Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

tak si trochu rypnu :)

pár postřehu :

 

ano sice teplota olej většinou nepřekračuje 100c , ano ale čídlo teploty oleje, je na spodu olejové vany , ale olej v motru příchazi do styku z daleko většími teplotami ! než to co ukazuje čídlo teploty

 

dale pak v člancich o mytech "olejařu" hm mně by zajimalo kdo pana Ing. Jaroslav Černý, CSc. plati ?  nevím jak mohl dojít k zavěru, že prodloužený interval výmněny oleje je ekologičtější ? sam uvadí že při (prodlouženém intervalu výmněny oleje, je viší spotřeba oleje ! ) a nehledě na to že dost lidí musí dolívat olej pokud maji prodloužený interval výmněny oleje ! množsti doliti oleje je sice velice individualní , ale podle skušenosti, něktěří dolívaji 05 litru na 10 tkm někteři 01 litru na 10 tkm cirka !!! a někteří u starších motoru z "longlive" dolívaji daleko více ! nehledě na to že olej ze specifikaci "longlive" je řídší ! takže je riziko uniku ven z motoru větší ! tedy mírně netěsnoti !

 

takže kde pak je ta opěvovaná ekologičnsot  :kol-44:  , nikde !

 

jak se piše ve člancich , zaleží na spusobu jizdy , tady podle toho jak jezdíte , tak olej trpi , čím kratší trasa a více studených startu , tím vice dostavá olej "zahulit"

nedavno se do mně jeden soudruch ! tady z fora pustil , že je zcela nesmysl mněnit olej po 5000 km když je auto nové ! tedy po záběhu motoru ,

ale zcela jasně vyplývá z članku z oleje.cz ( nebo jak se to jmneuje ) že zaleží na spusobu jizdy :) a jelikož daný soudruch nevím jak jezdim , tak plácal akorát nesmysly , a vyvolával flame ! :kol-29:

 

už to vidím dopředu jak zase vytahne ta svoje moudra :kol-47: už se těším :kol-24:
 

Editováno: , autor: vikyviky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vikyviky... nechci te urazit, ale misto reseni oleju a vsech moznych veci kolem Tveho auta doporucuju si po sobe precist co vyplodis a pripadne si najit doucovani z cestiny,,

muzu jen vyplodit to, ze pokud nekdo jezdi 30 let se vsemi moznymi auty v autoskole, olej vzdy meni podle toho, co prikazuje vyrobce, dodrzuje servisni intervaly a nikdy nemel s auty problemy, tak to o necem svedci.. a pokud jde o tebe, men si olej treba kazdou sobotu, pokud nemas co jineho na praci.. papa

p.s pise se soudruh...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už ho prosím niekto zastrelte, to sa nedá čítať (ani gramatika, ani obsah).

 

vikyviky:
Nebudem na tie blbosti ktoré si písal reagovať, proste nemám na to energiu. Sám si protirečíš a neuvedomuješ si to, tak nemá zmysel aby som ti tu ja, alebo niekto iný odpovedali a vyvracali alebo upresňovali každú jednu sprostosť, ktorú si napísal. Prosím choď o olejoch mudrovať na http://www.oleje.cz/forum/oleje-cz-f6.html. Len pre tvoju informáciu, všetky tie veci, ako sú long life oleje, a oleje do 1.2 TSI sú tam rozobraté na X stranách. Som si istý, že si tam nájdeš aj nových kamarátov.

Ďakujem za pochopenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja už par aut z autoškoly viděl :) a ve 80-100 tkm jsou tak akorát zrale do šrotu :)  "spíše zaleží jak se k opravám staví majitel autoškoly"

 

hm blbosti ? ja jen vycházim z těch článku na oleje.cz ! nic víc

jediná blbost co je , je to když náká ovce , baští výrobci jeho krasožvásty ohledně "longlive" oleju :) jediný duvod proč vyrobce vede tyhle řeči a dává do motoru "longlive" oleje tedy 5w30 a podobně ,je ten aby motor pošel nejlip těsně po zaruce :) nic jiného v tom není !

Ono není nic jednodušího než si sehnat dvě stejná auta  ze stejným počtem tkm , ze stejnými motory (třeba 1.9 tdi PD )  jedno auto aby jezdilo na "longlive" a druhé na normální

olej tedy vymněna 15 tkm a motory rozebrat a porovnat opotřebení motru ! nic víc

 

ja osobně preferuji kratší výmněu oleje cca 8 až 10 tkm max ! je věcí každeho jak mnění olej a kdy jej mnění ! nikomu nic nevnucuji !

 

když se ti nelíbí jak píšu , tak proč to čteš :kol-32:  a pak se vztekáš :kol-28:

 

nikdo tě nenutí to pomně číst ! :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už ho prosím niekto zastrelte, to sa nedá čítať (ani gramatika, ani obsah).

 

vikyviky:

Nebudem na tie blbosti ktoré si písal reagovať, proste nemám na to energiu. Sám si protirečíš a neuvedomuješ si to, tak nemá zmysel aby som ti tu ja, alebo niekto iný odpovedali a vyvracali alebo upresňovali každú jednu sprostosť, ktorú si napísal. Prosím choď o olejoch mudrovať na http://www.oleje.cz/forum/oleje-cz-f6.html. Len pre tvoju informáciu, všetky tie veci, ako sú long life oleje, a oleje do 1.2 TSI sú tam rozobraté na X stranách. Som si istý, že si tam nájdeš aj nových kamarátov.

Ďakujem za pochopenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jedině blaboly co čtu jsou tvoje !

nikde si neospravdlnil ,prodlouženou vymněnu oleje ! tedy snad jen tím že když to říka výrobce, tak to musí být pčeci super pro motor ! což je samozřejmně pitomost

zato tady všichni krom mně všemu rozumí !

a to že se snažím obhájit svuj nazor ! i když "zlaté tele" škoda ma jiný nazor , tak jsem ten špatný ! to je mi zcela jasné , ale sory ja svoje názory nehodlám mněnit podle toho co říka "zlaté tele" škoda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pravděpodobně máš auto s prodlouženým servisním intervalem. Palubní počítač ti sám oznámí, kdy máš navštívit servis. Určí to podle způsobu používání auta. Maximum je ale 30k km a dva roky.

Případně by jsi mohl mít auto s pevným servisním intervalem a to znamená maximálně 15k km a dva roky.

 

Jesli máš trochu cit pro stroje, tak prodloužený servisní interval budeš ignorovat a olej vyměníš podle způsobu používání auta po 10-15k km. To pravděpodobně najedeš dřív, než za dva roky.

 

Obecně platí, lepší je použít levnější olej a dvakrát ho vyměnit, než drahý a nechávat ho tam dlouho. Já měním olej každý rok, i když najedu tak 8k km. Těch pět-šest stovek za olej a dvě stovky za filtr do toho vrazim. Pouze letos v létě musím vykoumat, jak se zbavit hlášky o servisu. Auto bude dvouleté a tak počítač začně otravovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Když ti to žere olej, tak tam nelij 0W40, ale minimálně 5W30, 5W40 jestli máš proměnnej interval, tak co nejdřív přejdi na pevný, a u oleje se vždy podívej, jestli splňuje specifikaci danou výrobcem k tvému motoru a intervalu. Auto už nemáš v záruce, že by jsi to zkusil znovu?

Edit: 5W30 ve tvém případě ne když ti to žere olej.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor napriek tomu, že má nabehaných na stolici x motohodín a olej bol vymenený, je vhodné po ubehnutí 5 tis km ho vymeniť z dôvodu "vybrúsenia" motora, kedy je tvorba brúsnych častíc najintenzívnejšia, z hľadiska ich tvaru, materiálového zloženia, ako aj počtu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to zajímavý, že ti to po výměně oleje začalo brát. Tak velký rozdíl by snad nemohl způsobit olej - jakou viskozní specifikaci má ten castrol? Jednou jsem pozoroval úbytek při nalití mogulu 10w40, ale to mohlo být tak 0,3 dcl. Až vyměníš a pojezdíš, napiš zdali se ti to zlepší a případně o kolik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...