Přejít na obsah

atnarfus

Uživatel
  • Počet příspěvků

    251
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

2549 zobrazení profilu

Oznámení atnarfus

Bažant

Bažant (2/14)

  • Conversation Starter Vzácný
  • First Post
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later

Nedávné oznámení

32

Popularita

  1. Koupil jsem celou sadu, ne jenom samotný napínák. Tak když to začne zase zlobit, tak udělám komplet rozvody. Déčkový napínák tam byl z výroby (2012). Mám ještě další dvě auta. Roomstera z roku 2015, který si při najetých 60 000km občas trochu hrkne, ale nic co by stálo za pozornost. Potom mám Toledo z roku 2013 a to i při nájezdu 180 000km nechrastí vůbec. Stejné oleje, stejné filtry, asi záleží jak se to zrovna ve výrobě sešlo.
  2. Nedávno jsem řešit rachocení řetězu na Roomsteru z roku 2012. Ředěz rachodil několik sekund po startu studeného motoru a to opravdu hodně hlasitě. Nebylo to vždy. Většinou se to projevilo, když se autem pouze popojelo (přeparkování) a pak se za půl dne přeparkovávalo zpět. Tento druhý studený start byl děsivý. Koupil jsem originál sadu rozvodů, ale protože auto má najeto 70 tisíc kilometrů, zkusil jsem vyměnit pouze napínák. Původní byl D, nový je F. Od té doby je klid, ani to nehrkne. Takže kdo máte málo najeto, rachotí vám to pouze krátce po studeném startu, zkuste vyměnit napínát. Samozřejmě tam dejte originál, stojí cca 1700 Kč v autorizovaném servisu.
  3. Hledal jsem jak změřit řetěz a nenašel jsem. V dílenské příručce to není. Možná na to vydali TPI. Na netu je v diskusích popsáno, že se má vytočit napínák, místo něj našroubovat přípravek a následně posuvným měřítkem změřit vytažení řetězu. Bylo by to snadné, kdyby se dal koupit originál přípravek VAG T30121 a znali jsme hodnoty, které mámé naměrit. Přípravek se vyjímečně na netu najít dá, ale nebude to originál, tak nevím jestli tomu věrit https://www.pronaxnaradie.sk/bgs/eshop/0/0/5/19796-Indikator-opotrebenia-napinaca-retaze-naradie-na-kontrolu-rozvodovej-retaze-pre-1-2-TSI-VAG-T30121-STAHLMAXX-122781
  4. Tyto kleště na 1.2TSI vhodné nejsou. Záleží jaké kabely tam máš kabely. Některé mají na koncovkách prolis, za který se to dalo chytnout. Některé jsou hladké. Když budeš tahat za gumovou část, tak je velká šance kabel poškodit. Koncovky tam docela fest drží a mám pochybnost, že to kleštěma vůbec dokážeš vytáhnout.
  5. Ještě dodám. Trubka má stěnu cca 2mm. Není problém ji svařit. TIG nepotřebujete. Jenom to bylo celé trochu zkroucené, tak je potřeba to před svařením překroutit zpět. Prolis na trubce je proto, že je v tom zalisovaná cca osmička kulatina. Nejak jsem nepochopil na co tam je. Připadalo mi, že je z pružinového drátu a mohla by to být torzní pružina, která pomáhá sedačku zdvedat, ale ve skutečnosti nic takového nedělá.
  6. Sedačka je opravená. Demontáž byla snadná. Tohle auto je tak levně udělané, že je radost ho rozebírat . Není potřeba žádné speciální nářadí ani zkušenosti s čalouněním. Textilní potah je na rám připevněný pomocí plastových lištiček, které stačí opatrně vyháknout. Dokonce ani páku na nastavení sklonu opěradla jsem nezničil, i když v dílenské přiručce je napsáno, že ji není možné bez poškození demontovat. Na čtyřhranu jí drží dva jazýčky pod krytkou, které stačí pomocí šroubováků rozehnout a jde krásně sundat. Praskliny jsem svařil a sedačku smontoval. Zvedání funguje, sedačka se nekýve a nevrže. Jenom pro zajímavost. Nový rám sedáku stojí 16 000Kč. Jestli někomu vrže sedačka, tak tak zkuste výškové nastavení zvednout ze spodní polohy tak o tři-čtyři pumpnutí pákou a pak zatahejte nahoře za opěradlo. Jestli se bude pravá strana sedačky kývat nahoru a dolu, tak máte stejnou závadu jako na fotkách výše. Mrkněte na video, kde to někdo také řešil.
  7. Začala se mi kývat sedačka řidiče. Vypozoval jsem, že se nekýve když je úplně dole, nebo úplně nahoře. Sedačku jsem vyndal z auta a zjistil, že je prasklá trubka, která propojuje levou a pravou část zvedacího mechanizmu (viz. fotky). V dílenské příručce jsem nanašel postup pro demontáž sedačky, tak se do toho musím pustit posvém. Trubku TIGem svařím, ale musí to být kompletně odstrojené. Nemáte někdo zkušenost se sundaváním potahu? Co jsem koukal, asi to drží jenom za okraj potahu pomocí plastových lištiček. Nebo je v tom ještě nějaká jiná zepeklitost? Předpokládám, že odmontuji kompletní opěradlo a rozeberu jenom sedák. Nejdříve se ale zkusím ve Škodovce zeptat, zda se nedá mechanizmus koupit nový. Ono to ale bude za takovou sumu, že stejně budu svařovat.
  8. Já to dělám přesně jako na tomto videu. Není na to potřeba nic extra, jen klíč na lambdu se hodí.
  9. Záleží na zemi pro kterou to bylo vyrobené. Auto do zemí s povinností svítit i ve dne, je nějaký způsob denního svícení ve výbavě. Když je to ale auto vyrobené například pro Německo, nebo Rakousko, tak tam ten spínač nenajdeš a denní svícení to nemá. Teď zrovna bádám, jak to nějak elegantně dodělat do Fabie z roku 2010 přitažené od germánů.
  10. Na záznamu mi to nepřipadá nějak divné, telefon to hodně zkreslí. Tento motor má kovový zvuk normálně - lehký blok, rozvod řetězem a nejvíc cvaká benzínové čerpadlo. Porovnej to s jiným motorem, ať to nerozebíráš zbytečně.
  11. atnarfus

    Zadný stierač

    Do pátých dveří není kostra přivedená drátem? V Roomsteru jsem se ještě moc nevrtal, ale měl jsem za to, že kostření přes karoserii bylo naposledy u Favorita. I Felicie má do pátých dveří hnědý drát (kostra je hnědá v celém autě). Musím mrknout na schéma.
  12. atnarfus

    Zadný stierač

    Po pěti letech se vrátil problém s mávnutím zadního stěrače pri startování. Zapnu zapalování, nic se neděje, jak zastartuju, tak to vzadu setře. Dělá to když auto delší dobu stojí. Protože je baterie deset let stará, tak jsem jí zkusil nabít. Problém se stíráním zmizel. Počkám až to zase začne dělat a zkusím zase nabíječku. Předběžně to vypadá, že při nízkém napětí blbne řídící jednotka.
  13. Nikde v dokumentaci se o polohování svíček nic nepíše. Občas se o tom debatuje na netu, proto jsem se ujistil jak to je. Svíčky do EA111 můžeme montovat postaru bez momentového klíče.
  14. Podrobně k tomu polohování svíček: Svíčky jsem měnil na dvou Roosmterech 1.2TSI 63kW. Oba najeto 50 000km. Oba mi stojí v garáži a vím, že na svíčky nikdo nesáhnul. 1. Roomster z roku 2012. Vytočil jsem první a druhou svíčku, obě stejná poloha elektrody, něco na tom bude. Vytočil jsem třetí a ta byla o 180st otočená. Čtvrtá byla cca stejně jako první a druhá. Tento stav mne trochu nahlodal, že na polohování svíček něco bude. 2. Roomster z roku 2015. Každá svíčka úplně jiná poloha. Stav svíček po 50k km byl úplně vyhovující. Elektrody OK. Mezera větší o 0,1 - 0,15 mm. Ještě by to tam nějaký týden vydrželo.
×
×
  • Vytvořit nový...