Přejít na obsah

Climatic VS. Čelní sklo


A4Y2IQ1

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Nerozumím, proč tak řešíte, že se vám spustí klima??? Pokud jsou teploty pod 4 stupně, tak se vám sice rozsvící AC, ale klima sama o sobě nejede. Teda kompresor nejde. Jen Vám to žene vzduch přes vysoušeč, který má za úkol auto odvlhčit a tím omezit mlžení. Já takhle jezdím celou zimu a je to ok. Klidně si to zkuste sami, že když jsou mrazy, tak při zapnutí klimy vůbec nepoznáte rozdíl na chodu motoru. Zkrátka to ani nic navíc nežere

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S odstupem času - podařilo se již někomu zjistit jestli zůstaly zachovány aspoň některé funkce z Climaticu u nově zavedené mechanické klimatizace?

Někdo tu psal, že se jen změnilo kolečko ovládání, někdo zase, že už není proměnlivý výkon klima kompresoru a že je jen režim "zapnuto" nebo "vypnuto".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

ty jo hustý... dneska přijedu před vrata a čumim jak péro na sklo. Po dvou týdnech jsem si všiml toho ocásku od vnitř. zpětného zrcátka a už sem se lekl, že mi ruplo sklo :D Ještě, že to tady bylo tak navrchu a nemusel jsem se ptát :D Asi by mě ani netrklo, že by mohli dávat anténku do předního skla. V zadním bych to ještě bral.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 9 měsíců později...

Mám zkušenost takovou,že Climatic u FII Facelift se zapne vždy,když se nastaví ovládání ofuku na přední sklo. Jakmile se přepne do jiné polohy,Climatic se vypne. Vlhkost,otáčky ventilátoru,teplota,ani nic jiného na to nemá vliv. Alespoň co jsem vypozoroval (zkoušeno za různých venkovních teplot a vlhkosti). No a v manuálu o tom není ani čárka. wink.gif

toto platí u Climaticu po facelifu nebo i předfl?

a další věc, udržuje Climatic teplotu, i když není zapnuté chlazení AC? tzn. když je v létě venku třeba 30 stupňů a a teplota v autě je nastavena třeba na 22 a není zapnuto AC, jestli auto fouká "nejstudenější" možný vzduch?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě to platí pro Climatic po faceliftu a dokonce i pro "obyčejnou mechanickou" klimatizaci,co se tam montuje momentálně. Před faceliftem nevím.

Ano,Climatic udržuje nastavenou teplotu (třeba těch 22° - ovšem je to teplota v interiéru,ne teplota vzduchu z výdechů) i když je AC vypnuto. Toto ale funguje jen když je venkovní teplota nižší,než je nastavena na ovladači. Jak to přesně funguje v tom tvém příkladu nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak teď manuální klimatizace u faceliftu funguje? Před faceliftem jsem tam měl napsané stupně a podle toho to regulovalo a teď u faceliftu tam nejsou stupně ale modrá a červená a ted když jsem jel tak venku bylo 22C a já to měl na čtvrtce a topilo to :kol-44: před faceliftem by to netopilo. Vše při vypnuté klimatizaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: no podle mě, pokud dobře chápu tu funkci, když to funguje i obráceně (tzn. venku menší teplota než na ovladači), tak by se to mělo snažit při 30 venku držet tu teplotu na 22 a tím pádem foukat jakoby ten nejstudenější vzduch, je jasné, že v takové teplotě ten nasávaný vzduch nebude nijak studený

jde mi o to, jestli v takovém případě můžu nechat kolečko na těch 22 stupních bez toho, aniž by mi to ještě "přitápělo", nebo to dát radši do krajní polohy (16 stupňů)

Escrito: no tam už není to čidlo, tak to dělá toto,. to si mohli odpustit a nechat tam ten climatic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: no podle mě, pokud dobře chápu tu funkci, když to funguje i obráceně (tzn. venku menší teplota než na ovladači), tak by se to mělo snažit při 30 venku držet tu teplotu na 22 a tím pádem foukat jakoby ten nejstudenější vzduch, je jasné, že v takové teplotě ten nasávaný vzduch nebude nijak studený

jde mi o to, jestli v takovém případě můžu nechat kolečko na těch 22 stupních bez toho, aniž by mi to ještě "přitápělo", nebo to dát radši do krajní polohy (16 stupňů)

Escrito: no tam už není to čidlo, tak to dělá toto,. to si mohli odpustit a nechat tam ten climatic

Oni už tam nedali nějaké čidlo a funguje to jako auto bez klimatizace??? :kol-26: Mě se zdálo že to funguje celé jinak kdaž zapnu klimu, to jak klimatizace u feldy že se to nijak nereguluje samo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tuším že to bylo do poloviny roku 2011, tehdy došlo k té změně, dříve se dávala poloautomatická klimatizace Climatic, od té doby dávají pouze obyčejnou mechanickou klimatizaci

rozdíl je v tom, že Climatic měl, teď nechci kecat, nejsem si jistý, ale tuším, že 6 teplotních čidel a mechanická klimatizace nemá žádné, takže pokud se u Climaticu nastaví určitá teplota, tak se to snažilo foukat takový vzduch, aby se v interiéru té teploty dosáhlo, u mechanické klimatizace se teplota nastaví do určité polohy a fouká pořád stejný vzduch o stejné teplotě, tzn. že tam není žádná regulace teploty jako u Climaticu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tuším že to bylo do poloviny roku 2011, tehdy došlo k té změně, dříve se dávala poloautomatická klimatizace Climatic, od té doby dávají pouze obyčejnou mechanickou klimatizaci

rozdíl je v tom, že Climatic měl, teď nechci kecat, nejsem si jistý, ale tuším, že 6 teplotních čidel a mechanická klimatizace nemá žádné, takže pokud se u Climaticu nastaví určitá teplota, tak se to snažilo foukat takový vzduch, aby se v interiéru té teploty dosáhlo, u mechanické klimatizace se teplota nastaví do určité polohy a fouká pořád stejný vzduch o stejné teplotě, tzn. že tam není žádná regulace teploty jako u Climaticu

To jsou haj.... a já si říkal že to chladí jinak když zapnu klimatizaci a dam to na čtvrtu tak že to skoro nechladí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám pocit,že Climatic má jen jedno čidlo. Víc jich má Climatronic.

Pawouk: no podle mě, pokud dobře chápu tu funkci, když to funguje i obráceně (tzn. venku menší teplota než na ovladači), tak by se to mělo snažit při 30 venku držet tu teplotu na 22 a tím pádem foukat jakoby ten nejstudenější vzduch, je jasné, že v takové teplotě ten nasávaný vzduch nebude nijak studený

jde mi o to, jestli v takovém případě můžu nechat kolečko na těch 22 stupních bez toho, aniž by mi to ještě "přitápělo", nebo to dát radši do krajní polohy (16 stupňů)

Teoreticky asi jo. Tak to vyzkoušej a uvidíš. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda. Climatronic měl oproti Climaticu navic z tech dulezitych veci ovladani klapek rozdelovani vzduchu, automatickou regulaci otacek ventilatoru a cidlo intenzity slunecniho svitu. U Climaticu se musi smer foukani nastavovat rucne, rucne podle potreby udrzovat stupen ventilace a to i s ohledem na to jak moc prazi slunko.

Zmeny od 45KT 2010 viz

Lidé chtějí nízké ceny, tak si holt někteří obratem připlatí za Climatronic.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toto platí u Climaticu po facelifu nebo i předfl?

a další věc, udržuje Climatic teplotu, i když není zapnuté chlazení AC? tzn. když je v létě venku třeba 30 stupňů a a teplota v autě je nastavena třeba na 22 a není zapnuto AC, jestli auto fouká "nejstudenější" možný vzduch?

Ano Klimatic funguje i bez zapnutí A/C, ale nejnižší teplota směrem dolů, je v tomto případě limitována teplotou venku. To obrazně znamená, že pokud je venku 22, tak níže to nedostaneš, ale nahoru ano. Pokud chceš plnohodnotnou regulaci, to znamená i teplotu nižžší než je venku, musíš mít zapnuté A/C. Snad jsem to napsal jasně a k pochopení všech nepoplet. Spousta lidí si stále myslí, že stačí točit pouze knoflíkem teploty-omyl. Prostě bez tlačítka A/C nezapneš kompresor a tím pádem teplotu nedostaneš pod teplotu, která je venku. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, Škoda se nikde v návodu nezmiňuje ani o regulovaném výkonu kompresoru. To souvisí právě s Climatronicem, který má standardně chlazení zapnuto v rozmezí 2-100% - vypínat do režimu "ECON" je zbytečné. Po faceliftu se změnil nápis na "AC", (dis)funkce zůstala stejná - větrá, ale pouze do úrovně venkovní teploty. V reálu to znamená, že je v autě dusněji a větrák jede na výrazně vyšší otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, tak to je potom stejné, taky teda musí být zapnuto AC (u fl), případně u předfl nesmí být zapnut ECON

jinak s tím chlazením v rozmezí 2-100 %, nefunguje to tak stejně i u Climaticu?

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...