Gerrik Vloženo 16. Prosinec 2009 Vloženo 16. Prosinec 2009 Vlažný vzduch z topení fouká po ujetí cca 1 km.Jedná se o motor 1,2/47 kW. Tož máš asi zázračný auto, to mně ani náhodou, i pří vyměněným termostatu. Vlažný vzduch po cca 3 km Citovat
pepege Vloženo 17. Prosinec 2009 Vloženo 17. Prosinec 2009 včera so išiel asi 28 km a ručička na teplotu sa ani nezdvihla. Kúrenie síce šlo ale akosi slabo. Neviete mi poradiť prečo? Fabia combi 1,4 50 Kw Citovat
Luďa Vloženo 17. Prosinec 2009 Vloženo 17. Prosinec 2009 Tož máš asi zázračný auto, to mně ani náhodou, i pří vyměněným termostatu. Vlažný vzduch po cca 3 km Jí včera při -7°C dostal motor na 90°c po 1 Km jízdy a cca 4 minutách dle PP. Je ale fakt, že mám zimní clonu na masce a dole v nárazníku za mřížkou světla. Citovat
Luďa Vloženo 17. Prosinec 2009 Vloženo 17. Prosinec 2009 včera so išiel asi 28 km a ručička na teplotu sa ani nezdvihla. Kúrenie síce šlo ale akosi slabo. Neviete mi poradiť prečo?Fabia combi 1,4 50 Kw Máš v pořádku termostat? Citovat
Losky83 Vloženo 17. Prosinec 2009 Vloženo 17. Prosinec 2009 Tak to se mi zdá dost rychle, ale zas to má o půl litru menší objem. Mě 1.9 TDi se ohřívá při -5 tak 12km volnější jízdou (do stovky a většinou jen na pětku). Jinak mě docela zarazilo, že se to včera ohřálo samo. Ujel jsem se studeným motorem 1 km, zaplé výhřevy sedaček, světla a asi za 15minut byla ručička na 90. To u sdi jsem nezažil. Jinak včera jsem poprvé pochopil asr:)) U cca 100kw to jinak hrabe v 50 i na čtyřku:)) S ASR je to v pohodě Citovat
Luďa Vloženo 17. Prosinec 2009 Vloženo 17. Prosinec 2009 Co tvrdí motoráři, tak hodně záleží na chladící kapalině a stavu chladícím okruhu. Je fakt, že mám okruh propráchnutej a zbavenej vodního kamene. Sice se musel proplachovat asi 6x, ale stálo to za tu necelou tisícovku. Na to že tam leju jen G12+ teď teda G12++, tak tam bylo kamene jak sviň. Bylo to znát okamžitě a teď v zimě je to ještě markantnější. Rychlejc se ohřeje a v létě se motor nepřehříval a ventilátor spínal spíš vyjímečně. Předtím to bylo dost často co běžel ventilátor. Citovat
Gerrik Vloženo 17. Prosinec 2009 Vloženo 17. Prosinec 2009 A jak se to dělá? Co když rozmíchám kyselinu citronovou v kybli, naleju to tam, a ohřeju motor? Špatný? Citovat
Losky83 Vloženo 18. Prosinec 2009 Vloženo 18. Prosinec 2009 Mě by spíš zajímaly rozdíly mezi G12, G12+, G12++. Já předevčírem sehnal jen K12 od Starlinu. Je to prý to samé a růžové taky:) Citovat
L@dis1 Vloženo 18. Prosinec 2009 Vloženo 18. Prosinec 2009 Dnes při - 10 °C ujeto fábií 1.2 htp (47) 8 km než ukázala ručička 90 °C. Jel jsem skoro celou dobu na 4. rychlostní stupeň - kolem 60 - 70 km/h. Po dosažení 90 °C mi při odlehčení motoru z mírného kopce, teplota na budíku zase klesala na 80 °C, že by termostat v háji, nebo je to normální jev ? Citovat
lars Vloženo 18. Prosinec 2009 Vloženo 18. Prosinec 2009 (editace) je to normálny jav, trojvalec sa dá lahko podchladiť, stačí pri státí na volnobeh pustit ventilátor v kabíne na trojku a max. kúrenie pri teplote okolo 0C ručička klesne na tretinu rozsahu Editováno: 18. Prosinec 2009, autor: lars Citovat
HTP 12V Vloženo 18. Prosinec 2009 Vloženo 18. Prosinec 2009 Dneska jsem to taky zkoušel, teplota -10C, 1,5km městem a pak dálnice do 100km/h a po pěti kilometrech byl motor ohřátej, jel jsem do tý doby s vypnutým topením. Potom znova se studeným motorem jsem jel pomaličku do 50km/h po zasněžených okreskách už se zapnutým topením a na 90C se ručička dostala až tak po 15km Citovat
L@dis1 Vloženo 19. Prosinec 2009 Vloženo 19. Prosinec 2009 (editace) je to normálny jav, trojvalec sa dá lahko podchladiť, stačí pri státí na volnobeh pustit ventilátor v kabíne na trojku a max. kúrenie pri teplote okolo 0C ručička klesne na tretinu rozsahu Jo a ještě jedna věc. Ten můj žebrák (1.2) se v mrazu nechce na volnoběh ohřát. I když třeba jedu v mrazu (-10) 5 km, na budíku 75 °C, tak když zastavím a nechám to klepat, tak teplota nahoru nejde . Fabky co máme v práci 1.4 16 v se zahřívají podstatně lépe, řekl bych. Asi nacpu před motor nějaký dekl. Editováno: 19. Prosinec 2009, autor: L@dis1 Citovat
lars Vloženo 19. Prosinec 2009 Vloženo 19. Prosinec 2009 odpovedal si si sám. 1.4 motor má predsa 4 valce a 1,2 má tri valce, 4 valce produkujú viac tepla pri chode motora ako 3 valce. Na volnobeh sa trojvalec pri teplote cca -5C a vypnutom kúrení zohreje na 90C cca po 20 minutách. Zakryť chladič resp. predok auta má zmysel iba z dôvodu prúdenia studeného vzduchu na motor a jeho ochladzovania. Najúčinnejšie sa mi zdajú tie kryty na kapotu a kryt pod ŠPZ. Sú však svinsky drahé a urýchlia ohrev motora iba asi tak o 20% -nič moc, trojvalec je proste trojvalec. Samotný chladič by som priamo nezakrýval, lebo za pri vyššej rýchlosti enormne zvýši tlak vzduchu na chladič a keby predsa zapol ventilátor chladiča tak nenasaje nič. Citovat
kibi Vloženo 19. Prosinec 2009 Vloženo 19. Prosinec 2009 taky přihodim pár postřehů z posledních dnů dnes brzy ráno (teplota - 18°C) jsem nastartoval svýho traktůrka...nechtělo se mu, ale chytl napoprvý - i když se dalo počítat jak se pomalu přidává válec za válcem pak cesta 12km dom, kdy se po neprotáhlý promrzlý cestě jelo na 3 - 4ku do 70km/h a za celou cestu se ručička ukazatele teploty zvedla o 3mm...holt zima je zima PS: topení začlo lehce hřát cca po 7km jízdy Citovat
mira Vloženo 19. Prosinec 2009 Vloženo 19. Prosinec 2009 (editace) tak já parkuji venku..před chladičem papír...tak po 7km je tam provozní teplota..ale když zastavím tak to spadne o něco.... Editováno: 19. Prosinec 2009, autor: mira Citovat
Lancelot Vloženo 19. Prosinec 2009 Vloženo 19. Prosinec 2009 Po cca 5km už topí po 10km je ručička uprostřed, pokud je po cestě kopec tak je to o dost dříve. Na volnoběh to začíná topit tak po 10min, ale to je blbost nechat to bublat na volnoběh. Jinak motor se nepodchlazuje ani při jízdě s kopce. Jednou když byl fakt extra mráz cca -25 tak ručička stoupla na prostředek a pak (asi jak se otevřel termostat) zase spadla. Citovat
WLK111 Vloženo 20. Prosinec 2009 Vloženo 20. Prosinec 2009 Tak dneska ráno, -11 nastartoval sem a po 4 minutách než sem odmetl sníh byla ručička mírně zvedlá po 2,3km byla už pěkně uprostřed:) Mluvím o 1,4 50kw. Citovat
Bady Vloženo 21. Prosinec 2009 Vloženo 21. Prosinec 2009 Ja mam tiez 1.4 MPI 50kW. Vcera bolo -13, ked som siel celu severnu dialnicu D1. Ventilator na 3, kurenie na 3/4 a vsimol som si, ze motor sa podchladzoval, rucicka bola tak asi 1-2 mm pred stredom, ako ma byt. Akonahle som stupal do kopca, vyssie otacky, hned bola ako ma, zvolnil som tempo po rovine, opat trosicka klesla. Citovat
Luďa Vloženo 21. Prosinec 2009 Vloženo 21. Prosinec 2009 A jak se to dělá? Co když rozmíchám kyselinu citronovou v kybli, naleju to tam, a ohřeju motor? Špatný? To nevím tendle způsob jak pomůže. Mě to dělal mehánik speciálním přípravkem od Würtu. Citovat
Luďa Vloženo 21. Prosinec 2009 Vloženo 21. Prosinec 2009 Mě by spíš zajímaly rozdíly mezi G12, G12+, G12++. Já předevčírem sehnal jen K12 od Starlinu. Je to prý to samé a růžové taky:) To mě taky. Ale že prej teď už se G12+ nedělá a je jen G12++ Citovat
anej184 Vloženo 23. Prosinec 2009 Vloženo 23. Prosinec 2009 Ma niekto skusenosti s sdi? Mne sa zda ze to slabo kuri aj po prejdeni 30 km, rucicka teplomery tak do 1 / 3 (to je pri -10 a menej, parkujem vonku). Nechapem. Ma to mat aj nejake. V com moze byt chyba? Dnes pri +4 kurila ako diva po 4-5km. hovorim o 1,9 sdi combi s klimou r.v.2003 Dakujem vsetkym co poradia Citovat
sysa Vloženo 13. leden 2010 Vloženo 13. leden 2010 tak já se taky přidám. jakmile je pod nulou tak se fabka zahřívá tak 15km motor mám TDI (ATD) což divný není ale divný je že se mi ani v létě ani v zimně ručička nepostaví, ale zastaví se tak 2-3mm od středu a vejš nejde a druhej problém je v chlazení jak mám zahřátej motor a jedu z kopce (při vyřazení i rychlosti bez plynu) tak mi spadne teplota při tak -5 i o 50% a to má topení na 1 stupeň a teplotu ani ne v půlce. je to u tohoto motoru normální nebo je něco špatně ??? PS : dá se případnej problém zjistit na vagu??? ten mám ale chyby to nehlásí. Citovat
NNNTomas Vloženo 13. leden 2010 Vloženo 13. leden 2010 Vagem zkontrolovat jaký hodnoty ukazuje čidlo por budíky a pro motor. Rukou hadice od chladiče - jestli nevisí /nedovírá/ termostat. Citovat
lastov Vloženo 19. leden 2010 Vloženo 19. leden 2010 Přispěji trochou do mlýna - dnes byla 0, auto stojí přes noc venku a motor je teplý do 4 km velmi klidné jízdy - sleduji to, protože mi měnili termostat a snímač chladící kapaliny. Před chladičem mám papír. Citovat
NNNTomas Vloženo 19. leden 2010 Vloženo 19. leden 2010 Tak to má být /u mě i je/ i bez papíru Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.