mkaba Vloženo 19. Červen 2015 Sdílet Vloženo 19. Červen 2015 Určitě jsem tam dal při tankování víc, to je jasný, tankuju vždy na druhý cvaknutí což dá tak litr navíc, ale teď to bylo o 4 navíc. Zřejmě jsem ve spěchu štrejchnul o ten odvzdušňovák :-) Jinak teď jsem to spočítal podle tankování a PP kecá o 0,2l, ale to není nic hrozného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 19. Červen 2015 Sdílet Vloženo 19. Červen 2015 Pánové, pokud natankujete po delší štrece, kdy auto jede většinou za spotřebu z říše snů, hodí to logicky takovouhle cifru. Zkuste natankovat po prvních studených ranních kilometrech a dojezd bude třeba jen 500km. PP totiž počítá po natankování dojezd z posledních cca 50km. A stejně tak se po této vzdálenosti většinou dojezd přepočítává. Je o tom dokonce psáno v návodu, jak to funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Červen 2015 Sdílet Vloženo 19. Červen 2015 ... takže mi průměr za posledních 50 ujetejch km sleze někam k 6 litrům nebo dokonce i pod... Přesně takhle jsem to myslel - PP bere z ŘJ dobu vstřiku a z ní počítá pomocí impulsů z převodovky (signál pro tachometr) OKAMŽITOU hodnotu spotřeby. Proto taky při rozjezdu na jedničku z křižovatky PP ukazuje klidně i 49 litrů (nebo ještě víc) OKAMŽITÝ SPOTŘEBY - a ta trvá tak vteřinu nebo dvě, než člověk za volantem přeřadí na 2. Palubák samozřejmě zná dobu, po kterou motor bral kolik litrů - a zhruba po kilometru to přepočítá na PRŮMĚRNOU spotřebu - podle toho, jak rychle byl ten kilometr ujetej. Jinak se průměrka počítá z doby a spotřeby udělaný za posledních ujetejch 50km - a to i když se auto zastaví a vypne se motor, POKUD DOBA ZASTAVENÍ NEPŘEKROČÍ tuším 3 hodiny. Při odstavení delším jak asi ty 3 hodiny PP počítá novou průměrnou hodnotu spotřeby od okamžiku novýho startu... Všecko je popsaný v návodu k autu - akorát nevím, jestli nemá €uro5 jiný konstanty v algoritmu přepočítávání doby vstřiku a doby jízdy na spotřebu, protože auta s €urem5 indikujou na stejný trase často až o litr menší spotřebu než auta s €urem4 - při jinak stejným motoru a stejným jízdním stylu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 20. Červen 2015 Sdílet Vloženo 20. Červen 2015 Ekkar... neviem načo zasa riešiš rozdiel PP a skutočnosťou, dávno to bolo rozobraté a aj ty si to tu určite už písal. Napr mne PP klame max o -+0,1l. Na pred FL PP menej klamú ako po FL. Cesta Ústí - Salzburg cca 500km, 50% dálnice, 50% okresky a samozřejmě nějaký průjezd přes obce, plný auto, průměrná rychlost 85, spotřeba podle PP 6l dle tankování 6,2 = takže spokojenost :-) Jinak tenhle dojezd po natankování mě celkem překvapil, je vidět, že ta 1.4 umí :-) Pekný dojazd. Ja som mal 1000km aj na fabii. Na roomstri bol môj rekord 1200km po natankovaní. To si išiel celkom svižne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 20. Červen 2015 Sdílet Vloženo 20. Červen 2015 Na roomstri bol môj rekord 1200km po natankovaní. To si išiel celkom svižne. Jo ty aby jsi nezklamal ty pohádkáři. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 20. Červen 2015 Sdílet Vloženo 20. Červen 2015 Čo ako tým myslíš ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Červen 2015 Sdílet Vloženo 20. Červen 2015 Že bys musel mít na tom svým roomu stožár a napnutou plachtu jako na jachtě, abys na 1 natankování SVIŽNĚ ujel 1200 km... Anebo bys ho musel poslední čtvrtinu cesty tlačit, ty Andrzéne... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 20. Červen 2015 Sdílet Vloženo 20. Červen 2015 TO svižne bolo myslene pre mkaba. Ak ideš na roomstri aspoň 200km na spotrebu a potom natankuješ do plna tak tam taká hodnota môže naskočiť. Ekkar evidentne ak niečo tebe neukáže tak to je nemožné takže zbytočne takéto niečo písať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 20. Červen 2015 Sdílet Vloženo 20. Červen 2015 Cesta zpět už byla horší, pořád lilo a spotřeba šla trochu nahoru, ale nic strašného, dle PP 6,2 a dle tankování do plné 6,4. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 20. Červen 2015 Sdílet Vloženo 20. Červen 2015 Pri daždi to je samozrejme......Ale aj tak si myslím že dobrá spotreba, keď si pomyslím na to, že keď som na lyžovačku išiel trasu presne 200km na streche nosič 4ks lyží a 140km dialnica rýchlosť tacho 140kmh a spotreba 7,6l naspäť to bolo lepšie tak to bolo 6,8l. Keď som išiel rovnakú trasu bez nosičov tj lyže boli v aute, tak spotreba tam bola 6,2l a naspäť som išiel tempomatových 110kmh a spotreba bola rovných 5l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 20. Červen 2015 Sdílet Vloženo 20. Červen 2015 Cifru cez 1000 km na dojazd som už mal aj na Fabii (síce 1.2 TSI), tak nevidím v tom problém aby Roomster ukázal o 200 km viac keď má o 10 litrov väčšiu nádrž. Ak natankujete plnú cez odvzdušňovací ventil, s tým už PP nepočíta, lebo to palivomer nedokáže zmerať ani iným spôsobom rozlíšiť. Jednoducho od 45/55 litrov vyššie je nádrž pre PP stále rovnako plná, a ručička začne klesať z maximálnej hodnoty iba keď sa hladina paliva dostane pod 45/55 litrov. Tým pádom sa dá spraviť trik, že natankujete plnú až po okraj hrdla, odjazdíte 200-300 km na spotrebu a budíky budú stále ukazovať plnú nádrž a dojazd 1000-1200 km. Mám to odskúšané aj v praxi. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Červen 2015 Sdílet Vloženo 20. Červen 2015 Dneska odpoledne z domu do Hradce Králové, cestou objížďka Potštejna (je tam uzavřená I/14 kvůli pokládce asfaltu) až do Žamberka a dál přes Vamberk (cca 80km) a po nákupech ve Futuru zase domů, tentokrát přes Holice (po I/35 - asi 67km) - spotřeba cestou tam 6,5 a zpátky 6,9 podle PP (při cestě tam klesá nadmořská výška, zpátky jedu do podhůří Orlickejch hor). Po cestě tam drobně pršelo až lilo, mezi Týništěm a Česticema na I/11 dokonce byla přeháňka tak hutná, že to stěrače málem nestíhaly ani na nejvyšší rychlost - zpátky se mi dařilo před deštěm ujíždět, takže jen párkrát puštěný stěrače na cyklovač. Vyšší spotřeba při dešti souvisí s nižší teplotou nasávanýho vzduchu, kterej má vyšší hustotu a tím i vyšší hmotnostní obsah kyslíku = lambda dovoluje bohatší dávku vstřiku, takže motor má i vyšší výkon a kdo si to neuvědomí, tak má najednou o 2-3 deci vyšší žíznivost ani neví jak... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 4. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2015 Dnes cesta 200km, 50% dálnice max. 115, jinak okresky a přejezd přes Prahu. Celkem rovná trasa. Auto 4 lidi, klima na plný pecky, kufr narvanej a na střeše dvě kola. Spotřeba 7,3l. No na to, že jsem to šetřil si to vzalo víc než běžně na téhle trase, ale zřejmě kola udělali své. Nejvíc to bylo znát na dálnici,že ty kola vadí. Všimnul jsem si, že v tom vedru teplota oleje na dálnici vyskočila až na 110 stupňů. To by mě zajímalo co by ten olej dělal, kdybych to vzal u krku :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 4. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2015 (editace) Dnes cca 600Km, ztoho asi 400 po D1. klima, tachometrových 130-140, většinou těch 140, 2lidi+pes spotřeba 6,4L. Celkem příjemné překvapení. (teplota oleje na dálnici 113°C, mimo +/-100°C) Tytéž trasy s HTP-90-110Km/h spotřeba 5,8. A z těma kolama, se asi dneska všichni zbláznili. Kdo neveze kolo, jako by nebyl. Editováno: 4. Červenec 2015, autor: Alma Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 10. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2015 Dnešní ekojízda po jeseníkách, něco málo kopců, bez klimy, provoz velice mírný. Údaje z PP. 130 km, 4,9 l/100 km, průměrná rychlost 73 km/h. Při tankování jsem fotil, ale nebylo to v cíli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 11. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2015 (editace) dnes pokračování... po ujetí 166 km od tankování do plna "dojezd" 1200 km Editováno: 11. Červenec 2015, autor: froggy 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 11. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2015 (editace) To vypadá jako by jsi auto vždy vytlačil na Sněžku a pak jsi to jel dolů na spotřebu :-D :-D ... ale vážně, každopádně bezva průměr ;-) tohle jsem s tímhle motorem ještě nedal. Editováno: 11. Červenec 2015, autor: mkaba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 11. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2015 přitom to byl okruh, kdy jsem se vrátil do stejného místa odkud jsem vyjel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 11. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2015 pekná spotreba, je vidieť, že sa to dá........EURO6 asi ozaj je úspornejšie....inak vychádza ti to aj podľa tankovania toľko ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 11. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2015 Věřím tomu, že se to dá. Pár cest už jsem měl kolem 5,5. Trošku mě, ale mrzí, že PP oproti tankování do plné občas klame i 0,5l. Takže pak ta radost z úspěchu přejde :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 11. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2015 je to tak, obvykle 0,3 - 0,5 l je bohužel rozdíl, PP klame Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 12. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2015 Ukazovateľ spotreby sa dá nastaviť aby ukazoval presnejšie. Treba ale dlhšie sledovať spotrebu a hodnoty na PP, a potom po pár tisíc km vyrátať, že koľko percent treba pridať, aby ukazovalo správne. Potom už iba stačí mať VCDS a kábel k nemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 12. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2015 NA mojej fabii je rozdiel medzi skutočnosťou a PP +-0,1l a to mám Fabiu pred FL, ako to je na fabii po FL čo máme doma to neviem ale asi tak ako u vás +-0,3l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 12. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2015 Ne +- ale jen + ;-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 17. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2015 Tak jsem dnes natankoval 50 litrů do plný, spotřeba dle PP 7,2 ale podle tankování 7,9... takže odchylka 0,7 předchozí tankování zase odchylka 0,5... no moc ten počítač přesnej teda není :-( asi mu nesvědčí to vedro :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.