Přejít na obsah

1.6 FSI (85 kW)


roman5a9

Doporučené příspěvky

zdravím

Chtěl bych vás poprosit o příspěvky se zkušeností s 1.6FSI.

Já teda vlastním 1.9TDI,ale můj otec se ted rozhodl pro koupi OII,ale jelikož je zapřísáhlí zastánce benzínu chce 1.6FSI,tak bych rád znal názor někoho kdo to má,kolik máte s tím najeto,jestli byli nějaké závady a prostě jak to jezdí.

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Síce skúsenosť nič moc, ale niečo som ňou najazdil. Rozdiel oproti 1.6MPI samozrejme poznať, rovnako aj v zvukovom prejave motora prejavujúci sa v celom spektre otáčok. Zvonka je rozdiel tiež počuteľný, FSI má taký cvakavý zvuk. Nemôžem si pomôcť, ale FSI je o dosť hlučnejšie než MPI. Najväčšie negatívum 1.6FSI je však bez debaty cena, ktorá ho úplne zabíja a odsúva na poslednú priečku v obľúbenosti o O2. Vraj sa ho predáva dokonca menej, než 1.4MPI!

Ono dokonca kupovať FSI v našich končinách nemá veľký význam. FSI sa pôvodne pýši dvojvrstvým spaľovaním benzínu, čo by malo mať za následok zázračné zníženie spotreby. Teória je pekná, prax je iná - kvôli nevyhovujúcemu benzínu sa dvojvrstvé spaľovanie pre postkomunistické krajiny vypína, takže celý zmysel sporovlivého motora sa úplne neguje.

S 1.4FSI mám najazdených zopár tisíc km, ale skúsenosti len negatívne - až po niekoľkých upgrade RJ sa odstránili problémy s vraj nekvalitným benzínom (Shell, OMV, Esso), kedy sa motor prepínal do núdzového režimu; Celkovo spoľahlivosť FSI veľká bieda, delta medzi jednotlivými odtiahnutiami nepojazdného auta do servisu mi vyšla 4750 km (tacho 57tkm delené 12timi odťahmi do servisu). Dosiahnuť deklarovanú spotrebu sa nedarí ani dole z kopca, a to na spotrebu veru jazdiť viem - no nie s týmto prekliatym motorom.

Môj osobný dojem z celej technológie FSI je ten, že to bol krok vedľa. VW nie je prvá automobilka, ktorá skúša priame vstrekovanie benzínu a potýka sa s rovnakými problémami. Priekopníkom v tejto oblasti bolo Mitsubishi, ktoré začalo s motormi GDI, ale po pár rokoch pochopili, že tadeto cesta nevedie a skončili s nimi... Opravte ma, ak sa mýlim.

Takže môj názor, či by som znova vybral motor FSI? Nikdy viac, a preklínam deň, kedy sme prstom ukázali v cenníku na VW Polo 1.4FSI 63kw :disgust: Ešte 4 splátky a zostanú po ňom u nás len vizitky na rôzne odťahovky a kopec zlých spomienok :ph34r:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to mam asi jinou 1.6 FSI :unsure: zvuk jiný je - takový tvrdší ale na rozdíl od sestnactky 75kW rozhodne neni hlucnejsi jak pises - narozdil je zivejsi od spodu

Myslim ze tam chybi 6ka-mam s timto motorem najezdeno v golfu V tam je a spotreba - parada - jinak u toho golfa uz maj urcenej natural 95 a okty jeste 98.... ostatne v okte 98ka byla pouze 1x...... jinak auto ma najeto 20000km a pohoda

ja musim rict ze bych do 1.6FSI sel s necim lehcim - treba fabca a jedine se 6kou - uplna krasa v tom golfu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám také jinou 1,6 FSI. Rozhodně není hlučnější než 1,6 MPI. Navíc vzhledem k nižším otáčkám na 5. rychlostní stupeň musí být objektivně tišší.

Jezdím většinou na N95. Spotřeba na dovolenou s klimatizací, světly a plným kufrem 5,9 zpět 6,1. Jinak běžné ježdění kolem 5,6.

Auto má naježděno 17 000km a motor zcela bez problémů. Jediný větší problém - nefunkční tempomat, to ale nesouvisí s motorem. Vyměněna ovladací páčka, nyní OK. Spotřeba oleje téměř neměřitelná - úbytek cca 3mm na rysce.

Otázka pro všechny majitele O2:

Nevadí vám v noci odrazy osvětlených přístrojů v čelním skle? Mně to vadí někdy tak, že si musím sklopit sluneční clonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak taky mam asi jinou 1.6 FSi než Igor a uplne se shoduju z ostatnich co tu psali.

Mam najezdeno cca. 13000 km a uplna spokojensot a muzu srovnavat s 1.6 MPI 75kW ale v O1. 1.6 FSI je zivejsi a celkem citelne oproti MPI a to i kdyz je O2 tezsi (pravda nevim, jestli ma kratsi nebo delsi prevody, ale proste o2 s FSI je dynamictejsi nez O1 MPI) Ubytek oleje je po 13000 km naprosto nulovy!!! Spotreba dlouhodba podle maxidotu je 5,5 litru/100km jinak s tim neni problem jezdit i pod 5 litru/100 ve dvou lidech bez klimy. napr. Jesenik - Pardubice - Jesenik (cca. 270km) ve dvou lidech za 4,8l/100km prumerna rychlost 68km/h Maximalku jsem testoval a tacho byla 215km/h jinak do 190 - 195km/h to jede pekne, pak uz se tomu moc nechce celkem to trva, ale kdo by u nas jezdil temato rychlostma ze? Proste jestli tvuj otec chce koupit 1.6 FSI tak udela dobre a nevymlouval bych mu to! Je to dobry motor, hezky jede a moc nepapa, kdyz se to s nim umi. Jinak pokud se topi v penezech, tak at si koupi TFSI v RS, to chci jaaaa :p:smich:

PS: Jinak s tou prodejnosti 1.6 FSI mas pravdu, moc jich nejezdi narozdil od 1.9TDi, ale moc ty lidi nechapu, ze si koupi 1.9 TDI s nizsim vykonem nez 1.6 FSI a jeste zacaluji o 10 000kc navic a plati vetsi povinny ruceni atd... Je mi jasny, ze nekdo najezdi hodne km rocne, ale nepovidejte mi, ze 90 procent vsech O2 co jezdi po nasich silnicich jsou TDI a ze vsici najezdi minimalne 25 000km rocne?!?

Ad Pavel1: Ahoj jeste porad se ti to osvetleni nepodarilo nejak potalcit? Me to teda fakt nic nedela, nic se neodrazi :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igor - celý význam technolófie FSI sa určite neneguje tým, že sa nepoužíva vrstvené spaľovanie. Motory FSI majú vyšší kompresný pomer a už aj vďaka tomu sú účinnejšie. Okrem toho je palivo lepšie rozprášené. Navyše aj vyšší točivý moment prispeva k úspornejšej prevádzke.

S tou poruchovosťou. Ber so úvahy, že 1,4 FSI máte už dosť dlho a bol to jeden z prvých FSI motorov, čo ste mali. Navyše väčšina závad ani nesúvisela priamo s technológiou vstreku paliva.

Moje skúsenosti s motorom 1,6 FSI pri skúšobnej jazde sú na www.railweb.sk v sekcii Škoda.

Inak ja by som FSI kľudne zvolil, mojim favoritom je ale 2,0 FSI, lebo ten má navyše aj 2 vyvyžovacie hriadele a má tak mimoriadne kultivovaný prejav. Len škoda tej ceny. Ale zase ak vie niekto jazdiť úsporne, tak s FSI bude mať ozaj peknú spotrebu. Ale ak na to bude niekto stále iba šlapať, tak je jasné, že vďaka vyššiemu výkonu bude aj spotreba vyššia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igor - celý význam technolófie FSI sa určite neneguje tým, že sa nepoužíva vrstvené spaľovanie. Motory FSI majú vyšší kompresný pomer a už aj vďaka tomu sú účinnejšie. Okrem toho je palivo lepšie rozprášené. Navyše aj vyšší točivý moment prispeva k úspornejšej prevádzke.

Tak, ako si ty fanda FSI, tak ja som antifanda. Nemám rád FSI, nepresvedčilo ma vôbec ničím a nikdy už ďaľšie FSI nekúpim :ph34r:

A včul hlavolam:

Čo má väčší vplyv na vyššiu účinnosť motora - vrstvené spaľovanie alebo vyšší kompresný pomer ;) ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mam moznost jezdit vsim v OII, tedy vcetne DSG, RS a RS TDi.

Majitele prominou, ale 1.6 FSi bych si nikdy nekoupil, cena je nehorazna a ten motor nic moc extra neprinasi. Vykonovej projev oproti 1.6 MPi 75kW se moc nelisi.

Obecne me FSi nenadchlo, 1.6 FSi je nemastny neslany, 2.0 FSi sice prima, ale zlaty 1.8 T, a 2.0 FSi 4x4 nejede a zere.

Situace u TFSi je samozrejme jina.

Nicmene, podtrzeno a secteno, kdo chce OII a ne zrovna RS, TDi je spravna volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: Úplný a jednoznačný súhlas! Ja stále tvrdím, že FSI bez turba sú motory o ničom... Síce nie som fanúšik TDI, nemám inú možnosť a v práci na jednej jazdím, ale naozaj u benzínu nie je z čoho vyberať (RSa je extrém, tú nepočítam).

A kto plánuje kúpu 1.9TDI, nech počká 2 týždne - mal by byť veľmi príjemne prekvapený :w00t1:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: Úplný a jednoznačný súhlas! Ja stále tvrdím, že FSI bez turba sú motory o ničom... Síce nie som fanúšik TDI, nemám inú možnosť a v práci na jednej jazdím, ale naozaj u benzínu nie je z čoho vyberať (RSa je extrém, tú nepočítam).

A kto plánuje kúpu 1.9TDI, nech počká 2 týždne - mal by byť veľmi príjemne prekvapený  :w00t1:

Jak to, přijde common-rail?

Editováno: , autor: aka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lancelot: Vis ono to mas podle prispevku zde celkem jednoznacne, ze 1.6 FSI do O2 nebrat, jenze kazdy ma taky jine naroky na to auto a nekomu se vykonem nezavdecis i kdyby jezdil v Porsche... Nejlepsi bude, kdyz si zajdes ty motory v ocatvce sam projet k prodejci a podle toho se rozhodnout...

ja ti zase tady muzu napsat "milion" duvodu proc 1.6 FSI je dobry motor a jak jsem s nim spokojeny, ale pak si prectes zase prispevek od jineho a ten napise ze proste vsechny ostatni motory jo, jen FSI ne a budes zas na zacatku, pokud beres prispevky zde ve foru v potaz a rozhodujes se i na zaklade nich...

Jedno ale vim, ze 85 kW je dostacujici na beznou jizdu a navic 90% O2 jezdi v 1.9 TDI a tam je vykon jeste o 8 kW mensi a taky to tem lidem staci...

Muj nazor je, ze s 1.6 FSI budes SPOKOJENY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam moznost jezdit vsim v OII, tedy vcetne DSG, RS a RS TDi.

Majitele prominou, ale 1.6 FSi bych si nikdy nekoupil, cena je nehorazna a ten motor nic moc extra neprinasi. Vykonovej projev oproti 1.6 MPi 75kW se moc nelisi.

Obecne me FSi nenadchlo, 1.6 FSi je nemastny neslany, 2.0 FSi sice prima, ale zlaty 1.8 T, a 2.0 FSi 4x4 nejede a zere.

Situace u TFSi je samozrejme jina.

Nicmene, podtrzeno a secteno, kdo chce OII a ne zrovna RS, TDi je spravna volba.

nerozumim teto vete -

Vykonovej projev oproti 1.6 MPi 75kW se moc nelisi.

:kuk:

jezdil jsi v tom FSIcku? vcera jsem mel moznost s timto motorem co se moc nelisi dat par sprintu s ostatnima sestnactkama na letisti ...... a z tveho prispevku teda asi zjistuju ze tam mam jinej motor nez si myslim

ale to se tu uz resilo - hlavne jeste zacnente nekdo tvrdit, ze je stejna spotreba ba snad dokonce vetsi........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ovidius: Kdyz si prectes prvni vetu v ramecku, kde me citujes, mas odpoved na to, jestli jsem s tim motorem jel.

Mam s nim najeto hromady kilometru, stejne jako s ostatnima motorama.

Souhlasim s tim, ze FSi pri sprintu porazi MPi, ale tenhle parametr me fakt nezajima. Na letisti bezne nejezdim a kdy v beznym provozu sprintujes? Jde mi spis o pruznost a projev v beznem provozu, a zde trvam na tom, ze rozdil je maly, urcite by mi nestal za rozdil v porizovaci cene.

Neni mym cilem tu neco hanet, jen rikam svuj nazor jako odpoved na puvodni dotaz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedno ale vim, ze 85 kW je dostacujici na beznou jizdu a navic 90% O2 jezdi v 1.9 TDI a tam je vykon jeste o 8 kW mensi a taky to tem lidem staci...

No, jasne, 85kW staci, ale nez rozdil 8kW proti 1.9 TDi je zajimavejsi rozdil v tocivych momentech techto variant.

A rozdil 95 N.m. (155N.m. pro 1.6 FSi vs. 250N.m. pro 1.9 TDi) je opravdu znat.

O spotrebe ani nemluve.

Dale pak rozdil 10 tis. Kc v porizovaci cene a neni co resit.

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ovidius: Jen pro uplnost dodavam oficilani parametry. Mne ten rozdil mezi MPi a FSi za 40tis. Kc nestoji. Ale kazdemu co komu vyhovuje.

1.6 MPi

75kW/5600 ot.

148N.m./3800 ot.

60-100 km/h na 4./5. 11,6/15,7 s.

80-120 km/h na 4./5. 11,9/16,5 s.

0-100 km/h 12,3 s.

Vmax. 190km/h

1.6 FSi

85kW/6000 ot.

155N.m./4000 ot.

60-100 km/h na 4./5. 11,2/15,2 s.

80-120 km/h na 4./5. 11,5/16,2 s.

0-100 km/h 11,2 s.

Vmax. 198km/h

1.9TDi

77kW/4000 ot.

250N.m./1900 ot.

60-100 km/h na 4./5. 8,9/12,4 s.

80-120 km/h na 4./5. 10,4/13,1 s.

0-100 km/h 11,8 s.

Vmax. 192km/h

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se rozhodl pro 1.6 FSI a už se to asi nezmění a to taky proto, že 1.6 MPi má strašnou kulturu chodu a vůbec mi je ten motor nesympatický totéž u dieslu. Vlastně ten motor co mám ve fabči je na tom stejně-taky na něho každý nadáva ale já s ním jezdím dlouhodobě za 5.5l/100km. Ale nafta má fakt výhodu v tom, že prostě žere málo, ať už ji na krk šlapete sebevíc u benzínu se musí člověk snažit.

Pořád mi nikdo neřekl kolik musím ročně najet km aby už se vyplatila nafta?

<_<

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se rozhodl pro 1.6 FSI a už se to asi nezmění a to taky proto, že 1.6 MPi má strašnou kulturu chodu a vůbec mi je ten motor nesympatický totéž u dieslu. Vlastně ten motor co mám ve fabči je na tom stejně-taky na něho každý nadáva ale já s ním jezdím dlouhodobě za 5.5l/100km. Ale nafta má fakt váhodu v tom, že prostě žere málo, ať už ji na krk šlapete sebevíc u benzínu se musí člověk snažit.

Pořád mi nikdo neřekl kolik musím ročně najet km aby už se vyplatila nafta?

<_<

V tom dnesnim SM presne toto srovnani, co by jsi chtel, neni. Jsou tu 2 l, mimo toho, co sem psal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick - ale tak jednoznačne sa to nedá napísať, že jedine TDI a hotovo. Niekto napríklad naftu nechce (ako napr. ja alebo Lancelot).

Lancelot - myslím si, že po Fabii 1,4/55 nebudeš sklamaný. Samozrejme ak počítaš s tým, že si nekupuješ Porche alebo iný trhač asfaltu. Ale na bežné a príjemné zvezenie to určite stačí a aj rozdiel vo výkone medzi 1,6/75 je citeľný.

Čo sa týka točivého momentu, tak tu zase padli obvyklé a veľmi obľúbené polopravdy. Ako vždy sa použili magické N.m a porovnanie 250 vs 155. Ale už autor veľmi takticky zabudol poznamenať, že točivý moment na kolesách sa sprevodovaním mení. A samozrejme vieme, že TDI je sprevodované viac do ťažka. Ani porovnanie pružnosti na istom prevodovom stupni úplne nevypovedá o dynamike motora, nakoľko niektorému motoru môžu pre dané zrýchlenie (napr. 80-120) zvolené rýchlosti vyhovovať, inému nie. Ale neodškriepiteľným faktom je, že ak sú autá podobne ťažké a majú podobný výkon, tak aj ich dynamika bude podobná.

Zoberme príklad:

Idú 2 OII (1,9/77 TDI a 1,6/85 FSI) po okreske rýchlosťou 100 km/h a chcú predbiehať. Čo urobí vodič v takejto situácii?

a) Lenivý vodič bez podradenia pridá:

1,9 - otáčky 2160 - kolesá 619 N.m (54 kW)

1,6 - otáčky 3050 - kolesá 534 N.m (50 kW)

Ale samozrejme vieme, že toto nie je to úplné optimum a predbiehací manéver s podradením trvá kratšie.

b ) Vodič podradí na 4.st a pridá:

1,9 - otáčky 2840 - kolesá 746 N.m (67 kW)

1,6 - otáčky 3840 - kolesá 689 N.m (63 kW)

c) Môžu obaja podradiť pred predbiehaním aj na 3.st:

1,9 - otáčky 3950 - kolesá 824 N.m (77 kW)

1,6 - otáčky 5010 - kolesá 859 N.m (77 kW)

Takže jesne vidno, že rozdiely v točivom momente na kolesách rozhodne nie sú tak obrovské, ako sa to obvykle uvádza (t.j. 250 vs 155 N.m). A taktiež krásne vidno, že autá s podobným výkonom majú aj podobné zrýchlenie (údaje výrobcu). Tie elasticity sú samozrejme rozdielne, nakoľko motorom TDI vyhovujú skôr nižšie otáčky, benzínovým motorom vyššie, takže je vhodné podradiť. Ak by sa porovnala elasticita TDI na 5.st a FSI na 4.st, tak je to už zhruba zodpovedajúce rozdielu výkonov.

A ešte k prípadu c) dodám, že TDI by takto mohlo zrýchľovať do rýchlosti cca 114 km/h, FSI do rýchlosti cca 130 km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...