samurai Vloženo 20. Prosinec 2012 Vloženo 20. Prosinec 2012 Na pana Jandu (nevím proč se píše mr. Cimbu, Cimbu je firma, Janda je ten člověk) jsem také tedy neslyšel moc lichotivého od lidí, kteří se chiptuningem zabývají trošku víc, než že jen nalijí stažené mapy. A jeho měření KPowerem už je téměř legendární, kdy výsledky z něj bral jako grafy výkonu. Citovat
Corzar Vloženo 20. Prosinec 2012 Vloženo 20. Prosinec 2012 (editace) Corsar ja se chova prevodovka pri razantnim rozjezdu ? Vetsinou se dodava uprava lehce kolem 200Nm ------------------------------------------------------------------------------------- Nejezdím stylem 300 z místa, to už mám za sebou. A právě asi rasatní akcelerace je největší problém dnešních poddimenzovaných rozvodových řetězů u motorů TSI. Při dnešních cenách pohonných hmot se snažím na nádrž najezdit co nejvíc kilometrů, to ale neznamená že se po silnici plížim 80 desátkou. Taky mám rád svižnou jízdu. Jak jsem psal tak grafy k úpravě motoru nemám, nabízeli provést změření výkonu na brzdě. Placená služba a do toho jsem už nešel. Nabízeli dvě verze úpravy >>> Optimum a >>nějakou vyšší verzi << název si nepamatuji, ale tu jsem zavrhl z důvodu životnosti motoru. Po této úpravě "Optimum" mi motor lépe startuje, jak se říká "na drc", předtím startér točil motorem déle, motor se lépe zvedá nízkých otáček a když ho podržím trochu víc, tak slyším jak zazpívá turbo. To před tím taky nebylo. Ještě se vrátím k předchozímu příspěvku, kdy někdo dává 50% metanolu. Motor to asi vezme, ale myslím si že se zvedne spotřeba, protože líh má studené hoření a jeho větší množství může snižovat tepelnou účinnost motoru, a navíc v mrazech se může zhoršit startování. Tak, když to shrnu já jsem s prací ABC-tunning spokojený. Editováno: 20. Prosinec 2012, autor: Corzar Citovat
hopa26 Vloženo 20. Prosinec 2012 Vloženo 20. Prosinec 2012 Já Ti to nechci hanět-jen bych byl ostražitý.Nahrání jiného softu umí třeba to,že to "táhne" v nižších otáčkách a ukradne Ti výkon v těch vyšších.Subjektivně se zdá,že auto mnohem lépe jede. Spíš bych svěřil auto třeba lidem,kteří a teď plácnu-vymění trysku,dají jinou klapku,setrvák -změří výkon před a po úpravě a hlavně mají ohledně čipování něco za sebou-třeba tady na SH foru,vw foru a podobně-pokud bude psát dojmy z úpravy veterán fora,který má už něco za sebou a nemá důvod si vymýšlet,tak to působí podstatně věrohodněji,než hogo fogo prezentace firmy na webu. Pokud jsi spokojen,tak prima. Citovat
Corzar Vloženo 20. Prosinec 2012 Vloženo 20. Prosinec 2012 (editace) -------------------------------------------------------------------------- To že nejsem veterán fóra, to neznamená že nerozumím motorům, dělal jsem do toho fochu 30 let. Výměna trysek, štelování škrtících klapek, nastavovaní předstihu, ventilů atd. to je stará muzika. Ostražitý jsem byl, ale stejně je to prd platné a musíš se odhodlat jestli jim dáš důvěru nebo ne. Cimbu mi dělal u dvou aut chip, ale risknul jsem zkusil tuto firmu. A pokud se týká sebrání výkonu z vrchu a posunout ho dolů, jsem pro protože to je princip výkonu motorů TSI. A pak, pokud tento motor máš, tak víš, že čím víc ho točíš tak spotřeba roste exponenciálně. A pak tě to auto sežere. Editováno: 21. Prosinec 2012, autor: Sranki Citovat
Kolicek Vloženo 20. Prosinec 2012 Vloženo 20. Prosinec 2012 ------------------------------------------------------------------------------------- Nejezdím stylem 300 z místa, to už mám za sebou. A právě asi rasatní akcelerace je největší problém dnešních poddimenzovaných rozvodových řetězů u motorů TSI. Při dnešních cenách pohonných hmot se snažím na nádrž najezdit co nejvíc kilometrů, to ale neznamená že se po silnici plížim 80 desátkou. Taky mám rád svižnou jízdu. Jak jsem psal tak grafy k úpravě motoru nemám, nabízeli provést změření výkonu na brzdě. Placená služba a do toho jsem už nešel. Nabízeli dvě verze úpravy >>> Optimum a >>nějakou vyšší verzi << název si nepamatuji, ale tu jsem zavrhl z důvodu životnosti motoru. Po této úpravě "Optimum" mi motor lépe startuje, jak se říká "na drc", předtím startér točil motorem déle, motor se lépe zvedá nízkých otáček a když ho podržím trochu víc, tak slyším jak zazpívá turbo. To před tím taky nebylo. Ještě se vrátím k předchozímu příspěvku, kdy někdo dává 50% metanolu. Motor to asi vezme, ale myslím si že se zvedne spotřeba, protože líh má studené hoření a jeho větší množství může snižovat tepelnou účinnost motoru, a navíc v mrazech se může zhoršit startování. Tak, když to shrnu já jsem s prací ABC-tunning spokojený. Diky za odpoved Jen se snazim zjistit jak snasi prevodovka trosku vice zateze lidi co maji odvahu do chipu je malo Citovat
Corzar Vloženo 24. Prosinec 2012 Vloženo 24. Prosinec 2012 (editace) Na pana Jandu (nevím proč se píše mr. Cimbu, Cimbu je firma, Janda je ten člověk) jsem také tedy neslyšel moc lichotivého od lidí, kteří se chiptuningem zabývají trošku víc, než že jen nalijí stažené mapy. A jeho měření KPowerem už je téměř legendární, kdy výsledky z něj bral jako grafy výkonu. ----------------------------------------------------------- Je podivné, že jseš veterán fóra a nevíš, že se Ing.Janda v korespondenci podepisuje >>> Mr.Cimbu. Jak jsem v reakcích na své příspěvky zaregistroval, tak "Profesionálové" zde vědí všechno a "Nováčci" si vymýšlejí a nepůsobí věrohodně, ale to více méně neplatí na Tebe, ale na "HOPA26"! Já na rozdíl od ostatních zde na fóru jsem do toho šel a vyzkoušel to navlastní kůži. Vůbec jsem nechtěl presentovat nějakou firmu, ale zapojit se do diskuze o chiptuningu a sdělit své zkušenosti, které jsem získal. Samotného by mně zajímalo, kolik účastníků fóra, kteří zde o chiptuningu diskutují do toho šlo, a kolik si jich po tomto zákroku nechalo motor přeměřit na brzdě, aby si ověřilo, zda proklamované výkony po chipnutí souhlasí. HOPA26, ozvi se. Editováno: 24. Prosinec 2012, autor: Corzar Citovat
hopa26 Vloženo 24. Prosinec 2012 Vloženo 24. Prosinec 2012 A co chceš ode mne slyšet? Diskuze ohledne chipování aut sleduji na několika forech-nejen koncernových. Na firmu,kterou jsi uvedl jako úpravce znám právě z mnoha různých příspěvků,mimo výše citované reportáž v REFLEXU,kde se jasně prokázalo,jak ojebávají spoustu lidí -člověk ale nemusí mít vysokou gúglovací,aby něco našel.Pouze upozorňuji,že na mne ta firma nepůsobí důvěryhodně a své auto bych raději svěřil někomu,kdo má výsledky podepřené grafem z brzdy a je veterán fora.Jestli ty sám máš hodně nebo málo příspěvků,pro mne není rozhodující-vycházel jsem z toho,co jsi psal výše-reagoval jsem na Tvůj první příspěvek. Sám jsem jednadvojku měl v prvním Yetim a s motorem jsem byl spokojen. Citovat
hopa26 Vloženo 24. Prosinec 2012 Vloženo 24. Prosinec 2012 http://www.mmracing.sk/images/content/afera.pdf Citovat
samurai Vloženo 25. Prosinec 2012 Vloženo 25. Prosinec 2012 (editace) ----------------------------------------------------------- Je podivné, že jseš veterán fóra a nevíš, že se Ing.Janda v korespondenci podepisuje >>> Mr.Cimbu. Jak jsem v reakcích na své příspěvky zaregistroval, tak "Profesionálové" zde vědí všechno a "Nováčci" si vymýšlejí a nepůsobí věrohodně, ale to více méně neplatí na Tebe, ale na "HOPA26"! Já na rozdíl od ostatních zde na fóru jsem do toho šel a vyzkoušel to navlastní kůži. Vůbec jsem nechtěl presentovat nějakou firmu, ale zapojit se do diskuze o chiptuningu a sdělit své zkušenosti, které jsem získal. Samotného by mně zajímalo, kolik účastníků fóra, kteří zde o chiptuningu diskutují do toho šlo, a kolik si jich po tomto zákroku nechalo motor přeměřit na brzdě, aby si ověřilo, zda proklamované výkony po chipnutí souhlasí. HOPA26, ozvi se. Páni, takhle naštvaný post 24. 12. - ty si ty Vánoce asi opravdu umíš užít. Takže takhle - co má společného to, že jsem veterán zde na fóru (což je jen hodnost po dosažení 1000 příspěvků), s tím, že nevím, že se nějaký pan Janda v korespondenci podepisuje jako Mr. Cimbu? Na tohle mi prosím odpověz, to by mě vážně zajímalo, co tohle má společného. Reagoval jsem na to, že firma se jmenuje Cimbu a pan se jmenuje Janda, pokud se podepisuje Mr.Cimbu, tak už je to trochu podivné, ale je to jeho věc, pokud to na zákazníky lépe působí... A že jsi do toho šel a vyzkoušel na vlastní kůži? Ano, to je asi pravda. Já do toho nešel a na vlastní kůži jsem to nezkoušel. Proč? Protože si o tom předem něco zjistím a konkrétně ABC dle referencí nepůsobí zrovna dobře, Cimbu, nebo Janda, nebo Ing.Janda, nebo Mr.Cimbu, nebo Ing.Cimbu, nebo Mr.Janda také nemá nejlepší reference na různých odborných fórech týkajících se chiptuningu... Já do chipu šel jen u Fabie 1,9 TDi (u TSi jsem byl rád, že funguje i bez chipu ), dle referencí jsem zvolil zde z fóra TDIFuna, který má samozřejmě i brzdu a před úpravou a po úpravě zjistí, co se přesně s autem provedlo. A tak to má dle mého být... Editováno: 25. Prosinec 2012, autor: samurai Citovat
Kolicek Vloženo 25. Prosinec 2012 Vloženo 25. Prosinec 2012 (editace) Dle meho nazoru bych chipovani TSI nezavrhoval urcite jde udelat lepsi data nez z originalu a nebude to ovlivnovat zivotnost motoru buhuzel to asi nebude u prvnich verzi tohoto motoru vsichni cekaji na novou Pred x lety kdyz se clovek zminil ze si chipnul TDI tak taky na nej koukali jak na magora. Ja bych se rad dovedel jak se chova novy chip a ne cloveka kamenovat ze si to chipnul treba doma mobilem Data z brzdy bych taky rad videl ale kdyz je nema tak je nema Editováno: 8. Duben 2013, autor: Kolicek Citovat
žralok Vloženo 25. Prosinec 2012 Vloženo 25. Prosinec 2012 Když nemáš graf z brzdy tak jak můžeš tvrdit, že tam máš chip. To pak může chipovat kde kdo a bude stačit, když budou do řídící jednotky chvíli šeptat a pak jen vezmou peníze. Můj názor je ten, že kdo nemá brzdu a zkušenosti tak chipovat neumí a jen okrádá. 3 Citovat
zbek Vloženo 25. Prosinec 2012 Vloženo 25. Prosinec 2012 (editace) Bez grafu z brzdy je to těžký . Někdy mam dojem že motor jede super , někdy že se mu moc nechce . Nevím zda je to počasím nebo si motor podle nálady upravuje výkon jak jezdím. Nepoznám změnu ani před podložkou po podložce , teda mam pocit že motor po vyměně řetězu víc ztichl a vic žere ,ale je to subjektivní dojem a je zima taky větši . Chip mě zajimá spiš jestli umí menší spotřebu , měl sem chip na 1.6 55kW a těžko řict zda to bylo lepši ,motor měl jinej zvuk to jo Těším se na další zkušenosti s chip na 1.2tsi Editováno: 25. Prosinec 2012, autor: zbek Citovat
žralok Vloženo 25. Prosinec 2012 Vloženo 25. Prosinec 2012 Mám chip na supu I 2.5 TDI. Taky jsem dal sportovní filtr. Je poznat, že jde líp od spodu. Spotřeba mi klesla cca o 1L dolů. Víc je to poznat, když táhnu podval s autem, tam pozoruju pokles spotřeby ještě větší. Citovat
Corzar Vloženo 30. Prosinec 2012 Vloženo 30. Prosinec 2012 Páni, takhle naštvaný post 24. 12. - ty si ty Vánoce asi opravdu umíš užít. Takže takhle - co má společného to, že jsem veterán zde na fóru (což je jen hodnost po dosažení 1000 příspěvků), s tím, že nevím, že se nějaký pan Janda v korespondenci podepisuje jako Mr. Cimbu? Na tohle mi prosím odpověz, to by mě vážně zajímalo, co tohle má společného. Reagoval jsem na to, že firma se jmenuje Cimbu a pan se jmenuje Janda, pokud se podepisuje Mr.Cimbu, tak už je to trochu podivné, ale je to jeho věc, pokud to na zákazníky lépe působí... A že jsi do toho šel a vyzkoušel na vlastní kůži? Ano, to je asi pravda. Já do toho nešel a na vlastní kůži jsem to nezkoušel. Proč? Protože si o tom předem něco zjistím a konkrétně ABC dle referencí nepůsobí zrovna dobře, Cimbu, nebo Janda, nebo Ing.Janda, nebo Mr.Cimbu, nebo Ing.Cimbu, nebo Mr.Janda také nemá nejlepší reference na různých odborných fórech týkajících se chiptuningu... Já do chipu šel jen u Fabie 1,9 TDi (u TSi jsem byl rád, že funguje i bez chipu ), dle referencí jsem zvolil zde z fóra TDIFuna, který má samozřejmě i brzdu a před úpravou a po úpravě zjistí, co se přesně s autem provedlo. A tak to má dle mého být... Tato verze úpravy by byla nejlepší, ale v praxi asi těžko uskutečnitelná. Předpokládám, že firma, která úpravu provádí má SW odzkoušený, odbrzděný na příslušném motoru a potom Ti SW aplikuje na motor. Samozřejmý je předpoklad, že spolupracuješ se solidní firmou :-). A co se týká pana Ing.Jandy, tak to je člověk, který pracoval ve škodovce na motorech a je to odborník na slovo vzatý. Je vidět, že zde na fóru se jenom plácá prázdná sláma. Myslel jsem si, že se zde potkám s odborníkama a ne s " jedna paní povídala ..." Citovat
žralok Vloženo 30. Prosinec 2012 Vloženo 30. Prosinec 2012 Zase jsem si potvrdil má slova. Kdo nemá brzdu a nemůže změřit výkon tak lže a okrádá. Firma jako kráva na chipování a nemá vlastní brzdu. http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq&lng=cze Otázka a odpověď č.12 Citovat
hadak11 Vloženo 5. leden 2013 Vloženo 5. leden 2013 tady maj brzdu http://www.sgs-servis.cz/index.php Citovat
šindy Vloženo 9. leden 2013 Vloženo 9. leden 2013 Telefonoval jsem si s majitelem www.sgs-servis.cz, od kterého jsem obdržel informace, že chipování umí. Dříve dělal formou vyjmutí řídící jednotky a fyzickou úpravou přímo v jednotce. Nyní by prý mohl upravit již po kabelu. Dále doporučil spíše úpravu po záruce, popř. v záruce řešit tak, že si koupíš ještě jednu řídící jednotku, která se upraví. V případě, že jedeš do autorizovaného servisu, jedeš tam s tou původní, jinak používáš a jezdíš s novou-upravenou. Koupě nové řídící jednotky však celé toto prodraží. Pokud by se dělalo pouze po kabelu, cena je prý v rozmezí 6-8tis. Dotaz na kolegy tady na fóru ... má někdo představu, kolik stojí nová řídící jednotka ? Díky Citovat
motorpower Vloženo 9. leden 2013 Vloženo 9. leden 2013 Tak to napíšu sem jednotky budou vycházet asi 8tis, a za dva roky ..pronájmu 2000,- dolů při výkupu. Doufán, že to dopadne zdárně. Úprava v silnější verzi cca 140 PS. Citovat
voda13 Vloženo 9. leden 2013 Vloženo 9. leden 2013 Ta silnější verze znamená TSI1.2 77kW ? To by pak bylo kousek přes 100 kW Citovat
hadak11 Vloženo 9. leden 2013 Vloženo 9. leden 2013 (editace) no to je nárust skoro 30%, docela dost, a co na to budou říkat rozvody ? Editováno: 9. leden 2013, autor: hadak11 Citovat
motorpower Vloženo 9. leden 2013 Vloženo 9. leden 2013 Je to až....... tudíž dá se udělat méně. A co se týká rozvodů , jsou namáhany stejně . Citovat
Pepa304 Vloženo 10. leden 2013 Vloženo 10. leden 2013 Já tedy nevím, ale zvýšení výkonu i kroutícího momentu spočívá v podstatě ve zvýšení středního pístního tlaku. A byť se dá čarovat s průběhem vstřikování, časováním ventilů a podobně, tedy s "tvarováním" průběhu tlaku ve válci, ve výsledku se bude výfukový ventil velmi pravděpodobně otvírat proti vyššímu tlaku, a to bez zásahu do zdvihové závislosti - rozuměj tvaru vačky - znamená vyšší zatížení rozvodu. Ale opravte mě, jestli se pletu. Citovat
motorpower Vloženo 10. leden 2013 Vloženo 10. leden 2013 To sice ano, především jsou vetily zatíženy více tepelně, ale problémt TSI není ve špatně dimenzované vačce, či rozvodovém řetězu , ale ve špatné funkci napínáku. Při startovacích otáčkách je riziko poškození největší, napínák není ještě natlakován /řetěz má vůli, a dynamické namáhání je značné. Tlaky ve válcích jsou v těchto otáčkách identické se sérií. Navíc max. výkonu není dosaženo ani zvětšením komprese, ani tlakem turba. Citovat
Pepa304 Vloženo 10. leden 2013 Vloženo 10. leden 2013 Díky za odpověď. Přesto si myslím, že si trochu nerozumíme. Nijak nezpochybňuju konstrukci vačkového hřídele nebo ventilů a je mi jasné, že se nemění kompresní poměr. Tlak turba by bylo asi možné měnit, ale asi se tak neděje, jasné. Já si myslím, že obecně zvýšení kroutícího momentu na klikové hřídeli motoru pro dané otáčky znamená zvýšení středního tlaku ve spalovací komoře, jinak to nejspíš nejde. Ono je to spojeno i s tou teplotou, vyšší teplota plynu v daném objemu znamená jeho vyšší tlak. A proti tlaku ve spalovací komoře se otvírá výfukový ventil. Pokud nedojde ke změně tvaru vačky, nutně se musí zvýšit i kroutící moment, kterým je nutné touto vačkou otáčet v daném okamžiku, aby se ventil otevřel. A tento moment zatěžuje rozvodový řetěz/řemen/ozubená kola..., zkrátka pohon váčkového hřídele. Jinak nemám nic proti čipování, většina motorů je mechanicky předimenzovaná a nechá si líbit hodně, ale mám dojem, že to není případ rozvodů u 1,2 TSi, přinejmenším v původním provedení. Jeho opotřebení, resp. protažení je výsledkem zatěžování v celém spektru zatížení, nejen při startech. Tzn. i při "normálních" otáčkách s natlakovaným napínákem, na kterých rozvody "stráví" naprostou většinu svého života (a na které míří čipování), a to má rozhodující vliv na opotřebení. Krátkodobé přetížení dynamickými silami při startu to jenom zhoršuje. Citovat
motorpower Vloženo 10. leden 2013 Vloženo 10. leden 2013 To je právě to, zvýšení zátěže existuje, není však rozhodující pro životnost motoru, tak jako start, ale na ten zůstavají sériové hodnoty jak jsem již psal. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.