Přejít na obsah

Motor 1,2 TSI (63 a 77 kW)


JanBilek

Doporučené příspěvky

Taková ta šedá deska na zadní straně motoru. Informace čerpám také z dílenských učebních pomůcek. Všechny najde zde na foru, jsou vždy ve vyvěšeném vlákně v jednotlivých sekcích "Ostatní".
 

As spolehlivost - těžko říct, tam jde o něco jiného - totiž o stálou teplotu. Protože u vzduchového se mění se stoupající, či klesající venkovní teplotou účinnost chlazení, zatímco u vodního je ta teplota stálá (chladí se pomocí cirkulace chladící kapaliny).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden jsem byl na avizované zkušební jízdě s Roomsterem 1,2 TSI 63kW Ambition Trumf. Motor se ohřál odhadem stejně rychle, jako moje současná 1,4. Auto bylo syrové, tak jsem ho nijak nehonil, ale TSI je uživatelsky moc příjemný. Ticho, jak v kostele, a to i v dálniční rychlosti, proti 1,4 výrazně tišší. Tak doufám, že budu spokojený, výbava je za ty peníze fakt dobrá.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej si to do Googla - "EA111 vs. EA211 differencies" a čti, Tady už se toho napsalo tolik, že to nemá cenu opakovat. Pohon rozvodu řemenem je jen třešinka na vršku, těch změn je samozřejmě mnohem víc a dá se říct že kromě konstruktéra a už proškolený servisní sítě nikdo pořádně neví, o jaký se jedná.

Jen stručně:

- jiná hlava s rozvodem DOHC = 4 ventily na válec s jiným průměrem než má EA111

- měnitelný časování sacích ventilů minimálně u výkonnější verze

- obrácenej sklon bloku válců (EA111 dopředu, EA211 dozadu)

- z obrácenýho sklonu vyplývající obrácení směru proudění plynů v hlavě = sání vepředu, vejfuk vzadu

- v hlavě integrovanej vejfukovej svod, sloužící po startu k rychlýmu ohřevu chladicí kapaliny a obráceně při velký zátěži k předchlazení vejfukovýho plynu před vlítnutím do turba

- jiný provedení pístů a ojnic vylepšený podle zkušeností s EA111

- jinej soft v ŘJ

...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je v podvozku - na novej motor by se musela starší podvozková platforma nejdřív upravit a potom i homologovat - to stojí prachy navíc, takže se to nechalo u všech aut až na další generaci - oktávka byla zrovna na začátku vývoje, tak se jí platformu MQB podařilo našroubovat nejdřív, ostatní typy prostě přijdou na řadu až pozdějc... Fábule trojka taky ještě nemá komplet celej spodek MQB, ale předek už má upravenej, aby se do ní ty nový agregáty daly vestavět - kvůli emisním normám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, v tomhle případě to opravdu bylo jen časovým posunem v rozpracovanosti konstrukce - když se řada EA211 zaváděla do vývoje a výroby, akorát souběžně nabíhala konstrukce a výroba OIII (a příslušný generace golfa - tam VII) jako zcela nový generační obměny. 

 

Rapid byl od začátku koncipovanej jako auto využívající starší osvědčený komponenty koncernový techniky = konkrétně o maličko pokrácenou podvozkovou platformu z Roomstera, kterej má předek z fábule/pola a zadek ze starší oktávky/golfa (střední díl je speciálně zkonstruovanej), takže cpát do něj novou řadu agregátů nešlo - a nešlo to ani do fábule dvojky, která má předek prakticky shodnej s "jedničkou" (myslím podvozkově a zavěšením agregátu) a tím pádem ani do roomstera (mají s FII shodnej předek). No a nešlo to ani do Jetýho - ten má zase předek platformy shodnej s oktávkou "dvojkou" (má de facto celej podvozek z octavie II scout) - takže zase na nový motory s obráceným sklonem neměl místo. 

 

Musíš uvažovat, že úplným obrácením sklonu bloku válců se taky úplně změní geometrie zástavby agregátu = posunou se přední a zadní obrys motoru vůči ose přední nápravy, takže pro novej motor stačí daleko míň místa "od přední nápravy dopředu", ale obráceně vyžaduje víc místa ZA motorem, takže u jeho zástavby do starších kastlí by se musela minimálně měnit pozice přepážky za motorem, nebo by se musela celá přední náprava i s agregátem posunout dopředu - a to je takovej zásah do konstrukce auta, že ho prostě koncern zařadil až do dalších vyvíjenejch generací aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

chcem sa spýtať keď idem cca 55km po dialnici rýchlosťou 100-115 a posledných 5 km sa ide len 90, e1 túto situáciu bude poznať nakoľko je blavák,potom keď odbočím cca 1km k Ikei z toho 2x stojím na križovatke, je v pohode že nechám na parkovisku motor bežať len cca 1,5minúty? alebo ho mám nechať trocha viac?

 

 

napísal som to trocha asi blbo ale hádam to pochopíte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne ako tu chlapci píšu, pri takomto režime vôbec nemusíš dochladzovať. Ja osobne takto dochladzujem iba po naozaj svižnej jazde (trakcday, sprint, vysoké tempo na diaľnici a zastavenie na ČS). Keď vidím, že olej má okolo 87°C alebo menej, motor hneď vypínam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nevím, jak se VIF projeví u turbomotoru - NEZKOUŠEL JSEM TO.

 

Ale u 1,4 atmosky je jeho pozitivní vliv znát, hlavně když se tankuje "neprémiová značka" paliva - už několik let tankuju skoro výhradně na TankONO na Kujebáku (Vysoké Mýto - Hrušová na I/35), jezdil jsem tam ještě s formanem. 

Tahle firma prodává benzín, kterej prošel německým systémem "nedotknutelnejch zásob" alias "státních palivovejch rezerv" = z rafinérky se přepravil do velkokapacitních zásobníků paliva, tam ležel ve formě státní rezervy nějakej ten měsíc a po uplynutí jeho skladovací lhůty se teprve prodává (a je v systému rezerv průběžně nahrazovanej dalším, čerstvým) - tudíž by to nemuselo bejt úplně nejlepší palivo. Nikdy, opakuju NIKDY jsem ale s benzínem odtamtud neměl sebemenší problémy s pravidelností běhu nebo při startech.

Letos v létě jsem se rozhodnul udělat takovou soukromou zkoušku, co s motorem udělá "lepší benzín" - natankoval jsem několikrát po sobě "prémiovku" s vyšším oktanovým číslem - vždycky jsem vyjel nádrž až do rezervy a natankoval u jiný pumpy, obvykle jen do půlky nádrže - kolem 20 litrů (jindy normálně tankuju až po hrdlo). Nejlepší výsledek jsem dostal s MaxMotion 98 od ÖMV, za ním se "umístil" škeblovkovej V-power Nitro 98 - a kupodivu se škeblou srovnatelný výsledky mám i s benzínem "bez jména" právě z Kujebáku, ale s přilitým VIFem - motor je ochotnější táhnout z nižších otáček, podřadit musím až ve vyšší partii kopce podobně jako u vícoktanovýho benzínu - na mnohonásobně najetý trase vím naprosto přesně, kde jsem třeba z 5 na 4, ze 4 na 3 nebo dokonce ze 3 na 2 (máme tady i takový trasy) řadil před VIFem, s ním a se "stovkovým" benzínem - a to s různě velkým zatížením, takže i když placebo efekt může bejt nezanedbatelnej, já vliv přidání VIFu registruju. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já tankoval maxmotion 95 a teď jsem přešel na eurooil, který mám po cestě mimo Prahu a začal přidávat vif. Za dvě stovky, je to na 500 litrů paliva a co pociťuju nejvíc, tak je menší vítr v peněžence :kol-131: . Rozdíl je minimálně dvě koruny na litru. Ale přijde mi, že to jede líp jak s maxxmotionem 95. Sice nevýhoda je si to odměřovat u čerpačky, ale kde tankuju, tak nebývá takovej fofr a beru vždy jen plnou. Né, že bych počítal s nějakým výkonem, chci jen aby ten motor šlapal jak má a padesátník na litru mě nezabije.

Editováno: , autor: Peky1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

len tak som prezeral SAUTO.cz a pozrite na čo som natrafil 1.2TSI z 215tkm ak je tam pôvodný motor tak je prvý ktorý som videl že by mal viac ako 200tkm nabehané http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/16130305?goFrom=list

Neboj, vím o další. Ale ta má hrubě přes 300 a "origo" motor. Výměna proběhla na rozvodech a 1x turbo.

 

tsi.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...