Peetras Vloženo 4. Květen 2010 Sdílet Vloženo 4. Květen 2010 Ahoj chlapi Téma tajného vypínače zde bylo několikrát přetřeseno ( a pročetl jsem si to), ale několik věcí jsem se nedozvěděl. Moji čerstvou staříčkou O1 1.6-55kW nechávam před domem a tak bych si chtěl trochu zvýšit šance, že ji tam ráno najdu. Je mi jasné, že profikovi neodolá nic, ale vzhledem ke stáři okty bych čekal spíše feťáky, co se budou chtít povozit. Předesílám, že mi jde o případnou diskuzi nad použitými materiály pro realizaci, nikoliv o konkrétní místa kam to dát. 1) Přepínače / vypínače – vesměs jsem našel přepínače sice dostatečně malé pro ukrytí v dosahu řidiče, ale jsou určeny pro instalaci do panelu ( což není ideální ). Jak jste to vyřešili ? Omotali jste kontakty izolačkou nebo jste pro to vyrobili nějaká pouzdra a vypinače instalovali někde mimo zorné pole posádky. 2) Jazýčkové kontakty ( popř. jazýčková relé ) ovládané magnetem - Klasický jazýčkový kontakt je skleněná trubka se dvěma dráty. Z čeho jste pro to udělali pouzdro ? Z krabičky od sirek asi ne, určitě z něčeho, kde budou vývody dobře odizolovány, ale nenapadá mě co by bylo vhodné. Dáte mi nějaké tipy? Další mě napadá použít magnetický snímač z nějaké zabezpečovačky. Bylo by to sice asi slušně zpracované a izolované, ale trochu váham nad použitelností. Není to cesta mimo ? (pozn. plánuji jeho použití pouze pro startování, při jizdě samotné bude již neaktivní ) 3) Spínací prvky - Co používate pro spínaní / přerušování obvodů ve vozidle. Jsou to polovodiče nebo klasická autorelé popř valíte to rovnou přes kontakty přepínačů, vypínačů, jazýčkových relé.. 4) Použil jste někdo paměťové relé pro blokování nějakého obvodu ? Docela mě ta myšlenka láká, ale potřeboval bych s někým zkušeným prokonzultovat praktičnost jeho použití. A protože jsem lama co se týče motorů, potřeboval bych si někde ověřit, co rozhodně neodpojovat, aby v případě, až se zloděj pokusí nastartovat auto, tak aby neoddělal půlku motoru. O vhodnosti či nevhodnosti odpojení ŘJ jsem tady na diskuzi četl, ale nemám představu, zda jsou ještě nějaké další obvody, které bych měl nechat na pokoji. S díky za reakce Peetras Motto : Kdo se ptá, je neznalý jenom chvíli, Kdo se neptá je neznalý celý život. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
notobi Vloženo 4. Květen 2010 Sdílet Vloženo 4. Květen 2010 mam jen klasickej vypínač (přepínač) a dráty nic víc jen když sem kupoval vypínač řek sem aby byl pro sichr na víc Amper a samosebou na 12V síla drátu záleží na tom co odpojuješ jestli 50 ke starteru nebo palivový čerpadlo a nebo napájení 15 ŘJ motoru (po zapnutí klíčku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdesim Vloženo 4. Květen 2010 Sdílet Vloženo 4. Květen 2010 dverni kontakt ze zabezpecovacky, tim spinam rele, ktery se pak samo drzi pres diodu do doby nez se vypnout klice, pak se musi zase prilozit magnet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubik1 Vloženo 16. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2010 Mozné použitie tyristoru. Stačí impulz - nemusí byť trvale napájanie 12V. Použil som tyristor KT206 , konektor zo zdroja PC ( KT206 je tam iba nasunutý) , krabička od TicTac. Pozn. Mám tam aj vypínac prepájajúci Anodu a Katodu na prípadné odstavenie funkcie v prípade poruchy. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.