Publikováno Říjen 12, 200915 r Lipůvka severně od Brna, Narural 95. Jak vám to jede? Zkušenosti s touto čerpačkou? Mně blbě, jak přešli pod rusáky - Lukoil, tak to cuká a včera dokonce na tři válce. Motorka taky moc nejede. Při natankování OMW je motorka jiný žihadlo a spotřeba mírně klesne. U auta spotřeba na OMW taky klesne. To samé tvrdí i kolega. Opakovaně vyzkoušeno! Jinak něco k zamyšlení: Proč nejsou kontroly ze strany státu dostatečné ? V ČR je přibližně 2 300 čerpacích stanic s cca 7 000 výdejními stojany. Česká obchodní inspekce (ČOI) odebírá ročně pouze z 1 800 stojanů. V rámci nezávislého nestátního monitoringu kvality ÚPM je pod dohledem cca 700 čerpacích stanic. Prostor pro prodej nekvalitního paliva je tedy u nás stále ještě poměrně velký. Pokuty od ČOI doposud nedosahují takové výše, aby donutily nebrat kvalitu PHM na lehkou váhu. Bývají v západní Evropě kontroly častější ? Rozsah státem zajišťované kontroly kvality paliv je v ČR větší, než v řadě členských zemí EU. Tam bývá kontrola prováděna spíše namátkově, v rámci jednorázových akcí. Jak má postupovat řidič, když získá podezření, že natankované palivo není kvalitní? Kde nalezne zastání a odbornou pomoc? Pro běžného řidiče je důležité, aby měl doklad o nákupu PHM. Reklamaci uplatní buď neprodleně cestou místně příslušného inspektorátu ČOI, nebo přímo u prodejce na čerpací stanici. Provozovatelé čerpacích stanic ale většinou reklamaci odmítnou. V takovémto případě si řidič bude muset nechat udělat znalecký posudek nebo alespoň navštívit autorizovaný servis (kvůli důkazům). Musí však jednat rychle, aby byl schopen unést důkazní břemeno reklamace měsíc po tankování je těžko uznatelná, těžko se bude prokazovat, že nekvalitní palivo v nádrži skutečně pochází z určité čerpací stanice. Upraveno Říjen 12, 200915 r od peetr
Říjen 12, 200915 r Já tankuju na JETu-Luk Oilu dost často a bez problémů. Záleží na konkrétní čerpačce a jejím majiteli ne na značce. Kamarádov blbnul motor, kvůli špatnýmu benzínu a to tankoval jen na SHELLce v Jihlavě a nám na fabči po jejich benzínu nešlo topení- nechytlo ani na 4 pokusy. Tankovalo se jinde a topilo hned na první pokus. A řekl bys, že SHELL bude kvalita.
Říjen 13, 200915 r JJ presne tak Luda ma pravdu, ja jsem se bavil s kamaradem od benzinky Agip a rikal ze je to docela jedno stejne vetsinu tech cerpacich stanic zavazi stejny kamiony a ono Shell nebo dalsi jestli tu kavlitu jak proklamujou tak je nesmysl treba v Nemecku obych Natural 95 mna kvalitu jako tady Shell V-power, tak ono si udelat obrazek da udelat kazdy vlastni a jde pak taky o to kdo kolik se da jakou marzi , treba u nas v Praze a pak vim ze jest v Plznbi je cerpaci stanice ONO a tam se jim stojany netrhnout musi tam mit neskutecny obraty a nikdo nic s autem nemel protoze je to hodne proflaknuty a hned nejaky problem by je polozil v tak silne konkurenci i konkurence na ne porad nekoho posila a tak ale je to jen jejich strategii ze maji 1CZK na marzi a at ostatni tvrdi ze maji podobne tak opravdu nemaji
Říjen 13, 200915 r Autor Právě proto se ptám na tu konkrétní. Tady má třeba OMW dvě benzínky a jedna dostala pokutu a druhá ne... Jinak třeba na Unicorn nejede ani stará škodovka a na Fabii to vodhulí lambdu. A to není JPP.
Říjen 13, 200915 r a tu malou naproti Lukoilu jsi taky zkoušel? Já tedy beru občas tam i tam a někdy Unicorn Černá Hora, ale já to mám skoro jen na "startování" takže nemohu objektivně soudit Upraveno Říjen 13, 200915 r od Malta
Říjen 14, 200915 r Ono vypada duveryhodne a nebo nevypada je to jedno, u nekterych renomovanych bych treba nebral ale tak taky kus od kusu jak to kdo redi nebo ale vetsinou je stejny svoz takze je to jen o tom kdo si kolik prihodi marzi
Říjen 14, 200915 r Nebudem si nalhávat, vidím to tady v práci v servisu...kvalita benzínu je na hovno
Říjen 14, 200915 r záleží taky jaká je výtočnost,prostě aby tam dlouho nestál. Presne jaka je vytoc taky nemohl jsmesi vzpomenout na to slovo
Říjen 14, 200915 r tak v tom případě "ta malá" naproti má výtočnost hooodně dobrou, stávají tam fronty den co den na beneli či naftu, tutam vidím podle cedule s cenama že jedno nebo druhé nemají a min.1x týdně tam vidím cisternu (zrovna včera kolem 17h tam byla)
Říjen 14, 200915 r kde se hodně točí moc se nepančuje...... a taky kde se hodně točí,tak je tam hodně ožralejch
Říjen 14, 200915 r Autor Tak novej pozantek. Jak jsem Lukoila dolil QMW, tak žádnej problém s cukáním při rozjezdu, jede to, jak má.
Říjen 15, 200915 r Pridam aj ja skusenost. Tankujem vzdy plnu nadrz. Posledneho cca pol roka na OMV. Po 3 mesiacoch som pripojil VAG a chybicka. System odmerovania paliva. Par ludi odporucalo vymenit palivovy filter. Nejak nemam cas a kedze chyba bola sporadicka, neriesil som to. Ani EPC nesvieti, cize ide sa dalej. Po dalsom mesiaci pripojim a chyba uz nebola sporadicka ale trvala. Budem musiet ten filter vymenit... Po nejakom tyzdni zasvieti rezerva. OMV zrovna nikde. Idem na SHELL. Dam plnu nadrz normal 95. Vyjazdim celu nadrz a zistujem ze som spravil o 180 km viac ako obvykle. Jazdievam 95% v Bratislave a z toho 90% tu istu trasu. Poviem si fajn. Natankujem zase na SHELL... Takto sa to opakovalo uz 4x a vzdy o 150-220 km viac ako kedysi. Sice je benal drahsi o nieco, ale aj tak sa to oplati viac. Ale co ma najviac prekvapilo je, ze chyba na VAG sa uz neobjavuje. Ze by nahoda? V kazdom pripade netvrdim ze ta a ta benzinka je nahovno, alebo ze ta je najlepsia. Pisem len skusenost s faktami. Vela ludi tvrdi ze tie a tie benzinky su nahovno lebo miesaju benzin. A najlepsie je ked miesaju napr. naftu s vodou. Staci to doma skusit v pohariku. Inak zalezi aj na tom na akej starej cerpacke tankujete. Stare nadrze nie su bohvie co. Aj ked voda je v kazdej. Kondenz je svina... Len tolko som chcel.
Říjen 15, 200915 r Nejsem si úplně jistý, ale mám pocit, že tím, že dáváš pravidelně plnou nádrž velmi dráždíš systém odvětrávání paliva - takže příčinu bych viděl zde a tipuju, že se to bude zhoršovat. Jinak podle mých zkušeností na té kvalitě benzinu až tak moc nezáleží. Problém samozřejmě nastane pokud se nějaká součástka dostane na hranu své funkčnosti. Takže pokud někdo zjistí, že s benzinem od jedné pumpy jede auto normálně a s jiným má problémy, tak bych to viděl jako první varování, že se někde něco děje.
Říjen 15, 200915 r Autor Tu chybu s odvětráváním to hlásí vždy, ikdyž se nepřetankovává, dlabat nato! Mám tam měněný jeden vstřik. Takže se asi ucpávají další. Zubní kámen je prevít! Jak vykuchat vstřikovací ventil a jak ho v ultrazvuku vyprat? Vklidu je asi zavřený a cívku bych určitě nenamáčel. Tady si z toho dělají živnost: Za diagnostiku funkce a dávky vstřikovačů, ultrazvukové čištění v lázni a následnou kontrolu účtujeme 1.190,- Kč. http://www.neptun-harfa.cz/index.php?p=51 Upraveno Říjen 15, 200915 r od peetr
Říjen 16, 200915 r peetr napsal: Přes silnici jsem nebral, nevypadá to duvěryhodně. Na té malé tankuje benzín celkem pravidelně můj bratranec do Fiatu Brava a zatím neměl sebemenší problém.Já ale nemám moc důvěru k těmto malým benzínkám,tak raději beru benzín v Blansku u OMV (u Kauflandu). No a v Praze většinou Globus Zličín.Jinak která OMV dostala pokutu?
Říjen 16, 200915 r Koukám že OMW je hodně oblíbená...asi víme proč.....Já tankuju už cca rok jedině tady v Kolíně... to už musí být fakt nouze,že tam cmrndnu za 200 na dojezd domů a hurá plnou u OMW.. beru carreru 95 a nemužu si stěžovat.Výměna oleje a filtru každých 7500-8000 tis.km natočeno 82400km(po chipu od cimbu asi 8000km).Nikde nic, klapka čistá jak prdýlka oproti době,kdy jsem tankoval kde mě napadlo.
Říjen 17, 200915 r U toho Lukoilu jsem bral mesic zpet plnou nadrz a zadnej problem. Jinak beru u Unicornu v CH.
Říjen 17, 200915 r No něco k firmě Unicorn: "Byla to rekordní pokuta, kterou loni v červnu schytala společnost Unicorn Oil od České obchodní inspekce. Za to, že na jejích čerpacích stanicích objevili kontroloři nekvalitní vzorky hned v několika případech, měla firma zaplatit více než milion korun." http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/nekvali...bou_101772.html A tady zase Shell: http://zpravy.idnes.cz/spatny-benzin-nici-...134506_brno_taj I když zrovna s firmou Shell (čerpačka na Jeremiášově ulici v Praze Stodůlkách) nemám sebemenší problém.Tankujeme tam benzín do firemní Felicie cca 12 let (cca 200-250 litrů měsíčně) a motor stále šlape bez problémů,spotřeba je taky stálá.
Říjen 17, 200915 r Tu chybu s odvětráváním to hlásí vždy, ikdyž se nepřetankovává, dlabat nato!Mám tam měněný jeden vstřik. Takže se asi ucpávají další. Zubní kámen je prevít! Jak vykuchat vstřikovací ventil a jak ho v ultrazvuku vyprat? Vklidu je asi zavřený a cívku bych určitě nenamáčel. Tady si z toho dělají živnost: Za diagnostiku funkce a dávky vstřikovačů, ultrazvukové čištění v lázni a následnou kontrolu účtujeme 1.190,- Kč. http://www.neptun-harfa.cz/index.php?p=51 Ak vezmeš do úvahy cenu vstrekovača a gumičiek tak to je suma zanedbatelna.
Říjen 17, 200915 r Ak vezmeš do úvahy cenu vstrekovača a gumičiek tak to je suma zanedbatelna. Je fakt že posledni dobou se kvalita benzinu vyrazně zhoršila,mam to potvrzene z vice stran a bohužel na to doplati jen ti co za to vubec nemužou-zakaznici
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.