neOras Vloženo 27. Listopad 2010 Vloženo 27. Listopad 2010 Zdravim, mam problem na moji felde 1.6 parkoval jsem auto do garaze a zustalo svitit stresni svelto takze za 2 dny samozdrejme KO baterka poprosil jsem tedy nejakyho chlapka aby me roztahl na lane za autem, felda chytla jak nic, ale ted divne startuje, auto chytne ale jakoby se dusi a pak najednou otacky vyleti a uz je vsechno v poradku. Nevi nekdo cim by to mohlo byt? Citovat
Škrabi Vloženo 27. Listopad 2010 Vloženo 27. Listopad 2010 (editace) Felda 1.6 má rozvodový řemen.Takové auto se nesmí roztahovat ani roztlačovat ! ! ! Sežeň si automechanika ať se ti podívá na rozvody,na 99%přeskočil řemen . Rozhodně to nestartuj ! ! ! Jinak se ti potká motor.Myslím ,že muže přeskočit řemen až o 5 zubů. Jestli bude přeskočený tak dej nový.Doporučuji vyměnit kladku i vodní pumpu.Většinou po rozvodech začne téct.Není to moc finančně náročné vše cca 4 000,- Editováno: 27. Listopad 2010, autor: Škrabi Citovat
neOras Vloženo 27. Listopad 2010 Autor Vloženo 27. Listopad 2010 Stejne sem chtel rozvody menit =) diky za nazor Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Listopad 2010 Vloženo 27. Listopad 2010 Felda 1.6 má rozvodový řemen.Takové auto se nesmí roztahovat ani roztlačovat ! ! ! .... Ale prd, slavný soude, takovouhle pověru tady šířit... Nesmí se startovat rozjezdem a roztočením přes rychlost tehdy, když není v baterce žádná energie pro palivovou pumpu a hlavně pro zapalování (aby nešel nespálený benzín do výfuku) nebo tehdy, když je například zamrzlá palivová instalace. Jinak pokud se aspoň rozsvítí kontrolky na palubní desce, lze motor s rozvodem poháněným ozubeným řemenem normálně pustit z kopce, nebo roztáhnout - roztlačit bych si to netroufal, je potřeba, aby nedošlo k poskočení ani při plynulém puštění spojky. Při normálním startu se ten motor taky roztáčí směrem od spojky - startérem. Pokud bude auto rozjeté na dostatečnou rychlost = nabude dostatečnou setrvačnou energii, aby spojkou přenesená energie do motoru dokázala motor udržet aspoň v minimálních otáčkách bez zpětného cukání, při kterých ŘJ povolí vstřik i zapalování, nehrozí žádné velké riziko. Hlavně se to musí umět - práce se spojkou musí být plynulá a jemná, žádné škubání - a nelze k tomu použít "dvojku" jak bývalo zvykem u starších vozidel, ale musí se to dělat na "trojku" nebo i vyšší rychlostní stupeň. Důležité je mít přitom na paměti, že takto rozjížděné auto (bez motoru v chodu) má výrazně omezenou funkci brzd (není podtlak pro posilovač) a řízení (nejede servo) - je tedy potřeba mít na takový start dostatek prostoru a buď vhodně dlouhý plynule klesající svah, nebo další vozidlo s řidičem, který musí vědět "o co jde" - aby nejdřív soupravu rozjel na vyšší rychlost, než bývalo dřív dostačující - a pak ji co nejdéle udržel i přes značný brzdný účinek startujícího druhého auta... I v aktuálním návodu k novým vozům Škoda je uvedeno, že auto lze za určitých podmínek nastartovat roztažením - pokud je v baterii dostatek energie pro ŘJ a zapalování a pokud motor naskočí do jisté vzdálenosti - jestli se nemýlím, je tam uvedeno cca 50 metrů "startovací" jízdy. V opačném případě je nutný odtah nebo start přes kabely. A je to uváděno všeobecně - ne pouze s výhradní platností pro auta s rozvodem poháněným řetězem. Bohužel, výše uvedené skutečnosti nic nemění na tom, že při NESPRÁVNĚ udělaném roztažení ten řemen MŮŽE přeskočit a že to riziko poškození motoru "potkáním se" je reálné. Škrabi tedy s výjimkou druhé věty radí správně - překontrolovat rozvod a raději ho preventivně vyměnit. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.