Teď mě trochu děsíš můžeš být u těch servisních nákladů trochu konkrétnější prosím? A máš na mysli DSG obecně nebo zde konkrétně tzv. suché 7 stupňové, které se dává do Fabie?
My jsme teď koupili na soukromé ježdění novou Fabii III Combi s DSG, hlavně tedy kvůli manželce, abych ji přinutil do řízení já osobně bych radši bral manuál, i když je to opravdu návykové ježdění. Předpokládám užívání minimálně 10 let a nájezd tak 150-200 tisíc km. Před koupí jsem to konzultoval s řadou lidí, přičemž některé názory byly, že to je dosti poruchové, obzvlášť to suché DSG, přičemž nakonec převažoval názor jít do toho. Samozřejmě manuál by byl v tomhle ohledu jistější, ale to bych pak kvůli obavám nemohl dneska vzhledem ke složitosti současné techniky koupit nic. Samozřejmě, že manuál je v tomto jistější volba, nicméně tak nějak předpokládám, že snad ty auta při rozumném používání jsou dimenzovány aspoň na tu všude proklamovanou životnost 250 tis. km, jasné, že od toho neočekávám životnost půl milionu km jako třeba u produkce z přelomu tisíciletí. A do ojetého DSG bych nešel, to bych měl strach. Nebo máš s těmi převodovkami jiné zkušenosti? Ono vzato do důsledku je v tom autě i řada dalších věcí, jejichž životnost je v tuto chvíli otázkou, např. LED světlomety (dle SM s nevyměnitelnými zdroji) nebo OPF filtr atd.