Přejít na obsah

Kontrolka ASR


Host Potvora

Doporučené příspěvky

Host Potvora

Prošel jsem si zdejší fórum, ale podobný problém jsem nenašel, proto se na vás obracím s novým... mám Octavii I 1.6 r.v. 2001 Elegance s ASR - doposud se ASR kontrolka (oranžový trojúhelník v kolečku) objevila vždy pouze při prudkých rozjezdech, přejezdu přes různě adhezní povrchy a podobně. Dnes ráno cestou do práce se ale rozsvítila sama od sebe a svítí a svítí. Zkoušel jsem zastavit, vypnout motor, nastartovat znovu, ale ona si svítí a svítí dál. Máte někdo nějaký tip, kde by mohl být problém? Je to jen nějaký nahodilé pomatení elektroniky nebo někde v autě něco odešlo? Díky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Potvora

Tim vypinacem jsem samozrejme zacvakal, ale nic, nereaguje to. No a pred dvaceti minutami prisla dalsi jobovka - hned pod tou kontrolkou pro ASR se objevila dalsi - take oranzova, kontrolka elektroniky motoru. Zacinam z toho mit spatny pocit...

Pripadne me jeste napadlo, ze mi tam mozna zatika a elektrika je z toho divoka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Potvora

Aka: koukam, ze mame uplne stejny auta - jak motor, tak barvu, tak vsechno asi :-). Asi za dve hodiny jedu do servisu, aby mi nacetli VAGem zavady - ale to teplotni cidlo tam urcite taky bude hrat svou roli, protoze ukazatel teploty motoru mi i pri delsi jizde stoji na nule (nebo 50 nebo kolik to tam je)... otazka je, jestli vymena toho cidla odstrani zbyvajici problemy... obavam se, ze nikoliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Potvora

Tak jsem to zavezl do servisu, pripichli VAG a zjistili (presne jak pise Aka) zavadu teplotniho cidla na motoru. Druhy problem se pak vztahoval ke vstrikovaci paliva nebo tak neco - kolem a kolem by to tedy vsechno melo vyjit do 6000 vcetne prace... no, je to dost, ale co nadelam, kdyz chci, aby to jezdilo, ze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně si to čidlo nenechávej měnit v servise. Mně si řekli o 1000,-kč, tak jsem jim řekl, ať si to nechají. Záhy jsem pak zjistil, že to čidlo samotné stojí do 200,- a výměnu by snad měl zvládnout průměrně šikovný orangutan. Šmejdi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vsechno nakonec dopadlo jinak - tou zavadou, ktere to vsechno zpusobovalo, bylo jednak cidlo (na fakture byla cena 240 nebo 280 Kc), ale predevsim pak hadice predsani, ktera byla na cucky - takze ji vymenili (hadice stala 1100 Kc), plus nejaka prace, takze podtrzeno secteno to stalo 3100 vsechno a je to hotove, kontrolky jsou zticha, takze mam docela radost, ze to tak dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vsechno nakonec dopadlo jinak - tou zavadou, ktere to vsechno zpusobovalo, bylo jednak cidlo (na fakture byla cena 240 nebo 280 Kc), ale predevsim pak hadice predsani, ktera byla na cucky - takze ji vymenili (hadice stala 1100 Kc), plus nejaka prace, takze podtrzeno secteno to stalo 3100 vsechno a je to hotove, kontrolky jsou zticha, takze mam docela radost, ze to tak dopadlo.

Nemohl bys sem, prosim, hodit cislo dilu ty hadice? Na fakture to urcite je. Diky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
svítila trvale, ale už je to v cajku. zajel jsem do servisu a za 2 hodinky bylo opraveno.mělo to spojitost s vadným teplotním čidlem a navíc dosloužil i termostat :)

Kolik stala oprava? Mam stejnej problem u fabie, akorat je to nezavisly na teplote, resp. dela mi to rok, pise to plno nesmyslnejch chyb od vadneho regulatoru na termostatu az po vadneho signalu od RJ motoru a stane se to vzdy az po nejaky dobe, kdyz se motor ohreje, pak se rozsviti asr, nejde s nim nic az do dalsiho nastartovani... Melo to jeste nejakej jinej projev krome toho ASR? Diky moc za odpovedi, zase mam po dlouhe dobe (a vymene cidla ABS, alternatoru, flashovani RJ ABS) nejakou nadeji na reseni :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

materiál stál necelé 3000, jelokož termostat je celá plastová bedna za 2000 a nějaká práce platil jem asi 3500,-kč.Možná by se to dalo řešit aji levněji ale já jsem v poslední době v časové tísni tak jsem šel nejkratší cestou do servisu,kolik stálo to čidlo už přesně nevím :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

materiál stál necelé 3000, jelokož termostat je celá plastová bedna za 2000 a nějaká práce platil jem asi 3500,-kč.Možná by se to dalo řešit aji levněji ale já jsem v poslední době v časové tísni tak jsem šel nejkratší cestou do servisu,kolik stálo to čidlo už přesně nevím :unsure:

Ty jo tolik? Nějaký kluk tu psal, že ten termostat umí za 183,-Kč nebo tak nějak... :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

materiál stál necelé 3000, jelokož termostat je celá plastová bedna za 2000 a nějaká práce platil jem asi 3500,-kč.Možná by se to dalo řešit aji levněji ale já jsem v poslední době v časové tísni tak jsem šel nejkratší cestou do servisu,kolik stálo to čidlo už přesně nevím :unsure:

Ty jo tolik? Nějaký kluk tu psal, že ten termostat umí za 183,-Kč nebo tak nějak... :unsure:

Vzdyt psal, ze na to spechal, pak ho asi 300,- nezajima, pokud to potrebuje rychle :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Přesně to samý.... Bojuju s tím už dva roky... a dá se říct že z 90% úspěšně. Když to začalo, postupně se to zhoršovalo, nejdřív to svítilo jednou za týden, pak už každý den. Vyzkoušel jsem, že i když ta kontrolka svítí, tak ASR funguje! A po off-on jak píšeš zhasne. Což mne přivedlo na myšlenku, že to není vyloženě porucha nějaké komponenty, ale nějaký blbý kontakt který za jízdy otřesy vozu na vteřinku ztratí kontakt a ASR spadne do chyby - ale po opětovném "spojení" ASR maká, jen svítí ta kontrolka. Prolézal jsem postupně všechny kabeláže, snažil se s nimi zahýbat (přerušený drát?) a konektory prostříkával kontaktolem - pod palubkou ten "rozvaděč" :p pak kabeláž co vede do motorového prostoru... konektory a uzemění která jsem kde našel - nic nepomáhalo. Pak jsem šel na tu pojistkovou skřínku co je na baterce - nejen pojistky, ale i ty klemy co jsou na nich ty šroubové spoje - všechny povolit, prostříkat a znovu několikrát utáhnout-povolit a utáhnout... A od té doby se mi ASR 3/4 roku nerosvítilo. Pak se to objevilo, ale jen jednou a další tři měsíce byl klid... Pak znova, tak jsem to znova pročistil a prostříkl - to bylo na jaře a rozsvítilo se to až minulý týden jednou a od té doby zase nic.

Nevím jestli takhle rychle může ta pojistková skříňka oxidovat, možná se zvýší jenom nějaký přechodový odpor a někde při rozjezdu trošičku přidusíš motor (nemyslím že to chcípne, jenom pozděj přidáš plyn, otáčky ti houpnou třeba na 650-700 ani si toho nevšimneš - alternátor se dostane pod dobíjecí otáčky a k tomu ten přechoďák= pokles napětí= ASR vidí výpadek napětí =rozsvítí kontrolku, po zvýšení napětí vše OK, ASR maká, ale kontrolka zůstane svítit..

Navím taková spekulace, dělám do elektronických systémů a vím co to umí a jak jsou přechodové odpory v konektorech časté a co to dokáže na strojích které servisuji dělat za nahodilé zmatené chyby... A auto je vystaveno vlhkosti a extrémnímu střídání teplot což oxidaci podporuje...

Zkus to a dej vědět, zajímá mne jestli dojdeš ke stejnému výsledku....

Jo a k tomu oleji - dával jsem taky 0w30 a taky mi to žralo litr na 1000-2000 podle podmínek jízdy. Přešel jsem na 10w40 a spotřeba oleje je někde kolem litru na 6-8000 km. Ale průměrná dlouhodobá spotřeba se mi zvýšila tak o 0,5 - 0,7 l/100km (podle MF2)

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

takze...asr sa rozsviecovalo kôli tomu ze som mal zly termostat a volnobezne otacky mi niekedy spadli az tak nizko ze sa tam prerusil ten kontakt o ktorom si pisal.dalej som pisal prispevok aj o tom ze ked auto mi dlhsie stojim a ked ho nastartujem tak pri rozjazde zcne skakat a cukat a ide na tri valce..aj ta zavada sa odstranila tym termosttom.takze ten termostat spôsoboval:kolisanie volnobeznych otaciek,tym padom rosvietenie asr a aj chod na tri valce.ternostat bol evidentne zly bolo to vydiet na ukazovateli teploty.rucicka si chodila hore-dole.olej som dal tiez 10w 40 a mam spotrebu asi 2l na 15 000km.taze ok

Editováno: , autor: iviak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Cau chlapi,mam problem po vloupacce,ale mozna ze to s tim nesouvisi.Obcas se mi za jizdy rozsviti oranzove kontrolka ASR(vykricnik v trojuhelniku),a zhasne az kdyz chcipnu motor a chvilku pockam a znova nastartuju.Take jsem po vymene repasovane prevodovky,nevim,jestli to s tim taky nejak nesouvisi,ale nic jsem o tom nenasel.Menili mi v servise volant.Nevite nekdo cim by to mohlo byt,spatne cidlo ABS,nebo neco podobneho?Samo,ze VAG prozradi,ale momentalne mi odesel od kompa monitor tak musim cekat.Dik vsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...