Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Mám taky problém na OII 1,9TDI 4X4. NA volnoběh to nepravidelně rachtá, po přidání plynu rachtání ustane ale celý motor celkem vibruje.Celé auto vibruje i při jízdě. Po vyšlápnutí spojky to nepřestává. Možná nepatrně se to zlepší. najeto 160tkm.

Vloženo (editace)

to: Dodo-Kolín

A jéééj, tak už začnu spořit na nový setrvačník, kurde! :aggressive: Je ale fakt zvláštní, že mi motor nevibruje, ani neslyším klepání, jen když přidám plyn, tak to jakoby zaškubne a jede dál...jinak mezi 1500-2000 otáček, když mám zařazený 1. a 2. rychlostní stupeň, tak mi kolísají otáčky a auto cuká...jen se chci ujistit, zda-li to je setrvačníkem... :feve: Děkuji! :palec2:

Editováno: , autor: Fanny84
Vloženo (editace)

TO: 'tdikarlos'

OK, asi máš pravdu, nechám to více projevit, pak se uvidí...Jde mi spíše o to, ať mi pak auto nebude nikde stát...ale myslím si, že i když už bude setrvačník k.o., tak bych eventuálně jet normálně mohl.

Editováno: , autor: Fanny84
Vloženo (editace)

právě mám auto v servisu a mění mi setrvačník na 1.9TDI BXE

najeto 81tis.

na trojku při sešlápnutí plynu se mi to projevovalo výrazným zacukáním mezi cca 1700 a 2000 otáček

nejdřív mysleli, že to bude nějaký kloub, ale to se nepotvrdilo

taky jsem asi 10x v průběhu cca 3 měsíců nenastartoval teplý motor napoprvé.Celé auto se zaklepalo a motor nenaskočil. Na diagnostice žádná závada

Editováno: , autor: j0ska
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdarec jak tady pozoruju tak s tím cukáním je hodně problémů. Já sem taky cukání pozoroval a měli jsme podezření na setrvák ale nakonec se z toho vyklubaly dva čidla a to čidlo klikovky a čidlo vačky vaměnily se a auto ani necukne. Akorát teď pozoruju že ráno při studeném motoru auto strašně rachotí tak už nevím. Auto zhruba 2 měsíce a už si říká o peníze najeto 190tis :-)

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Tak dnes som bol objednany do VW na vymenu zotrvacnika. Auto odovzdane 8:00 a po 7 hodinach este stale neje hotove. :feve: Zaujimalo by ma, ako dlho robili vam vymenu pri DSG prevodovke.

Vloženo

vo VW si zauctovali len za samotnu pracu 154€ je to vela alebo malo? Inac teraz startuje tichucko, ziadne nepravidelne chrastenie na volnobeh, nerezonuje po ubrati plynu a je akesi zivsie.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Hm spojka, strašák TDI...mě by moc zajímalo, jak se načnutý dvouhmoťák pozná...

Načnutý setrvační poznáš nejlépe na volnoběhu při nízkých otáčkách.

Zvedni si kapotu, dej ucho motoru a poslouchej (spíše převodovku).

Na neutrál uslyšíš takové dupání od převodovky (setrvačníku), které přestane, jakmile sešlápneš spojku.

To znamená, že je setrvačník už trochu uvolněný (volné pružiny) a při nízkých otáčkách se rozvibruje.

Tím to začíná.

Pak se časem přídají další projevy viz. forum zde.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak jsem úspěšně absolvoval výměnu setrvačníku. Mám 1,9TDi BKC, r.v. 2006 nalítáno 150000km - takže bych řekl, že jsem přesně v průměru, co se týká nalítaných km na výměnu setrváku. Auto na volnoběh už hodně "cinkalo" až jsem se za to styděl a pořád vyšlapával spojku ;-) Navíc se mi jednou stalo, že jsem nastartoval až tak na 5. - 6. pokus. Doufám aspoň, že to bylo způsobeno setrvákem. Startér točil točil a nic. Až pak se motor dost zatřásl a naskočil. No každopádně jsem měl štěstí a na CC-Autodíly koupil set setrváku a spojky + ložisko - vše Sachs za 10500Kč, k tomu práce za 1300Kč. Což si myslim že je dobrá cena. Doufám, že budu mít na dalších 150000km pokoj ;-)

Vloženo

Tak teda nevim, mám několik známých, kteří měnili setrvák právě kolem těch 150000km, někdo i ve 120000km. I v servisu mi potvrdili, že ho u většiny aut měnili někdy kolem 160000km. Ale koukám, že existuje dost světlých vyjimek.

Vloženo

Tak teda nevim, mám několik známých, kteří měnili setrvák právě kolem těch 150000km, někdo i ve 120000km. I v servisu mi potvrdili, že ho u většiny aut měnili někdy kolem 160000km. Ale koukám, že existuje dost světlých vyjimek.

ja 120 000 a uz je slyset hlavne pri vypinani motoru a na neutral se to trochu trese a pri pridavani lehce kovove zvuky .. :( a i na nastartovani na pcko slyset jak si priskobrtne :( urcite by to jeste vydrzelo treba tak 30 000 km ale uz jsem to poresil za 10 000 pak jeste prace jehlove lozisko a rouby celkem 12 730 asi v utery jdu nato

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Zdravim.

Octavia combi 2 ,1.9 TDI,r.v.2006,102 000km,dovoz nemecko,po zene ,ako nova.

Pri jazde,ked jemne zatlacim spojku tak pedal ma vibracie.Cim viacej pridam plyn,tak tym je to horsie.Pri 120km/h sa trasie cele auto.

To iste je pri brzdeni.Ked pridam plyn,alebo brzdim,tak citim,ze spojkovy

pedal velmi vibruje.Dalej je problem pri rozbehu.Musim sa velmi pohrat so spojkou a aj tak to nieje ono.

Motor pri nizsich otackach sa horsie rozbehne,trasie sa cele auto.

Ked pridam pomalicky,tak sa to da,ale pri predbiehani citim,ze sa to chveje.

Vie mi niekto poradit?Bol som v servise a vsetci tvrdia,ze je to OK.Ale mne sa to nezda.Podla mna sa jedna o spojku,alebo zotrvacnik.Za odpovede dakujem

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Chtěl bych zde napsat svůj názor ohledně Dvou-hmotového setrvačníku.Proč u někoho odejde brzo a někdo má nalítáno 250Tkm a vše origo...????

Troufám si říci že si to každý děláme sám..Předpokládám že většina z Vás ví jak tento typ setrvačníku funguje,tak proč mu sami škodíme.....

Většinou to odchází u lidí kteří mají těžkou nohu.Dávají autu zabrat za studena,vytáčí motor zbytečně na nižších rychlostech nebo takzvaný kick down- ( rychle sešlápnutí plynu až na doraz ).Další věcí je předjíždění a to tak že rádoby sportovci si s 5 stupně podřadí za 4 a dají mu kotel.

Tipy:

1. Nechat motor dostatečně zahřát normální plynulou jízdou.

2. Plynule přeřazovat mezi 2000 - 2500 otáček. ( nevytáčet )

3. Plynule zrychlovat

4. Při předjíždění není potřeba podřazovat.Auto má dostatek síly aby na 5 nebo 6 stupni dostatečně zrychlil na potřebnou rychlost při předjíždění.

5. Motor vytočit jen pokud potřebujete otevřít lopatky turba aby nezarezavěly.Toto se provádí jednou za čas a stačí vytočit motor ke 4000 otáčkami.

Když se tímto budete řídit,tak Vám to určitě pomůže a ušetříte jak za setrvačník,který budete muset vyměnit o podstatně déle,tak i palivo šetříte.

Mějte na paměti že Auto má sloužit nám a né mi jemu aby jsme ho pořád financovali.

Upozorňuji že toto je čistě můj názor,podložený zkušenostmi v servisu.

Vloženo (editace)

Tipy:

1. Nechat motor dostatečně zahřát normální plynulou jízdou.

2. Plynule přeřazovat mezi 2000 - 2500 otáček. ( nevytáčet )

3. Plynule zrychlovat

4. Při předjíždění není potřeba podřazovat.Auto má dostatek síly aby na 5 nebo 6 stupni dostatečně zrychlil na potřebnou rychlost při předjíždění.

5. Motor vytočit jen pokud potřebujete otevřít lopatky turba aby nezarezavěly.Toto se provádí jednou za čas a stačí vytočit motor ke 4000 otáčkami.

Nemůžu s tím tvým názorem zcela souhlasit.

ad1. nerozumím vlivu teploty motoru na setrvačník a funkci jeho pružin

ad2. řekl bych opak, vytáčet, zvláště u 3, 4 válců. U 6 a více hrnku dvojhmota vydrží o moc víc kvůli vyrovnanému běhu. Největší smrt pro dvouhmoty jsou podtáčeči, kteří, kteří z cílem co nejvíc ušetřit nejsou schopni podřadit a nechají setrvák vyrovnávat "nekulatý" běh motoru. Zvláště u silných dieselů, že..... Měl jsem kolegu, který dokázal odrovnat dvojhmotu i na benzínový 1,6, snahou o úsporu benzínu a ježděním 1-3-5.

ad3. tady souhlas

ad4. nesouhlas, podřadit ( když je to nutné) a vytočit v rámci použitelných otáčet motoru. Namáhání dvouhmoty zvláště na vysoké kvalty z nízkých otáček je extrémní ( spojka taky začíná klouzat na 5-6ku z nízkých po přidání plynu). Za smrtelnou kombinaci považuji i tempomat např na dálnici, když dojíždíš kamion v levým a necháš 6ku ( vono to pobere, ne) a po zařazení kamionu zapneš tempomat. ŘJ dá 100% plynu z nízkých otáček a dvojhmota má smrt na jazyku.

ad5. viz ad2.

Editováno: , autor: cippis
Vloženo (editace)

Chtěl bych zde napsat svůj názor ohledně Dvou-hmotového setrvačníku.Proč u někoho odejde brzo a někdo má nalítáno 250Tkm a vše origo...????

Troufám si říci že si to každý děláme sám..Předpokládám že většina z Vás ví jak tento typ setrvačníku funguje,tak proč mu sami škodíme.....

Většinou to odchází u lidí kteří mají těžkou nohu.Dávají autu zabrat za studena,vytáčí motor zbytečně na nižších rychlostech nebo takzvaný kick down- ( rychle sešlápnutí plynu až na doraz ).Další věcí je předjíždění a to tak že rádoby sportovci si s 5 stupně podřadí za 4 a dají mu kotel.

Tipy:

1. Nechat motor dostatečně zahřát normální plynulou jízdou.

2. Plynule přeřazovat mezi 2000 - 2500 otáček. ( nevytáčet )

3. Plynule zrychlovat

4. Při předjíždění není potřeba podřazovat.Auto má dostatek síly aby na 5 nebo 6 stupni dostatečně zrychlil na potřebnou rychlost při předjíždění.

5. Motor vytočit jen pokud potřebujete otevřít lopatky turba aby nezarezavěly.Toto se provádí jednou za čas a stačí vytočit motor ke 4000 otáčkami.

Když se tímto budete řídit,tak Vám to určitě pomůže a ušetříte jak za setrvačník,který budete muset vyměnit o podstatně déle,tak i palivo šetříte.

Mějte na paměti že Auto má sloužit nám a né mi jemu aby jsme ho pořád financovali.

Upozorňuji že toto je čistě můj názor,podložený zkušenostmi v servisu.

No tak predevsim je to dost slozity konstrukcne a vetsinou odchazi vsem kolem 120 000 . Moc se jim to nepovedlo obecne odchazi spis u 2.0 , 1,9 drzi vic . Neda se s tim prakticky jet nijak protoze prudky rozjezdy vadi ale tak jak jede DSG (podtaci) to vadi taky .Protoze nizke otacky setrvak vyrovnava vibrace motoru . A kdyz nechas radit pod mirnym plynem tak ti DSG odradi v 80 sestku otacky jsou porad nizke a tam nastupje setrvak kterej vyrovnava chveni motoru vibrace . Kdyz zase z mista nalozis tak to vadi taky takze s tim jezdit vlastne nejde jedine jezdit stredni otacky to by jsi si musel radit sam a to ti zase odejde s nejvetsi pravdepodobnosti prevodovka .. Tak zkratka se smirit s tim ze je to na 120 000 ten kdo jede 20 000 rocne (prumer) tak je to na 6 let . Kazdy auto ma nejaky ty investice kdo jezdi vic tak ho holt vymeni za 4 roky . Kdo ho bude setrit a nesveze se tak to o rok prodlouzi a vetsinou uz se to zacne projevovat takze sice mu bude rachtat min nebo nepatrne ale vymenit ho stejne bude muset takze prece nebudu jezdit jak podelanej kvuli nejakymu setrvaku aby se mi nevysypal o 20 000 driv . Nevim jak ty ale ja ja jsem si koupil 2.0 abych kdyz chci se svezl a nebo kdyz potrebuju abych predjel jinak jsem mohl mit nejakou 1,4 ci 1,6 takze pńebudu mit 2.0 a bat se aby mi pri predjizdeni podradil. Auto musi byt tak aby fungovalo tak jak bylo zkonstruovano . Co treba RS ?? ktery ma DSG taky a s tim se jezdi jak ? .

Editováno: , autor: vwberni
  • o 2 týdny později...
Vloženo

No tak predevsim je to dost slozity konstrukcne a vetsinou odchazi vsem kolem 120 000 . Moc se jim to nepovedlo obecne odchazi spis u 2.0 , 1,9 drzi vic . Neda se s tim prakticky jet nijak protoze prudky rozjezdy vadi ale tak jak jede DSG (podtaci) to vadi taky .Protoze nizke otacky setrvak vyrovnava vibrace motoru . A kdyz nechas radit pod mirnym plynem tak ti DSG odradi v 80 sestku otacky jsou porad nizke a tam nastupje setrvak kterej vyrovnava chveni motoru vibrace . Kdyz zase z mista nalozis tak to vadi taky takze s tim jezdit vlastne nejde jedine jezdit stredni otacky to by jsi si musel radit sam a to ti zase odejde s nejvetsi pravdepodobnosti prevodovka .. Tak zkratka se smirit s tim ze je to na 120 000 ten kdo jede 20 000 rocne (prumer) tak je to na 6 let . Kazdy auto ma nejaky ty investice kdo jezdi vic tak ho holt vymeni za 4 roky . Kdo ho bude setrit a nesveze se tak to o rok prodlouzi a vetsinou uz se to zacne projevovat takze sice mu bude rachtat min nebo nepatrne ale vymenit ho stejne bude muset takze prece nebudu jezdit jak podelanej kvuli nejakymu setrvaku aby se mi nevysypal o 20 000 driv . Nevim jak ty ale ja ja jsem si koupil 2.0 abych kdyz chci se svezl a nebo kdyz potrebuju abych predjel jinak jsem mohl mit nejakou 1,4 ci 1,6 takze pńebudu mit 2.0 a bat se aby mi pri predjizdeni podradil. Auto musi byt tak aby fungovalo tak jak bylo zkonstruovano . Co treba RS ?? ktery ma DSG taky a s tim se jezdi jak ? .

Vloženo

zdar Octavaci...tak tady ctu o vsech moznejch vibracich ale nic co mam ja.poradte prosim.mam Oct II 77kw sedan.muj prvni diesel :) vibrace ve volnobehu za tepla i studena....zadny doprovodny zvuk.vibrace jako by cerpadlo pravidelne neco protlacilo ucpanyho.a ja sedel na potrubi :prc: ..citim to vice v sedacce ridice.za jizdy uz nic.diky moc snehova vlocka

Vloženo

zdar Octavaci...tak tady ctu o vsech moznejch vibracich ale nic co mam ja.poradte prosim.mam Oct II 77kw sedan.muj prvni diesel :) vibrace ve volnobehu za tepla i studena....zadny doprovodny zvuk.vibrace jako by cerpadlo pravidelne neco protlacilo ucpanyho.a ja sedel na potrubi :prc: ..citim to vice v sedacce ridice.za jizdy uz nic.diky moc snehova vlocka

tak zeby vstriky ? zalezi co tam kdo lil zanaftu a co ty tam davas ... ale na 1,9 se neserou ale muzou ... ty ale sezenes levne tak za 3000 ks jsou 4

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Na volnobehu mam vibracie na rychlostnej pake.Ked ju mam v ruke uplne sa trasie.Ked trosku pridam plyn,tak vibracie sa stratia.Spojka je velmi meka a je velmi citliva.Ked ju rychlejsie pustim,tak sekne cele auto.Je problem sa normalne pohnut.Je to zotrvak???

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...