A4Y2IQ1 Vloženo 8. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2010 Měl bych dotaz ohledně klimatizace...Mám 1.2. HTP ( viz. ) modelový rok 2011. Když se podívám na čelní sklo, tak přesně uprostřed je směrem od zpět. zrcátka dolů, zhruba do půlky skla "čárka", stejná jako na zadním skle pro rozmrazování. Nějdřív jsem tomu nevěnoval pozornost a říkal si, v čem mi to asi v zimě pomůže. Vypozoroval jsem ale, že pokud venku prší, nebo je po dešti a začne se zamlžovat čelní sklo, tak hned po spuštění ofuku na předek se spustí i klima, která to hned rozfouká. Pokud zamlžené není, můžu mít větrák na kolik chci a klima nic....je to tak správně? Má s tím ta "čárka" něco společného, v manuálu jsem nic nenašel....Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chillike Vloženo 8. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2010 ta "carka" je druha antena Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
A4Y2IQ1 Vloženo 8. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 8. Srpen 2010 Ouuu...stydím se ale jak to teda ta klima pozná...? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chillike Vloženo 8. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2010 zaazrak:) asi dajaky senzor ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 8. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2010 (editace) Buďto tam bude někde čidlo na vlhkost vzduchu a nebo to má třeba jenom tupě naprogramované, např. po použití stěračů do půl hodiny při otočení táhel na sklo začít odvlhčovat. Je to ale tak nebo tak zajímavá kravinka. Editováno: 8. Srpen 2010, autor: bojler Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2010 Climatic i Climatronic by měly mít podle všech údajů u čidla teploty v interiéru i čidlo vlhkosti - takže je to tím čidlem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 9. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2010 (editace) Climatic 1x teplota (u ovládacího panelu), Climatronic 3x teplota (ovládací panel, nahoře, dole) a jednou intenzita světla. Navíc je ještě čidlo venkovní teploty. O vlhkosti jsem nikdy nic neslyšel, ale to neznamená, že tam není. Každopádně u Climatronicu už u prvního Superbu bylo rozebíráno, že se nově sleduje i teplota na výparníku: "Řídicí jednotka klimatizace dostává signál od motoru stěračů. Jestliže stěrače běží, – zvýší se otáčky ventilátoru topení, – přestaví se mísicí klapka tak, aby se zvýšila teplota vzduchu, který je veden do prostoru pro cestující, – nastaví se distribuční klapka tak, aby šla větší část vzduchu k přednímu sklu, – zapne se (podle potřeby) kompresor klimatizace." Možná jenom tohle přihodili i ke Climaticu. Editováno: 9. Srpen 2010, autor: bojler Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 9. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2010 Modelový rok 2011 může mít anténu v čelním skle. Je to nedostatkové zboží a v Mladé Boleslavy je mají ale zatím nebudou prodávat. Montují se jen na nové auta. Můžu ale tyhle skla s anténou sehnat z německa do druhého dne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2010 Mám zkušenost takovou,že Climatic u FII Facelift se zapne vždy,když se nastaví ovládání ofuku na přední sklo. Jakmile se přepne do jiné polohy,Climatic se vypne. Vlhkost,otáčky ventilátoru,teplota,ani nic jiného na to nemá vliv. Alespoň co jsem vypozoroval (zkoušeno za různých venkovních teplot a vlhkosti). No a v manuálu o tom není ani čárka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 26. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2010 (editace) tohle sem měl na mexickým golfu II a docela mě to vadilo,tak jsem tam dal vypínač :palec2:u fabky,když zapnu na climatronicu okno,taky se vypne econ-a to mně taky vadí,že musím to econ zmáčknout. Editováno: 26. Srpen 2010, autor: petrumr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
molczik Vloženo 20. Září 2010 Sdílet Vloženo 20. Září 2010 Mám zkušenost takovou,že Climatic u FII Facelift se zapne vždy,když se nastaví ovládání ofuku na přední sklo. Jakmile se přepne do jiné polohy,Climatic se vypne. Vlhkost,otáčky ventilátoru,teplota,ani nic jiného na to nemá vliv. Alespoň co jsem vypozoroval (zkoušeno za různých venkovních teplot a vlhkosti). No a v manuálu o tom není ani čárka. Tak, tak. Jakmile se u Climaticu pustí ofuk okna, tak se sama spustí klima a zablokuje se tlačítko vnitřního okruhu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atomovyhrib Vloženo 22. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2010 Dámy a pánové z Mladé Boleslavi - tak co je s tím zapínáním Climatic při ofuku skla? Je tam čidlo vlhkosti nebo proč to tak je a jak se to dá vypnout? Než jsem vypozoroval, že se klima automaticky zapne při otočrní knoflu na okna, myslel jsem si, že s ní něco je - ale i tak mně to pěkně s..e A jak jinak - v návodu ani čárka jak už tady někdo zmiňoval.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2010 Podle mě tam žádné čidlo vlhkosti není,spíná to prostě ten ovladač nastavení ofuku. TSI s Climaticem máme v práci od července a dělá to při jakékoliv vlhkosti vzduchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matt12 Vloženo 23. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2010 Senzor vlhkosti má napr. 4-zónový Climatronic. Je umiestnený v držiaku spätného zrkadla a meria vlhkosť vzduchu, teplotu čelného skla a teplotu interiéru. Ak na základe týchto 3 údajov vyhodnotí, že existuje možnosť zahmlenia čelného skla tak automaticky zvýši výkon kompresoru klimatizácie a otáčky ventilátora. Zároveň je prúd vzduchu (ofuk) presmerovaný na sklá. Vychádza sa z jednoduchého faktu, že najlepšie si so zamlženým sklom poradí suchý teplý vzduch . Climatic ani 2-zónový Climatronic v OII (afaik) žiadny senzor vlhkosti v interiéry nemá. Vychádza sa z predpokladu, že ak manuálne presmerujem ofuk na sklá, tak sú zrejme zamlžené a preto sa zapne klíma aby suchý vzduch z klímy okná odmlžil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanovnik Vloženo 29. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2010 Nechce se mi zakládat nové téma. Dotaz ohledně Climaticu: v návodu píšou, že funguje při teplotě vyšší než +2 stupně, proč se mi tedy v mrazu při ofuku předního skla zapíná (já vím, že je to tak nastavený -za tepla chápu) proč tedy svítí kontrolka, když se ta klima podle návodu stejně nespustí?? Co tedy klima dělá při -10 stupních, když kontrolka svítí?? neničí se to?? díky M Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 29. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2010 (editace) Také to nechápu proč v mínusových teplotách se to zapíná, já když se spustí tak jí vypnu aby to nesvítilo, je zajímavé když je ventilátor vypnutej nastavíš ofuk na okno a pak zapneš ventilátor tak se klima nespustí. Editováno: 29. Prosinec 2010, autor: voltys Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanovnik Vloženo 29. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2010 Já to teda tvrdošíně ručně vypínám, ale proč se to teda v autě prošpikovaným elektronikou spouští, co je tam za fígl, nebo jen dětská nemoc?? A taky v návodu píšou( str. 79-80) , aby se netvořil v klimě zápach tak i v chladnějších ročních obdobích máme alespoň jednou za měsíc na 5 min klimu pustit, tak sem s toho nějak vedle..... Jednoduchá otázka: když pustím klimu třeba při -5 stupních nepoškodí se něco?? díky M Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 29. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2010 Je spousta podmínek pro automatické odpojení kompresoru, manuálně vypínat netřeba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jikra Vloženo 29. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2010 Lidi vždyť už se to tu řešilo v nějakém jiném vláknu. Klima se pouští jakmile otočíte knoflíkem do polohy ofuk na čelní okno z důvodu toho , že se na studeném výparníku klimy váže vlhkost obsažená ve vzduchu a výsledek je ten , že se okno ofukuje sušším vzduchem = vyšší účinost odmlžování....... jen to jaksi zapoměli napsat do návodu ...... jirka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2010 (editace) Oni vůbec pozapomínávají dopsat do návodu mnoho věcí - nejen ty, které jsou užitečné - ale mnohem častěji i ty, kteréí by si leckterý majitel docela rád odpustil nebo by se jim rád vyhnul. Viz například NAPROSTO CHYBĚJÍCÍ upozornění, že tovární sada kabeláže pro tažné zařízení se osazuje 13pinovou "německou" zásuvkou pro připojení vleku, která obsahuje i vypínač zadních mlhovek na autě. Pokud se do takové zásuvky zastrčí redukce na u nás běžnější 7pinovou zásuvku, zůstanou zadní červené mlhovky odpojené i při jízdě bez vleku - vzniká "excelentní" možnost schytat pokutu za nefunkční předpisové osvětlení nebo hůř, být neviděn za silně snížené viditelnosti naremplován zezadu - s tím, že za nesvítící zadní mlhovky vinou vypnutí zastrčenou redukcí může hrozit i regresní řízení od pojišťovny... Editováno: 29. Prosinec 2010, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 29. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2010 (editace) Lidi vždyť už se to tu řešilo v nějakém jiném vláknu. Klima se pouští jakmile otočíte knoflíkem do polohy ofuk na čelní okno z důvodu toho , že se na studeném výparníku klimy váže vlhkost obsažená ve vzduchu a výsledek je ten , že se okno ofukuje sušším vzduchem = vyšší účinost odmlžování....... jen to jaksi zapoměli napsat do návodu ...... jirka My tohle všechno víme jaký to má smysl a důvod ale nevíme proč to zapíná když je venku pod bodem mrazu!!! Chápeme to když v letních obdobých nad +5C° a více prší a v kabině se tvoří větší vlhkost a tím se tvoří zamlžení oken pak je spuštění klimatizace výhodou. Editováno: 29. Prosinec 2010, autor: voltys Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanovnik Vloženo 30. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2010 (editace) Voltys-přesně tak! proč proč proč!! Tak funguje ta klima pod bodem mrazu nebo ne!!! a když ne, tak proč se spouští!!! (klima při ofuku předního skla-to my víme Jirko!!na to sem se neptal) Editováno: 30. Prosinec 2010, autor: milanovnik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 30. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2010 (editace) Tak jsem studoval internet, abych našel nějakou rozumnou odpověď. Celkem mě překvapilo, že tato věc - funkčnost odmlžování pomocí klimatizace v minusových teplotách - se řeší hodně často a u hodně značek. Bohužel k vyřešení nedošlo téměř nikde. Co se mi podařilo zjistit, tak původně kompresor vypínal už při +5 °C, ale kvůli zamlžování na podzim to u Škody posunuli na +-0 °C, ačkoli se píše všude o 5 °C. Pak se prostě nesepne, protože chladit tak studený vzduch nemá smysl, ať kontrolka AC svítí, nebo ne. Funkce tlačítka (polohy voliče) "odmlžování" je v zimě nazvána "rozmrazování" a i v návodu je psáno, že na "rozmrazování" má být vypnuté tlačítko AC. Pokud se tedy automaticky zapne (a ono se zapne) při zapnutí ofuku čelního skla, tak to je jen "chyba", kdy auto počítá s funkcí "odmlžování", tak zapíná klimatizaci. Pokud je ovšem pod bodem mrazu, tak se kompresor stejně nesepne. Jen se pustí vzduch do ofuků čelního skla a bočních oken. U automatické se zvýší otáčky větráku na maximum a veškerá teplota jde na okna (tu si upraví automatika dle potřeby), u poloautomatické se jen pustí vzduch do příslušných ofuků. Při teplotě pod -6 °C je vlhkost vzduchu téměř nulová, takže není ani co ze vzduchu kondenzovat... Pokud někdo myslí, že je to jinak, nebo to dokonce ví, rád se nechám poučit, vycházím z toho, co jsem kde vyčetl a logicky domyslel... Editováno: 30. Prosinec 2010, autor: samurai Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 30. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2010 My tohle všechno víme jaký to má smysl a důvod ale nevíme proč to zapíná když je venku pod bodem mrazu!!! Chápeme to když v letních obdobých nad +5C° a více prší a v kabině se tvoří větší vlhkost a tím se tvoří zamlžení oken pak je spuštění klimatizace výhodou. Víte prd. Už jsem tady psal, že Climatic/Climatronic má asi milion podmínek, aby kompresor pracoval. Dřív bývala elmag spojka, která ho zapojila a zase odpojila. Zřejmě obdobný princip je použitý u aktuální mechanické klimatizace, ale to nemám ověřeno. Od Fabie dál se zavedením Climaticu spojka odpadla a kompresor běží pořád, jenom se výkon reguluje v rozmezí 2-100%, při stavu vypnuto kompresor není odpojený úplně. To jaký výkon kompresor má záleží např. na: velkém nebo malém tlaku v okruhu pokud vypadne signál o otáčkách motoru AUTO/ECON teplota nižší než cca 2 stupně kickdownu u automatu, obdobná situace při vysokém zatížení motoru s mech. převodovkou teplotě chladící kapaliny neběží ventilátor apod. malý napájecí napětí Tzn. řešíte tady jednu z mnoha podmínek, kdy kompresor nepracuje, a chtěli byste, aby v takové situaci nesvítila kontrolka. Za jistých okolností by vám ale mohla s klidem blikat sem tam a zase byste se divili, proč se klimatizace sama vypíná.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanovnik Vloženo 30. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2010 Tak já to nebudu řešit, snad se nic nepodělá!! Záruka to jistí, mám od prodejce 4-letou "zdarma" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.