Přejít na obsah

Fabia 1.2 TSI 77kw problem


Misiak

Doporučené příspěvky

Ahoj

Pokud bych se řídil radou toho nejmenovaného chytráka a kupoval vše až vyzkoušené , tak bych si asi nikdy nic nekoupil.Jsou stále nové a nové věci a doba letí dopředu.Bohužel ne vždy se všechno povede.

Nicméně by mě zajímala jiná věc , jestli ti uživatelé co mají problémy mají nějakou dodatečnou montáž , kterou nedělal servis Škoda ?A pokud ano jak se v servisu chovají ohledně reklamace .Nechtějí se vymlouvat na to , že do auta byl zásah a že potom není nárok na reklamaci? Když jsem kupoval Citroena tak tam to byla jedna s podmínek , že se smí montovat jen u autorizovaného servisu jinak hrozí neuznání záruky. Upozorňoval vás také někdo při přebírání vozu Škoda?

Dík za odpověď Jirka

nemame domontaz, a navyse tusim priamo v knizke k autu je poznamka ze vsetky zasahy do vozidla moze urobit autorizovany servis, myslim ze nam to bolo povedane aj pri odbere vozidla.

Fabia 1,2TSI 63kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbci-neblbci, rozhodně ti, co si koupili novinku by neměli doplácet na to, že výrobce je zoufale nepřipraven na údržbu halasně vytrubované novinky - viz už vzpomínaná absence diagnostického a adjustačního softu na celém Slovensku (!!!) několik měsíců po začátku výroby - proboha, to je takový problém poslat po internetu každé opravně link na stažení balíku softu, když každou sekundu po síti sítí lítají petabyty informací? Nebudeme si tady mazat med kolem huby, je to šlendrián ze strany Škody Auto - protože pokud je taková "hot-news" na světě, měl by se na ni vztahovat i jistý "ochranný režim" ve prospěch zákazníka, tedy i jistá forma přístupu servisní sítě atd - však ty servisy musejí mít podepsanou smlouvu s fabrikou, musejí plnit normy a požadavky - tak proč mezi takové požadavky nepatří například garance mobility po dobu záruční opravy? Jiní výrobci takovou službu dávají - že po dobu opravy v záruce, pokud je auto servisováno výhradně u značkového servisu, je zákazník oprávněn požadovat bezplatné zapůjčení náhradního dopravního prostředku - protože pokud jde oprava na záruku, výrobce de facto i de iure uznává svou odpovědnost za závadu i její odstranění. Samozřejmě, ne vždy je náhradní vozidlo v odpovídající třídě, ale pokud už člověk auto potřebuje, koupil si ho za nemalý násobek měsíčního příjmu - a auto stojí v servisu a servis neví, co má s ním dělat, kdo zaplatí takovému zákazníkovi náklady na náhradní dopravu? Prostě a jednoduše - když už se ví, že nějaká taková veška v kožichu v novince dřímá, má se výrobce postavit čelem - a ne prdelí... V takovém případě si totiž zaslouží akorát do té prdele nakopat - a zepředu a s rozběhem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zas nerobme ze dolapcame..stane sa ze ma niekto problem ale fakt myslim ze zatial to nieje take hrozne....a myslim ze ten kto ma problem tak sa isto pozrie najprv na forum ci sa to uz niekomu nestalo....aj ked to riesi cez servis...ale ten kto problem nema tak tu vacsinou ani nepachne.....takze ta vacsina dobrych sa tu nikdy neopnjavi..pricom ten kto ma problem je tu...tha tak...ja osm spokojny ze som kupil ten motor ...urcite preto ze nic s nim nieje...ako som pisal kazda automobilka ma problemi s motormi takze klidek...a pekne kludne jazdime... :palec2: ..a mam pocit ze 1,4tsi a 1,8tsi je principialne to iste len ma vacsi objem..a poculi ste ze by 1,8tsi boli nejake brutal poruchove??.isto sa objavili aj medzi nimi vadne kusy....ale nikde sa to tak nerozmazavalo ako pri 1,2tsi....tak nevidim preco ked sa nejaka chyba najde na 1,2tsi uz to musi byt nejaky testovasi motor..ja si to vobec nemysli..testovaci bol 1,8tsi....od nich sa odvodili 1,4 a 1,2 ...opravte ma ked sa mylim...ale myslim ze je to tak...

Editováno: , autor: chillike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja nevim,ale myslim jsi že většina lidi jsi kupuje nove auto pravě proto aby nemusela často do servisu,to jsi pak mohli koupit nějakou ojetinu a vyrazně ušetřit a možna že by ani do toho servisu nejezdili tak často jako ti s novym autem.Je mi jasne že je to tak u všech automobilek že se najdou nějake chyby.Ale u noveho vyrobku je to hodně nepřijemne a opravdu by se to nemělo stavat.To že je ten motor relativni novinka ho neomlouva,měli vic zkoušet a ladit a pak pustit ven.Takže přeju všem majitelum novych tsi a nejen jim at se jim zavady vychybaji velkym obloukem a at jsi sveho noveho autička jen a jen uživaji bez starosti :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Hlavní prů.ser vidím v tom, že výrobce vlastně jednostranně zbavil své zákazníky možnosti volby mezi starším a poměrně osvědčeným motorem s "vychytanými blechami" a novinkou, která tak vychytaná rozhodně není - a v masivní reklamní kampani, která ten nový motor proklamuje mohutnou mediální masáží. Jednoduchým zrušením prodeje aut se starším typem pohonné jednotky si výrobce velmi zjednodušil svou situaci - když navíc vyřadil z nabídky čtyři takové typy pohonných jednotek a nahradil je pouhými dvěma, byť v různých výkonových variantách, jedná se o ještě větší úlevu (neosazují a neprodávají se benzínové 1,4 16V ani 1,6 16V a dieselové 1,4TDi ani 1,9TDi - místo nich jsou benzínový 1,2TSi ve variantách 63/77kW a dieselový 1,6TDI CR ve variantách 66/77kW - ze starších motorizací zůstaly v nabídce vlastně jen atmosférické "haťapky" 1,2 ve variantě 44 a 51kW)... Ušetří se náklady: montážní přípravky jsou jednodušší, školení montážních pracovníků je jednodušší = levnější, zmenší se počet různých subdodavatelsky zajišťovaných dílů a montážních kompletů... Akorát to odsere zákazník - je postavený před hotovou věc a basta fidli... A pro rejpaly - mám na mysli typy FII/R - tedy auta pro malého běžného automobilistu, nikoliv OII/S/Y, kam fabrika montuje i motory 1,8 a 2,0 nebo dokonce 3,6... 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedalo mi to a bol som dnes v servise ohladom tej spotreby, pretoze fakt stale mam 9-10 pri EKO jazde. v servise boli ochotni, hned ma zobrali a vyjadrenie bolo taketo: "zda sa, ze skrtiaca klapka pusta/tlaci/nasava - to presne neviem ako to povedal viac vzduchu a to moze robit problem v spotrebe. to moze sposobovat aj rozsvietenie onej kontrolky a napis do servisu - ak je to s tym vzduchom az nad unosnu hranicu. ze mam s tym pojazdit este 1000km a potom ked neklesne spotreba, ze to cele rozoberu a pozru sa na to - podla pocitaca, ktory im ma vypisat normalne hodnoty. Ked som tam uz bol, tak som si skusil aj predvadzacku tu istu co mam ja, a pri takom flakani sa a sviznejsej jazde PP ukazoval 7.8l, co je celkom normalne na to, ze to islo od semaforu k semaforu.

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedalo mi to a bol som dnes v servise ohladom tej spotreby, pretoze fakt stale mam 9-10 pri EKO jazde. v servise boli ochotni, hned ma zobrali a vyjadrenie bolo taketo: "zda sa, ze skrtiaca klapka pusta/tlaci/nasava - to presne neviem ako to povedal viac vzduchu a to moze robit problem v spotrebe. to moze sposobovat aj rozsvietenie onej kontrolky a napis do servisu - ak je to s tym vzduchom az nad unosnu hranicu. ze mam s tym pojazdit este 1000km a potom ked neklesne spotreba, ze to cele rozoberu a pozru sa na to - podla pocitaca, ktory im ma vypisat normalne hodnoty. Ked som tam uz bol, tak som si skusil aj predvadzacku tu istu co mam ja, a pri takom flakani sa a sviznejsej jazde PP ukazoval 7.8l, co je celkom normalne na to, ze to islo od semaforu k semaforu.

Změň servis. Tohle je totiž blábol. Buď ta škrticí klapka propouští více vzduchu, než by měla - a v tom případě máš v ŘJ špatný soft nebo je špatné servo, co klapku řídí, takže se otevírá víc, než jí "velíš" sešlápnutím plynu - a žádný nájezd dalších 1000km na tom faktu nic nezmění, nebo si ti "mechanici" nevidí do huby - případně se Tě snaží oblbnout a dostat Tě do situace, kdy by Ti mohli říct:

"Jo, milej pane, s tím jste měl přijít hned, teď už je pozdě, na tohle vám reklamaci neuznáme, protože i když vám to hlásilo poruchu a požadovalo okamžitou návštěvu servisu, tak jste s tím dál jezdil!"

 Podle Občanského zákoníku, paragrafu o reklamacích totiž ztrácíš nárok na záruční opravu, pokud zakoupený předmět se závadou v záruční době používáš tak, že závada se může dále zhoršovat - a myslím, že na Slovači to znění nebude příliš odlišné.

Buď ať Ti takovou "instrukci" dají písemně a s razítkem autorizovaného servisu (v případném soudním sporu už by se z toho nevykroutili), nebo JE SEŘVI JAK MALÝ FAKANY AŤ KU.RVA DĚLAJÍ CO MAJÍ A TO ZKU.RVENÝ AUTO OKAMŽITĚ OPRAVÍ!!!! Naprosto normálně jim pohroz, že pokud se ta samá závada opakuje potřetí za sebou, máš nárok na okamžitou výměnu za jiný kus totožného typu nebo vrácení plné kupní ceny vozu! (Norma o ochraně zákazníka s celoevropskou platností)

A pokud budou říkat, že není důvod k reklamaci, přece auto jezdí, tak klidně řekni, že to auto dáš k posouzení Zkušebnímu ústavu na soudní expertízu, jestli je motor v pořádku - a že to prohrajou a všechno zaplatí, protože pokud se za Tvého řízení jiný kus s tím samým motorem chová jinak, je asi něco SKUTEČNĚ v nepořádku...

A nebo jim jednoduše řekni, že jestli to neopraví nebo nerealizují výměnu kus za kus, odvezeš auto za dozoru kamer nějaké polobulvární televize do Boleslavi, ať Ti tam přímo ve fabrice řeknou, jak to s tím softem je doopravdy... Publicity se takoví oje.bávači bojí, myslím, že bude stačit pozvat na další jednání v servisu štáb z "JOJky" nebo z "Markízy" a autí budeš mít opravené málem včera...  :palec2::palec2::palec2:

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pravdu podla mna mas, pretoze tu klapku mam nastavenu podla VW softu, s ktorym prisiel zastupca importera, pretoze Skodovacky soft to "nedokazal nastavit" - to iste mi povedali aj v Autocomodexe kde som musel tiez neplanovane ist pocas cesty, ze oni na to nemaju soft a nevedia to urobit. A presne ako si povedal, " prepusta viac vzduchu" to mi povedali dnes. A navyse ta klapka uz je menena - 2km od prevzatia auta boli problemy ako som pisal. No a Skoda auto, ktorej ide o spokojnost zakaznika sa o to viac nezaujimala. Ja som len zvedavy, keby som isiel cez zeleznicne priecestie a nesiel mi pridavat plyn /ako minule/ a presiel by ma vlak, ze co by potom pisali :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jestli je to to samé, ale když jsem (před asi dvěma týdny) auto kupoval, tak se předání o den zpozdilo, protože na předprodejní prohlídce (potěší) našli nějakou chybu v softu a týkalo se to plynu a nemohli mi kvůli tomu auto předat a museli to nějak poslat do Boleslavi. Trvalo to ale jen den, Boleslav oznámila, že tohoto auta se to už snad netýká, nebo tak nějak a vše je OK, tak jestli to nějak nesouvisí... Nebo jestli něco přehráli... no každopádně o tom moc nemluvili. A já se ani moc neptal, byl jsem rád, že mám auto. :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Misiak: no my mame rovnaky problem so skrtiacou klapkou ako vy, uz bola menena aj druhykrat nastavena v servise (TSI 63kW) vzdy sa to pos..rie po cca 300km ale spotrebu mame zatial ok. servisaci si na aute za tyzden najazdili 70km a malo by to byt v poriadku...!!tak sa uz bojime aj nastartovat a ist s tym autom mimo BA, ze co zase kedy bude svietit. chodite do servisu v BA? nemozete napisat v ktorej mestskej casti?

....inak nechapem, ako je mozne, ze je na trhu nove auto, novy motor a servisy na to neboli pripravene, chyba MB alebo servisov na Slovensku? a soft na 1,8TSI, ktory je v octafkach tiez nemaju???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chodim do znameho servisu v Karlovej Vsi - BA. A co ja viem, od nich vedia o dvoch autach s problemom so skrtiacou klapkou a este vedia o jednom dalsom mimo nich. Ale oni ten soft maju, ale ten to nevie nastavit. Povedali za na tej druhej im to islo, ale za na mojej nie. preto to nastavovali podla VW. Fuu a co som sa tam ja nabehal MHD ked si tam vzdy nechali "pacienta na pozorovanie", kazdy druhy den som chodil do servisu, niekedy aj 2x za den :)

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud "soft nevie nastaviť škrtiacu klapku", tak je asi něco vyhnilého ve státě Dánském - buď je v prdeli její servo a musí se prostě a jednoduše vyměnit celá klapka znova, nebo je tamtéž řídicí jednotka - a bylo by záhodno minimálně vyzkoušet metodu "pokus-omyl" a půjčit si ŘJ z jiného auta - jestli to náhodou nepůjde nastavit... Jenže to by "mechanici" museli občas používat to půlkilo hmoty, který mají mezi ušima a ne se slepě držet laptopu a informací, který jim vyhodí zblbnutej VAG/VAS...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty by si si mohol otvorit podla mna autorizovany servis a import "u Ekkara_z_Bastlírny" a zarabal by si slusne peniaze ;) dnes zial plati, ze pokial si clovek nieco nespravi sam, tak to stoji za ..... ale ked im clovek soli pri kupe na stol tisice € tak je dobre

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On je taky problém,že v origo servise si kolikrát neumějí poradit ani z motory které se vyráběly delší dobu. Tam se jenom vyměnuje,opravit neumějí skoro nic. A když si neví rady píše se do fabriky... Mám s tím vlatní zkušenosti,když Škoda servis nedokázal odhalit podpálený ventil na motoru FI 1.4 16V 74 kW... Měnilo se tam kde co,zkoušelo se to hodit na vadnou řídící jednotku motoru,kterou ovšem servis nemá a jde pouze objednat,zaplatit a pak teprve vyzkoušet. Takže když tam nestojí to samé auto,z kterého by to šlo prohodit,je Ekkarova rada malé sci-fi. Misiak,baby,a co napsat přímo do fabriky,třeba se slovenským importérem pohnou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Misiak - zvykl jsem si používat selský rozum, to je všecko.

Pawouk - mi neříkej, že nemají na předváděčkách nějakou TSi, ze které by si mohli na dvě hoďky půjčit ŘJ. Pokud ty motory jsou stejné, musejí mít stejnou ŘJ jak v fábuli, tak v Roomu i v Yettim. Když mě mohli z předváděčky vymontovat bezpečnostní pás, aby mi udělali objednanou záruční opravu, když ani při objednání 12dní předem (a to věděli o jakou závadu se jedná!!!) nebyli schopní si ten náhradní pás objednat - a já na okamžité výměně trval, protože druhý den jsem měl jet mimo město s 5 lidma včetně sebe za volantem "na palubě", tak můžou na chvíli vymontovat i tu ŘJ - vždyť by ji zase vrátili, kdyby se s její pomocí zjistilo, kde je závada. A pokud takovou operaci udělá "značkáč", neporušuje se tím záruka - protože tu záruku dává právě prodejce. Sice ji garantuje výrobce, ale reklamovat se musí primárně u prodejce...  Jenže to né, ono se bude čekat, až se to celý posere natolik, že se nebude dát uznat záruka - a výměnu motoru si zaplatí zákoš sám. Vždyť to musí dávat na prdel i tomu motoru, když se do něj sere víc paliva, než je záhodno - o turbu a katalyzátoru nemluvím, ty musejí dostávat za uši teplem taky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare,tak nějakou předváděčku by snad mohli mít. Jestli ovšem nemá taky stejný problémy. ;) Otázka je ,jestli to jde přehazovat z Yetiho na Fabii. A u mě to bylo trošku něco jiného,protože je to auto z roku 2004 a navíc těch sto koňových 1.4 moc není. Ale to ten servis neomlouvá,mají být schopni diagnostikovat a opravit všechno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, na podpálenej ventil snad stačí tlakoměr na kompresní tlaky - a podívat se na svíčky, jakou mají barvu elektrod. To musím poznat i já, když mě takový věci školil už děda, vyučenej u vesnickýho kováře - opraváře stabiláků pro mlátičky. Na to nepotřebuju bejt ing. motorář, s laptopem a VAGem, abych to poznal. Elektronika si může kecat co chce - svíčky nelžou. A když mne nenapadne taková triviálnost, jako podívat se postupně válec po válci na svíčky, nejsem hoden se nazývat automechanikem - na těch to musí být vidět nejdřív.

A těch TSiček už je taky po salónech víc, běžně jsou na dvoře fábka nebo room i sněžnej muž TSi vedle sebe. A neříkej mi, že když je stejný motor, bude si výrobce TAK MOC komplikovat práci a použije jinou ŘJ - jiný soft, to ano, už kvůli jiným (pravděpodobně) převodům atp - ale mapa hodnot pro škrticí klapku, respektive ochota nechat se seřídit musí fungovat - pokud je jak klapka, tak ŘJ stejná a OK. Jednoduchý vylučovací způsob... Jenže to celý je o OCHOTĚ si zašpinit ruce, dát tomu problému místo a věnovat mu čas a riskovat, že budu poj.ebán za přílišnou aktivitu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zaujimave citanie, uz su to nejake roky spat, co som mal problem s autom po x navstevach v znackovem servise skoda v trencianskom okrese, si nevedeli rady s problemom, potrebovali x dni na riesenie problemu. jedine co ponukli, ze ked pride druhe auto 1,4 16V tak mi daju vediet a zacnu prehadzovat veci a skusat. po x-tom dni sa auto zobralo a dodatocne sa zistili zaujimave veci. ( cez znameho bolo auto v druhom znackovom servise u mechanika a ten sa rovno spytal kto co robil s ARG ventilom, ze tu bolo nieco s nim robene je to vidiet), tak sa trochu patralo odkial bere nahradne diely spominany prvy servis a zistilo sa, ze sa informovali zeby potrebovali ARG ventil ( ale nezobrali ) takze si vymenili a urobili niekou fusku a ja som musel kupovat novy.

odvtedy som si povedal, ze skoda servis nema cenu, lebo bud okradaju ludi alebo tam pracuju fakt tupci co si ani od nosa nevidia. ( len na okraj dalsi skodovacky mechanik, ktory ma presviedcal ze kablovy zvazok je odmotany, nuz nebol, ale pocas vymeny oleja a filtrov stale mlel, ze je to dobre lebo to HTP je srac a nejde to, to je uplna sracka a tato 74kW 1,4 16V to taha, pritom mame 1,4 16V 55kW on nepoznal asi ani rozdiel medzi nimi. tak to bol posledny klincek a nech mi niekto tvrdi aj ich putace o skoleni a odbornosti mechanikov.

odvtedy si bezne vymeny robim sam a je poko,j ked treba nieco naco clovek nema vybavenie dava to sukromnikovi po znamosti.

este jedna perla v nemenovanej casti trencina je automechanik odchovany este z cias skoda 100 a vie robit, tak inule boli u neho zo znackoveho servisu renault, ze oni si s tym nevedia rady, tak im povedal, ze nech to tu nechaju, doobeda sa s tym pohral a problem odstaneny a vypytal si za to 400 korun, sme sa smiali, mal si zobrat od nich aspon 2000 korun, aj tak zakaznikovi nauctuju 5000 a budu sa tvarit aka zlozita oprava to bola.

p.s.: Hodne stastia v servise, hlavne sa s nimi nemaznat razne a tvrdo. Od toho su tam tzv. prava ruka vyrobcu a maju vediet riesit veci. nebat sa urobit rozruch. mam prihod vela co viem a mozem povedat ze bez rozruchu sa uz ani neda nicoho dovolat, takze hodne :076 :076 :076 :076 :076 :076 :076

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chcem sa spytat, ci ste sa s tym este nestretli....po studenom starte na nasej fabii (1,2TSI 950km) najprv vyletia otacky na 1200 drzia tam asi 30sec, motor je hlucny, a potom spadnu na 800 a motor ide tichucko. no momentalne sa k tomu pridalo aj akesi cukanie autom, ako keby mu vypadol 1 valec, ktore po poklese otacok opadne a po pomalom vyjazde z parkovisku uz slape auticko ako hodinky....v aute uz bola menena skrtiaca klapka a bola aj druhykrat nastavovana. podobne problemy su registrovane aj medzi oktavkami, superbami aj golfami s motorom 1,4TSI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipuju že je to reakce softwaru na nízkou teplotu motoru při startu, udělá si prostě "softwarový sytič" (špricuje plnou dávku), aby motor lépe nastartoval i bez nafouknutí turbem a pak postupně ubírá vstřikovanou dávku i servem přivírá škrticí klapku, aby udržel stabilní otáčky volnoběhu a zároveň rychle ohřál katalík i lambdy. Bohužel se mu to udržení plynulých a stabilních otáček z nějakého důvodu nedaří - přesný důvod a jeho vyřešení bych řekl že je otázkou pro motoráře a vývojáře softů v Boleslavi a Vlkohradu, ne pro nás tady na fóru. To už by bylo moc velké DO(dělej)-DO(ma)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

se zájmem jsem si přečet tuhle diskuzi. Novou Fabii Combi 1,2TSI 63kW mám cca 2 měsíce. Nájezd cca 2600 km. Ke zmíněným věcem mám následující:

Záběh: prvních 600 km byla jízda mimo město a po dálnici. Pak jízda po městě (do práce apod.) Do 1500 km jsem držel otáčky pod 3000, na dálnici chvilkově i něco přes (cca max 3400). Po 1500 km jsem motor prohřátý delší jízdou občas provětral na 3000 - 3800 otáček. Nevím jestli to celé bylo úplně OK, ale co už...

Moje zásady pro provoz jsou následující. Vždy po každém nastartování, nebo vypnutí motoru, nechám motor běžet na volnoběh min. 20 sec. Kontrolka studeného motoru mi zhasne cca po 4minutách klidné jízdy do 2200 ot. Pak i nadále nějakých 10min se motor nesnažím vytáčet nad 2500ot, než se motor prohřeje. Jinak více méně jezdím tak jak chci. Při jízdě po rovině (pokud jedu sám s prázdným autem) tam mám cca 1300 otáček. 40-50km/h 4stupen, od cca 55km/h dávám 5st. Jinými slovy, pokud nepotřebuji vyloženě akcelerovat jezdím rozmězí 1300 - 2400. Tímto stylem mám prozatím spotřebu kolem 6-6,5 litru.

Momentálně se mi zdá (jak tu někdo psal), že mi auto malinko zlenivělo a PP ukazuje mírně větší spotřebu cca +0,5 litu, ale to spíše přikládám horšímu stylu jízdy a tomu že jsem si na to auto zvykl a už mi to nepříjde tak ohromující.

Někdo tu psal, že po nastartování studeného motoru má otáčky 1200 a pak se sníží. Ano mám to stejně. Předpokládám, je to sitič, takže vše v normálu. Se zapnutým sitičem, se ale nerozjíždím.

Taktéž tu někdo napsal, že se mu z auta při rozjezdu na 1 a 2st. ozývá plechový řinčivý zvuk. Ano mě také. Když je motor po delší jízdě teplý, už to není tak markantní. Usuzuji, že se jedná jen o nějaké rezonance něčeho v motoru, nebo výfuku. Telefonicky jsem se na to ptal prodejce a závěr byl, že vzhledem k malému nájezdu to prozatím není potřeba hrotit, ale při první servisce to budu hlásit. Kdyby měl někdo o tomto jevu detalnější info, určitě to ocením. Je to zatím jediná věc co se mi na autě trochu "nezdá".

Jinak musím konstatovat, že jsem nadmíru s autem i motorem spokojen. Je to to, co jsem očekával. Při výběru nového vozu se tohle auto dalo srovnat pouze s i30, 1,4 80kW. Jiná auta včetně Fabie 1,4V se musela hodně vytáčet, aby člověk poznal že jede, ale to už se zase zvýšila hlučnost... Předtím jsem jezdil Golfa II, v benzínu 1,6 výkon myslím že 59kW, nevím jistě...

Je mi líto, že někdo s tímhle autem má problémy a přeji atˇ se zdárně vyřeší. Jedinou pochybnost co k autu mám (nový motor-neznámá životnost,spolehlivost) jsem vyřešil 4letou zárukou. Holt člověk to musí risknout. I tak mám ale stále pocit že jsem vybral nejlíp co jsem mohl v dané cenové hladině.

Ještě poznámka co mne napadá. To že po 300km odejde nějaký díl na motoru mi přijde mnohem lepší, než když něco přijde v 50tis km. Tedˇ na to je záruka tak se to dá řešit mnohem lépe...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...