Přejít na obsah

BĚHEM JÍZDY se samovolně blokuje volant, rozvícejí se všechny kontrolky, nakonec ,,chcípne" motor


Tomáš Vrba

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

mám problém se Škodou Fabii r.v. 2006.

Problém nastává nezávisle na ročním období (teplota na to nemá vliv), vzniká náhodně, občas v kratších časových intervalech např. co 10min, občas to neudělá ani jednou za den.

Během jízdy začne blikat většina kontrolek, servo, (!)... vypne se rádio, klimatizace, vše. Navíc se zcela zablokuje volant, nakonec motor ,,chcípne". Během jízdy je to poměrně nebezpečné, musíte okamžitě zastavit a znovu nastartovat. Servis si s touto chybou neví rady, jeli jsme tam i hned ve chvíli kdy se tato chyba vyskytla, měli to na testování, ale původ této chyby nenalezli.

Chci se zeptat, zda někoho z vás nenapadá v čem by mohl být problém, nebo zda s tímto nemá někdo zkušenost.

Budu moc rád za každou vaší radu!

S pozdravem Tomáš Vrba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Překontrolovat kvalitu spojů mezi alternátorem, baterkou, kostrou auta a ŘJ - VŠEMI ŘJ, protože tam není jenom jedna... Vypadá to, že se Ti odkostřuje nějaký důležitý spoj, vůbec bych se nedivil, kdyby to byl kostřicí spoj na baterce - a nebo dochází k mžikovému zkratu na kastli. Jinak to zablokování volantu je jen zdánlivé, určitě auto zůstane řiditelné - ale s použitím přiměřeně větší síly = posilovač řízení je vyřazen, na což samozřejmě v momentě toho výpadku serva nejsi připravený - a jak jsi zvyklý "utočit vše malíčkem", tak Ti to přijde jako zablokovaný volant. Jinak jsem se v časopise setkal s případem, kdy podobné, bohužel fatální selhání měla na svědomí závada spínací skříňky - rozpadnutý "ořech" vypnul za jízdy veškerou elektriku a řidička v panice "mě nic nefunguje" jen držela volant a napálila to do mostního pilíře... Kolik je na tom příběhu pravdy netuším, ale sichr je sichr - podíval bych se i na spínačku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jinak, jak píše Tomáš Vrba - měli to v servisu na testování, nezjistili nic - to je naprosto normální, protože tam jen auto "připíchnou na VAG" a pokud není vysloveně na výpisu nějaká trvající závada, nikdo nic neřeší. Aby se někdo s autem jel projet, případně i s majitelem, o tom se v dnešních servisech vůbec nedá mluvit. A bohužel, už to trvá delší dobu - když jsem v roce 1992 reklamoval na služebním Pick-Upu Favorit zvlněné přední kotouče, nechtěli mi to ve značkovém servisu věřit, dokud jsem téměř násilím nepřiměl přejímacího technika "za to sednout" a projet auto podle mých instrukcí - aby ho dostal do režimu, ve kterém se závada projevovala mně. Do té doby mi tvrdil všecko možné počínaje kulovými čepy a konče vadnými McPhersony, i když jsem já trval na svém, že jsou to brzdy - nikdy jindy než při plynulém přibrzdění z rychlosti kolem 90-100km/h na 50-60km/h (neboli z "přeletovky" mezi vesnicemi na limit platný tehdy v uzavřené obci) se totiž neprojevovalo ono prudké klepání volantu ze strany na stranu s výchylkou cca 0,5cm na obvodu věnce... Samozřejmě, nikdy jindy (při nižších rychlostech) se kotouče tolik neohřály... Nejdřív to chtěl zkoušet jen po městě, jenže tam mi to nikdy neudělalo - a teprve až když jsme vyjeli kus za město a na rovince si zkusil zabrzdit "z kila", vyděsil se jak Víla Amálka a zpátky do servisu jel 50... Doporučil bych stát servisákovi za prdelí a vandrovat do něj, dokud opravdu nepřekontroluje fyzicky spoj za spojem. Včetně té spínačky. Budeš silně nepopulární, ale jezdit s takovou závadou dál je nejen docela adrenalin, ale přesněji řečeno VO DRŽKU. Tvoji i všech, co s Tebou případně budou v momentě dalšího výskytu závady na palubě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne se stalo neco podobneho. Stacilo podotahovat kontakty na batterce a taky ty pojistky co tym jsou (takove ty plisky) a je pokoj. V autorizovanem servise Skoda ACA TREBOVICE samozrejme NIC NEZJISTILI dokonce jsem dostal i vypis z te jejich masinky a vsade bylo 0 zavad... kdyz mi to napichnul kamarad,tak mu to tam hned vyskocilo.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Me by zajimalo, coto znamena, ze se "zcela zablokuje" volant. Tim myslis, ze proste posilovac nefunguje? nebo se mechanicky zamkne? ( jako kdyz vyndas klicek?). Jelikoz se mi stalo, ze sem mel na sluzebnim aute uvolnenej - pol primo na baterce a v servisu na to neprisli ani po 2 kontrolach, tak bych se tomu vubec nedivil. Zkus proste osahat a zatahat za vsechny spoje, ke kterym se dostanes. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blacky, když jedeš s aktivním servem, ruce "si zvyknou" na malou sílu, potřebnou k vyvinutí určitého rejdového momentu a když servo najednou vysadí, odpor rejdu skokově naroste - člověku, který na to není připravený a nezabere za volant silou to opravdu přijde, jako by byl volant zablokovaný - není, jen převod na šťouchačku bez běžícího čerpadla jen od samotného volantu je děsivej... Uvědom si, že třeba právě absence serva byla jedním z důvodů, proč se na šádyny s hřebenem montovaly namísto 14" disků "třináctky" - šlo s nima lehčeji točit... Máš to to samé, jako když Ti vyprdne posilovač - taky všecky předpisy vyžadujou, aby auto brzdilo i jen od pedálu - ale zabrzdit s vyřazeným posilovačem dokáže opravdu jen někdo, kdo se nepoleká a nezpanikaří - a na ten pedál opravdu dupne nesilomrdnou silou. Je to prostě jen momentální dojem a pocit srovnání náhlé nutnosti "rejdovat sám bez pomoci" - a jako že to nikdo nečeká, tak je to o tom,jestli zpanikaří nebo ne.

Já si myslím, že by mělo být i součástí učiva v autoškole nejen zvládání smyku, ale i třeba takovéhle málo pravděpodobné závady - prostě téměř hotového žáka vzít na cvičák a za jízdy mu vypnout posilovač nebo servo - a naučit ho, jak se má chovat i v takovém momentě. Jak má zatočit bez serva, jak má zabrzdit bez posilovače i bez ABS. Vozidlo by to samozřejmě muselo umožňovat - ale od toho autoškola je, aby poskytovala takovéto podněty, ne jen aby rejžovala prachy za adepty, které vlastně nic nenaučí...

Bylo by rozhodně míň tragických nehod - vsadím boty, že spousta nehod zaviněných "záhadným nezvládnutím řízení" je způsobená ve skutečnosti neznalostí jak zareagovat v případě závady posilovače řízení nebo brzd - a dotyčný se vykoulí přes svodidla, obejme 80-letý jasan u cesty nebo udělá 3x "hlava-vorel" po poli - a protože už nedejchá, málokoho napadne se podívat, jestli náhodou nebyl posilovač v (_!_) už před nárazem... Napíše se "z neznámých důvodů řidič před zatáčkou vůbec nebrzdil..." nebo "patrně z nezkušenosti nezvládl řízení v pravotočivé zatáčce, vyjel do protisměru a střetl se tam s protijedoucí Tatrou 815..." Kolik takových životů mají na svědomí technické závady, po kterých nikdo radši nepátral, to už se nikdo nedoví. Na znalecký posudek odchází minimum takových bouraček - pátrá se do podrobna jen u takových, kde opravdu umře někdo významný - A.Dubček, I.Hlinka a podobně. To pak rozeberou vrak do mrtě. Ale když se zabije Tonda Vomáčka z Horní Dolní, protože jel krmit v půl 4. ráno po 1000x projeté cestě do kravína v sousední dědině rychle - a v předposlední zatáčce obejmul jasan, svede se to na "nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky" a basta, dál nikdo nečenichá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...