Přejít na obsah

Chiptuning


Luďa

Doporučené příspěvky

Na pana Jandu (nevím proč se píše mr. Cimbu, Cimbu je firma, Janda je ten člověk) jsem také tedy neslyšel moc lichotivého od lidí, kteří se chiptuningem zabývají trošku víc, než že jen nalijí stažené mapy. :) A jeho měření KPowerem už je téměř legendární, kdy výsledky z něj bral jako grafy výkonu. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Corsar ja se chova prevodovka pri razantnim rozjezdu ? Vetsinou se dodava uprava lehce kolem 200Nm

-------------------------------------------------------------------------------------

Nejezdím stylem 300 z místa, to už mám za sebou. A právě asi rasatní akcelerace je největší problém dnešních poddimenzovaných rozvodových řetězů u motorů TSI. Při dnešních cenách pohonných hmot se snažím na nádrž najezdit co nejvíc kilometrů, to ale neznamená že se po silnici plížim 80 desátkou. Taky mám rád svižnou jízdu.

Jak jsem psal tak grafy k úpravě motoru nemám, nabízeli provést změření výkonu na brzdě. Placená služba a do toho jsem už nešel. Nabízeli dvě verze úpravy >>> Optimum a >>nějakou vyšší verzi << název si nepamatuji, ale tu jsem zavrhl z důvodu životnosti motoru. Po této úpravě "Optimum" mi motor lépe startuje, jak se říká "na drc", předtím startér točil motorem déle, motor se lépe zvedá nízkých otáček a když ho podržím trochu víc, tak slyším jak zazpívá turbo. To před tím taky nebylo. Ještě se vrátím k předchozímu příspěvku, kdy někdo dává 50% metanolu. Motor to asi vezme, ale myslím si že se zvedne spotřeba, protože líh má studené hoření a jeho větší množství může snižovat tepelnou účinnost motoru, a navíc v mrazech se může zhoršit startování.

Tak, když to shrnu já jsem s prací ABC-tunning spokojený.

Editováno: , autor: Corzar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já Ti to nechci hanět-jen bych byl ostražitý.Nahrání jiného softu umí třeba to,že to "táhne" v nižších otáčkách a ukradne Ti výkon v těch vyšších.Subjektivně se zdá,že auto mnohem lépe jede.

Spíš bych svěřil auto třeba lidem,kteří a teď plácnu-vymění trysku,dají jinou klapku,setrvák -změří výkon před a po úpravě a hlavně mají ohledně čipování něco za sebou-třeba tady na SH foru,vw foru a podobně-pokud bude psát dojmy z úpravy veterán fora,který má už něco za sebou a nemá důvod si vymýšlet,tak to působí podstatně věrohodněji,než hogo fogo prezentace firmy na webu.

Pokud jsi spokojen,tak prima.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

--------------------------------------------------------------------------

To že nejsem veterán fóra, to neznamená že nerozumím motorům, dělal jsem do toho fochu 30 let. Výměna trysek, štelování škrtících klapek, nastavovaní předstihu, ventilů atd. to je stará muzika. Ostražitý jsem byl, ale stejně je to prd platné a musíš se odhodlat jestli jim dáš důvěru nebo ne. Cimbu mi dělal u dvou aut chip, ale risknul jsem zkusil tuto firmu. A pokud se týká sebrání výkonu z vrchu a posunout ho dolů, jsem pro protože to je princip výkonu motorů TSI. A pak, pokud tento motor máš, tak víš, že čím víc ho točíš tak spotřeba roste exponenciálně. A pak tě to auto sežere.

Editováno: , autor: Sranki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-------------------------------------------------------------------------------------

Nejezdím stylem 300 z místa, to už mám za sebou. A právě asi rasatní akcelerace je největší problém dnešních poddimenzovaných rozvodových řetězů u motorů TSI. Při dnešních cenách pohonných hmot se snažím na nádrž najezdit co nejvíc kilometrů, to ale neznamená že se po silnici plížim 80 desátkou. Taky mám rád svižnou jízdu.

Jak jsem psal tak grafy k úpravě motoru nemám, nabízeli provést změření výkonu na brzdě. Placená služba a do toho jsem už nešel. Nabízeli dvě verze úpravy >>> Optimum a >>nějakou vyšší verzi << název si nepamatuji, ale tu jsem zavrhl z důvodu životnosti motoru. Po této úpravě "Optimum" mi motor lépe startuje, jak se říká "na drc", předtím startér točil motorem déle, motor se lépe zvedá nízkých otáček a když ho podržím trochu víc, tak slyším jak zazpívá turbo. To před tím taky nebylo. Ještě se vrátím k předchozímu příspěvku, kdy někdo dává 50% metanolu. Motor to asi vezme, ale myslím si že se zvedne spotřeba, protože líh má studené hoření a jeho větší množství může snižovat tepelnou účinnost motoru, a navíc v mrazech se může zhoršit startování.

Tak, když to shrnu já jsem s prací ABC-tunning spokojený.

Diky za odpoved

Jen se snazim zjistit jak snasi prevodovka trosku vice zateze lidi co maji odvahu do chipu je malo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na pana Jandu (nevím proč se píše mr. Cimbu, Cimbu je firma, Janda je ten člověk) jsem také tedy neslyšel moc lichotivého od lidí, kteří se chiptuningem zabývají trošku víc, než že jen nalijí stažené mapy. :) A jeho měření KPowerem už je téměř legendární, kdy výsledky z něj bral jako grafy výkonu. :)

-----------------------------------------------------------

Je podivné, že jseš veterán fóra a nevíš, že se Ing.Janda v korespondenci podepisuje >>> Mr.Cimbu. Jak jsem v reakcích na své příspěvky zaregistroval, tak "Profesionálové" zde vědí všechno a "Nováčci" si vymýšlejí a nepůsobí věrohodně, ale to více méně neplatí na Tebe, ale na "HOPA26"!

Já na rozdíl od ostatních zde na fóru jsem do toho šel a vyzkoušel to navlastní kůži. Vůbec jsem nechtěl presentovat nějakou firmu, ale zapojit se do diskuze o chiptuningu a sdělit své zkušenosti, které jsem získal.

Samotného by mně zajímalo, kolik účastníků fóra, kteří zde o chiptuningu diskutují do toho šlo, a kolik si jich

po tomto zákroku nechalo motor přeměřit na brzdě, aby si ověřilo, zda proklamované výkony po chipnutí souhlasí.

HOPA26, ozvi se.

Editováno: , autor: Corzar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co chceš ode mne slyšet?

Diskuze ohledne chipování aut sleduji na několika forech-nejen koncernových.

Na firmu,kterou jsi uvedl jako úpravce znám právě z mnoha různých příspěvků,mimo výše citované reportáž v REFLEXU,kde se jasně prokázalo,jak ojebávají spoustu lidí -člověk ale nemusí mít vysokou gúglovací,aby něco našel.Pouze upozorňuji,že na mne ta firma nepůsobí důvěryhodně a své auto bych raději svěřil někomu,kdo má výsledky podepřené grafem z brzdy a je veterán fora.Jestli ty sám máš hodně nebo málo příspěvků,pro mne není rozhodující-vycházel jsem z toho,co jsi psal výše-reagoval jsem na Tvůj první příspěvek.

Sám jsem jednadvojku měl v prvním Yetim a s motorem jsem byl spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-----------------------------------------------------------

Je podivné, že jseš veterán fóra a nevíš, že se Ing.Janda v korespondenci podepisuje >>> Mr.Cimbu. Jak jsem v reakcích na své příspěvky zaregistroval, tak "Profesionálové" zde vědí všechno a "Nováčci" si vymýšlejí a nepůsobí věrohodně, ale to více méně neplatí na Tebe, ale na "HOPA26"!

Já na rozdíl od ostatních zde na fóru jsem do toho šel a vyzkoušel to navlastní kůži. Vůbec jsem nechtěl presentovat nějakou firmu, ale zapojit se do diskuze o chiptuningu a sdělit své zkušenosti, které jsem získal.

Samotného by mně zajímalo, kolik účastníků fóra, kteří zde o chiptuningu diskutují do toho šlo, a kolik si jich

po tomto zákroku nechalo motor přeměřit na brzdě, aby si ověřilo, zda proklamované výkony po chipnutí souhlasí.

HOPA26, ozvi se.

Páni, takhle naštvaný post 24. 12. - ty si ty Vánoce asi opravdu umíš užít. :)

Takže takhle - co má společného to, že jsem veterán zde na fóru (což je jen hodnost po dosažení 1000 příspěvků), s tím, že nevím, že se nějaký pan Janda v korespondenci podepisuje jako Mr. Cimbu? Na tohle mi prosím odpověz, to by mě vážně zajímalo, co tohle má společného. Reagoval jsem na to, že firma se jmenuje Cimbu a pan se jmenuje Janda, pokud se podepisuje Mr.Cimbu, tak už je to trochu podivné, ale je to jeho věc, pokud to na zákazníky lépe působí...

A že jsi do toho šel a vyzkoušel na vlastní kůži? Ano, to je asi pravda. Já do toho nešel a na vlastní kůži jsem to nezkoušel. Proč? Protože si o tom předem něco zjistím a konkrétně ABC dle referencí nepůsobí zrovna dobře, Cimbu, nebo Janda, nebo Ing.Janda, nebo Mr.Cimbu, nebo Ing.Cimbu, nebo Mr.Janda také nemá nejlepší reference na různých odborných fórech týkajících se chiptuningu...

Já do chipu šel jen u Fabie 1,9 TDi (u TSi jsem byl rád, že funguje i bez chipu :) ), dle referencí jsem zvolil zde z fóra TDIFuna, který má samozřejmě i brzdu a před úpravou a po úpravě zjistí, co se přesně s autem provedlo. A tak to má dle mého být...

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle meho nazoru bych chipovani TSI nezavrhoval urcite jde udelat lepsi data nez z originalu a nebude to ovlivnovat zivotnost motoru buhuzel to asi nebude u prvnich verzi tohoto motoru vsichni cekaji na novou Pred x lety kdyz se clovek zminil ze si chipnul TDI tak taky na nej koukali jak na magora. Ja bych se rad dovedel jak se chova novy chip a ne cloveka kamenovat ze si to chipnul treba doma mobilem Data z brzdy bych taky rad videl ale kdyz je nema tak je nema

Editováno: , autor: Kolicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nemáš graf z brzdy tak jak můžeš tvrdit, že tam máš chip. To pak může chipovat kde kdo a bude stačit, když budou do řídící jednotky chvíli šeptat a pak jen vezmou peníze.

Můj názor je ten, že kdo nemá brzdu a zkušenosti tak chipovat neumí a jen okrádá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez grafu z brzdy je to těžký . Někdy mam dojem že motor jede super , někdy že se mu moc nechce . Nevím zda je to počasím nebo si motor podle nálady upravuje výkon jak jezdím. Nepoznám změnu ani před podložkou po podložce , teda mam pocit že motor po vyměně řetězu víc ztichl a vic žere ,ale je to subjektivní dojem a je zima taky větši . Chip mě zajimá spiš jestli umí menší spotřebu , měl sem chip na 1.6 55kW a těžko řict zda to bylo lepši ,motor měl jinej zvuk to jo

Těším se na další zkušenosti s chip na 1.2tsi

Editováno: , autor: zbek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Páni, takhle naštvaný post 24. 12. - ty si ty Vánoce asi opravdu umíš užít. :)

Takže takhle - co má společného to, že jsem veterán zde na fóru (což je jen hodnost po dosažení 1000 příspěvků), s tím, že nevím, že se nějaký pan Janda v korespondenci podepisuje jako Mr. Cimbu? Na tohle mi prosím odpověz, to by mě vážně zajímalo, co tohle má společného. Reagoval jsem na to, že firma se jmenuje Cimbu a pan se jmenuje Janda, pokud se podepisuje Mr.Cimbu, tak už je to trochu podivné, ale je to jeho věc, pokud to na zákazníky lépe působí...

A že jsi do toho šel a vyzkoušel na vlastní kůži? Ano, to je asi pravda. Já do toho nešel a na vlastní kůži jsem to nezkoušel. Proč? Protože si o tom předem něco zjistím a konkrétně ABC dle referencí nepůsobí zrovna dobře, Cimbu, nebo Janda, nebo Ing.Janda, nebo Mr.Cimbu, nebo Ing.Cimbu, nebo Mr.Janda také nemá nejlepší reference na různých odborných fórech týkajících se chiptuningu...

Já do chipu šel jen u Fabie 1,9 TDi (u TSi jsem byl rád, že funguje i bez chipu :) ), dle referencí jsem zvolil zde z fóra TDIFuna, který má samozřejmě i brzdu a před úpravou a po úpravě zjistí, co se přesně s autem provedlo. A tak to má dle mého být...

Tato verze úpravy by byla nejlepší, ale v praxi asi těžko uskutečnitelná. Předpokládám, že firma, která úpravu provádí má SW odzkoušený, odbrzděný na příslušném motoru a potom Ti SW aplikuje na motor. Samozřejmý je předpoklad, že spolupracuješ se solidní firmou :-).

A co se týká pana Ing.Jandy, tak to je člověk, který pracoval ve škodovce na motorech a je to odborník na slovo vzatý. Je vidět, že zde na fóru se jenom plácá prázdná sláma. Myslel jsem si, že se zde potkám s odborníkama a ne s " jedna paní povídala ..."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Telefonoval jsem si s majitelem www.sgs-servis.cz, od kterého jsem obdržel informace, že chipování umí. Dříve dělal formou vyjmutí řídící jednotky a fyzickou úpravou přímo v jednotce. Nyní by prý mohl upravit již po kabelu. Dále doporučil spíše úpravu po záruce, popř. v záruce řešit tak, že si koupíš ještě jednu řídící jednotku, která se upraví. V případě, že jedeš do autorizovaného servisu, jedeš tam s tou původní, jinak používáš a jezdíš s novou-upravenou. Koupě nové řídící jednotky však celé toto prodraží. Pokud by se dělalo pouze po kabelu, cena je prý v rozmezí 6-8tis.

Dotaz na kolegy tady na fóru ... má někdo představu, kolik stojí nová řídící jednotka ? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nevím, ale zvýšení výkonu i kroutícího momentu spočívá v podstatě ve zvýšení středního pístního tlaku. A byť se dá čarovat s průběhem vstřikování, časováním ventilů a podobně, tedy s "tvarováním" průběhu tlaku ve válci, ve výsledku se bude výfukový ventil velmi pravděpodobně otvírat proti vyššímu tlaku, a to bez zásahu do zdvihové závislosti - rozuměj tvaru vačky - znamená vyšší zatížení rozvodu. Ale opravte mě, jestli se pletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sice ano, především jsou vetily zatíženy více tepelně, ale problémt TSI není ve špatně dimenzované vačce, či rozvodovém řetězu , ale ve špatné funkci napínáku.

Při startovacích otáčkách je riziko poškození největší, napínák není ještě natlakován /řetěz má vůli, a dynamické namáhání je značné. Tlaky ve válcích jsou v těchto otáčkách identické se sérií. Navíc max. výkonu není dosaženo ani zvětšením komprese, ani tlakem turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď. Přesto si myslím, že si trochu nerozumíme. Nijak nezpochybňuju konstrukci vačkového hřídele nebo ventilů a je mi jasné, že se nemění kompresní poměr. Tlak turba by bylo asi možné měnit, ale asi se tak neděje, jasné.

Já si myslím, že obecně zvýšení kroutícího momentu na klikové hřídeli motoru pro dané otáčky znamená zvýšení středního tlaku ve spalovací komoře, jinak to nejspíš nejde. Ono je to spojeno i s tou teplotou, vyšší teplota plynu v daném objemu znamená jeho vyšší tlak. A proti tlaku ve spalovací komoře se otvírá výfukový ventil. Pokud nedojde ke změně tvaru vačky, nutně se musí zvýšit i kroutící moment, kterým je nutné touto vačkou otáčet v daném okamžiku, aby se ventil otevřel. A tento moment zatěžuje rozvodový řetěz/řemen/ozubená kola..., zkrátka pohon váčkového hřídele.

Jinak nemám nic proti čipování, většina motorů je mechanicky předimenzovaná a nechá si líbit hodně, ale mám dojem, že to není případ rozvodů u 1,2 TSi, přinejmenším v původním provedení. Jeho opotřebení, resp. protažení je výsledkem zatěžování v celém spektru zatížení, nejen při startech. Tzn. i při "normálních" otáčkách s natlakovaným napínákem, na kterých rozvody "stráví" naprostou většinu svého života (a na které míří čipování), a to má rozhodující vliv na opotřebení. Krátkodobé přetížení dynamickými silami při startu to jenom zhoršuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...