Přejít na obsah

Fabia 1,4 MPI , 50 - KW , netáhne , sotva jede


Doporučené příspěvky

No univerzální ono se to tak dělá. Benzin jde do oleje pravděpodobně. Chce to sundat hlavu a mrknout v jakém stavu jsou ventily apod. Samozřejmě nesmíš dát auto do značkového servisu,to jsou pak velký prachy. Poptej se známých a najdi si slušného domácího mechanika,který ti na to mrkne. Není to nic složitého. A to přeháníš ze stovkama eur.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mas podezreni na foukle tesneni tak si najdi mechanika, co posle hlavu na tlakovou zkousku (ja mel prasklou hlavu tak se musela svarit) pote srovnat hlavu, dat tesneni a vymenit olej. Cena bude podle toho co stim bude pocitej kolem 5tisic, ale je to hruby odhad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za Vase rady. Nemam ale podozrenie na nejake tesnenie. Primarne po mojom popise nastava otazka, ci je normalne, aby po otvoreni viecka pre dolievanie oleja na mna fukal vzduch pri beziacom motore, ktory hodne smrdi po benzine (trosku citim aj spaliny, ale hlavne benzin). Ked viecko zavriem, nic necitim. Ked som otvoril na inom aute (to bolo ale 1.2 HTP) nic na mna odtial nefukalo ani som necitil odtial ziaden smrad. Ked som zavrel, trosku mu zamavalo otakami, ale hned to dorovnal. Neviem preco takato reakcia, ale OK, to druhe auto jazdi znamenite. Na mojej 1.4 MPI otvorenie zatvorenie nesposobuje ziadnu reakciu motora, len teda ten fukajuci vzduch odtial. Tesnenie pod hlavou vyzera byt ok, nejde mi ani voda do oleja (ziadna emulzia na viecku) ani olej do vody, voda vyzera byt OK. A mozno je to ako Mirek pise cele problem v hlave. Ze by pri kompresii podfukoval vetil a prepustal stlacenu palivovu zmes? Hlavne nerozumiem, preco jednoducho odtial fuka. Toto mi nejde do hlavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj, Fabia 1.4 MPi 44 kW, r.v. 2000... Diagnostika Příliš bohatá směs na řadě válců... černý srágory z výfuku, a spaliny smrdí po benzínu, svíčky nové a filtr taky... po vyndání svíček byli černé, přes filtr málo vzduchu, po třech měsících pořád jak nový... klapka čistá... Že by taky ventily? Na emisích překročeny normy několikanásobně ( u jednoho sloupce jsem si všiml max. hodnoty 0,5 a pod tím naměřená hodnota 9,7.... nevím asi oxid uhelnatý)... auto ale na silnici šlape jak má... nepříjde mi že by byl snížený výkon nebo tak něco... Vstřiky jsem ještě nedělal ale nepříjde mi že by to tam podsávalo vzduch... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje Fabia 1,4 MPI 44 kW@68kW měla bez katalyzátoru (kvůli delšímu výfukovému svodu už se mi tam katalyzátor nevešel) 0,55 % CO ve výfukových plynech.

Děda má pořád ještě VAZ 21053, takže karburátorový motor a bez katalyzátoru a má 1,8% CO ve výfukových plynech.

Takže když to shrnu, máš to bohaté jako prase.

Moje podezření je lambda sonda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tondo, tak to byla nejen lambda, bylo to ještě čidlo tlaku v sání (prý čidlo kecalo ve středních otáčkách a benzín se vstřikoval o 2 ms dříve) a svíčky jsem měl sice nové, ale v autokelly mi prodali špatný svíčky (do jiného typu motoru) a špatně pálili... servis stál cca 5k... jinak po opravě se mi zdá auto nějaký líný... dřív to táhlo jak blázen, teď... zase si musím zvyknout... :)

Editováno: , autor: Honzikada
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je trochu zvláštní.

Lambda - to je jasné.

Sdružené čidlo teploty a tlaku v sacím potrubí - prosím, může být. Ale proč by měnilo počátek vstřiku, snad délku vstřiku, ne?

Já si spíš myslím, že ukazovalo nízkou teplotu nasávaného vzduchu a řídící jednotka tedy obohatila směs.

Vyjděme z toho, že tam máš správnou lambdu a ne nějakou podezřelou náhradu a to čidlo že je taky jak má být.

Ale jestli to pořád nejede jak má, nemáš to hotové.

Můžeš si zase nechat změřit emise?

Zajímavé bude % CO, procento kyslíku i počet parts per million uhlovodíků (pokud ppm HC vůbec měří).

Zěřit kompresní tlaky asi můžeš (a ověřit si tak souhrnně mechanický stav motoru), ale asi se ze dne na den nezměnily, když před servisem to mělo výkon a teď nemá.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj. Tak minulý týden jsem koupil fabii 2000 1.4mpi 50kw ame.. najeto 213tis km. Autonje pěkně zachovalé atd. Jelo velice hezky  kopec nekopec pro prostě jelo ale  vždy kolem cca 3tis ot to jakoby našlo ještě pár koníků-chytlo druhej dech ale jen nepatrně-né že by to jako trhlo nebo tak a i v nízkých ot jelo dobře..nedrželo to volnoběh(lítal cca mezi 770-835ot). Tak jsem po koupi vyměnil filtry a svíčky a auto jelo pořad stejně beze změny...takže fajn...vyčistil jsem klapku(moc špinavá nebyla ale přeci jen jako nová nebyla) .no a auto se zbláznilo..nejelo to, chcípalo atd. Bohužel jsem se na diagnostiku dostal asi až po 4dnech abych jí nastavil..nastavil jsem jí a už se stim dá jezdit ale auto do cca3tis ot nejede-střílý do výfuku a škube(když je to studený tak jen trošku ale když se to ohřeje tak se dusí celkem dost) auto smrdí benzínem a hodně to žere...ale hlavně když se to zahřeje  a tůruju to tak po sešlápnutí pedálu na podlahu se dusí/prská/střílý a pak přeleze 3000ot a normál ale když sešlápnu pedál cca o 1-1.5cm tak motor točí krásně plynule a rychle jako by bez problému.. povolim a sešlápnu na plno a zase se dusí... 

Vyměnil jsem gumičky na vstřikách..svíčky a palivovej filtr prohazuju starý za nový a nový za starý a beze změny ...auto prostě jelo normálně bych řekl ale lo vyčištění klapky jede na h...o

Ps. Na autě předemnou dělal původní majitel těsnění pod hlavou a dával nový výfuk s katem.

Diagnostika píše dokola jednu a tu samou chybu..

16555 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system prilis chudy P0171 - 35-10 - - - Sporadická.. 

prosim jakou koliv radu. Někdo mi říkal že když je to chudý tak špatná lambda-má jenom jednu ale plive to benzín výfukem.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 5 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...