Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Najvýraznejšie je to počuť večer za dážďa. Vtedy keď potrebujem odmlžiť skla to nastavím na 22°C, ventilátor na úrovni 1, zapnem klímu a po chvíli je krásne počuť ten húkavý zvuk. Vtedy sa dá krásne vidieť ako to funguje. Po vychladení auta narastá hluk kompresoru a znížuje sa aktuálna spotreba na 0,8 l/h. Dokonca pri prudkom zatlačení plynového pedálu dôjde k odpojeniu kompresoru (prerušenie húkania). ;) MR2009 1.4 Climatic

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj, už je to déle, asi 14 dní, jak bylo ještě hezky, tak se mi konečně podařilo auto dát do servisu. Zrovna to dělal skoro permanentně, jim se to projevilo, slyšeli to a uznali mi reklamaci, že tam je nějáký poroblém. Jenže neví co, tak poslali dotaz do škodovky. Včera mi volal ze servisu, že prý budou měnit nějáky ventil. Víc mi neřekl, ale říkal, že na doporučení škodovky. Takže nevím, jaký ventil či co budou měnit, ale každopádně závadu uznali a asi uznala i škodovka. Takže teď jestli to bude ono, spíš asi teď bude problém to znovu navodit. Dám další info, až tam zajedu. :)

Vloženo

Takže po osobní návštěvě mi řekl, že dle přípisu ze škodovky se bude měnit nějáká magnetická spojka někde - asi na kompresoru klimatizace (nic konkretního mi nechtěl specifikovat), jen mi řekl, že škodovka o tomhle problému ví a řešila to, tak předpokládám, že vědí, co se má vyměnit.

Vloženo

Jo, mezi řemenicí a osou kompresorku je elektromagnetická spojka, která umožňuje vypnutím proudu řídicí jednotkou klimy rozpojit přívod mechanické energie na hřídel kompresorku = kompresor se zastaví, i když se řemenice točí dál. Důvodem je zjednodušení "řemenového hospodářství" u pohonné jednotky, pro pohon kompresoru klimy tak lze použít řemen jinak pohánějící alternátor a není potřeba přidávat žádný další. Přitom zapnutí té spojky je dostatečně plynulé, aby došlo k postupnému rozběhu kompresorku bez přenosu rázů do pohonu.

Vloženo

Tak dnes jsem našel zajímavou věc,a to přípis ze škodovky vztahující se k tomuto problému.Cituji:Ze systému klimatizace se ozývá bručivý hluk

Při zahřátí motoru na provozní teplotu a zapnutí systému klimatizace,může být patrný bručivý hluk vycházející z kompresoru klimatizace,jehož intenzita je progresivně závislá na změně otáček motoru.

Tento bručivý hluk se projevuje pouze v určitém provozním režimu klimatizace-při zahřátém motoru,výkonu kompresoru okolo 30% a teplotě na výparníku cca 10 st.celsia.

V případě,že se reklamovaný hluk shoduje s takto vyvolaným hlukem,nejedná se o závadu,ale o prostý hlukový projev typický pro systém klimatizace fabia,který nemá za následek žádné funkční poškození kompresoru ani ostatních částí klimatizace.

V případě,že reklamovaný hluk odpovídá výše uvedenému popisu,je možné pokusit se ho odstranit výměnou expanzního ventilu za nový upravený expanzní ventil obj.č. 6Q0820679A,který by měl tento hluk eliminovat.

Vloženo

Aha, to je přesně ono, kde si to našel? To by odpovídalo tomu, bude co mi říkal poprvé, že se bude měnit nějáký ventil. Pak teda říkal něco o magnetické spojce, ale evidentně se nechtěl pouštět do nějákých podrobností. Asi to nechce nějak škodovka moc řešit, ale stejně si myslím, že se jedná o závadu.

Vloženo

V momentě, kdy fabrika zjistí nějakou závadu, která se projevuje nějakým hlukem nebo vibracemi, aniž by dělala funkční problémy, ponechává na volbě uživatele, jestli si ji nechá opravit. A začíná to právě takhle. Prostě značkové servisy dostanou avízo, že něco se sere, že to není funkční vada, ale někdo ji může požadovat opravit - plus instrukce co vyměnit nebo jak postupovat. Žádné svolávání nebo preventivní výměna u každého auta - pouze a výhradně u těch majitelů, kteří se ozvou... Fabrika ušetří za ty, kteří se jednoduše domnívají, že je to vlastnost...

Vloženo

Přesně, jak píšeš. Tu klimatizaci uznal na reklamaci i tu loketní opěrku, u vrzající loketní opěrky si neodpustil poznámku, že to je vlastnost plastů, které v teple vržou... No někdo to řeší, někdo ne. Ta klimoška ale byla fakt nepříjemná, doufám, že to výměna ventilu vyřeší. Dnes mi to taky potvrdil, že se mění ventil, je to ten problém, jak píše Honza 29. Tak snad po půl roce jsme se k něčemu dopracovali... :)

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Aha, to je přesně ono, kde si to našel? To by odpovídalo tomu, bude co mi říkal poprvé, že se bude měnit nějáký ventil. Pak teda říkal něco o magnetické spojce, ale evidentně se nechtěl pouštět do nějákých podrobností. Asi to nechce nějak škodovka moc řešit, ale stejně si myslím, že se jedná o závadu.

Je to přípis přímo ze škodovky.Trochu jsem ho okleštil,protože je delší,ale ty hlavní věci,co by mohly všechny zajímat jsem napsal.

Editováno: , autor: Honza 29
  • o 11 měsíců později...
Vloženo (editace)

Mám ten samý problém na R 1,9 TDI s climaticem, který ale začal až ve 3. roce provozu auta. Zvuk je slyšet jen někdy, nejvíce jede-li klima na 1 rychlost ventilátoru a je špatně identifikovatelný. Dle výše popisovaného ta samá závada jako ostatní. Jsem myslím, ale první s naftou...

Editováno: , autor: TomasT
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Mám ten samý problém na R 1,9 TDI s climaticem, ... Dle výše popisovaného ta samá závada jako ostatní. Jsem myslím, ale první s naftou...

První s netopýříma ušima, který to bublání od kompresorku přes chrochtání dieselu rozpoznal... Myslím si, že to má hodně aut, ale že to převážně zaniká v kulise hluku od motoru.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Jak to tady tak počítám tak mám ten samý problém v druhém roce jsem byl v servisu na garančce a nenechal jsem se odbýt nakonec mi vyměníli celý kompresor za nový nevěděli co s tím a byl klid přes léto "garančka v 6 měsíci" ale pozor po zimě a nárustem teplot se problém objevil znova ale správně tady píšou že se to projevuje jak klima nachladí a pak jenom udržuje teplotu když je v záběru a chladí pořádně tak je klid.tak se ptám je tento problém odstranitelný opravdu výměnou expanzního ventilu už to někdo udělal a funguje to? Jestli jo tak jedu do servisu a měním ventil ale jinak se z autem jezdit dá mám na autě 205/45 takže hluk od kompresoru jde stranou.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Mám fábku 1.6 16V klimatronic a mám to taky ten zvuk... jen
otázečka...ten ventil stojí přes ticku...stane se něco když to
nevyměním? Má to nějaký vliv na funkčnost či opotřebení a spolehlivost?
Díky

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Utíká to normálně přes netěsnosti ve spojích. Z důvodu technologickejch úspor není systém klimy pájenej stříbrem jako jsou třeba domácí lednice, ale jsou to lisovaný spojky s teflonovým těsněním. Tudíž to vinou dilatace i vibrací není nikdy na 100% hermetický a vždycky to někde trošku utíká - asi tolik, že origo náplň během dvou-tří let vysyčí...

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Dovolím si oživiť túto tému...

 

Dnes som si po dlhšej doba znova zapol klímu, lebo počasie si to priam vyžadovalo a po istom čase, keď som stál na semafóroch som si všimol, že od motorového priestoru ide hučanie, ktoré sa menilo podľa otáčok. Čím vyššie otáčky, tým vyšší tón to produkovalo... Po vypnutí klímy tento zvuk ihneď prestal. Je to teda niečo normálne, resp. neovplyvní to nijako funkčnosť?

 

47kW BME 6/2006

Vloženo

já jsem si toho včera taky všiml. začalo to dělat až při delší jízdě. po nastartování a zapnutí man. klimy to začalo dost bzučet a zvuk rostl s otáčkama. po vypnutí klimy ticho. tak jsem ji zapnul až po rozjezdu a byl klid. auto mám dva měsíce, najeto 2800. myslím, že tohle je normální. udělalo to jen včera, delší trasa a venku vedro. jindy to nedělá. 

  • o 11 měsíců později...
Vloženo

Tohle jaro jsem si tohoto problému taky všimnul (1.6, climatronic). Jako na potvoru po celou dobu záruky (4 roky) nic. Pomohla někomu ta výměna ventilu? Za cca měsíc jdu na pravidelný servis, tak by mě zajímalo, zda-li se mám zmínit o tom přípisu s výměnou ventilu. Hlavně mám strach, aby na tom nenadělali víc škody než užitku. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Dneska jsem si toho taky všimnul, venku nad 30, po zapnutí klimy se při zvýšení otáček ozve hluk úměrný právě těm otáčkam. Po chvilce cca 5min. to ale zmizí. Jak vypnu klimu nedělá to vůbec, ale jak ji znova zapnu dělá to zase. Jak jste dopadli po reklamaci, zmizel problém nebo je to pořád stejný?

Editováno: , autor: mkaba
  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Pro klid duše jsem klimu zkoušel i v práci na služební fabce a dělá to podobně, sice míň, ale dělá. Když je auto studené není to tak znát, ale jak je motor trochu ohřátý (cca 10min jízdy) je to výraznější a jde to při rozjedech slyšet i v interiéru, že by další zajímavá vlastnost :( Každopádně klimoška chladí dobře, u mě teda až moc dobře :) proto to zatím se servisem nějak neřeším :)

Editováno: , autor: mkaba
  • o 9 měsíců později...
Vloženo

Tak mam uplne to same. Bzuceni jdouci 1:1 s otackami motoru hlavne pri poskakovani ve meste na semaforech. Pokud by bylo malo chladiva, muze se kompresor poskodit, nebo je tam pojistka, jak to je?

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak dnes je pekne horko tak vyzkouseno. Bzuceni 1:1 s otackami motoru je pouze pri nastavene teplote mezi min a max. Pokud je knoflik teploty naplno vlevo v modrem tak nic nebzuci.

Vloženo

Taky jsem měl hlučnou klimu po 5 letech. Přišlo teplo a začal jsem ji používat. Byla velmi hlučná po zapnutí. Fungovala dobře - chladila jak má.  Bez zapnuté klimy to bylo OK, žádný hluk.

Stačila doplnit náplň a vše bylo jako jako minulý rok, kdy hlučná nebyla. Doplněna 1/2 kapaliny do chladícího systému v servisu za 700 kč.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...