Přejít na obsah

Motor 1,2 TSI (63 a 77 kW)


JanBilek

Doporučené příspěvky

Doma máme nádejného adepta na veľkú porciu km za dva roky je tam najazdené k dnešnému dnu 96300km a to bez nejakej závady.

To vypovídá o tom co motorům nejvíce vyhovuje. Jezdit a jezdit. Jak není používán stylem prc prc, tak je na dlouho. Stejně jako mají výdrž TDI. Viz jedno vlákno s TDIčkem co má dneska 700000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak přátelé, překročil jsem 3000km a motor po ohřátí už plně zatěžuju. Jsem však malinko "zklamán" - TSI 63kW se mi zdá proti mé předchozí 1,4/63kW línější v rychlostech nad 120km/h. Jak je to v nízkých otáčkách pružné, tak nad 120 zvadne. Uvolní se ještě motor, nebo je to vlastnost ne kterou si mám zvykat? Já vím, je to značně subjektivní...  Pravda je, že jsem auto prvních 1500km šetřil.

Editováno: , autor: HonzaR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som svoje auto s TSI kupoval keď už malo najazdených skoro 6000 km, tak skúsenosti s čerstvým motorom ti neporadím, ale mal som taký pocit, že po 30 tisíc km si sadlo. V tvojom prípade by som to videl tak, že ešte to asi bude lepšie, ale musíš častejšie točiť motor k obmedzovaču. Samozrejme žiaden obrovský rozdiel nečakaj, ale hovorí sa, že ak nedostáva motor pravidelne pílu, tak časom zlenivie. Tak ho skús naučiť a potom ho udržuj v kondícii.

P.s.: Druhá možnosť je, že dáš upraviť RJ aby si mal pod kapotou o polovicu väčšie stádo. 92-96 kW úpravy sú pre tento motor úplne bežné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim panove,

 

dovolte mi se podelit o sve zkusenosti s TSI 63kW.

 

Vlastnim fabii r.v 2010 (rijen) a zakoupil jsem ji jiz ojetou (najeto 110 000km, nyni mam najeto 125000), ovsem jevila se velmi zanovni a zachovala. Prvni dojmy byly pozitivni a dokonce jsem i svolil v tom, ze mi prisla lina(predchozi auto 1.4 TDI 3valec + chip). Jizdni vlastnosti -klidna a ticha jizda, presne rizeni me oslovili. Samozrejme do te doby, nez se vyskytly prvni problemy.

 

Prvni co mi zacalo delat, tak uz zde milionkrat zminene rachtani retezu. Jelikoz ziji v Nemecku (auto jsem kupoval v cr kvuli kurzu eura) tak jsem se stavil do servisu s tim, ze mi rachta retez kdyz nastartuji ( nekdy 1s nekdy 2s nekdy 3s nekdy vubec). Pri teto prilezitosti jsem zaroven rek, ze bych rad, aby mi aktualizovali i SW v Ridici Jednotce. Odpoved na dotaz proc to rachta byla nasledujici: " Tento jev je zcela normalni a nemusim mit strach, ze by preskocil retez a znicil mi motor, kontrolovali jsme jej a je v naprostem poradku i napinak. V pripade, ze by nebylo neco v poradku a blizila se pohroma, videl bych na palubce blikajici kontrolku." Samozrejme tahle odpoved me vubec neuspokojila, protoze dle meho nazoru jestli nekde neco klepe anebo rachta, neco neni v poradku.

 

Co mi pomohlo ve veci rachtajici retez

Kdyz nasednu do auta, otocim klicem do prvni polohy, seslapnu plyn, pockam 5 vterin, pustim plyn, nastartuji a nic nerachta.

 

Ohledne noveho Software : nejsem si jisty, mozna je to subjektivni dojem jenom, ale zda se mi, ze auto jede krapet jinak, o trosku lepe tahne, zejmena 4. kvalt , ktery byl jinak totalne mrtvy a na okrskach rozhodne pri predjizdeni dostavala slovo vzdy Trojka. Co se dvojky tyce a trojky, ty tahaj tedy pokud jedu sam celkem slusne. Zaroven tedy timto oteviram diskuzi a ptam se, zda je to opravdu realne a mozne, ze by s novym softwarem mohlo jet auto lepe. 

 

Novy software jsem nechal nahrat i z toho duvodu, ze kdyz stojim napriklad na semaforech, motor si cas od casu cukne a kolisaji otacky. Dnes jsem si vsim, ze tento jev byl mozna i horsi nez pred aktualici. 

Nejsem si jisty, protoze se nevyznam, zda na tento jev maji vliv svicky (nevim kdy byly meneny a zda vubec). Maji svicky vliv i na vykon auta ? Tzn. vymenim je a pojede to krapet lepe ?

 

Celkovy dojem mam takovy zvlastni. Jo, auto jede fajn, je to tiche, dobre se ridi, prijemne svezeni, ale rozhodne to neni na sportovni jezdeni, ze se seslapne plyn a jede se. S tim jsem tak trosku pocital, nicmene tyto podivne zavady, podivne chovani, velmi divne odpovedi od Skodovky a zit s tim, ze se musim bat co vse se s tim v budoucnu stane, me velmi casteji a casteji vede k myslenkam, zda nebude lepsi auto prodat a koupit neco jineho. Otazka je ale co dnes koupit, kdyz vsichni dnes chteji, aby se nam to sralo, opravovalo se atd. Za me tedy TSI nebrat. 

 

Zvazoval jsem i chiptuning, nicmene nikde jsem nenasel nikoho kdo by to nekdy zkousel, nikdo nenapsal zkusenosti, zda ten motor opravdu neodejde totalne do kytek, protoze bych se rad aspon solidne svez. Pokud nekdo ma zkusenosti, moc rad si vyslechnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Co mi pomohlo ve veci rachtajici retez

Kdyz nasednu do auta, otocim klicem do prvni polohy, seslapnu plyn, pockam 5 vterin, pustim plyn, nastartuji a nic nerachta.

 

To myslíš vážně? To snad ne... Máš vůbec ponětí, jak funguje mechanismus napínání řetězu?

 

 

 

Novy software jsem nechal nahrat i z toho duvodu, ze kdyz stojim napriklad na semaforech, motor si cas od casu cukne a kolisaji otacky. Dnes jsem si vsim, ze tento jev byl mozna i horsi nez pred aktualici. 

Nejsem si jisty, protoze se nevyznam, zda na tento jev maji vliv svicky (nevim kdy byly meneny a zda vubec).

 

Cukání mohou způsobovat vadné/staré svíčky. Mně to tedy svého času škubalo za jízdy pod plynem. Mění se tuším po 60 000 km. Taktéž by to mohl způsobit vadný zapalovací kabel. Těžko soudit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne ako píše Pawouk, sviečky sa menia po max. 5 rokoch, alebo po 60 tisíc km. Takže v tvojom prípade už ich máš dlhšie, ako by si mal mať. Ak máš možnosť, sviečky si kúp sám niekde na eshope, lebo cez Škodovku sa poriadne preplatíš (ja som platil okolo 70 €). Prvovýroba sú NGK, čísla som písal v niektorom vlákne, stačí pohľadať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To myslíš vážně? To snad ne... Máš vůbec ponětí, jak funguje mechanismus napínání řetězu?

 

 

 

Jak jsem se ve svem prispevku zminil, nejsem automechanik, ani nejsem odbornik, ale hledal jsem na netu, na nemeckejch forech a protoze me vyzkouseni nestalo ani cent / euro, tak jsem to vyzkousel. Nedokazu si vysvetlit proc, jakto atd, ale proste to pomohlo. Oduvodnil jsem si to tak, ze nevim co za proces probehlo kdyz jsem otocil klicem a seslapl plyn (vzhledem k tomu, ze auto je plne elektroniky / rizeni ) a napinak provedl to co mel provest a dopnul retez. Prisaham, ze po tomto ukonu retez nezarachtal uz po dvacatem startu a to se pred tim delo kazdej druhy / treti  start bez ohledu na teplotu venku / motoru.

 

 

- jinak svuj prispevek jsem sepsal z toho duvodu, ze treba by informace a postrehy / zkusenosti mohli pomoci.

Editováno: , autor: Grendel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi dam na slovo mistnich profesionalu a expertu a kazdou noc pred spanim si budu predrikat Otcenas.

 

" Otce nas, jenz jsi v Mlade Boleslavi, 1.2TSI svěť se jméno tvé, ať vůle tvá je nepreskoceny retez jeden zku...rvená. Jak v nebi, tak i v Boleslavi, spravedlnost pro vsechny Skodovaky, Amen.

 

V nasledujicich dnech podam hlaseni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přátelé, překročil jsem 3000km a motor po ohřátí už plně zatěžuju. Jsem však malinko "zklamán" - TSI 63kW se mi zdá proti mé předchozí 1,4/63kW línější v rychlostech nad 120km/h. Jak je to v nízkých otáčkách pružné, tak nad 120 zvadne. Uvolní se ještě motor, nebo je to vlastnost ne kterou si mám zvykat? Já vím, je to značně subjektivní...  Pravda je, že jsem auto prvních 1500km šetřil.

Nazdar, tak ja som mal na začiatku zase slabú dvojku pri rozjazde, ale po takých 4000km sa to zlepšilo. Nad 120km/h mi to chodilo obstojne, ale mal som zo série 97,7k a 180Nm. tak niet divu. Ale vždy sa motor po zabehnutí zlepší, akurát kus od kusu sa to môže líšiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento týžden sa zobrazilo už 6 miestne číslo na maxidote TSIčka čo máme doma. Takže máme 100000km bez jediného problému čo sa týka motora, olej nežerie, turbo nepíska, reťaz je počúť len občas a to aj len na 1sek možno 2sek. Brzdy origo myslím že ďalších 50-60tkm vydržia. Akurát sa mi zdá že motor nejde tak ostro ako keď bol nový, tato mi hovoril že mu tuším že aktualizovali RJ a potom to išlo o niečo horšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, jsem tady opět s jedním poznatkem, či spíše dotazem: Stalo se mi během týdne dvakrát po sobě, že motor po ohřátí (voda 90° olej mezi 60-70) stále držel vyšší volnoběh přes tisíc ot. Když jsem ho chcípnul a znovu nahodil, pár vteřin byl volnoběh normální a pak se opět zvednul lehce nad tisíc ot. Jindy do minuty po nastartování studeného motoru zvýšený volnoběh klesá pod tisíc, tohle mně ale překvapilo. Jel jsem dál, když se telota oleje blížila 90°C tak už byl volnoběh normální. Bylo to na konci ledna, teploty se pohybovaly lehce pod nulou, čili žádný extrém. Stává se to i vám?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsme to tady někde řešili ;-)...když si nastavíte teplotu ohřátého vzduchu na max. a venku je okolo 0 či pod, motor jede na volnoběh vždy 1000ot. Když dáte teplotu třeba na 3/4 tak už je vždy volnoběh normální. Děje se tak jak u ohřátého tak studeného motoru. Zřejmě je z ŘJ nějaký požadavek, aby se udržela max. teplota foukaného vzduchu, ale i teplota motoru, tak si to takhle pomáhá. Jinak je tam trochu prodleva, než se tak stane, je třeba se např. rozjet nebo několikrát v provozu zabrzdit, nebo delší dobu stát na volnoběh. Těch 1200ot v létě je kvůli emisím, to je zase jiná věc.

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když nastavím teplotu na MAX., tak slyším sepnout relé, otáčky volnoběhu u teplýho motoru se zvednou k tísicovce. pokud ráno nastartuju studený auto, volnoběh je kolem tisícovky a pak když dám teplotu na max. tak cvakne relé, otáčky pořád kolem tisícovky, ale spotřeba stoupne o 3-4 deci. auto topí hodně rychle, ale zajímalo by mě, jak je to udělaný, co to relé připojí? přídavnej el. článek tam podle štítku nemám. ale spíš mě napadlo, jestli se nesepne klimakompresor v nějakým zimním režimu, aby motor měl větší zátěž a rychleji se začal ohřívat, nebo jinak fakt nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...