Přejít na obsah

Nosič kol na tažné zařízení


tom271

Doporučené příspěvky

Mám nového Yetiho 1,2 TSI Ambition, Aqua Blue od 15.5.2010.

Nechal jsem si jej dovybavit "koulí" (pevnou) s výhledem na použití pro nosič kol.

Na střechu octavie jsem kola nakládal jen tak-tak, u Yetiho už bych musel mít vždy k dispozici stoličku

(a na silnici sledovat značky pro maximální výšku vozidla).

Nosič na kouli jsem nikdy ve svém okolí neviděl na vlastní oči (dříve jsem si ho na parkovištích ani nevšímal), teď to bude jediná možnost, jak si s kamarády vyrazit na cyklo výlet někam dál od bydliště.

Do zadní části vozu by se mi kola nechtělo skládat, interiérový nosič kol se mi vůbec nezamlouvá.

Takže:

Jaký typ doporučujete (pro tři kola)?

Jak je to s bezpečným uchycením takovýchto nosičů?

Vydrží tento typ nosičů poskakování na českých silnicích?

Na co si dát při provozu pozor ???

+ další zkušenosti provozovatelů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak sleduji, že se za dobu od června přes celé léto nikdo neozval. Zřejmě tento typ nosiče nikoho neoslovil

nebo majitelé Yetiho vozí kola uvnitř, případně vůbec.

Kdybych měl čekat na nějakou radu, neměl bych dodnes žádný nosič a kolo bych na svém Yeti nikam neodvezl.

Jako tečku za svým příspěvkem uvedu, že můj nosič kol pro tažné zařízení nese označení Bologna 3

a byl zakoupen přes internet na www.centrumnosicu.cz včetně třetí tabulky SPZ.

Howgh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako tečku za svým příspěvkem uvedu, že můj nosič kol pro tažné zařízení nese označení Bologna 3

a byl zakoupen přes internet na www.centrumnosicu.cz včetně třetí tabulky SPZ.

Díky za tip. :) Yetiho sice ještě nemám, a rozhoduji se i mezi jinými modely, ale zároveň řeším transport kol, dovnitř se mi je dávat nechce a na vyšší SUV na střechu taky ne. Takže mě taky možná čeká nosič pro tažné zařízení, i když cena není nijak nízká oproti držákům na střechu a taky se tím komplikuje přístup do kufru. Jaké jsou vaše praktické poznatky a zkušenosti? T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většina nosičů kol pro instalaci na tažné zařízení má možnost jednoduchým grifem (táhlo/páčka s aretací) sklopit nosič (i s plným nákladem kol) směrem k zemi

a umožnit tím bezproblémový přístup do kufru i v případě kolmých dveří jako je tomu u Yetiho. Nosič tohoto typu je docela vhodný i pro odvoz jednoho kola + velkého zavazadla typu sportovní bag přes celou šíři vozidla ukotvený gumovými provazci. Náklad kol téměř nepřečnívá profil vozu a tedy ani moc nenarušuje aerodynamický

odpor a vůbec nezvyšuje akustické projevy obtékání vozu vzduchem při vyšších rychlostech. Tuto vlastnost oceňuji nejvíce ve srovnání s transportem dvou-tří kol na střešních nosičích mé bývalé Octavie. Další výhodou tohoto typu nosiče je, že i s naloženým nákladem se mi Yeti vejde s přehledem do garáže a je tak připraven i několikrát během týdne vyrazit na další cyklovýlet bez opakované montáže a demontáže vlastního nosiče i kol na něm. Svůj nosič jsem dovybavil zamykáním upevňovací páky, ale již dvakrát jsem z důvodů ochrany před nenechavci "uložil" nosič do vyklizeného zavazadlového prostoru a měl jej tak pěkně zamčený uvnitř.

Těch výhod je oproti střešním nosičům tolik, že cena mezi 5-6 tisíci je velice rozumná. Ani nevím, co je na nosičích značky THULE tak "vytuněného", že si za ně řeknou

neuvěřitelných 15-18 tisíc.

Takže tolik o mých prvotních zkušenostech s mým nosičem kol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 1 rok později...

Také máme již 4 rokem nosič na kola 3+1 od Wjenczka. Jsme s ním spokojeni, byli jsme v Chorvatsku i v Polsku, jinak jezdíme po ČR a policie nikdy žádný problém. Jen dávám bacha na umístění kol, resp. řídítek u prvního kola u 5 dveří, tím jak má Yeti kolmé zadní sklo, je třeba na toto myslet, montáž taky v pohodě, už jsem si za ty roky zvykl. Zase jsme u otázky, ano jsou lepší, značkovější, ale tento mám vyzkoušený, a je OK, vřele doporučuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Rozhodoval som sa medzi Atera Strada a Thule oba nosiče patria medzi  top. Lácné verzie neprichádzali do úvahy, nakoľko som sa nikde nezovedel ako obstáli v kritických situáciách. Iné je niesť bicykle len tak, bez prudkých vyhýbacích manévrov alebo kritickom brzdení. Karta sa však obracia v momente keď potrebuje prudko zastaviť alebo vyhnúť sa prekážke.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...