Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Podľa všetkého, ak niekto vie normálne jazdiť podľa predpisov vie predvídať je pre vás na smiech a na robenie vtipov. Asi sem prestanem chodiť a môžem vás viete čo.

 

Ekkar: pri takej priemerke by to bolo na podobnej spotrebe. Je rozdiel ak sa jazdí dlhá trasa plynule bez nejakých výrazných brzdení a po relatívne rovinatom teréne a ak jazdíš po meste po kopcoch. Určite aj ja by som mal podobné spotreby. Keďže ale ja nejazdievam takéto trasy ako ty tak preto na roomstri alebo na fabii by bola spotreba podobná.

 

PS: Roomster už nemáme takže nemám to teraz ako porovnať. Nahradila ho Fabia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Ekkar: pri takej priemerke by to bolo na podobnej spotrebe. Je rozdiel ak sa jazdí dlhá trasa plynule bez nejakých výrazných brzdení a po relatívne rovinatom teréne a ak jazdíš po meste po kopcoch. Určite aj ja by som mal podobné spotreby. Keďže ale ja nejazdievam takéto trasy ako ty tak preto na roomstri alebo na fabii by bola spotreba podobná.

 

...

No jo, to pak ale popisuješ podobně idealizovaný "skoro laboratorní" podmínky, v jakejch "měří spotřebu" metodika €urochujů - neboli s reálným ježděním to nemá nic společnýho. Sorry hop, takový "příklady" já prostě nepovažuju za relevantní k porovnávání spotřeby se skutečným používáním auta V BĚŽNEJCH PODMÍNKÁCH ČESKÝ RODINY. Buď porovnáváš auta za stejnejch podmínek - nebo de facto fixluješ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý na tých autách inak chodí takže sa to nedá porovnať. To čo napíšu výrobcovia o spotrebe si myslím svoje. Roomster bol viac menej používaný na dlhšie trasy takže je to preto, Fabia čo máme doma tak sa dá povedať že sa využíva na trasách do 50km viac som išiel len na lyžovačku a aj to viac sa používa na trasy do obchodu a podobne.

Myslíš si že sa dajú porovnať naše jazdy napr len nás dvoch nie ?? Inak jazdíme, iné trasy jazdíme, iné auto máme, len rovnaký motor máme a to je celé. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To teda fakt neviem. Žeby klamal PP ?? ale na nádrž čo si pamätám tak sa najazdilo okolo 800-850km takže možno ozaj zle ukazoval. Ale pamätám si že pri jednej jazde po natankovaní plnej a po prejdení 110km bol dojazd 1000km. Ale to je jedno aj tak sa na tu nádrž prešlo menej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PP síce nemám ale na apk v telefone si vediem spotreby dlhodobý priemer po 30tis km 5.82l ... v zime je to asi o 0,5l viac .. diaľky (30%) robím za 5,2 (diaľnica 110-120tacho), mám veľa krátkych jazd do 4-6km (30%) tak to je zhruba okolo 6l odhad, a medzimesto vždy keď sa dá držim +/- 100km/h odhad 5.4l

Editováno: , autor: Marek Vajda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ee na dálnici max 120 větší rychlost už je fakt plýtvání palivem. největší spotřebu mám právě ve městě, kde se furt rozjíždíš. Když lehce šlápnu na akcelerátor a rozjedu se pomalu tak to žere jako tank. Když zatlačím víc na akcelátor a rozjedu se rychleji tak to žere jako tank a trefit se optimálních otáček a sladit se spojkou v celým průběhu, vydržím tak do 15 té křižovatky, pak už je mi to jedno. Všude ve světě se tomu říká zelená vlna, v Brně musí být něco extra a máme červenou vlnu. Zelená jde stíhat a už jsem to aji párkrát vyzkoušel, musíš jet 100kmh+ pak jedeš plynule na zelenou vlnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

11l sa mi zdá teda dosť to mávam keď idem tak 1km jazdu a potom stojím.

 

Červenú vlnu majú aj na slovensku a to v Trnave, po sebe sú 4semafory a keď prvý dá zelenú tak na ďalšom dostanem červenú a takto to je po každom. A aj keby idem 200kmh tak to nestihnem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Fábii momentálně v servisu na opravě,manželka nacouvala do sloupku a jsem štastný.že toto auto mám.Jezdím v průměru kolem 6 l při normální jízdě.Když jedu třeba do rakouska 700km,tak jí vůbec nešetřím,na dálnici kolem 150km/h ,okrsky taky rychleji a většínou se vejdu do 7 litrů.Dostal jsem jako náhradní auto Škoda romster 1.6 16v a to je žrout.Připadá mi ,že to auto bere v průměru tak o 3 litry více jak Fábie.Jezdil jsem s tím zatím jen po městě,ale průměr je kolem 10 litrů a to nejsem závodník.Auto má ale najeto 268 tis km.Čekal jsem že auto bude v horším stavu,ale celkem to jde.Jsou tam horší tlumiče,ale jinak celkem ok.Jen jsem trošku na nervy z těch oken ve vnitř ve dveřích řidiče.Okno je ze vnitř takove zmenšené.Je to dáno tím,že ze uvnitř je velké jako ve Fábii ,ale zvenku je tvar dveřního rámu menší a to okno zmenšuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na dialnici zo stresnimi nosicmi+lyze som mal priemer 7,8l pri max povolenom limite. Inak ten priemer 6l na fabiu je taky priemer ktory ozaj maju aj ja sa pohybujem okolo neho teraz ako sa oteplilo aj za 5l chodim zalezi od trasy.

co pocuvam o 1,6ke tak vo fabii zevraj na tom chodia zo spotrebou okolo 6,5-7l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych ani 4. ani 5. neprodlužoval, ale dal bych tam ještě delší "šestku" - čistě jen pro dálniční provoz, nebo pro loudavý "kochání se" po okreskách - motor na skoro volnoběh "blábláblá" a rychlost 70-80 - samozřejmě se vším všudy včetně nutnosti podstatně podřadit v momentě požadavku z takovýho režimu jízdy začít akcelerovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nesouhlasím, protože jak jsem již jednou psal, 5tka je nastavena tak aby při 130kmh byl točivej moment motoru největší čímž je spotřeba při těchto otáčkách neefektivnější. Pokud bys přidal šestku bez změny převodů předchozích stupňů tak se dostáváme v průběhu točivého momentu do otáček kde bys neměl takovej točivej moment a do jakéhokoliv kopce bys musel dávkovat více paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá sa spraviť dlhší posledný prevod, ale v tom momente klesne autu maximálka. Väčšina výrobcov totiž nastavuje prevodovky tak, aby auto dosahovalo maximálnu rýchlosť pri otáčkach maximálneho výkonu. Ak sa spraví dlhší prevod, tak auto síce dokáže jazdiť úspornejšie na diaľnici normálnym tempom, ale nedokáže výrazne akcelerovať lebo nemá výkon prekonať vysoký odpor vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nj, ta "jednašestka" v roomu je žrout, o tom se ví. Důvodem je nevhodný zpřevodování, tomu motoru by vzhledem k jeho krouťáku a k váze rooma slušela spíš převodovka montovaná k 1,9 dieselu... Pak by z toho byla docela běhavá kombinace...

Kdyby byly převody k ničemu jenom v roomu...

Já mám 1,6 16V ve Fabii a ty převody jsem psychicky neutáhl.

Takže jsem složil z převodů skříně MAB a diferenciálu se stálým převodem skříně JHL skříň svoji.

Původně bylo 5000 otáček na pětku 175 km/h, teď 210 km/h.

Nebo obráceně: 130 km/h jsem měl 3700 ot/min, teď 3050 ot/min.

Bohužel jsem nenašel převodovku, která by se mi líbila bez úprav.

 

A kdybych tu skříň skládal pro 1,4 16V, tak bych asi jen dal trochu kratší 5-ku než mám já.

0,74 místo 0,673

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden tu z fora na 1.6ke fabia tuším si prerábal prevodovku na dlhšiu.

Jo, jenže 5-stupňovou a ze dvou důvodů:

1) Fabia II i Roomster vycházejí z úzké platformy PQ24, takže se mezi nosníky nikdy 6-stupňová převodovka neměla šanci vejít.

2) Problém byl nejen v krátké 5-ce, ale i 1-ce a 2-ce.

Takže bylo třeba předělat celou skříň a přidání 6-ky (i kdyby bylo možné) by řešilo jen část problému.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nesouhlasím, protože jak jsem již jednou psal, 5tka je nastavena tak aby při 130kmh byl točivej moment motoru největší čímž je spotřeba při těchto otáčkách neefektivnější. Pokud bys přidal šestku bez změny převodů předchozích stupňů tak se dostáváme v průběhu točivého momentu do otáček kde bys neměl takovej točivej moment a do jakéhokoliv kopce bys musel dávkovat více paliva.

Of course, samozřejmě že bych při potřebě akcelerovat nebo vyjíždět kopec musel podřadit - ale od toho jsem kurva řidič a ne slepě a hluše vezoucí se pasažér, abych věděl kdy mám pokvedlat knedlíkama ve špajzu a ulevit motoru lehčíma zubama. Automatika to má zrovna tak - pokud se kutálí po dálnici a nemá potřebu zrychlovat, automat tam narve "sedmičku" a motor se sotva koulí - pak přijde kopec nebo potřeba předjet, pasažér hrající si na řidiče za volantem přišlápne plyn - a automatika briskně šaltuje dolů třeba až na čtverku, aby vyhověla požadavku zrychlit, respektive vytáhnout z motoru větší krouťák. S tak nastavenýma převodama jako má současná skříň v roomu jsem prostě o ten rychloběh na nízký točky v případě možnosti "jen tak volně povlávat" ošiženej, protože abych jel 130, musím motor šťavit na 3800 rpm, což je vždycky s výjimkou případu plnýho naložení zhola zbytečný honění...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, tak to by potom ta "šestka" měla smysl (něco jako neplnohodnotná šestka). V golfu byla označována jako 5+E. (E jako Economy).

Jsem to pochopil jako že bys právě nahradil 5tku 6tkou aby to jeli rychleji, všadě za všech okolností.

Editováno: , autor: Kvitek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...