sem tomu dal do kopečka 5500 na trojku ..najeto kolem 200km
Duben 23, 201510 r Ahoj, nestává se Vám, že motor po nastartování v drží dlouho otáčky dost nad 1000? Teď je teplo a dělá to pravidelně. Pak otáčky po cca 3 minutách jízdy spadnou asi na 700, možná míň a auto se klepe. Pak to samovolně odezní.
Duben 24, 201510 r Však aj ja som sa divil prečo mi funguje "sytič" v lete (1200ot.) a nie v zime(max.1000). Ale tá teória, že z dôvodu emisií to vysvetľuje!
Duben 24, 201510 r Naopak bych čekal že v létě stáhnou otáčky volnoběhu dolů a ne nahoru. Za chvíli v rámci vydařených EU směrnic budeme startovat koženým řemenem. Pochcaná unie, jednou se naši vnuci budou učit, jaká to byla obří ojebávka z východu či západu jak Evropu zruinovat
Duben 24, 201510 r Přesně, ještě se to dá pochopit u někoho, komu to při tomto cuká při rozjezdu. Jinak je to marginálie, holt úlitba "ekologůn" z Bruselu.
Duben 24, 201510 r Ta funkce není sytič - to především. Je to funkce, která má za úkol co nejrychlejc ohřát katalyzátor i lambdu na provozní teplotu - a má až druhotnou prioritu z pohledu teploty motoru odvozený od teploty chladicí kapaliny. Bere se to tak, že pokud má kapalina teplotu menší než nějaká hraniční teplota a zároveň nasávanej vzduch má teplotu menší než podobně určená hraniční teplota, ŘJ aktivuje v režimu volnoběhu režim "sytič" = zaměřenej na udržení stabilních otáček. Tenhle režim se vypne v momentě sešlápnutí plynu, i když ŘJ dává až do dosažení teploty chladicí kapaliny asi 40°C vyšší dávku paliva. V případě že se v tomhle režimu uvolní plynovej pedál, ŘJ znovu aktivuje režim "sytič", aby udržela stabilní chod motoru - a drží ho buď dokud se znovu nesešlápne plyn, nebo dokud nepřeleze teplota motoru nad 40°C. Za jízdy se přitom motor i katalyzátor s lambdou poměrně rychle ohřejou nad požadovanou hraniční teplotu, takže "přeskočení" toho ohřívacího režimu řidič ani nepozná. Ten ohřívací režim katalyzátoru by se zřetelně aktivoval i v zimě, kdyby auto po startu pořád stálo na fleku a nerozjelo se - jenže rozjezd a normální jízda ho "zakamuflujou"...
Duben 24, 201510 r Včera bylo 20, auto celý den na sluníčku, tak mě to přišlo divný, že jsou zvýšené otáčky. Díky za objasnění [emoji6]
Duben 24, 201510 r Ekkar, vidno ze nemas TSI, lebo tiez som cakal, ze sa bude ohrievat podobne a vlastne este viac v zimnom obdobi, ale nie je to pravda! Kludne mozem stat na mieste aj 10minut! V chladnejsom obdobi ma dva rezimy, v rozmedzi 1-14st.C je najoptimalnejsi, okolo 900ot. po nastartovani. Ak je 0 a menej stupnov, tak vtedy ma 1000-1050ot. Nepamatam si uz ako je to pod -10st., lebo tolko to v BA bolo snad len raz Z dovodu ze chodim kratke trasy 5km a 1200ot pri starte, tak mam v lete len o trocha mensiu spotrebu nez v zime!
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.