Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

Ať panstvo promine, ale nemohu souhlasit s formulací, že 40-tka zvládne větší zátěž. Výkonost určuje výkonostní třida a i v těch nejobyčejnějších třídách například API SA nebo SB se dělají oleje s viskozitou xW-40 a jistě nezvládnou stejnou zátěž jako moderní oleje.

 

Viskozita je vnitřní tření v kapalině a má málo společného s výkonem motorového oleje.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, ale reč tu je o moderných olejoch a nejaké API výkonnostné triedy sú pre nás bezpredmetné. My vyberáme a porovnávame oleje ktoré plnia oveľa prísnejšie VW schválenia, preto nás "primitívne" API výkonnostné triedy nemusia zaujímať. A keď porovnáme oleje s rovnakou výkonnostnou triedou, tak všeobecne platí pravidlo, že 40-ka by mala zvládať vyššiu tepelnú záťaž. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v tomto případě OK. Ale stejně se bojím, že většina motoristů to bere takhle zjednodušeně - vyšší viskozita = lepší olej bez ohledu na výkonostní třídu (vodový olej přeci nemůže dobře mazat, to je "logické").

 

Ani ohledně vyšší teplotní zatěže viskoznějšího oleje si nejsem tak jistý. viz Oxidační stabilita, nitridace oleje

O vyšší zatižitelnosti viskozitnějšího oleje tam není ani zmínka. Paradoxně se při stárnutí oleje vlivem oxidace viskozita zvyšuje a zlepšují se i mazivost oleje a pevnost mazacího filmu.

 

A ohledně výběru lepšího oleje, osobně bych v první řadě vybíral lepší výkonostní třídu, až pak bych se staral o viskozitu. Mně je sympatická 505.01 nebo 507.00.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

505.01 aj 507.00 sú schválenia pre naftové motory takže sú síce zaujímavé, ale zohľadňujú potreby PD vstrekovačov, resp. DPF filtrov. Pri benzínových motoroch nemáš ani jedno, ale samozrejme môžeš si vybrať aj olej ktorý bude mať zároveň aj tieto schválenia. Napr. ak si vyberieš olej VW 504.00, tak na 99,9% tam budeš mať aj VW 507.00 (a viskozita bude 5W-30). :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klid, chlapi , vím, že jsem v oddíle TSI, jen že jsem zkoušel ten odkaz co to máte kousek dál a chtěl jsem jen sdělit co za blbost to našlo mi a podle mne tomu může věřit jen blázen. Neřeším HTP,TSI,ani třeba TDI, jen obecně.

Jestli se vás to nějak dotklo, tak se omlouvám a smažte to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci synkovi vyměnit v Rapidu 1,2TSI olej. Neměnim olej v autě poprvé, jen se chci zeptat, jestli u 1,2TSI neni nějaká specialita (jako třeba u HTP, kde filtr povolim jako první, ale jen trochu, aby stekl olej do vany a ne na alternátor...) - a také kolik tam je toho oleje (jinak prostě koupím olej, filtr, podložku pod výpušťák...).

 

Díky...

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za odpověď. Tak nějak jsem si to představoval.

 

A ten výpušťák nemusim měnit, ne? Nebo tam vymysleli nějakej "zlepšovák" (začínám se děsit každýho novýho modelu auta...), že se špunt zničí?

 

Na HTP myslim taky píšou v dílenské příručce (tam se vždycky dočtu věcí :kol-140: ) vyměnit výpušťák - no já mám 8 let pořád ten samej, měnim pro sichr jen podložku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci synkovi vyměnit v Rapidu 1,2TSI olej. Neměnim olej v autě poprvé, jen se chci zeptat, jestli u 1,2TSI neni nějaká specialita (jako třeba u HTP, kde filtr povolim jako první, ale jen trochu, aby stekl olej do vany a ne na alternátor...) - a také kolik tam je toho oleje (jinak prostě koupím olej, filtr, podložku pod výpušťák...).

Díky...

hlavne tam nenechaj zo starého filtra tesnenie,lebo sem prídeš s otázkou "prečo mi bliká mazanie?" ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jsem 3 týdny po výměně oleje, olej.filtru MANN a vzduch.filtru MANN...mám proměný interval ale olej sem teď měnil po 13,5tis...před tím 0W30 Castrol...při startech často značné zahrčení řetězu...olej lehounce nad spodní riskou B...tzn.málo (dle manuálu...)...i proto jsem měnil...nyní je tam na cca 15tis.5W40 OMV...olej na horní risce A...tzn.hodně (dle manuálu)...nyní při stratech řetěz téměř není slyšet...jen lehké zavrčení...motor v pohodě...tišší...ovšem jen subjektivně...ale ty starty opravdu bez hrčení...výsledný dojem je že vyšší hladina oleje výrazně pomáhá...motor r.v.3/13...

Napíšu to i do sekce řetěz v rozvodech...

A pro Sir_Janek - šroub se mění z důvodu nalisované těsnící podložky...buď se vyštípne a dá normální měděná 14ka nebo se mění za new šroub...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Vážení, dovolte mi abych tady trochu oživil tuto diskusi :kol-48:  Se zájmem jsem pročetl celé toto vlákno a musím říci, že jsem se dočetl spousty nových informací o olejích a jejich použití. Zároveň se ale v té spoustě technických informací, norem, specifikací atd. poněkud ztrácím a myslím si, že nejsem sám. Dovolte mi proto, abych položil jednoduchou otázku, na kterou mi určitě někdo odpoví a k jejíž odpovědi se budu snažit dodat co nejvíc informací. Mám Roomstera 1,2 TSI 63kW, najezdím ročně cca 8 tis. km a to převážně na krátkých trasách, takže se motor téměř neohřeje. Mám pevné servisní intervaly QG2 a protože mám prodlouženou 4 letou záruku, jezdím každý rok na garančku do autorizovaného servisu Škoda, tedy byl jsem zatím na dvou a teď mě čeká třetí. Při první garančce po 1 roce jsem měl najeto 8700 km a podle servisní knihy mi nalili olej "TXT 5W-40 505.00" takže předpokládám Castrol (jen nevím který typ přesně, ale štítek byl Castrol) a naúčtovali si 343,- Kč/litr. Při druhé garančce po 2 letech (najeto 15 500km) jsem zkusil jiný autorizovaný servis poblíž a tam mi nalili olej "ENI I-Synt 5W-40) takže předpokládám nějaký AGIP a naúčtovali si 354,-Kč/litr. Teď vážně uvažuji, že si na 3 garančku přinesu vlastní olej, což mi po domluvě povolili. Otázka zní, jaký olej bych si měl koupit, mám najeto něco kolem 23 tis. km a pro zjednodušení bych chtěl Castrol a to opět 5W-40. Jde mi o to, že 4l kanystr se dá pořídit téměř za polovinu ceny, než si účtují v servisu, ale při té spoustě druhů olejů Castrol prostě nevím který koupit. Magnatec, Edge FST, normu 505.00 jako mi dali při první garančce nebo např. 502.00, ACEA A3/B3, A3/B4, prostě fakt nevím. Chystám se olej zase měnit za rok, takže LL asi není vzhledem k ceně a nájezdu km nutný. Poradí mi někdo jednoduše ve stylu "kup si ten a ten Castrol nebo si připlať za tenhle lepší..." Je mi jasné, že existuje spousta lepších značek než Castrol, ale kdybych si nekoupil vlastní, stejně by mi tam "něco" nalili a já bych neměl šanci to ovlivnit.

Předem moc děkuji za odpovědi :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...