Přejít na obsah

ruční brzda brzdí jedno kolo míň


herrkomisar

Doporučené příspěvky

Mám dotaz,už asi měsícem mi ruční brzda brzdí méně levé zadní kolo než pravé zadní.když zastavím v kopci a zatáhnu brzdu,je cítit jak levá strana auta klesne a pravá je zvedlá(zabržděná).Taky když z auta vysednu nebo nasednu slyším v ten moment skřípění od zadního kotoče.je fakt že jsem zhruba před tím měsíce musel vyměnit 1 brzdovou destičku z důvodu že se zadřel vodící třmen a váleček přitláčel destičku na kotouč a ta se obrousila.Podle mého jako by brzda v levo potřebovala přitáhnout za lanko aby se sevřela stejně jako ta v pravo.Ale přece to by nemělo mít vliv tam jsou samostavy né?koukal jsem pod popelník a trochu dotáhl závitovou spojku ale tím jsem si zkrátil jen záběr ruční brzdy.poradí někdo co s tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nikdo nic nenadhodí? :feve:

včera jsem sundal koleso,omrknul a sundal brzdiče,prohlédl a odskoušel jestli brzdič jezdí na pístkách,a vše se zdá být v poho.zhusil jsem i kleštěma zahejbat tím táhlem co je k němu natažené lanko ruční brzdy,taky se zdá být funkční.utáhl jsem ručku pod zadním popelníkem ještě o chlup ted už brzdí na prvím zub.pokud jí natáhnu až na druhý zub tak zadní kolo drží jako to druhé dobře.že by lanovod k tomu špatně brzdícímu kolu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, také se přidávám k tomuto problému, ale na rozdíl já jsem ty lanka vyměnil a problém mám pořád, když to na ručce dotáhnu tak levé kolo mi už brzdí, ale pravým se dá ještě těžce otáčet, při zatáhnuté brzdě a odchodu z auta také skřípou brzdy, co takhle nápad vyměnit brzdič? nemůže to být chyba právě toho samoseřizovacího stavu, který vyjede po zatáhnutí a tudíž tlačí na pístek kotoučovky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak před 15min,jsem dodělal výměnu lanek ruční brzdy,docela to šlo,akorát se mi na obou stranách utrhl původní plastový dílek co je na lanovodu a je vsazený do ocelové trubice.musel jsem je pak páčit šroubovákem ven.zatím co jsem zkoušel v mírném kopci se zdá že je to v pořádku,snad jsem to ted nezakřikl.

Ten držák lanek u páky ruční brzdy je i ted vychýlený k jedné straně ale né tak jako před výměnou na fotce.asi o polovinu méně.

Díky PROCHY603 nebít tebe nejdříve bych laboroval s držákem lanek.Poslal jsi mě správným směrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

herrkomisar: Víš, jak jistě vyzkoušíš, jestli Ti obě kola brzdí stejně? Zajeď někam na jemný šterk nebo pisek, zatáhni lehce ručku a kousek popojeď. Když budeš takhle pokračovat po zoubku, zjistíš, které kolo brzdí víc a jaký je v brzdném účinku rozdíl. Když budeš mít na třetím zubu za sebou čáru na obou kolech, mělo by být vše oukej. Tak to alespoň dělám já. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Můžete mi někdo poradit jak mám správně seřídit ruční brzdu?Měl jsem jí dost volnou a když ji trochu přitáhnu,tak se mi cca po 2km dost hřeje pravej buben.Levej je studenej a pravej docela horkej.Když trochu povolim,tak je ručka zase volná a při zastavení v kopci prokluzuje.

Pordíte někdo?

img0135jr.jpg

Editováno: , autor: vitezslav2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Vypadá to, že jeden lanovod je víc vytahaný, takže nejlepší bude, když oba lanovody vyměníš, mě čeká to samý (u bubnů), mám oba lanovody už vytahaný (jeden vypadá, že je víc, ale na technické nic neříkali) wink.gif

Vies mi poradit ako sa nastavuju zadne bubnove brzdy?mam dane nove bubny,pakny,valecky,lanka rucnej brzdy.Brzdi mi lave koleso viac ako prave.ked som to skusal nastavit s rucnou brzdou,tak mi lave koleso brzdilo a prave sa tocilo na volno.co s tym?dik.

Editováno: , autor: pohar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Mám taky problémy s ruční brzdou.Má dlouhý chod,že skoro vůbec nebrzdí a když ji trochu přitáhnu (dva závity),tak už za jízdy brzdí levé kolo.Všechno jsem dával nový,lanovody,čelisti,prasátka,pružiny.Zítra už to jdu dát do servisu,pač si nevím rady.

Editováno: , autor: vitezslav2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak se přidám do klubu :kol-32: Vyměnil sem čelisti, brzdové válečky, lanovody. Problém s "vytahaným" lankem zůstal stejný jako před opravou. Jedno lanko je jakoby delší o centimetr.

Nevíte někdo v čem by mohl být problém? Samostav? Jinak opotřebený bubny?

Díky za nějaké info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

alien27: pokud jsou tyto věci všechny vyměněny za nové, tak pak mě už jen napadá změřit tloušťku bubnů, jestli jsou stejně sjeté a ještě mě napadlo, měnil jsi čistě jen čelisti nebo komplet i s rozpěrkou, pružinama a samostavem? Já jsem zrovna před měsícem řešil problém, že jsem dal nové lanovody a pořád jsem byl u ruční brzdy na tom štelovacím šroubku skoro až nadoraz a brzdy moc nebrzdily, tak jsem koupil nový klínky samostavu (povodní klínky už byly obroušeny) http://www.cc-autodi...A&model=OCTAVIA a nový rozpěrky http://www.cc-autodi...A&model=OCTAVIA a http://www.cc-autodi...A&model=OCTAVIA . Při výměně jsem zjistil, že problém byl hlavně v těch rozpěrkách, v místě styku s čelistmi byly ty staré rozpěrky na každé straně ubroušeny o více jak 1 mm a to ve výsledku udělá hooodně. Nyní se mi zadní kola kousnou i na suchým asfaltu :palec2: a ruční brzdu mám nastavenou na 5 zubů s tím, že jsem v podstatě na začátku štelovacího šroubu u ruční brzdy :palec2:

vitezslav2: pokud ty brzdy ještě nemáš opravený, tak zkus udělat to samý co jsem psal alienovi, bude to buď bubnama nebo rozpěrkama společně s tím samostavem ;)

post-8731-0-13161100-1343829551_thumb.jp

post-8731-0-93286500-1343829589_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konny: Díky moc za reakci.

Dnes sem to měl rozhozený, koukal sem hlavně na klínek, že ty vroubky po stranách jsou poměrně vyhlazený, ale na tom zjevně moc nesejde.

Bubny sem změřit zapomněl, moje chyba.

Nad tou rozpěrkou jsem dumal, byla taková omačkaná, vidíš dobrý nápad, měl jsem je obě změřit, porovnat.

Zaměřím se na ně, dám vědět, dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš zač, co se týká klínků, pokud už postranách nejsou ty zoubky, tak dej nový, protože potom nedrží v poloze aby pakny byly pořád co nejvíc rozevřený a pokud ta rozpěrka už byla omačkaná, tak ji určitě vyměň, ono např. pouhý 1 mm na každé straně udělá ve výsledku opravdu hodně, ta investice do rozpěrek a těch klínků se určitě vyplatí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47: Ked sa menia pakne na zadnej naprave tak treba vymenit komplet vsetky diely ktore mas okolo pakny. T.j. klinky,strunky,brzdove valceky atd,atd. Su na to komplet sady. :kol-31:

LINK: http://www.skoda-autodiely.sk/skoda-octavia-brzdove-celuste-original-topkit-ate-1-9-tdi-66-kw-1-6-mpi-55-kw.html

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prochy: to máš pravdu, že jsou k dostání komplet sady, jenomže málokdo je koupí (pochybuju že i ty bys kupoval celou sadu), protože stojí takový ranec peněz, 99% lidí radši koupí jen samotné pakny a když je nějaký problém s nějakou součástkou, tak přikoupí jen ten špatný díl :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...