Přejít na obsah

Zimní pneu na Yetiho


Jz73

Doporučené příspěvky

Jak můžeš dávat na někoho názor. To by na stejným autě musel za zimu vyzkoušet alespoň 3-4 druhy pneumatik aby to mohl tak trochu posoudit ( a ty rozdíly mezi kvalitními pneu jsou tak malé , že to snad ani nejde bez speciálního měření zjistit.

Každý slušný prodejce pneu má na svých stránkách testy pneumatik, a to by ti mělo dát hlavní návod na výběr pneu.

Už jen po kouknutí na testy je vidno , že některé pneu jsou dobré v jednom rozměru, ve druhém je to již trochu jiný. A to nemluvím o výrobních sériích.

Chce to asi vybírat se 3 a 4 hvězdičkami. ( dle známkování ). S menším počtem hvězdiček snad v případě velmi malých kilometrových proběhů.

Pořád lepší obyčejná zimní pneu než suprová letní.

Editováno: , autor: JosefP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tady asi doslo k nedorozumeni. Ja jsem nemel v umyslu na zaklade neciho nazoru hned jit a koupit si tu samou pneumatiku. Jen jsem prosil o sdileni zkusenosti s pneumatikama, ktere lide tady na foru pouzivaji. S tim co pises dal jenom souhlasim. Ja jsem na ty svoje stavajici GY UG7 prisel take pres testy pneumatik, kde v tomhle rozmeru a v te dobre vysly jako prvni nebo druhe nejlepsi. A jsem s nimi moc spokojeny.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ, na zimu patri poradnej balon. Na zimu mam 215/60 R16 na Moonech a je to pohodicka. Tam kde je na letnich 225/50 R17 dira citit, na zimnich se to jen lehce prehoupne... :)

K tem Moonum dodam, ze vypadaji na aute prekvapive hezky (auto ma barvu bahenni metly), priste bych ale volil nejaky jiny disk nebo plech. Moony maji totiz jednu nevyhodu - jejich paprsky maji z vnitrni strany takove osazeni (proste jsou do U) kde se po prujezdu hlubokym snehem tento drzi uvnitr a pokud mrzne, zustane tam i prez noc a rano po najezdu na dalnici vam auto hazi jako kdyz vam upadnou vsechna vyvazovaci teliska. Nezbyva nez zastavit a smetakem nebo necim tenkym snih z disku vystourat.

Jo a s tiim rozmerem ma tady Radoo pravdu. Prvni cislo je totiz sirka v mm a druhe je vyska pneu a udava se jako % podil sirky. Takze cim je pneu sirsi a mate stejne cislo za lomitkem, tim je pneu i vyssi:

205/55 ma vysku 112,75mm (vetsinou u R16)

215/55 ma vysku 118,25mm (vetsinou u 16")

215/60 ma vysku 129mm (vetsinou u 16")

225/50 ma vysku 112,5mm (pouziva se u 17")

Disk R16 ma prumer 40,64cm

Disk R17 ma prumer 43,18cm

takze u 225/50 R17 je prumer disku vcetne pneu 43,18+(2x11,25) = 65,68cm

u 215/60R16 je prumer disku vcetne pneu 40,64+(2x12,9) = 66,44cm

kdezto u 205/55R16 je prumer+pneu 40,64+(2x11,275) = 63,19 cm coz je oproti letni 17"docela velkej rozdil (na celkovem prumeru pneu je to 2,5cm!!!)

Editováno: , autor: Barracuda_LEGO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Priatelia,

Zimné pneumatiky sú najlepšie čo najužšie, ktoré pripúšťa výrobca, kvôli mernému tlaku (hmotnosť na plochu), guma sa lepšie zahryzne do snehu a drží. Z tohto pohľadu sú 205/55/R16 výborné, hoci majú menší priemer. Budete mať kvôli menšiemu obvodu kola väčšiu spotrebu, ale na druhej strane sa spotreba trochu znižuje kontaktnou plochou, tak to nakoniec nie je také strašné. Myslím, že aj typický rozmer 215/60/R16 je určite z hľadiska jazdných vlastností dobrý, ale určite by som si na auto nedal široké zimné pneumatiky. Rozmer 225/50/R17 ani nie je prípustný ako zimná pneumatika a iba šialenec by také niečo na auto namontoval, šmýkalo by sa to na snehu.

Treba pripomenúť aj to, že v rozmere 205/55/R16 (rozmer pre Golf V, Touran, Altea, Leon, O2 a odvodené autá) je bohatý výber za výhodnejšie ceny, zatiaľ čo 215/60/R16 stojí viac.

V zime nebudete jazdiť na hranici maximálnej konštrukčnej rýchlosti auta, na snehu sa jazdí pomaly, málokedy to ide viac ako 80km/h, a aj na suchej vozovke môže čakať prekvapenie, takže úplne vám stačí rýchlostný index H (do 200km/h). Upozorňujem, že pri testoch ADAC a podobne uvádzajú, že na maximálnej rýchlosti sa niektoré pneumatiky poškodia už po pár minútach. Čiže s pneu s indexom H by som išiel tak maximálne do 180km/h, čo u nás nemáte asi kde okrem Slovakiaringu alebo okruhov v ČR. Čím vyšší rýchlostný index, tým je obvykle pneumatika tichšia kvôli lepšiemu vyváženiu. Do 100km/h to aj tak nepoznáte.

Pozor na hmotnostný index, 205/55/R16 sú potrebné s indexom 94, čiže jedná sa o tzv. XL pneumatiky, t.j. odolnejšie. Pneu s nižším hmotnostným indexom sú lacnejšie, ale neodporúčam na tom šetriť. Keď plne naložíte auto, budete rozbehnutí a vletíte do nejakého výmoľa, pravdepodobnosť že to pneu vydrží je väčšia so správnym hmotnostným indexom, hoci kto jazdí sám v aute bez nákladu, tak mu to určite pôjde aj s hmotnostným indexom 91.

Univerzálne letné-zimné pneu sú marketingový trik. Robia sa z dvoch zmesí, jedna má správne vlastnosti v lete, a druhá v zime. Reálne sa asi na tom pokojne dá jazdiť, ale ja by som si to na auto nedal.

Hociktoré zimné pneumatiky, aj nekvalitné, sú vždy lepšia voľba ako vybrať sa na sneh alebo zamrznutú cestu na letných pneumatikách. Ich zmes je pri záporných teplotách tak tvrdá, že brzdná dráha je omnoho dlhšia a na snehu, tam vás neudržia. Poznám ľudí, čo šetrili lebo nemali na zimné pneu, no a v zákrute potom rozbili predok auta na prvom snehu, čo vyšlo mnohonásobne viac ako zimné kolesá.

Čo sa týka výrobcov, ktorýkoľvek renomovaný výrobca je dobrý, a testy nájdete napr. na www.auto.cz - zorientujete sa podľa poradia a hviezdičiek, a potom si vyberiete napr. na www.aaa-pneu.cz podľa peňaženky. Ja kupujem pneumatiku z prvých piatich v teste, pozerám aj na cenu. Už roky a stovky tisíc km jazdím na Dunlop Wintersport SP 3D a dávam to na všetky autá, sú prístupné aj cenovo. Mal som aj Sava Eskimo, Matador MP55, a pod. a bol som s nimi spokojný. Do snehu je dobrá hrubá vzorka, na naše cesty je treba pozerať aké vlastnosti má pneumatika na mokrej vozovke, lebo naše cesty sú viac mokré ako zasnežené. Ak si necháte pneumatiky dodať mechanikom alebo nebodaj v značkovom servise, rátajte, že vás to vyjde viac.

Čo sa týka ETčka, nesúhlasím s názorom že ET50 je horší ako ET45. Mám na Tourane ET50, a keď som vymenil na Yeti z letných ET45 na zimné na plecháčoch ET50, auto jazdí fantasticky podobne ako Touran. S ET45 bolo vyslovene hravé, no mne vyhovuje oboje, niekedy na dlhšej ceste ocením aj to, že drží lepšie stopu a nemusím tak pozorne držať volant ako pri hravých kolách 225/50/R17 s ET45.

Nezabudnite si dať kolesá v polovici sezóny prevážiť a dávajte pozor na to, aby vám na disku po jazde na špinavej ceste nezostal posypový materiál, to môže rozhádzať vyváženie kolesa. Vtedy stačí vyčistiť.

Do pneumatiky stačí dať vzduch a kontrolovať ho. Pneumix, dusík a podobne je fajn, ale zbytočne za to platíte, vzduch je zadarmo a obsahuje 80 percent dusíka tak či tak.

Pozor aby ste si nedali do plechových diskov skrutky s kónickou hlavou (ktoré boli na neoriginálnych hliníkových diskoch). Do plecháčov idú pologuľaté skrutky, a tie sa používajú aj na originálnych hliníkových diskoch.

Veľa šťastia na cestách!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Priatelia,

Zimné pneumatiky sú najlepšie čo najužšie, ktoré pripúšťa výrobca, kvôli mernému tlaku (hmotnosť na plochu), guma sa lepšie zahryzne do snehu a drží. Z tohto pohľadu sú 205/55/R16 výborné, hoci majú menší priemer. Budete mať kvôli menšiemu obvodu kola väčšiu spotrebu

Tohle můj selský rozum nějak nebere ... :help:

Nasadím-li kolo o menším vnějším průměru, ukazuje mi tachometr větší rychlost a tím pádem i větší ujetou vzdálenost (neboť se kolo vícekrát otočí). Takže podle mně spotřeba klesne (ale pouze virtuálně).

Nebo se mýlím? :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tohle můj selský rozum nějak nebere ... :help:

Nasadím-li kolo o menším vnějším průměru, ukazuje mi tachometr větší rychlost a tím pádem i větší ujetou vzdálenost (neboť se kolo vícekrát otočí). Takže podle mně spotřeba klesne (ale pouze virtuálně).

Nebo se mýlím? :feve:

Na jeden cyklus (otočenie osi o 360°) prejdeš menšiu vzdialenosť, čiže pri menšom obvode musíš na tú istú vzdialenosť urobiť o trochu viac ako jednu otáčku, čiže motor vykoná o niečo viac práce. Reálne však spotrebu ovplyvňuje veľa parametrov, a napríklad prechod z 225/50/17 na 205/55/16 môže znamenať aj menšiu spotrebu, ak budeš jazdiť pomaly. Bude to však kvôli aerodynamickému odporu pri vyšších rýchlostiach versus pri malej rýchlosti, a menšej kontaktnej ploche 205tiek versus 225ky, ktoré znamenajú väčšie trenie. Takže efekt popísaný na začiatku je skoro nepodstatný. Keď som z začiatku jazdil 90-100 km/h na 205kách, spotreba sa pohybovala niekde 5.5l/100km. V poslednej dobe som robil veľké vzdialenosti na suchých cestách vyššími rýchlosťami, a spotreba vyletela na 8l/100km v priemere. Yeti je z hľadiska aerodynamiky nie práve pretekárske auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozmer 225/50/R17 ani nie je prípustný ako zimná pneumatika a iba šialenec by také niečo na auto namontoval, šmýkalo by sa to na snehu.

Těch 225 bych se tolik nebál, na Audině mam 225/45/17 a na sněhu nemám vůbec problém. Hmotnost vozů je +- stejná a pokud máte 4x4, tak to bude na sněhu v pohodě. Jediný co mě u audi limituje je sportovní podvozek a jeho světlá výška asi 10cm, ale i tak není problém 30cm sněhu (takovej malej pluh :), dokud to nezmrzne). Už se těším na plužení s Yeťouchem :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám otázku co se týče zimních kol o rozměru 205/55 R16. Kolik foukáte předek a zadek? Já jsem nafoukal podle tabulky myslím (teď si nejsem jistý- 2,2 atm.) na víčku nádrže a auto mi přijde moc tvrdé, každá díra je znát. Nižší než předepsaný tlak jsem nezkoušel, přeci jen ty 205 jsou dost hubený na tom autě. V testech se zmiňují o komfortním podvozku Yetiho, já to zatím vidím na sportovní a tvrdý, né moc komfortní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Rozmer 225/50/R17 ani nie je prípustný ako zimná pneumatika a iba šialenec by také niečo na auto namontoval, šmýkalo by sa to na snehu.

Prosím kde jde najít informace, že rozměr pneu 225/50/R17 není přípustný jako zimní pneumatika?

Co se týče klouzání na sněhu jak kdo snese, jezdím do tohoto rozměru obutého Yetiho již druhou zimu a bez problému :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím kde jde najít informace, že rozměr pneu 225/50/R17 není přípustný jako zimní pneumatika?

Co se týče klouzání na sněhu jak kdo snese, jezdím do tohoto rozměru obutého Yetiho již druhou zimu a bez problému :kol-47:

Tomu nerozumím. Auto nemá velký TP ? Tam je to psané jasně.

Edit: Chybná reakce

Editováno: , autor: Petryeti
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ma uz druhy rok obute zimne pneumatiky Matador MP59 Nordica M+S s rozmerom 225/50 R17 na rafikoch 7Jx17 a auto je v pohode ovladatelne aj na ceste aj na snehu. Vsetko je to o hlave vodica a jeho tazkej nohe. Prikladam fotku velkeho TP kde tento rozmer pneumatiky je povoleny :)

post-14745-091359300 1287586406_thumb.jp post-14745-084566300 1287586378_thumb.jp

post-14745-0-66889600-1330367542_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"iba šialenec by také niečo na auto namontoval, šmýkalo by sa to na snehu" :kol-31: - tak se taky hlásím mezi šílence, jezdím na 225/50 R17, bydlím v podhůří, sněhu je více než dost ale nějak sa mi to "nešmýká", nevím na co jsou řetězy i když je pro sichr vozím a s úsměvem projíždím tam kde se ostatní šmýkají....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Tak se nam sezona zimnich pneu pomalu blizi, letos si myslim, ze ze znacnym predstihem jsem zacal resit zimni kbuti na sveho noveho Yetanka. Po precteni tohohle vlakna a dalsich diskuzi a vzhlednuti foto vasich Yetiku na pneumatikach 205/55/16, jsem se jednoznacne rozhodnul pro rozmer zimnich pneu 215/60/16. Po precteni dalsich zkusenosti a recenzi, jsem se rozhodoval mezi Continetal TS830, ktere tady mnozi mate a Michelin Alpin A4. Vzhledem k tomu, ze jsem Micheliny nikdy nemel a to ani jako letni pneu, jejich hodnoceni bylo myslim si ze dobre, rozhodl jsem se tedy pro ne. Tak doufam, ze nezklamou a Yetinka bude v zimne na nich jista a stabilni. V unoru, pokud, snad, mozna jiz bude nejaky snich do te doby se podelim o zkusenost, pro pripadne dalsi zajemce o tyto pneu, jelikoz jsem se nikde tady o nich nedocetl.

Editováno: , autor: Cidling
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprosto stejný rozměr zimních michelinek jsem taky objednal.Kdysi jsem měl michelinky jako letní gumy na corse a jizdní vlastnosti byly hodně dobré, hlavně byly tiché a relativně dost najely. Ty zimní A4 si drží v testech vysoká místa a hlavně mají perfektní výdrž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...