Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Určitě jsem tam dal při tankování víc, to je jasný, tankuju vždy na druhý cvaknutí což dá tak litr navíc, ale teď to bylo o 4 navíc. Zřejmě jsem ve spěchu štrejchnul o ten odvzdušňovák :-) Jinak teď jsem to spočítal podle tankování a PP kecá o 0,2l, ale to není nic hrozného.

Vloženo

Pánové, pokud natankujete po delší štrece, kdy auto jede většinou za spotřebu z říše snů, hodí to logicky takovouhle cifru. Zkuste natankovat po prvních studených ranních kilometrech a dojezd bude třeba jen 500km. PP totiž počítá po natankování dojezd z posledních cca 50km. A stejně tak se po této vzdálenosti většinou dojezd přepočítává. Je o tom dokonce psáno v návodu, jak to funguje.

Vloženo

... takže mi průměr za posledních 50 ujetejch km sleze někam k 6 litrům nebo dokonce i pod...

Přesně takhle jsem to myslel - PP bere z ŘJ dobu vstřiku a z ní počítá pomocí impulsů z převodovky (signál pro tachometr) OKAMŽITOU hodnotu spotřeby. Proto taky při rozjezdu na jedničku z křižovatky PP ukazuje klidně i 49 litrů (nebo ještě víc) OKAMŽITÝ SPOTŘEBY - a ta trvá tak vteřinu nebo dvě, než člověk za volantem přeřadí na 2. Palubák samozřejmě zná dobu, po kterou motor bral kolik litrů - a zhruba po kilometru to přepočítá na PRŮMĚRNOU spotřebu - podle toho, jak rychle byl ten kilometr ujetej. Jinak se průměrka počítá z doby a spotřeby udělaný za posledních ujetejch 50km - a to i když se auto zastaví a vypne se motor, POKUD DOBA ZASTAVENÍ NEPŘEKROČÍ tuším 3 hodiny. Při odstavení delším jak asi ty 3 hodiny PP počítá novou průměrnou hodnotu spotřeby od okamžiku novýho startu... Všecko je popsaný v návodu k autu - akorát nevím, jestli nemá €uro5 jiný konstanty v algoritmu přepočítávání doby vstřiku a doby jízdy na spotřebu, protože auta s €urem5 indikujou na stejný trase často až o litr menší spotřebu než auta s €urem4 - při jinak stejným motoru a stejným jízdním stylu...

Vloženo

Ekkar... neviem načo zasa riešiš rozdiel PP a skutočnosťou, dávno to bolo rozobraté a aj ty si to tu určite už písal.

 

Napr mne PP klame max o -+0,1l.  Na pred FL PP menej klamú ako po FL.

 

Cesta Ústí - Salzburg cca 500km, 50% dálnice, 50% okresky a samozřejmě nějaký průjezd přes obce, plný auto, průměrná rychlost 85, spotřeba podle PP 6l dle tankování 6,2 = takže spokojenost :-) Jinak tenhle dojezd po natankování mě celkem překvapil, je vidět, že ta 1.4 umí :-)

 

Pekný dojazd. Ja som mal 1000km aj na fabii. Na roomstri bol môj rekord 1200km po natankovaní. To si išiel celkom svižne.

Vloženo

TO svižne bolo myslene pre mkaba.

 

Ak ideš na roomstri aspoň 200km na spotrebu a potom natankuješ do plna tak tam taká hodnota môže naskočiť.

 

Ekkar evidentne ak niečo tebe neukáže tak to je nemožné takže zbytočne takéto niečo písať.

Vloženo

Pri daždi to je samozrejme......Ale aj tak si myslím že dobrá spotreba, keď si pomyslím na to, že keď som na lyžovačku išiel trasu presne 200km na streche nosič 4ks lyží a 140km dialnica rýchlosť tacho 140kmh a spotreba 7,6l naspäť to bolo lepšie tak to bolo 6,8l. Keď som išiel rovnakú trasu bez nosičov tj lyže boli v aute, tak spotreba tam bola 6,2l a naspäť som išiel tempomatových 110kmh a spotreba bola rovných 5l.

Vloženo

Cifru cez 1000 km na dojazd som už mal aj na Fabii (síce 1.2 TSI), tak nevidím v tom problém aby Roomster ukázal o 200 km viac keď má o 10 litrov väčšiu nádrž. Ak natankujete plnú cez odvzdušňovací ventil, s tým už PP nepočíta, lebo to palivomer nedokáže zmerať ani iným spôsobom rozlíšiť. Jednoducho od 45/55 litrov vyššie je nádrž pre PP stále rovnako plná, a ručička začne klesať z maximálnej hodnoty iba keď sa hladina paliva dostane pod 45/55 litrov. Tým pádom sa dá spraviť trik, že natankujete plnú až po okraj hrdla, odjazdíte 200-300 km na spotrebu a budíky budú stále ukazovať plnú nádrž a dojazd 1000-1200 km. Mám to odskúšané aj v praxi.

Vloženo

Dneska odpoledne z domu do Hradce Králové, cestou objížďka Potštejna (je tam uzavřená I/14 kvůli pokládce asfaltu) až do Žamberka a dál přes Vamberk (cca 80km) a po nákupech ve Futuru zase domů, tentokrát přes Holice (po I/35 - asi 67km) - spotřeba cestou tam 6,5 a zpátky 6,9 podle PP (při cestě tam klesá nadmořská výška, zpátky jedu do podhůří Orlickejch hor). 

 

Po cestě tam drobně pršelo až lilo, mezi Týništěm a Česticema na I/11 dokonce byla přeháňka tak hutná, že to stěrače málem nestíhaly ani na nejvyšší rychlost - zpátky se mi dařilo před deštěm ujíždět, takže jen párkrát puštěný stěrače na cyklovač. Vyšší spotřeba při dešti souvisí s nižší teplotou nasávanýho vzduchu, kterej má vyšší hustotu a tím i vyšší hmotnostní obsah kyslíku = lambda dovoluje bohatší dávku vstřiku, takže motor má i vyšší výkon a kdo si to neuvědomí, tak má najednou o 2-3 deci vyšší žíznivost ani neví jak...

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Dnes cesta 200km, 50% dálnice max. 115, jinak okresky a přejezd přes Prahu. Celkem rovná trasa. Auto 4 lidi, klima na plný pecky, kufr narvanej a na střeše dvě kola. Spotřeba 7,3l. No na to, že jsem to šetřil si to vzalo víc než běžně na téhle trase, ale zřejmě kola udělali své. Nejvíc to bylo znát na dálnici,že ty kola vadí. Všimnul jsem si, že v tom vedru teplota oleje na dálnici vyskočila až na 110 stupňů. To by mě zajímalo co by ten olej dělal, kdybych to vzal u krku :-)

Vloženo (editace)

Dnes cca 600Km, ztoho asi 400 po D1. klima, tachometrových 130-140, většinou těch 140, 2lidi+pes spotřeba 6,4L. Celkem příjemné překvapení. (teplota oleje na dálnici 113°C, mimo +/-100°C)

Tytéž trasy s HTP-90-110Km/h spotřeba 5,8.

A z těma kolama, se asi dneska všichni zbláznili. Kdo neveze kolo, jako by nebyl.

Editováno: , autor: Alma
Vloženo

Dnešní ekojízda po jeseníkách, něco málo kopců, bez klimy, provoz velice mírný. Údaje z PP. 

 

130 km, 4,9 l/100 km, průměrná rychlost 73 km/h. 

 

Při tankování jsem fotil, ale nebylo to v cíli. 

 

 

post-66584-0-97374100-1436556212_thumb.j

post-66584-0-75265200-1436556214_thumb.j

post-66584-0-72292200-1436556215_thumb.j

Vloženo (editace)

To vypadá jako by jsi auto vždy vytlačil na Sněžku a pak jsi to jel dolů na spotřebu :-D :-D ... ale vážně, každopádně bezva průměr ;-) tohle jsem s tímhle motorem ještě nedal.

Editováno: , autor: mkaba
Vloženo

Věřím tomu, že se to dá. Pár cest už jsem měl kolem 5,5. Trošku mě, ale mrzí, že PP oproti tankování do plné občas klame i 0,5l. Takže pak ta radost z úspěchu přejde :-)

Vloženo

Ukazovateľ spotreby sa dá nastaviť aby ukazoval presnejšie. Treba ale dlhšie sledovať spotrebu a hodnoty na PP, a potom po pár tisíc km vyrátať, že koľko percent treba pridať, aby ukazovalo správne. Potom už iba stačí mať VCDS a kábel k nemu.

Vloženo

Tak jsem dnes natankoval 50 litrů do plný, spotřeba dle PP 7,2 ale podle tankování 7,9... takže odchylka 0,7 předchozí tankování zase odchylka 0,5... no moc ten počítač přesnej teda není :-( asi mu nesvědčí to vedro :-D

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...