Přejít na obsah

77kW TSI - (NE)normalne drncanie?


Doporučené příspěvky

Caute, uz to tu niekto riesil, niekto si to vsimol, ini zas nie. Preto by som chcel poprosit vsetkych co maju 77kW TSI vo Fabii alebo Roomstri, ci by mohli skusit a potom sem do fora napisat, ci pri OTVORENYCH OKNACH pri rozbiehani a pridavani plynu na prvom a druhom prevodovom stupni POCUJU "zvonka pri jazde" taky plechovy - suchotavy - drncavy zvuk. /zvnutra so zatvorenymi oknami je to samozrejme dobre odhlucnene/Ide o to, ze na 63kW TSI som to v takej miere nepostrehol, zatial co v 77kW mi to drncanie uz potvrdilo viacero ludi. Servismani a rozni "fachmani" sa vyjadruju, ze to moze byt skrtiaca klapka, turbo, vyfuk, alebo nejaka ina "rezonancia". Pokial Vam to robi viacerim, potom to je asi "charakteristicke" pre ten motor. Pokial vsak nie, asi to bude treba riesit v servise, kde vsak k tymto "drncaniam" maju dost salamisticky pristup.

Dakujem vsetkym, ktory sa do tejto temy zapoja a pripoja svoj postreh.

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viem, len som chcel ked pojde niekto dnes, zajtra...s autom, tak nech sa na to trosku zamera ci to robi alebo nie a potom sem iba napise svoj postreh. Niektori pisali ze to pocuju, ale taky chillike pisal, ze nepostrehol nic.

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viem, len som chcel ked pojde niekto dnes, zajtra...s autom, tak nech sa na to trosku zamera ci to robi alebo nie a potom sem iba napise svoj postreh. Niektori pisali ze to pocuju, ale taky chillike pisal, ze nepostrehol nic.

ja si stiahnem okno jak pojdem zajtra z roboty a napnem usi :)dam vediet :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím , keď som bol v predajni a prvý krát som počul motor pri otvorenej kapote , predavačovi vravím že niečo nie je v poriadku, tak mi naštartoval dalšie tsi , a to iste , ale pri zavretej kapote je to ok,

pripomína mi to zvuk šijacieho stroja , teraz po 4000km sa mi zdá zase že výfuk je taký dunivejší,hlavne pri tom rozbiehaní na 1 a 2 , ale ináč spokojnosť , každý typ motora má nejaký charakteristycký zvuk , viď HTP :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Caute, uz to tu niekto riesil, niekto si to vsimol, ini zas nie. Preto by som chcel poprosit vsetkych co maju 77kW TSI vo Fabii alebo Roomstri, ci by mohli skusit a potom sem do fora napisat, ci pri OTVORENYCH OKNACH pri rozbiehani a pridavani plynu na prvom a druhom prevodovom stupni POCUJU "zvonka pri jazde" taky plechovy - suchotavy - drncavy zvuk. /zvnutra so zatvorenymi oknami je to samozrejme dobre odhlucnene/Ide o to, ze na 63kW TSI som to v takej miere nepostrehol, zatial co v 77kW mi to drncanie uz potvrdilo viacero ludi. Servismani a rozni "fachmani" sa vyjadruju, ze to moze byt skrtiaca klapka, turbo, vyfuk, alebo nejaka ina "rezonancia". Pokial Vam to robi viacerim, potom to je asi "charakteristicke" pre ten motor. Pokial vsak nie, asi to bude treba riesit v servise, kde vsak k tymto "drncaniam" maju dost salamisticky pristup.

Dakujem vsetkym, ktory sa do tejto temy zapoja a pripoja svoj postreh.

Zdar!!!

Mám 63kw TSI naj. 5100 km a včera som zaregistroval tiež trochu drnčania sledoval som to a zdá sa mi že to ide niekde od klin.remeňa.Dnes sa mi to už také nezdalo.Skôr som vnutri auta počul jemné vrčanie motorčeka asi ventilátora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdar chlapi. Mám Fabii TSI 63 KW najeto cca 10 000km. a občas se mi při vypnutí motoru ozvou z motorového prostoru cvakavé zvuky něco jako relé nebo tak a něco jako přidřený zpomalující ventilátor nebo nějaké servo či něco co se pohybuje jakoby s námahou. Nevíte někdo co by to mohlo být? S autem jsem zatím v servisu nebyl. Moc díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Fabia - NÁVOD K OBSLUZE: strana 88: Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti motoru,

neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je

normální jev a není třeba se tím znepokojovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Také to slyším u 63kw verze. A taky občas jde zpátečka přes zuby, občas se divně podřazuje na dvojku, drnčí mi plast pod čelním sklem a profukuje nějaké okno na pravé straně. Jinak super nové auto. :-D

To s tou zpateckou mam taky, fakt bych se z toho nekdy vopravdu po--al, kdyz chci zaparkovat, zamnou auto, ceka, pusti me, abych mohl zajet do rady, a ja na nej blikam bliym svetlem, protoze mi ta zpatecka za boha nechce pres ty zuby prejet ... pomuze az zarazeni za jedna a hned Rko ... coz neni teda uplne idealni reseni :)

Jen doufam, ze si to casem sedne ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak postupem času se ta zpátečky zlepšila, řadit dvojka jde také OK, drnčení plastu vyřešili ochotně v servise na záruku a už zbývá jen to profukování, ale to snad vyřeší při servisní prohlídce. Zatím mám 13 000 km a tak nějak se mi zdá, že auto už začíná být zajeté, ale jak jsem to vždycky bral - auto je zajeté až po první výměně oleje v 15 000 km. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

To s tou zpateckou mam taky, fakt bych se z toho nekdy vopravdu po--al, kdyz chci zaparkovat, zamnou auto, ceka, pusti me, abych mohl zajet do rady, a ja na nej blikam bliym svetlem, protoze mi ta zpatecka za boha nechce pres ty zuby prejet ... pomuze az zarazeni za jedna a hned Rko ... coz neni teda uplne idealni reseni :)

Jen doufam, ze si to casem sedne ...

co jenom proslapnout spojku ? obcas se mi taky stane ze mi tam zpatecka nejde,tak ji tam ani "nervu" na tvrdo,pustim radicku na neutral,jenom rychle pustit-seslapnout spojku a uz tam de krasne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahojte, mam stejny problem. Akorat ze v UK a tady v servisu na me koukaj jak na vola.

Kdyz ja auto studeny a nebo na pul zahraty, a proslapnu plyn, nebo dam jednicku a rozjizdim se, lidi se otaci jak mi auto drnci- proste jako by rezonoval treba plechovej kryt podvozku kolem vyfukoveho vedeni ( kontroloval jsem to a neni to ono)

Potom kdyz je na 90 stupnich, myslim provozni teplotu, je to podstatne lepsi, ale stale kdyz proslapnu plyn ten zvuk se ozve, znate treba zvuk spatneho katalyzatoru, kdyz se vysype nebo tak? Tak to je presne ono.

Jedna se o Rooomster 2010 Scout, 1.2 TSi 63kw. Nevim jaky tyden je vyrobeny neumim to vyhledat. Najeto 12500, ale je to uz tak od 8000km. Je to sileny a rpivadi me to do hroznyho rozcilenyho stavu u noveho auta.

Jedu po meste a pripadam se ze ridim starou rachotinu. No a servisu mi rekli ze je vse OK a to nemluvim o tom jak mi auto cvaka od zadu kdyz se zahraje, neco jako palivovy filtr bo co.

Nejaka rada?

Editováno: , autor: Belper
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nema to nec spolecnyho s tim, ze se nestihne nastavit skrtici klapka???

Nekde sem to tu cetl,

MIMOCHODEM ... drnceni se ti ozyva porad at mas seslaplej plyn jakkoli, nebo kdyz mas treba 25%, pomalu se rozjizdis, tak to dela, a kdyz plyn seslapnes vic (aniz bys aktivoval turbo), tak to dela taky??,

Me to prave vylozene chrasti pri 15%-35% seslaplyho plynu ....

Ahojte, mam stejny problem. Akorat ze v UK a tady v servisu na me koukaj jak na vola.

Kdyz ja auto studeny a nebo na pul zahraty, a proslapnu plyn, nebo dam jednicku a rozjizdim se, lidi se otaci jak mi auto drnci- proste jako by rezonoval treba plechovej kryt podvozku kolem vyfukoveho vedeni ( kontroloval jsem to a neni to ono)

Potom kdyz je na 90 stupnich, myslim provozni teplotu, je to podstatne lepsi, ale stale kdyz proslapnu plyn ten zvuk se ozve, znate treba zvuk spatneho katalyzatoru, kdyz se vysype nebo tak? Tak to je presne ono.

Jedna se o Rooomster 2010 Scout, 1.2 TSi 63kw. Nevim jaky tyden je vyrobeny neumim to vyhledat. Najeto 12500, ale je to uz tak od 8000km. Je to sileny a rpivadi me to do hroznyho rozcilenyho stavu u noveho auta.

Jedu po meste a pripadam se ze ridim starou rachotinu. No a servisu mi rekli ze je vse OK a to nemluvim o tom jak mi auto cvaka od zadu kdyz se zahraje, neco jako palivovy filtr bo co.

Nejaka rada?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dnes cestou z prace (cca 8 stupnov) sa mi auto zdalo ovela hlucnejsie ako doteraz (teda cca 8.000km). Neviem si to vysvetli ale zrazu akoby som mal z ticheho motra,ktory aj pri akceleracii pekne hvizdal zrazu pod kapotou hlucny vysavac. Zaujimave je,ze to huci najma pri akceleracii ked zabera turbo (moj odhad). Volnobeh a jazda bez plynu je OK.

Mozne priciny:

1. menil som vcera pneu za zimne.Mal som letne hlinikace 205/45 16'', teraz plechove 185/55 15''. Jasne ze su hlucnejsie ako letne ale gumy snad nemozu sposobit hluk od motora pri akceleracii,hm? Pri pokojnej jazde pocujem len mierny narast hluku co pripisujem novym gumam.

2. mam puklice, ktore trochu vytrcaju od plechoveho disku 15' (nedaju sa dotlacit uplne na disk,je tam medzera asi 3mm). Zeby aerodynamika a obtekanie vzduchu tak hucali? Pozeral som,ze vpredu mam take maxi brzdy(celuste),ze sa takmer dotykaju plechoveho disku zvnutra. Je tam cca par milimetrov ale prekvapilo ma,ze disk a brzdy su tak blizko.

3. nasiel som si dnes na strane spolujazdca pod kapotou nad tlmicom igelitovy sacok s jedlom.Zjavne tam bola nejaka navsteva z rise zvierat. Otazne je,ci nemohla zanechat aj nieco ine pri motore,co by sposobovalo hluk.Opat by ale bolo divne,preco to je take hlucne len pri akceleracii. Keby som 'pomlel' nejaku zver ocakaval by som nepravidelne buchanie v motorovom priestore,ja ale hluk pocujem vzdy po akceleracii.

4.

Dnes rano bolo prvy krat po nulou (cca -4st.). Zeby sa tymto motor 1.2 TSI ''prepol'' do hlucnejsieho modu ? :feve:

Vazne som z toho mimo.Skusim to este odsledovat a dam vediet ako to vyzera.

Este mi napadla 1 moznost:

5. Je mozne,ze mam niecim upchaty vyfuk, alebo aspon ciastocne zapchaty? Existuje system v aute ktory by pri takejto zavade vyhlasil nejaku chybu?

Ak mate podobnu skusenost,napiste. Budem rad za kazdu radu,aj za taku kde mi napisete,ze niektore moje teorie su blbost. ;)

Editováno: , autor: Jairo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to tipnul na ty gumy, když se to projevilo jak se říká ze dne na den. Já jak se znám bych to hodil zpět na letní a ověřoval.......už su takový no. :-) Nebo taky první sumdej poklice a zkus to projet bez nich, když píšeš že jsou takové divné....

Editováno: , autor: Voice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi tiez napadlo. Letne pneu uz ale spia zimnym spankom a tak sa mi ich nechce budit (a najma opat nahadzovat :-) ). Zachovam sa ako clovek zo Skoda-Auto : "ten hluk, to je uplne normalne" ;)

(na 2. strane ma to trochu hneva co s tym je :feve: )

To je dobry napad s tymi puklicami: dam ich dole a uvidim. Kym nesnezi,mozem testovat.

Editováno: , autor: Jairo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...