Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

To by mě zajímalo, jak je to možné - řidič přece nikdy neudrží stálou rychlost na delším úseku. Chápu to někde mimo dálnici, tam jsou prostě směrové a výškové oblouky takových parametrů, že bude někdy výhodnější jet na "nožní" plyn. Ale zrovna na D11? Anebo se ta 1.4 16 V nějak nemá "ráda" s tempomatem? S 1.4 TSI s tempomatem na 140 km/h mám tuto trasu ujetou za rovných sedm litrů. Pochybuji, že bych to sám zvládnul za míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A právě to, že bez tempomatu nedržíš konstantní rychlost, je klíč k tomu, proč je ta jízda úspornější. Tempomat drží rychlost za každou cenu, čili i situace pedál na podlaze v mírném stoupání. Řidič to tak nebude trápit, třeba i zpomalí, ale jede úsporněji. Nikdy ne na 100 procent výkonu motoru. 

 

Toť moje teorie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez tempomatu dělám průměr nižší. Však je to jednoduché, né vždy trápím auto tak jako tempomat, tempomat neumí nabrat rychlost a energii pod kopcem, ale pěkně mu naopak v kopci naloží atd. S citlivým přístupem je skutečně jízda bez tempomatu spíše nižší. Kopyta jí maji zase lepší s tempomatem, prostě jak kdo a na jaké trase. Prostě možné to je.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není? A co je to kolem Novýho Bydžova, respektive mezi sjezdem na Nový Město nad Cidlinou /Chýšť a Opatovicema - neboli, mezi kilometrama 68 a 85? To je rovina jak lautr Hercegovina? Kurde, Osminožče, neser tygra, jezdím tama poslední dobou až nechutně často a rozhodně TAM nemám pocit placatosti...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Frogy má pravdu.Bez  tempomatu mám skoro vždy nižší spotřebu.Je to dáno tím,že s autem opravdu trochu předvídám a dojíždím a tak.Kdybych ale měl dojet třeba z Ostravy do Prahy s tempomatem dejme tomu za 3 hodiny,tak bez tempomatu za stejný čas by asi spotřeba nebyla o moc nižší.Pandoro zkus jestli chceš porovnávat spotřebu s a bez tempomatu,tak by výsledný čas měl být u obou měřených useků podobný.Tím samozřejmně i celková průměrná rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono je třeba brát taky zřejmě v úvahu, to co zjistilo už více lidí, a to že tempomat z paměti tam nakope původní rychlost daleko svižněji než to dokáže řidič přes pedál. Ještě jsem to neskoušel třeba sledovat a porovnávat na stejné trase, třeba při pohledu na okamžitou spotřebu. Ale tato vlastnost bude určitě vykoupena spotřebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není? A co je to kolem Novýho Bydžova, respektive mezi sjezdem na Nový Město nad Cidlinou /Chýšť a Opatovicema - neboli, mezi kilometrama 68 a 85? To je rovina jak lautr Hercegovina? Kurde, Osminožče, neser tygra, jezdím tama poslední dobou až nechutně často a rozhodně TAM nemám pocit placatosti...

Pod pojmem kopec na dálnici, rozumím třeba ten u motorestu Naháč na D1 ve směru na Brno. Ne nějakou terénní vlnku u N.Bydžova. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To můžeš nesouhlasit jak chceš. Ale faktem je, že vyvolání rychlosti z paměti probíhá rychleji a živěji něž přes pedál. A to i v tom případě, že prošlápneš pedál až pod podlahu !

Tímto jsi mě inspiroval - někdy to zkusím změřit a srovnat to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja to nikdy moc neresil, az ted na to přišlo tema, takze o víkendu při dálkové výběru nějaký dobrý úsek, a vyzkousim, jak to porovnani tech dvou jizdnich rezimu vypadá na PC při okamžité spotřebě. Jestli tam zase nedojde k nějakému velkému diveni :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych k tomu tématu dodal a pripomel další vlastnost tempomatu. V 4-5 ti lidech v autě konstantní rychlost pod kopcem na pedál 100' v kopci se rychlost snižuje i presto, ze pedál vice seslapnu az nakonec musím radit. Druhy případ, konstantní rychlost pod kopcem 100, stejná osádka, dam rychlost do tempomatu a ten tu stovecku malem udrzi po cely kopec

Takže další věc pro ty co tuto schopnost tempomatu ještě neobjevili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na manuáloch ten tempomat naozaj zrýchľuje na plný plyn? Potom sa nečudujem, že to žerie viac. Na automate zrýchľuje trochu lepšie, ako keď idem úplne ľahkou nohou, ale od prudkej akcelerácie to má naozaj ďaleko.
Ďalšia vec, o čom som už dávnejšie čítal a čo sa mi aj tak trochu potvrdilo. Najlepšiu spotrebu majú autá ak jazdíte spôsobom, že napr. pri 90 km/h pustíte plyn a plachtíte kým nespomalí na nejakých 80-85 km/h (už sa nepamätám, či so zaradenou rýchlosťou, alebo na neutrál) a následne zase jemne zrýchlite na 90 km/h, a takto dookola. Je to jazda na prasa, ale vraj lepšie na spotrebu. A pri jazde bez tempomatu človek niekedy takto jazdí aj nechtiac, tj. aj toto môže byt následok nižšej spotreby bez tempomatu.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně že na Vysočině u toho Naháče to bude krpál, jenže D11 byla vytrasovaná bůhvíkolik roků po nejdelším světovým tankodromu (D1), takže by jeden předpokládal, že bude vedená pokud možno bez převýšení, jen s vyrovnáním nadmořský vejšky začátku a konce trasy. Namísto toho je profil D11 hrbatej jak zmijí čára... Stačí se podívat na profil trasy na mapy.cz: http://www.mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=15.1916583&y=50.1387920&z=9&rc=9haRWxY0Uv9jqn1xYUZ7&rl=%C4%8Dtvr%C5%A5%20Praha%209%2C%20Praha%2C%20okres%20Hlavn%C3%AD%20m%C4%9Bsto%20Praha&rl=Libi%C5%A1any%2C%20okres%20Pardubice&rp=%7B%22criterion%22%3A%22fast%22%7D&ri=0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...