Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

mám dotaz, za chvíli mi přijde Rapid 1.2TSi 77kW, zřejmě tam bude prodloužený interval na výměnu oleje, ale já budu chtít mít pevný - každý rok měnit. Ale co jsem tak pochopil, tak olej pro prodloužený interval a pevný má jinou specifikaci. Mohu tam pak nalít olej pro pevný interval, když z výroby tam bude pro prodloužený ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rypicong, ak chceš meniť olej ročne a dávať VW 502.00 olej, tak povedz v servise aby ti zmenili aj interval na PP z premenlivého (predĺžený neexistuje) na pevný. Je to otázka pár minút a potom môžeš dávať do motora "legálne" aj 502-ku. Ak chceš jazdiť naďalej na 504-ku a iba chodiť na skoršiu výmenu, tak teoreticky nemusíš meniť nastavenie intervalu, len podľa vlastného uváženia sa skôr dostaviť na výmenu oleja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daj si tú aditivovanú 504-ku do starého HTP, začni jazdiť svižne dlhé trasy a nakoniec môžeš ten olej vyškrabávať zo zadrhnutého motora.
Alebo poviem ti to inak. To, že niektorý olej má schválenie iba 502, neznamená, že má horšiu aditiváciu ako 504-ka. 504-ka iba definuje nejaké parametre pre výrobcov oleja, ale to neznamená, že iná 502-ka ich nemôže plniť alebo aj prekonať. Stačí sa pozrieť na ponuku olejov Millers Oils. Myslíš si že by ich EE LONGLIFE C3 5w30 ktorá je ACEA C3-10 a zároveň spĺňa aj MB 229.51 mala problém splniť zároveň VW 504.00? Alebo si rovno pozrime radu olejov CFS NT. Myslíš si, že sú do benzínového motora horšie ako oleje ktoré majú najnovšie schválenia VW? Určite nie, len nie sú "eco", a nemajú na obale všetky možné schválenia ktoré prekonávajú, lebo pre človeka ktorý dá 20 € za liter oleja, to sú viacmenej zbytočné parametre. On tam ten olej aj tak nebude nechávať 30 tisíc km.

 

Ale ako to už bolo spomenuté, môžeš dávať do motora aj 5W-30-ku, ničomu to vadiť nebude (sám jazdím teraz na 0W-30), len za tie peniaze to nie sú najlepšie oleje na každé použitie. Ja jazdím väčšinou krátke trasy, v meste, s motorm kotýr v zime mám problém dosiahnúť prevádzkovú teplotu, preto dávam 0W-30, ale nie každý ma takýto motor a jazdí takéto trasy.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

E1. no jasně, však víš co jsem myslel. Ještě uvidím jaký tam bude cenový rozdíl, mám tam docela velký slevy na olej a práci. Ale určitě chci jezdit každý rok. Nejspíš si při předání s nima domluvím na nastavení PP a za rok VW 502.00

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja doporučujem nosiť si vlastný olej (samozrejme neotvorený obal, za nepodozrivú cenu a som správnym VW schválením) a aby servis moc nefrflal, tak filtre kupovať u nich. V servisoch totiž čo sa týka ich olejov moc na výber nemáš (najčastejšie dávajú tú značku kuchynského riadu), a ich ceny za olej sú tiež dosť vysoké. Za tie peniaze čo v servisoch čapujú liter nejakej podpriemernej 5W-40-ky, nedajbože ešte 10W-40, máš cez internet prémiový olej a ešte ti ostanú koruny aj na filter a prácu.

Patrí sa ale so servisom dopredu dohodnúť, že budeš mať vlastný olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daj si tú aditivovanú 504-ku do starého HTP, začni jazdiť svižne dlhé trasy a nakoniec môžeš ten olej vyškrabávať zo zadrhnutého motora.

Alebo poviem ti to inak. To, že niektorý olej má schválenie iba 502, neznamená, že má horšiu aditiváciu ako 504-ka. 504-ka iba definuje nejaké parametre pre výrobcov oleja, ale to neznamená, že iná 502-ka ich nemôže plniť alebo aj prekonať. Stačí sa pozrieť na ponuku olejov Millers Oils. Myslíš si že by ich EE LONGLIFE C3 5w30 ktorá je ACEA C3-10 a zároveň spĺňa aj MB 229.51 mala problém splniť zároveň VW 504.00? Alebo si rovno pozrime radu olejov CFS NT. Myslíš si, že sú do benzínového motora horšie ako oleje ktoré majú najnovšie schválenia VW? Určite nie, len nie sú "eco", a nemajú na obale všetky možné schválenia ktoré prekonávajú, lebo pre človeka ktorý dá 20 € za liter oleja, to sú viacmenej zbytočné parametre. On tam ten olej aj tak nebude nechávať 30 tisíc km.

 

Ale ako to už bolo spomenuté, môžeš dávať do motora aj 5W-30-ku, ničomu to vadiť nebude (sám jazdím teraz na 0W-30), len za tie peniaze to nie sú najlepšie oleje na každé použitie. Ja jazdím väčšinou krátke trasy, v meste, s motorm kotýr v zime mám problém dosiahnúť prevádzkovú teplotu, preto dávam 0W-30, ale nie každý ma takýto motor a jazdí takéto trasy.

 

Píšeš zajímavě, ale dlouze a nějak mě unikají souvislosti. Takže popořadě.

Olej VW 504.00 jezdím už několik let a pokaždé vypouštím jen olej, ani střipek karbonu nebo čehokoliv tvrdého, ani kousek kalu nebo něčeho mazlavého, olejový filtr taky "čistý".

Nevím co má společného můj původní dotaz: "Co je mi do C a jakou má aditivaci, když olej současně splňuje VW 504.00/507.00, která je daleko lepší" s Millers Oils.

Millers Oils mi nezajímá protože s výše uvedeným to nemá nic společného.

Celkově mě nezajímá aditivace, ale výkonové parametry oleje. TO JE OČ TU BĚŽÍ.

Nemyslím si, že oleje VW 502.00 poskytují motoru stejnou ochranu jako oleje VW 504.00 viz příloha. Zejména položka Wear (ochrana proti opotřebení) je u 504 daleko lepší.

Takže sečteno a podtrženo, jde mi o to, proč jsou oleje s ACEA C?? špatné, když současně splňují VW 504.00/507.00 nebo jiné specifikace?

 

Flash.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víš vůbec co to je aditivace oleje?Ono to s výkonovými parametry oleje dost souvisí.Nebuď línej a něco si o zom nastuduj a nedělej tu ze sebe vola,unikají ti základní věci.Smiř se s tím,že opravdu všechny oleje s normou 504.00 nejsou stejné.Říká ti něco esterová báze,nebo PAO základový olej?To je ta přidaná hodnota,co nedostaneš všude.

O ACEA C-už nic psát nebudu,připadá mi,že nejseš schopen ty rozdíly pochopit nebo to nechceš slyšet.

A až ti bude z motoru padat karbon,tak už bude pozdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej, všeobecne máš pravdu, ale ak začneš skúmať detaily, tak zistíš, že oleje majú veľa protichodných vlastností. To, že hľadáš najvyššiu výkonnostnú triedu je úplne v poriadku, z laického pohľadu je to správny postup. Ak ale začneš študovať tie oleje, tak zistíš, že to ten najlepší postup nie, práve kvôli tým protichodným vlastnostiam.
Podľa toho čo píšeš, uprednostňuješ oleje so špecifikáciou VW 504.00/507.00, čo sú vlastne oleje vhodné do úplne každého auta VAG, lebo tieto schválenia nahradzujú úplne všetky staršie. A už tu by malo zasvietiť varovné svetielko, že ako to je možné. No, možné to je, ale nie ideálne, ale nakoľko VAG nikdy nedoporučovaľ konkrétne viskozity olejov do svojich áut, mohli spraviť tento trik a výrobcovia tým pádom môžu vypustiť oleje so starším schválením z obehu.

A teraz k problému. Ukazuješ nám v PDF-ku výkony jednotlivých špecifikácií zo stránky Lubrizolu, ktoré si každý môže naklikať tu. Problém je ale ten, že tieto oleje sú pre LL interval, tj. musia vydržať 2x toľko ako "bežný" olej. TO sa dá dosiahnúť iba tak, že olej musí byť z kvalitného základového oleja (čo je fajn), ďalej musia nájsť kompromisnú viskozitu ktorá aj po 30-50 tisíc km a dvoch rokoch ostane približne zachovaná (kvôli tomuto sa robia iba 5W-30-ky) a nakoniec musia napr. zabezpečiť vysokú oxidačnú stability oleja (k čomu sú základom vysoké SAPS hodnoty). No a problém je ten, že žiaden LL olej ktorý sa teraz vyrába do moderných nafťákov nemôže byť full-SAPS (a tým pádom mať vysoké TBN), lebo tieto oleje by poškodzovali DPF. Takže začali sa robiť low a mid SAPS oleje (ktoré majú max. stredné hodnoty TBN, ale väčšinou nízke) a tieto majú označenie ACEA Cx.
No a síce máš u Lubrizolu hodnoty wear peknú, ale tá pavučina ukazuje iba to, že tá špecifikácie aké má minimálne, prípadne maximálne hodnoty na niektoré parametre. Ako sám môžeš vidieť, nemáš tam vôbec TBN čísla, len jednotlivé hodnoty SAPS. Takže hneď strácaš vo svojom grafe jeden dôležitý údaj.
Ďalej si musíš uvedomiť, že tieto hodnoty sú určené pre špecifikácie. AK ich jeden olej má, neznamená že má tieto parametre, znamená to len to, že ich prekonáva. A jeden z ďalších parametrov ktorý pre motor naozaj dôležitý, je HTHS viskozita oleja. Toto číslo viacmenej ukazuje, že aký pevný je olejový film. Väčšina výrobcov požaduje pri bežných olejoch hodnotu 3,5, ak sa jedná o ľahkobežné oleje, tak dokonca ešte menej. No a teraz si pozri technický list Mobil 0W-40-ky. Budeš tam vidieť číslo 3,8 (jeden z mála má viac ako 3,5), Red Line má 4,0, a vyššie čísla nájdeš už len keď začneš pozerať vyššie viskozity, tj. 5W-40, 10W-40, 0W-50, 5W-50, 10W-50, atď, lebo medzi SAE viskozitným číslom a HTHS viskozitou oleja všeobecne platí (samozrejme existujú výnimky) že ak je jedno vyššie, tak väčšinou aj druhé ide hore. A podľa tohto si môžeš byť istý aj v tom, že 40-ka na tom bude čo sa týka ochrany motora lepšie, ako 30-ka vyrobená rovnakou technológiou. Takže neporovnávaj iba špecifikácie ktoré olej plní, ale aj vlastnosti konkrétneho oleja. A v tom momente zistíš, že LL 5W-30-ky nie sú univerzálne riešenie pre všetky motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1.: Dlouhý, moc dlouhý, o většinu z toho mi vůbec nejde.

Nejsou potřebné hodnoty mýtických HTHS a TBN obsaženy v konkrétních firemních normách? ;-)

A ještě pro doplnění, vyšší HTHS viskozita neznamená pevnější olejový film. Cituji z Oleje.cz: Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. ;-)

http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---HTHS-viskozita-a-lehkobezne-oleje

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hrubší mazací film ale znamená menšie riziko trenia kovu na kov, lebo pri rovnakej kvalite olejov je vyššie HTHS väčšia istota. Ak by to tak nebolo, tak by už všetci dávno jazdili na ACEA A1/B1/A5/B5 oleje.
Samozrejme nemôžeš porovnávať nejaký triester s nejakým lacným minerálnym olejom, tam bude pravdepodobne aj triester s nižšou HTHS lepší, ale údaj o pretrhnutí olejového filmu nie je bežne dostupný v technických listoch, tak sa musíme orientovať podľa tohto čísla. Ale nebudem ti to tu viac krát dookola opakovať.
Ak tebe nálepka VW 507.00 stač ku spokojnosti, tak si do svojho auta dávaj na 10 tisíc km LL oleje, nič sa tomu autu nestane.
Ja zase ostanem pri "bežných" olejoch ktoré majú niektoré parametre nadštandardné (napr. nízka viskozita za studena a vysokú TBN) a viac vyhovujú mojim potrebám. Myslím si že ďalej to tu nemá zmysel riešiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A na co myslíš,že jsou v autech výměníky voda-olej nebo chladiče oleje?No právě na to,aby se teplota oleje udržela v rozumných mezích a olej udržel film všude.Opravdu nejseš schopen pochopit širší souvislosti a pořád se odvoláváš na 10 let starý článek.

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/5-ZAJIMAVOSTI/11-Soucasny-trend-vyroby-oleju

Hlavně si přečti Důsledky pro provoz olejů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

borci, bezte se radsi vyvalit na slunko, dejte si :kol-35:  a k tomu :kol-34: , vyvalte se na kol11  nebo fandete nasim pri :kol-81:  a nereste takove hovadiny, jestli davat 5w30, 5w40, 0w30 nebo 0w40... je to uplne jedno a vasemu autu je to tuplem uplne jedno... tady se bavite do krve o oleju a pak stejne polovina z vas tankuje sracky u unicornu nebo tank ono... takze klidek... tata dava do 1.2HTP 44kW  v autoskole 10w40, najeto 200t km, meni to po 15t km a vse mu funguje jak ma... je to nejen olejem ale i provozem ,tim kde a jak jezdite atd.. myslim si ze davat v nasich koncinach 0w-X je zbytecnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netvrdím že sa na 10W-40 jazdiť nedá (a do HTP je to oveľa vhodnejší olej), ale do turbo motora ktorý v zime má problém zohriať olej na 90°C by som 10W naozaj nedával. A áno, v našich končinách 5W stačí, ale ja ostávam naďalej pri 0W, lebo aj keby to ničomu nepomohlo ani pri studených štartoch (samozrejme ak nepočítam môj dobrý pocit :D ), tak isto to ničomu neuškodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja doporučujem nosiť si vlastný olej (samozrejme neotvorený obal, za nepodozrivú cenu a som správnym VW schválením) a aby servis moc nefrflal, tak filtre kupovať u nich. V servisoch totiž čo sa týka ich olejov moc na výber nemáš (najčastejšie dávajú tú značku kuchynského riadu), a ich ceny za olej sú tiež dosť vysoké. Za tie peniaze čo v servisoch čapujú liter nejakej podpriemernej 5W-40-ky, nedajbože ešte 10W-40, máš cez internet prémiový olej a ešte ti ostanú koruny aj na filter a prácu.

Patrí sa ale so servisom dopredu dohodnúť, že budeš mať vlastný olej.

já bych taky rád, ale je tu jeden problém. To že jsi si přinesl vlastní olej, se zaznamená do servisky a pokud se nedejbože zadře motor, nebo něco s ním stane, tak budou dělat jenom problémy a podle mě opravněně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...